kilar
Член на клуба
Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 6:35 pm Мнения: 130 Местоположение: София, жк Люлин
|
 За катастрофите с мотоциклет.
Южнокалифорнийския Университет е изследвал подробно 900 катастрофи включващи мотоциклети и анализирал 3600 други мотоциклетни прозшествия. Ето и резултатите и нека благодарим на Др. Хари Хърт. Изследването е малко старо (1981) но мисля че можем да научим нещо полезно от него
1. Около три-четвърти от от катастрофите са включвали сблъсък с друго МПС, най често лека кола.
2. Около една четвърт са включвали само мотоциклета сблъсквайки се с пътя или неподвижен обект на него.
3. Неизправност на МПС е бола причината за по малко от 3% от катастрофите, най често е изгубен контрол поради спукана гума.
4. От катастрофите включващи само мотоциклета, грешка на водача е основна причина за две трети от тях, типични грешки са подхлъзване и падане причинени от рязко натискане на спирачките или изпускане на завой поради несъобразена скорост или недостатъчно накланяне.
5. Дефекти по настилката (дупки, ръбове и др.) са причина за 2%, животни за 1%.
6. В катастрофите между две и повече МПС-та, шофьорът на другото МПС е отнел предимството на мотоциклетиста и причинил катастрофата в около две трети от случаите.
7. Преобладаваща причина за всички катастрофи е че водача на другото МПС не е видял моториста преди катастрофата или не го е видял докато не е било твърде късно за да я избегне.
8. Умишлена агресивност срещу моториста е рядък случай (това май няма да важи в Бг, б.п.)
9. Най често срещаната ситуация е когато моториста се е движил направо, а автомобила е правел ляв завой пред него.
10. Кръстовищата са най честите места на катастрофата, когато други МПС-та са отнели предимството на мотоциклета и често пренебрегвайки сфетофари, знаци и др.
11. Метереологични условия не са били фактор в 98% от катастрофите.
12. Повечето мотоциклетни катастрофи са били по време на кратко пътуване с цел пазарене, забавление, отдих, и др. И злополуката е станала много близо до началната точка на пътуването.
13. Видимоста на мотоциклета или на другото МПС е била ограничена от отблясъци или други МПС-та в почти половината от инцидентите включващи няколко МПС-та.
14. Ниската видимост на мотоциклета е критичен фактор и катастрофите за значително намалени при включени светлини (през деня) и обличането на “крещящо” жълто, оранжево и червено яке.
15. Течове на горивната система и локви от гориво са присъствали на местопроизшествието в 62% от катастрофите. Риска за пожар е изключително голям. (а като знам че повечето хора си палят цигара за да се успокоят....б.п.)
16. Медиана на скоростта преди катастрофата е 47.7 км/ч, а медиана на скоростта по време на катастрофата е 34.4 км/ч. Катастрофи с скорост над 137.4 км/ч са били приблизително 1 на 1000. (За тези които не са учили статистика или научни методи искам да поясня че медиан е скоростта която разделя катастрофите на половина, а не усреднената скорост на всички катастрофи...б.п.)
17. В три четвърти от всички катастрофи, опасният обект е бил в +/-45 градуса от посока напред и периферното зрение на моториста не е било фактор.
18. Видимоста на моториста е най- критична в “ан-фас” и за мотоциклета и за моториста.
19. Технически дефекти по МПС-тата, свързани с инциденти са редки и най често за причинени от ниска или грешна поддръжка.
20. Мотористи на възраст между 16 и 24 са доста по-често в катастрофи, мотористи между 30-50 са доста по рядко.
21. Въпреки че мнозинството от карастрифирали мотористи са мъже (96%), жените мотористи са катастрофирали значително по често. (Това най вероятно е заради по големия брой митористи мъже по принцип...ето го и на английски щото точен превод не можах да измисля “ Although the majority of the accident-involved motorcycle riders are male (96%), the female motorcycles riders are significantly overrepresented in the accident data” б.п.)
22. Занаятчии, работници, ученици и студенти съставят по голямата част от катастрофиралите мотористи. Професионалисти и занаятчии присъстват в по-малка част от катастрофите, работници, студенти, ученици и безработни присъстват в по-голяма част от катастрофите.
23. Мотористи с предишни нарушения и катастрофи присъстват в по-голяма част от катастрофите (излиза че нищо не са научили б.п.)
24. Често мотористите които са претърпели катастрофи са били без никакво обучение, 92% са се научили да карат от приятел, роднина или са били самоуки. Формален курс или обучение по безопастност и управление на мотоциклет силно намалява шансовете за катастрофа и е свързан с по-малко травми при наличието на инцидент.
25. Повече от половината катастрофирали мотористи са имали по-малко от 5 месеца опит на мотоциклета на който са претърпяли катастрофата, и по малко от 3 години опит като мотористи изобщо. Мотористи с опит на кросови мотори са представени в значително по-малко от катастрофите.
26. Безгрижие или невнимание към управлението на мотора е чест фактор при катастрофите.
27. Почти при половината от фаталните катастрофи в кръвта на моториста е имало алкохол.
28. Мотористите в изследваните катастрофи са показали значителни проблеми при избягване на сблъсъка. Повечето от тях са блокирали задната гума, почти не са използвали предната спирачка и не са могли да намалят значително. Умението да завиват рязко с накланяне на мотора въобще е липсвало.
29. Типичната обстановка при катастрофите позволява по-малко от 2 секунди за реакция и избягване на инцидента.
30. Мотоциклети с пасажер не са били по-често в катастрофи.
31. Шофьорът на другото МПС не се различава от от средностатистическия за други ПТП, освен че възрасти между 20-29 и над 65 са представени в по-голяма част от катастрофите. В повечето случаи шофьорът не е бил запознат с мотоциклетите и мотоциклетизма.
32. Мотоциклети с голям обем на двигателя са участвали в по-малка част от катастрофите, но при тях сблъсъкът и травмите са били типично по-тежки (нямаше да е лошо а си кажат критериите за голям обем б.п.).
33. От данните не е могло да се определи нищо за цвета на мотора и вероятноста за катастрофа, но се очаква да бъде незначителен заради малката фронтова повърхност изложена на видимост при повечето катастрофи.
34. Мотоциклети снабдени си спойлери и предни стъкла са били по-малко представени в катастрофите, най вероятно заради по-голяма видимост и асоциация с по-опитни и обучени ездачи. (това определено е от преди ерата на пистарките б.п.)
35. Значителна част от катастрофиралите са били без книжка за мотор, без всякаква книжка или с отнета книжка.
36. Модели тип полу-чопър и кафе-скутер са били определено повече представени в катастрофите.
37. Вероятността за травма при катастрофа е изключително голяма: 98% от катастрофите включващи и друго МПС и 96% от катастрофите включвайки само мотоциклета са довели за нараняване или травма за моториста. В 45% от тях травмата е била повече от малка.
38. Половината от нараняванията на соматичните региони са били по глезен-ходило, долен крак-коляно и бедро-горен крак. (Сега разбирам защо Джоуви носи наколенки и прилича на хокеен вратар б.п.)
39. Краш барове не са ефективно средство за защита – наляването на травмите по глезен/ходило се балансира от увеличаване на нараняванията по коляно и бедро/горен крак.
40. Използването на тежки кожени ботуши, якета и ръкавици е ефективно пре предотвратяване или намаляне на охлузвания и ожулвания, които са чести но много рядко тежки травми. (Джоуви – няма спасение мой човек – наколенки на голо му е майката б.п.)
41. Контузии на трупа са претърпени от мотористите в най-малко 13% от катастрофите, типично в инцидентите включващи и друго МПС при фронтален сблъсък със скорост над средната.
42. Зериозността на нараняванията се увеличава със скоростта, употребата на алкохол и размера на мотоциклета (Разбиха мита че големите и тежки мотори са по безопасни при катастрофа б.п.)
43. 73% от катастрофиралите мотористи са нямали протекция на очите и е вероятно вятъра в очите да е допринесъл за късно забелязване на опасността.
44. Приблизително 50% от мотористите в трафик са използвали каски, но само 40% от катастрофиралите са имали каска на главата в момента на сблъсъка. ( Носете ги бе, и ги закопчавайте б.п.)
45. Доброволното използване на каска при катастрофиралите мотористи е било най-малко при нетренираните, необразовани и млади ездачи повреме на горещи дни и къси пътувания.
46. Най-смъртоносните наранявания са били по гърдите и главата.
47. Използването на каска е най-критичният, единичен фактор за предотвратяване на контузии по главата (тея май- се подиграват с нас б.п.)
48. Каката не е причинила заглушаване на звука, намаляне на полезрението, умора или отвличане на вниманието; нито една причина за катастрофа не е била свързана с каската (щото тия дето им пречи не я носят...б.п.)
49. (Тва се отнася за някакъв стандарт каска отпреди 100 години б.п.)
50. Мотористи и пасажери носещи каска са показали значително по-малко контузии по врата и главатта при всички видове контузии и при всизки степени на сериозност. (Тея се подиграват – казвам ви б.п.)
51. Увеличеното покритие на затворените каски увеличава защитата и намалява значително контузии по лицето.
52. Носенето на каска не е свързано с контузии по вратът; носещите каска са имали по малко контузии по брата от колкото неносещите каска. Амо четири малки контузии са били причинени от каска като във всеки от тези случаи каската е предотвратила далеч по-тежки наранявания
53. 60% от катастрофиралите мотористи не са носели каска по време на инцидента. От тази група 26% са споделили че не носят каска защото им е неудобна, 56% просто са нямали на представа че могат да катастрофират.
54. По-малко от 10% от катастрофиралите мотористи са имали някаква застраховка която да покрия медицинско обслужване или да възстанови имущество.
By Виртуални ездачи.
|
Humppa
Кара кола
Регистриран на: Чет Май 05, 2005 8:54 am Мнения: 266 Местоположение: Белене
|
Е, аз винаги съм се чудил на тези, които карат моторите си без каска и само по тениска и къси гащи. В тази група най-често преобладават водачите на скутери. Скутрите ги ненавиждам!
Винаги съм с каска на ИЖ-ето, и винаги облечен поне с кожен панталон...
_________________ FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103hp
KAWASAKI ZL600B Eliminator 600cc 16v 61hp
-----------------------------------------------------
Хора, не газете животните с колите си по пътищата!
|