 |
|
Дата и час: Нед Сеп 28, 2025 9:08 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Чии горива отговарят на стандарт ЕВРО 4?
Автор |
Съобщение |
sev
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm Мнения: 2041 Местоположение: София
|
Immortal написа: Има ли значение дали горивото отговаря на ЕВРО 4, ако на колицата ви е изтърбушен катализатора?!?!? Аз все си мисля, че тези стандарти са за вредните емисии от ауспуха. Ако ще и ЕВРО 10 да сложите в резервоара, като няма необходимото качество на горивния процес (говоря за правилно смесване, момент на запалване, сила на искрата и други такива неща), и няма катализатор - изправен и отговарящ на съответния стандарт - кел файда от ЕВРО нам си кви горива?!? По-скоро начинът на организиране на горивния процес и конструкцията изобщо на двигателя имат много по-голямо значение...
съгласен съм
повечето коли тук са проектирани много преди да са го измислили ЕВРО 4
_________________
Brava 1.6 ELX
|
Сря Яну 10, 2007 9:48 am |
|
 |
doofiat
|
Immortal написа: Така де, аз малко грешно се изказах като че ли. Това което казваш е абсолютно вярно. Исках да кажа, че като сложа гориво, отговарящо на ЕВРО4 на моята стара кошница, която не е чувала какво е катализатор, няма почти никакъв смисъл от качественото гориво.
Напротив има значение и то голямо. Ще ти дам само един пример - по-високото съдържание на сяра в горивото предизвиква корозионно въздействие!
|
Сря Яну 10, 2007 10:41 am |
|
 |
perlsite
Фиат маниак
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am Мнения: 712 Местоположение: София
|
Това, че старата ти "кошница" няма да спазва европейските норми за екология е отделен въпрос, но ако си сложил качествено гориво с Евро 4 стандарт, то твоя автомобил пак ще замърсява околната среда много по-малко отколкото ако си с някакво гориво с неясен произход. Пак отбелязвам - няма значение дали имаш катализатор или не, нито пък дали всичко по колата ти е ок. Ясно е, че при един автомобил напълно изряден ще има много по-малки емисии.. но дори и автомобилите с Евро 4 не правят достатъчно за екологията! Всички големи европейски столици, макар и с обновен автопарк (не ми се мисли за нашата мила София) надхвърлят екологичните норми и продължават да се движат към екологична катастрофа. Не случайно ще има и Евро 5.. който ще влезне в сила, и не случайно, и всички държави е EU са задължени да продават гориво отговарящо (в момента) на Евро 4.
Ето какво пишат от ФИА по отношение на Евро 5: http://www.fiafoundation.com/resources/ ... lanner.pdf
Между другото в този документ правят и сравнение на някой горива по отношение на емисиите... обръщението към Shell V-Power Diesel е като "high quality diesel fuels such as Shell V Power Diesel or
Aral Ultimate Diesel"
Въпреки силно намаленото количество Сяра в съвременните горива една от целите на Евро 5 е да се намали още повече, тъй като е в пряка зависимост с отделяните вредни емисии при изгарянето.
_________________ FIAT Marea
|
Сря Яну 10, 2007 1:40 pm |
|
 |
Immortal
|
doofiat написа: Immortal написа: Така де, аз малко грешно се изказах като че ли. Това което казваш е абсолютно вярно. Исках да кажа, че като сложа гориво, отговарящо на ЕВРО4 на моята стара кошница, която не е чувала какво е катализатор, няма почти никакъв смисъл от качественото гориво. Напротив има значение и то голямо. Ще ти дам само един пример - по-високото съдържание на сяра в горивото предизвиква корозионно въздействие!
Примера май не беше подходящ? Мислиш ли че на кола, която е на 550 хил.км корозионното въздействие от сярата в горивото и е най-големия проблем
Иначе съм за това, всички да караме по-екологични автомобили, че вече не само София се задъхва от згорелите емисии...
|
Пет Яну 12, 2007 3:32 am |
|
 |
doofiat
|
Immortal написа: doofiat написа: Immortal написа: Така де, аз малко грешно се изказах като че ли. Това което казваш е абсолютно вярно. Исках да кажа, че като сложа гориво, отговарящо на ЕВРО4 на моята стара кошница, която не е чувала какво е катализатор, няма почти никакъв смисъл от качественото гориво. Напротив има значение и то голямо. Ще ти дам само един пример - по-високото съдържание на сяра в горивото предизвиква корозионно въздействие! Примера май не беше подходящ? Мислиш ли че на кола, която е на 550 хил.км корозионното въздействие от сярата в горивото и е най-големия проблем 
Ами точно на тези километри кола е с значително по-износени части и ако й сипваш каквото ти падне пък съвсем ще грохне, а и ремонта ще го направиш преждевременно.
Ти си преценяваш и си знаеш.
Аз знам за себе си, че при 30 000 -35 000 км годишно, от които около 20 000 км са софийско градско каране е много по-добре да сипваш качествена нафта.
|
Пет Яну 12, 2007 10:57 am |
|
 |
Nino
|
Карайте с употребено олио! :mrgreen: По-високо цетаново число,почти никакви вредни съставки в изгорелите газове,по-добра динамика, по-мека работа на мотора и ПО-ЕВТИНО! Трудно мога да на карам сина ми да налее нафта в резервоара, освен ако аз не го направя! :mrgreen:
|
Пет Яну 12, 2007 11:23 am |
|
 |
kiro_of_the_day
|
Nino написа: Карайте с употребено олио! :mrgreen: По-високо цетаново число,почти никакви вредни съставки в изгорелите газове,по-добра динамика, по-мека работа на мотора и ПО-ЕВТИНО! Трудно мога да на карам сина ми да налее нафта в резервоара, освен ако аз не го направя! :mrgreen:
Пък и по-вкусно мирише след и около автомобила! А? :mrgreen:
|
Пет Яну 12, 2007 12:25 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |