 |
|
Дата и час: Чет Май 01, 2025 11:32 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Омасляване на въздушният филтър на Пунто 1,7ТД
Автор |
Съобщение |
n_nikolow
|
 Омасляване на въздушният филтър на Пунто 1,7ТД
Колеги, забелязах, че въздушният ми филтър е омаслен в единият край (там където свършва тръбичката, връщаща картерните газове). Не знам дали е индикация за сериозен проблем тай като от щеката за маслото не духа газове и разходът на масло е минимален.
След като излязат от блока картерните газове минават през една метална кутийка (№ 10 на картинката) - не знам тя за какво е. Ако е някакаъв маслоуловител, възможно ли е да е задръстен и да не си върши ефективно работата?

|
Нед Дек 10, 2006 11:18 pm |
|
 |
Slavi_Lancia
Кара кола
Регистриран на: Пон Авг 07, 2006 10:27 pm Мнения: 241 Местоположение: Пловдив
|
Тая малка кутика при мен не е нищо особено(дедра1.6бензин) и аз мислех че е маслоуловител, ама не! незнам каква и е ролята но тя си е просто като капачка за която в горния и краи е хваната маркуча за картерните газове. В тая така наречена капачка неможе и да се сложи (или да е имало)нещо щото по средата има едно ребро и тва е. До колкото съм чувал ако има маслоуловител тои е в самия маркуч, предствалява едно като пружина, лично никога несъм го виждал  дори съм си мислел дали да не си приспосубя един маслоуловител ама така си и остана. На мен същоми омаслява горе при филтъра малко но разхода на масло ми е едва 500 грама на 10 000км и тва 10В40 затова и не се занимавах повече. Друг е въпроса че нещо ми се мотае из главата че при дизелите тва масло значеше нещо, имаше общо с турбото ли , но колгите дизелджии ша си кажат.
_________________ Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
Правило № 3- Винаги спазваи правило № 1
DEDRA 1.6ie 835A1000 90hp.Webber 1990г
BRAVO 1.6 16V 103hp 09.1999г
|
Пон Дек 11, 2006 10:08 am |
|
 |
bogidar
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Яну 04, 2006 10:27 am Мнения: 193 Местоположение: Пловдив 01 Централен
|
Колега и аз се терзаех за същото нещо преди време. Чесно да ти кажа спрях да се притеснявам. То така и не се изясни съвсем проблема а и нямам време и средства да ходя по майстори. Гледали са я и са казвали - "Какво искаш от една стара кола - нормално е". Мога да кажа, че за 5000км грам масло не е изхарчила колата. Ето я темата:
http://fiat-bg.com/forum/viewtopic.php? ... 2%E0%ED%E5
_________________ Fiat Punto 1.7TD
www.esquisse-bg.com
|
Пон Дек 11, 2006 10:55 am |
|
 |
n_nikolow
|
Аз не се притеснявам особено, тъй като колата си върви и няма други течове на масло, но искам да сложа риплейсмънт филтър и се чудя как да избегна омасляването му. Мисля си да сложа маслоуловител от друг модел (например от Алфа 155 V6 - ако стане един приятел има такава за части) и филтър за картерни газове (напр K&N).
Технически не съм много компетентен, но си мисля, че подобно изпълнение няма да има негативни последствия върху двигателя.
|
Пон Дек 11, 2006 5:34 pm |
|
 |
Dodo 155
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm Мнения: 495 Местоположение: София
|
n_nikolow написа: Аз не се притеснявам особено, тъй като колата си върви и няма други течове на масло, но искам да сложа риплейсмънт филтър и се чудя как да избегна омасляването му. Мисля си да сложа маслоуловител от друг модел (например от Алфа 155 V6 - ако стане един приятел има такава за части) и филтър за картерни газове (напр K&N). Технически не съм много компетентен, но си мисля, че подобно изпълнение няма да има негативни последствия върху двигателя.
То риплейсмънта по принцип се намаслява, така че няма да имаш проблем :mrgreen:
Така малко по-сериозно ... може да сложиш маркуче, което да влиза надолу към турбото  Така картерните газове ще отиват надолу и ще се засмукват и няма да цапат филтъра.
Маслоуловителя от 155 ще стане, но няма смисъл  Не се знае колко е задръстен, може също да пропуска масло  Може да го почистиш, но ще трябва да го правиш периодично :idea:
_________________ FIAT Punto 99' 1.7 TD
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
|
Пон Дек 11, 2006 5:57 pm |
|
 |
n_nikolow
|
10х
Това за маркучето е много хитро.
|
Пон Дек 11, 2006 6:24 pm |
|
 |
tzetzo_slavista
Кара кола
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:56 pm Мнения: 287 Местоположение: Бъкстон
|
И на мен ми прави впечатление,че филтъра се омаслява в единия край!Нивото на маслото не мърда и това ме успокоява донякъде.Иначе идеята с маркучето и много интересна-може и аз да пробвам.
_________________ Fiat Punto 1.7 TD
|
Пон Дек 11, 2006 7:44 pm |
|
 |
Dodo 155
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm Мнения: 495 Местоположение: София
|
tzetzo_slavista написа: И на мен ми прави впечатление,че филтъра се омаслява в единия край!Нивото на маслото не мърда и това ме успокоява донякъде.Иначе идеята с маркучето и много интересна-може и аз да пробвам.
В началото наглеждах редовно филтъра, тъй като съм имал и друга дизелова кола, която пак омасляваше филтъра от парите.
Може би в продължение на 3-4 месеца не му обръщах внимание. Наскоро понеже имах опасения за един от клапаните на турбото, свалих капака на филтъра и видях, че го е оцапала в единия край. Гледам маслото не е мръднало за 5000 км :roll: Погледнах тръбичката за маслените пари и ми стана ясно :idea:
Отидих при кума ми да му се "оплача", а той вика "Ей сега ще видиш как ще го спра"
Сложи едно "Г" образно маркуче (от нещо останало) и го напъха в тръбата. Другият край го вкара в интейка. Сложи скоба, за да не го засмуче турбото и да стане салата и всичко стана ТИП-ТОП
Вече филтъра е сух
Ще снимам как е станало и ще кача снимката, но няма да стане тези дни, защото не съм си в София 
_________________ FIAT Punto 99' 1.7 TD
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
|
Вто Дек 12, 2006 10:13 am |
|
 |
BODZOO
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Май 19, 2006 2:22 pm Мнения: 167 Местоположение: София
|
мда колеги и аз го имам този проблем при пунтото при мене цапаше целия филтер.
абаче го реших по-най тъпия начин който прават сички с руски автомобили
маркуча просто го пуснах на долу някаде между двигатела и сега не цапа.
тука обаче почвам да се запитвам дали не сам сгрешил с тая изцепка дет сам
направил :?
|
Вто Дек 12, 2006 11:23 am |
|
 |
bogidar
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Яну 04, 2006 10:27 am Мнения: 193 Местоположение: Пловдив 01 Централен
|
Dodo 155 написа: Ще снимам как е станало и ще кача снимката, но няма да стане тези дни, защото не съм си в София 
Няма да е лошо.
_________________ Fiat Punto 1.7TD
www.esquisse-bg.com
|
Вто Дек 12, 2006 11:50 am |
|
 |
borchev
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Яну 17, 2005 6:02 pm Мнения: 182
|
после направо да се направи "важна тема" защото това е почти при всяко пунто дизел...и при моето 
_________________ FIAT PUNTO 1.7TD & MAZDA 323F & LANCIA PRISMA 1.6I.E. & OPEL ASKONA
|
Вто Дек 12, 2006 5:15 pm |
|
 |
bbosta
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Мар 19, 2006 7:04 pm Мнения: 63 Местоположение: София 06 Подуяне
|
И при моето е така, исках да си сменя филтъра миналата събота, но ми предложиха накакъв за 26 лева и аз отказах....обещаха да донесат по евтин края на тази седмица. но стария филтър го видях - беше омаслен в единия край. и аз очаквам да видя от снимката как си го направил Додо 155
_________________ Punto ELX 1.7TD
|
Сря Дек 13, 2006 12:46 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |