едно време участвах в преброяването на пътникопотока т.е. сядам да речеме в тролей 11 на втора врата и броя (записвам) на всяка спирка колко хора се качват и колко слизат и така докато не свърши смяната. Даже ни плащаха тогава

На другите врати в тролея други хора брояха и така за всеки тролей от тази линия, както и за всичкия транспорт в София. Идеята беше да се види кои линии по кое време са пренатоварени и да се пуснат повече коли по тях, както и по други линии ако са прекалено много колите да ги поразредят. Купон си беше с това броене

След това в excel се въвеждаха данните и например за една кола от транспорта се вижда по кое време и къде пътниците са били най-много. Е, получаваха се и малко неточни преброявания т.е. оказва се че на последната спирка е трябвало да има още 2-3 души в автобуса
На определени места се получаваше че в автобус са се натъпкали към 200 души. След това на базата на тези данни пооправиха транспорта. Знам че след някоя и друга година пак правеха такива преброявания, даже мисля че и редовно се правят. Но понякога тъпканиците в транспорта зависят и от други обстоятелста - примерно повреден автобус, при което в следващия след него става тъпканица или пък някъде станало някаква катастрофа или примерно ченгето спряло колите зада мине президента и от там яко задръстване и се прецаква разписанието.
Вчера след работа например за пореден път се убедих колко са малоумни повечето шофьорите дето минават през руски паметник и всяка вечер яко задръстване и на спирките на транспорта след руски паметник има сумати народ който чака транспорта.