Дата и час: Чет Сеп 04, 2025 5:42 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
За Горубляне и кучешките бисквитки 
Автор Съобщение
UNREAD_POST За Горубляне и кучешките бисквитки
Познавам няколко човека(Сашкин, Дидо, Миленчо, Вили, Християн, Свилен, Ники П, Момчи и Поля, Ганчо), които ще купуват кола second hand в близко бъдеще и смятам, че тази информация би им била полезна.


Ето я и моята история!

От началото на февруари 2007 си търсех кола. Основно изискванията ми бяха да е:
    - с 4 врати – !„Стани да седна”
    - климатик – освен, че облекчава живота в епохата на глобалното затопляне има по-голяма вероятност да запази цената си след 2-3 години в сравнение с моделите без клима.
    - нова – е, нова... Да не е над 10 години, па ако може и по новичка.
    - да не е комби – тука малко спор имахме с баджо, че той налива прагматизъм пък ние с Ju бягаме към естетиката ;-) В интерес на истината на косъм бяхме да вземем комби (една много запазена Астра 96).
    - да не е бяла – туй мен лично не ме бъркаше ама ми ги вкараха тези предразсъдъци(колегата Боби например).
    - !дизеляк – в началото бях твърдо за бензин, като по непретенциозен. Както се изрази учителя по шофиране(карах 3 опреснителни урока по 2 часа да разтъпча из софийските улици) - „Дизелките са малко претенциозни ”. След прочитане на тази статия viewtopic.php?t=12147 започнах да си търся дизел.
    - 3500 – 4500 лв.
Над всички тези изисквания се подразбираше да е запазена и отвътре и отвън. Може да се направи компромис с драскотини отвън, но двигател, ходова част електрическа система и интериора трябва да са запазени.
Та започна се едно проучване на mobile.bg – мерси пичове, имам някои забележки към сайта(все пак 10 лв. съм оставил там), като например да има запазване на опциите за търсене, че ми се изтриха пръститие за въвеждам едни и съши параметри. Там както вика Сашкина – „Бе те много еФтинки колите там бе!”. Евтини, ама на картинка. Обикаляхме 2 уикенда с баджо и Ju по Горубляне и кво... Сега няколко съвета за обикаляне из Горубляне:
    - не се впечатлявайте на външния вид на колата – колкото е по-лъскава, толкова по-добре са скрити дефектите и ще ви изненадат евентуално на по-късен етап.
    - Всички двигатели са умити и чат-пат се намира някой да наблегне на факта, че двигателя му е „автентичен” т.е. неумит. От умит двигател нищо не се разбира – капало ли е масло, тече ли от някъде и т.н. Аз не, че бих забелязал проблеми от такова естество де, но so they say.
    - Километража няма смисъл да се гледа – това е публична тайна. Даже вече на обявите вместо километри пишат само „реални”. И ме гледа в очите продавача от Горубляне и твърди „Реални са!”. Нито механичните, нито дигиталните километражи показват реални километри. С две думи – това на колко километри е колата няма как да се разбере и не съществува като search option.
    - Цените – в петък гледахме един Голф – 4600, в неделя 5000. Абсолютно същия, без допълнителни влагани средства. Друг пример – гледаме Брава – 5000. Викам му”Вземам я за 4500”. „Готово”-вика онзи. Баси. Кви са тези цени, що трябва да се пазарим? Сигурно е искал да я продаде за 4300. Та цените в Горублане са силно завишени с маркетинговата цел, като проявиш интерес и да ти смъкна, че да купиш. Гледайте на колите в Горубляне с 300 – 500 лв. под реалната цена и ще се ориентирате за колко бихте могли да я купите.
До Горубляне се стига с автобус 1,2,4,5,6 от Детелината на 4-ти километър. Спират баш на пазара за автомобили. Спирката под моста.
Не мога да се въздържа да изкоментирам, че въпреки циганията по Горубляне имаше на едно място(по в долния край) две тонколонки от соца останали, на които вървеше някакво джазче. Все едно, че пазаруваш в МОЛ-а .
Какви марки си избрахме?
Японски автомобили и други - всеобщо мнение за читави коли със здрави двигатели и за съжаление скъпи части и трудни за подръжка. Малко майстори им разбират.
Корейски автомобили – най-големите ментета. Абе всички таксита карат Daewoo.
Френски – хм, тук без Ситроен(поради естетически причини), няма проблеми. Renault, Peugeot все добри колици. Проблеми с окачването и малко по-скъпа поддръжка.
Немски – читави и грозни. VW е страхотно надценена кола. Купува се като топъл хляб, държи цена (предполагам до един момент, в който след това ще падне рязко поради насищане). Opel – вечния втори. Бях си харесал Астра, но хетчбек много рядко се намират, пък здравите хич ги няма. Ford – тук си харесахме Escort от новия модел. Цена 3800-4200. Обаче мнението на хората е голяма работа – чупели се, менте интериор и т.н. Абе ние да бяхме намерили читав одма го вземахме, но не попаднахме.
Италиански – пак по мнението на хората се чупели. Иначе и те евтинки, но пък изглеждат добре. Нямало сняг в Италия и нямало луга, та и тенекиите се държели. Фиат Палио - http://www.youtube.com/watch?v=khEGOYEb ... ed&search=
Модификация на Пунтото, произведено в Турция, ЮАР и т.н.
Или обобщено:
viewtopic.php?t=4951

Всички тези мнения са почерпени от няколко източника:
    - mobile.bg – ако си платиш с СМС имаш достъп до архива и там има по 1-2 статийки за всеки модел.
    - *-bg.com Всяка марка автомобил си има БГ форум. Fiat-bg.com, audibg.com, opelclub-bg.com, renault-bg.com Там си има секции със заковани теми, като често задавани въпроси, съвети при покупка и т.н. Изкарал съм вечери във дзверене във форумите.
    - http://avtomobili.info/ мноо як сайт с мнения на собственици на автомобили.
    - google и EMule
Взехме Fiat Brava 1.6 ELX за 4500 с клима, която не работи и радио, което не е закачено и някакъв лагер за смяна.
Намерих я в Фиат форума, раздел Продава.
Как се купува кола от собственик – тук не важи за колите нов внос, защото те са по друга алинея.
Резервира се час при нотариус – трудно дело, защото тея нотариуси къртят яки кинти и не им се занимава с глупости, но виж нотариус номер 30. Там е без час и работи от 9.
Собственика си носи бумагите(Документ за платен данък!), ти си носиш паспорта и парите. Идея, може да декларирате сумата за покупко-продажба на 1000 лв и ще се плати такса само 60 лв. Таксата я плаща купувача.
Колата има Гражданска и Каско. И двете трябва да се прехвърлят, като точните условия си зависят от застрахователя и трябва предварително да се уточнят. Ние веднага след нотариуса отидохме при застрахователя за гражданска отговорност. Продавача написа една молба на ръка и ни я прехвърлиха без пари. За каското трябва новия талон. Важи до 15 дена след покупката (т.е. докато още е на името на стария собственик.) Интересна подробност: На каското се оказа, че е имало щети – колата се оказа, че е била блъскана преди 3 месеца, което продавача не спомена.
КАТ. Начи там по принцип си е яко опашки. Хората с нов внос коли, които нямат застраховки там си и спят – в колите на опашките.
Кат се състои от следните части:
    - опашка, според сезона може да стига и до четвърти километър.
    - двор – разликата между двора и опашката е една бариера, която се спуска към 3-4 часа следобед и други коли в двора не могат да влязат.
    - до бариерата на двора има една постройка състояща се от едно помещение с 12 каси, половината от които са за фирми , една за disabilities, една за дипломати и май 4-5 или пет за простосмъртни.
    - канали – 10 ти е за БМВ и Мерцедес, 4-ти е за забравих какво , и тези най-вляво са за товарни. Другите са за леки коли.
    - след каналите има една постройка, в която се раздават талони и номера.
Кат отварят бариерата към 7 без нещо. Ние извадихме чутовен късмет, че тъкмо дойдохме и те отвориха бариерата. Повечето коли бяха на паркинг, собствениците им ги бяха зарязали от вчера и ние директно се забихме в двора.
Документите стартират към 7:30 – 8. Т.е. има висене на празен ход. Гледай да си носиш копие на всичко каквото може, бележка за платени данъци, гражданска застраховка – половината работи ги правят около опашката предприемчиви хора с пишещи машини.
За да стане работата за един ден най-добре е да отидат трима човека – ние бяхме Ju, баджо и аз. Ju пази колата на топло. Баджо обикаляше насам-натам и мърдаше колата, правеше копия, биеше едни печати (заверка, че колата ти е в двора и само тогава биха те пуснали в стаята с документацията) и въобще добре, че беше той, че минахме за 3 часа. Аз киснах по опашките и слухтях за инфо. Това с печатите явно беше ново щото половината от хората влезли в стаята с докс ги изръчкаха навън да си ги бият. Цялата работа в КАТ ми излезе 30 лева – само прехвърляне на собственост без нови номера. Въпреки, че колата бе минавала на годишен преглед пак трябваше да мине през канала.
Абе КАТ е най-гадното нещо, което ми се беше случвало за годината ама се минава „по каналния ред”.
След Кат с новия талон си прехвърлих Каското на мое име. С новия талон също се отива в общината да се регистрира МПС-то на мое име и евентуално и там да се даде някой лев.
Други разходи след покупката:
    - винетка – 70 кинта or so.
    - авариен комплект – пожарогасител, триъгълник, аптечка – 30 кинта, има ги и по 20, ма не ми се занимаваше да търся
    - инструменти и аксесоари– тел и чук не си купих, но отвертки - 5, клещи - 3, „лулички” - 2, изолирбанд - 2, комплекг ключета - 5, течност за чистачките -2, антифриз - 2, спирт(за махане на старата винетка), кърпи за чистене – мокри, парцал(гюдерия му викат в магазина), ароматизатор и т.н. боклуци към 30-40 кинта
    - застраховка Живот – 20 кинта месечно
    - паркинг – 50 кинта месечно
    - кучешки бисквитки – има един пес на паркинга, който ме посреща с мощен лай и за да го подкупя за пръв път си купих кучешка храна. Сега всеки път като ме види се втурва да ме лае, давам му една бисквитка и той кротва. Кучешки рекет.

И това без задължителната смяна на консумативи, които продавача ме увери, че е сменил преди 6 месеца. Та това само като hint, че като се купува кола трябва да се имат в предвид едно 600 – 700 лева отгоре (баси, само Каското ми е 500 лева). Ако трябва да се смeнят и консумативи 1000+.

И тъй аре, че се олях. Последна стъпка от покупката на автомобил на старо е описването и upload на целия екшън – contribute to second hand industry!


С благодарности към Николай и Юлия за търпението!


Чет Мар 15, 2007 10:14 pm
UNREAD_POST 
Хах, хареса ми :36_2_33:! Получаваш от мен "стимулиращо ДА" :wink: :mrgreen: !
Това за КАТ - моята беше нов внос, без номера, и срещу 100 лв на автокъщата от която я купих собственика ме кара до КАТ, там ни посреща една "кака" пред КАТ, собственика казва "Това е нашия човек" и си тръгва и "каката" :arrow: "пълно обслужване" :mrgreen: - "Нареди се на 3-ти канал", тя тича и оправя документите, плаща разните такси и т.н. - минах за около час-час и половина :D !
Със здраве да си караш новата Фиатка - добър избор си направил! :D
А като цяло историята е изключително полезно четиво за бъдещи купувачи! :idea:


Чет Мар 15, 2007 11:04 pm
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm
Мнения: 1060
Местоположение: София Бели Брези
UNREAD_POST 
Браво за описанието колега! Сега хората ще имат представа какво да очакват! Определено не е празно упражнение на ръцете!


Чет Мар 15, 2007 11:11 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Ами за километрите мога да ви кажа как се кара чисто нова кола в България. За 3 месеца 11000км. За година стават над 30 000. Дали чужденците карат по малко от нас?


Пет Мар 23, 2007 12:00 pm
UNREAD_POST 
Аз пък да ви кажа как се спасява двигател на който биелните лагери са тръгнали да издават гаден звук.
1.Налива се добавка на маслото и тракането спира.
2.Купувате си колата сменяте и маслото с любимото Селения.
3.Добавката вече липсва навъртате няколко десетки хиляди.
4.Примерно след 10000 км. мотора се разтраква и олеквате с няколко стотици левчета за ремонт.
Така,че автомобилите които се внасят са покарани доста от порядъка на 30-35000 км на година умножено по 10 години=300000 и нагоре километри.
За да си смени автомобила въпросния собственик било то Европеец или какъвто и да е друг Италианец е констатирал някакъв проблем с които не иска да налива допълнително средства за ремонт и си подменя колата с нова.
Е така ще си караме колите втора употреба докато дораснем да си ги позволим на лизинг или в брой.
И последно нека колегите с нови автомобили споделят как се държи нов автомобил от към аварии защото чета доста лоши отзиви за Ситроен С5 и Пежо 407 не споменавам Фиат защото не съм поапднал на такава статия още дано не попадна и се окажат най здравите автомобили.


Пет Мар 23, 2007 12:41 pm
UNREAD_POST 
Ежедневието ми минава с Ford Fiesta 1.4 TDCi закупена Декември миналата година. За тези 11 000км. колата не може да прояви какъвто и да е дефект. Като на всяка нова кола обаче лаковото покритие не е на ниво. Камъчетата бързо повреждат по-изпъкнали зони от каросерията.


Пет Мар 23, 2007 12:46 pm
UNREAD_POST 
Браво за написаното полезно ще е. Само да поправя за автобусите до горубляне - 2 не ходи до там. Объркал си се с № 3. №2 е от Кокалянско ханче до с.Кокаляне и е на високосна година, а тройката е от автостанция Гео Милев през Горубляне до с. Долни Пасарел.


Пет Мар 23, 2007 3:25 pm
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg