 |
|
Дата и час: Сря Юли 09, 2025 6:04 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Въпрос към колегите които разбират от ел. двигатели?
Автор |
Съобщение |
zgabrovski
|
 Въпрос към колегите които разбират от ел. двигатели?
Колеги, ситуацията е следната: Една строителна машина за пръскане на мазилка е с двигател от 2,2 kW. Двигателя задвижва шнек. Проблема е че двигателя не може да се стартира, или по- точно не може да се стартира с товар, когато е присъединен към шнека. Наблюдава се пад в захранващото напрежение, нямах уред да меря, но видимо лампа с нажежаема жичка започваше да свети по-слабо...
Двигателя прави няколко оборота, след което спира и защитата изключва машината.
На свободен ход успява да развърти, но не върши работа... Машината е италианска, там е работила без проблем.. Пробвах на две места , едното от което апартамент в блок ( където би трябвало да има нормален ток ) но и на двете еднакъв проблем....
Дайте някакви идеи?
|
Съб Юли 15, 2006 3:01 pm |
|
 |
NPD
Кара кола
Регистриран на: Вто Дек 13, 2005 1:56 am Мнения: 291 Местоположение: Бургас
|
Има две възможности(но едно е ясно-двигателя се товари повече от допустимото)Както ти сам си измерил-напрежението пада и се увеличава тока,което от своя страна задейства защитата и тя изключва двигателя.
Едната вероятност е шнека да заяжда с което да товари двигателя,а другата да е намалена защитата на сработване.
Отипаи да регулираш защитата по някакъв начин.Успех!
_________________ COUPE 1.8 16V
VOLVO XC90 T6
|
Съб Юли 15, 2006 5:20 pm |
|
 |
AlBundy
|
За съжаление така се държи ел.двигател с изгорял ротор.
|
Съб Юли 15, 2006 7:10 pm |
|
 |
Red Storm
|
Подкрепям мнението за изгорял ротор.
|
Съб Юли 15, 2006 7:34 pm |
|
 |
NPD
Кара кола
Регистриран на: Вто Дек 13, 2005 1:56 am Мнения: 291 Местоположение: Бургас
|
Е ка ще е изгорял ротора,щом човека казва,че на празен ход работи без проблем.
_________________ COUPE 1.8 16V
VOLVO XC90 T6
|
Съб Юли 15, 2006 8:12 pm |
|
 |
AlBundy
|
Защото колега ротора няма само една група навивки :idea: :!:
Хм прилича и на асинхронен с пробил кондензатор на стартовата намотка
Последна промяна AlBundy на Съб Юли 15, 2006 8:32 pm, променена общо 1 път
|
Съб Юли 15, 2006 8:17 pm |
|
 |
peho
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Яну 03, 2006 8:26 pm Мнения: 384 Местоположение: Габрово
|
За такива цели не се ползва двигател с навит ротор  сложна конструкция,няма нужда от това.Този двигател би трябвало да е с ротор на късо.Колега двигателя на 220 В ли е,предполагам,че да след като си го пробвал в апартамент.Кажи ми първо това,после ще ти кажа възможните причини да прави така.
_________________ Brava ELX 1.6 16v
|
Съб Юли 15, 2006 8:28 pm |
|
 |
AlBundy
|
Да но теглото е по малко
|
Съб Юли 15, 2006 8:40 pm |
|
 |
zgabrovski
|
Двигателя е монофазен, 2.2 kW. Шнека е чисто нов (той е консуматив за тая машина и е сменен).
Според севиза на "Киров" тока бил "слаб", но аз не мога да се съглася с тях - в апартамент в блок тока да е слаб - малко странно?...
|
Нед Юли 16, 2006 9:12 am |
|
 |
stenli
Кара кола
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:33 pm Мнения: 310 Местоположение: Велико Търново
|
Всички монофазни асинхронни мотори като твоя са много капризини от към пусков кондензатор ако не е оразмерен за съответния мотор са възможни подобни проблеми ако имаш възможност пробвай да го подмениш с друг или с малко по голям капацитет. Най добрия вариант за съжаление трудно приложим е да ползваш трифазен мотор /рядко има трифазен ток в апартаментите/. Тогава гарантирано ще тръгва при всякакво натоварване. В някои монофазни мотори има и центробежни изключватели провери твоя да не би да има такова нещо и той да прави проблеми /евентуално окислени контакти/
|
Нед Юли 16, 2006 11:11 am |
|
 |
zgabrovski
|
Благодаря за отговорите... Къде би трябвало да се намира тоя кондензатор? И този центробежен изключвател?
|
Нед Юли 16, 2006 12:41 pm |
|
 |
stenli
Кара кола
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:33 pm Мнения: 310 Местоположение: Велико Търново
|
Кондензатора би трябвало да е до корпуса на мотора форма на цилиндър около 30 мм в диаметър и около 100 - 150 мм дължина /ориентировачни размери/ трябва да излиза кабел от него. А центробежния изключвател ако има такъв е в самият мотор на оста на ротора /налага се разглабяне на мотора/. Проблема може и да е пт изгоряла пускова намотка но е малко вероятно /щеше да се усети по миризмата/
|
Нед Юли 16, 2006 2:03 pm |
|
 |
vesko.t
Член на клуба
Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 1:23 pm Мнения: 1120 Местоположение: Бургас
|
Кондензатора обикновено е монтиран отвън на корпуса на двигателя или до него...
Центробежния изключвател е вътре в корпуса на двигателя,монтиран на един от капаците-най-често този, обратно на водещия вал...на ротора е центробежния м-м-контактната част е на капака...
_________________
|
Нед Юли 16, 2006 2:08 pm |
|
 |
peho
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Яну 03, 2006 8:26 pm Мнения: 384 Местоположение: Габрово
|
Колегите вече са ти казали какви може да са причините електромотора да прави този проблем(кондензатор,центробежен изключвател,пускова намотка).Ако е кондензатора,смени го със същият по капацитет,за предпочитане е.А самият центробежен изключвател ще разбереж на кой капак е по двете бинтчета които ще са на този капак близо до оста на мотора(те захващат изключвателя).Обаче като за начало провери в самата кутия,където се захранва мотора,да няма някой откачен проводник или разхлабена гайка.Успех!
_________________ Brava ELX 1.6 16v
|
Нед Юли 16, 2006 3:39 pm |
|
 |
hit-ko
Член на клуба
Регистриран на: Нед Мар 06, 2005 3:12 pm Мнения: 2046 Местоположение: Ямбол
|
Мотора, най-вероятно е с пусков кондензатор и проблема е в него - ако беше с центробежен регулатор, щеше да работи само на пускова намотка, докато изгори, но щеше да има въртящ момент!
_________________ FIAT-SPORT
|
Нед Юли 16, 2006 9:38 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |