 |
|
Дата и час: Пет Юни 20, 2025 12:41 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
дълбок размисъл...............
Автор |
Съобщение |
dvrender
Кара Симсонка
Регистриран на: Нед Апр 30, 2006 10:16 pm Мнения: 59 Местоположение: Хасково
|
 дълбок размисъл...............
ТАКА!!! Дълбото разсъждавам по един проблем.
1. Колата ми(FIAT BRAVO 1.9TD 100) усетих че няма мощност.когато тръгна да изпреварвам или смачкам гаста тя не се изтрелва(малко силно казано) а се чуди.Закарах я на майстор.Премери налягането на колектора което показа .4-.5 каза че било нормално да е 1.04 и установи че турбото е заминало.Накарах го да премери налягането на мотора показа 32 на цилиндър.Нормално! Пратих турбото за диагностика във варна, оттам ми казаха че е добре не се нуждае от никакъв ремонт.Сложихме пак турбото и покава пак същите резултати.Майстора продължава да твърди че е турбото.
2.Моето расъждение какво е.Знам че турбо компресора вкарва принудително выздух.Но в случая тои не вкарва достатъчно.Аз си мисля че турбото щом е здраво и не вкарва необходимия въздух то трябва да се дължи на нещо друго.което е..........................
а) помпа
б) турбо компресор
в) друго което е........................
г) обади се на............................
_________________ Bravo 1.9 TD/100
|
Вто Юни 13, 2006 2:06 pm |
|
 |
johnfound
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm Мнения: 671 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
Може да пиша и глупости, но няма ли някакъв клапан, който да регулира налягането след турбото? Би трябвали да отваря при някакво налягане (1 бар както казваш) и да връща въздуха на входа на турбото. Ако му се е разхлабила пружината, може да отваря при 0.5 бара и затова да не вдига налягане.
|
Вто Юни 13, 2006 2:09 pm |
|
 |
dvrender
Кара Симсонка
Регистриран на: Нед Апр 30, 2006 10:16 pm Мнения: 59 Местоположение: Хасково
|
johnfound написа: Може да пиша и глупости, но няма ли някакъв клапан, който да регулира налягането след турбото? Би трябвали да отваря при някакво налягане (1 бар както казваш) и да връща въздуха на входа на турбото. Ако му се е разхлабила пружината, може да отваря при 0.5 бара и затова да не вдига налягане.
това не го разбрах.
_________________ Bravo 1.9 TD/100
|
Вто Юни 13, 2006 4:49 pm |
|
 |
johnfound
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm Мнения: 671 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
dvrender написа: johnfound написа: Може да пиша и глупости, но няма ли някакъв клапан, който да регулира налягането след турбото? Би трябвали да отваря при някакво налягане (1 бар както казваш) и да връща въздуха на входа на турбото. Ако му се е разхлабила пружината, може да отваря при 0.5 бара и затова да не вдига налягане. това не го разбрах.
Сега, по принцип турбото вдига толкова повече налягане, колкото повече изгорели газове има, тоест колкото по-натоварен е двигателя. Обаче винаги има някаква граница на налягането, която не бива да се преминава. Затова на всички двигатели с турбо има регулатор, който регулира налягането на въздуха след турбото. Това, което аз съм виждал, тредставлява пружинен клапан, който се отваря при дадено налягане и започва да връща част от напомпания въздух обратно на входа на турбината. Ако този клапан не е изправен може да отваря при много ниско налягане.
|
Вто Юни 13, 2006 5:53 pm |
|
 |
dvrender
Кара Симсонка
Регистриран на: Нед Апр 30, 2006 10:16 pm Мнения: 59 Местоположение: Хасково
|
johnfound написа: dvrender написа: johnfound написа: Може да пиша и глупости, но няма ли някакъв клапан, който да регулира налягането след турбото? Би трябвали да отваря при някакво налягане (1 бар както казваш) и да връща въздуха на входа на турбото. Ако му се е разхлабила пружината, може да отваря при 0.5 бара и затова да не вдига налягане. това не го разбрах. Сега, по принцип турбото вдига толкова повече налягане, колкото повече изгорели газове има, тоест колкото по-натоварен е двигателя. Обаче винаги има някаква граница на налягането, която не бива да се преминава. Затова на всички двигатели с турбо има регулатор, който регулира налягането на въздуха след турбото. Това, което аз съм виждал, тредставлява пружинен клапан, който се отваря при дадено налягане и започва да връща част от напомпания въздух обратно на входа на турбината. Ако този клапан не е изправен може да отваря при много ниско налягане.
това значи ли че диагностиката която ми правиха в сервиза във варна не е вярна че турбото е наред така ли?
_________________ Bravo 1.9 TD/100
|
Вто Юни 13, 2006 7:57 pm |
|
 |
johnfound
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm Мнения: 671 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
dvrender написа: това значи ли че диагностиката която ми правиха в сервиза във варна не е вярна че турбото е наред така ли?
Не, непременно. Клапана може да е външно устройство и да е някъде по въздуховодите. Наистина не знам подробности, тук трябва да се изкажат хора, които познават този или подобен двигател. Аз пиша от чисто логическа гледна точка и от общи представи за работата на турбинирани двигатели. :roll:
Мога да посъветвам справка с литература ако има такава или поне внимателно оглеждане на елементите на колата и анализ на устройството на въздушната система. Когато е ясно кое какво е, тогава и анализа на проблемите е по-лесен.
Успех.
|
Вто Юни 13, 2006 9:11 pm |
|
 |
Anaboliy
|
колега какво точно имаш в предвид че не се изтрелва? че няма раз ли? попринцип и аз съм с същия двигател и да ти кажа ако не я вкараш в обороти не се изтрелва толко мн :cry: незнам дали нещо се бъркам ама тоя двигател може да се изтрелва само при по високи обороти около 2500-3000 може и да греша говоря от наблудение иначе нищо не разбирам :twisted:
|
Сря Юни 14, 2006 12:20 am |
|
 |
Vladim
|
Anaboliy написа: колега какво точно имаш в предвид че не се изтрелва? че няма раз ли? попринцип и аз съм с същия двигател и да ти кажа ако не я вкараш в обороти не се изтрелва толко мн :cry: незнам дали нещо се бъркам ама тоя двигател може да се изтрелва само при по високи обороти около 2500-3000 може и да греша говоря от наблудение иначе нищо не разбирам :twisted:
Разбира се, че е така! Турбото работи активно над 2 200 оборота 
|
Сря Юни 14, 2006 9:12 am |
|
 |
TabE-Marea
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Окт 18, 2005 1:31 pm Мнения: 137 Местоположение: Варна
|
dvrender написа: това значи ли че диагностиката която ми правиха в сервиза във варна не е вярна че турбото е наред така ли?
Ако сервиза е UNITECH няма как да са сбъркали колега. Познавам го собственика. По-добри от тях във Варна няма. Дори и Автотрейд си дават за ремонт турбините при тях.
_________________
Marea Weekend ELX TD100 '98
|
Сря Юни 14, 2006 9:51 am |
|
 |
Totko
Кара велосипед
Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 12:19 am Мнения: 28 Местоположение: София
|
Не се сещам твоя двигател има ли интеркулер или не, но все е дно - ако турбото е наред а няма налягане - провери много внимателно всичко от изхода на турбото до входа му в двигателя - може да "издиша" някъде "по трасето"..
|
Сря Юни 14, 2006 9:59 am |
|
 |
doofiat
|
И аз съм забелязал,че ако не е над 2000 оборота колата не дърпа, но това според мен си е нормално, щото ти като я вкараш в обороти тя си качва скоростта и после си вкарваш по-горна предавка и си караш нормално около 2000 оборота.
А бе на вас пушат ли ви дизелите над 2500 оборота? При мен ми пуши и не мога да разбера това нормално ли е или не?
|
Сря Юни 14, 2006 10:24 am |
|
 |
kuki
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 1:47 pm Мнения: 27 Местоположение: Шумен
|
И при мен колата се замисля при първоначално подаване на газ, но от 2500 об. някъде се изстрелва много яко. Точно при големи обороти и пропушва. Относно пушенето, когато дълго време карам само градско, пове пуши при изрязване. Наскоро ми се наложи по-голям преход извънграда 500-600 км. Сега непуши. И аз се чудя нормално ли е това? (Колата е Брава ТД100)
|
Сря Юни 14, 2006 11:10 am |
|
 |
doofiat
|
Аз питам дали изпушват над 2500 оборота, щото имаше някаква подобна тема за изпушването скоро и един пич каза,че дори и да я изрязвал не му пушела. И тогава обесняваше,че може би помпата качва повече нафта и затова изпушва. Трябвало настройка на помпата. Това му изказване ме накара да се замисля дали не трябва да си закарам Брадвата на сервиз за настройка точно на помпата. Забелязвам,че имам една идея забавяне от времето на натискане на газта. Какво ще кажете вие?
|
Сря Юни 14, 2006 11:19 am |
|
 |
TabE-Marea
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Окт 18, 2005 1:31 pm Мнения: 137 Местоположение: Варна
|
doofiat написа: Аз питам дали изпушват над 2500 оборота, щото имаше някаква подобна тема за изпушването скоро и един пич каза,че дори и да я изрязвал не му пушела. И тогава обесняваше,че може би помпата качва повече нафта и затова изпушва. Трябвало настройка на помпата. Това му изказване ме накара да се замисля дали не трябва да си закарам Брадвата на сервиз за настройка точно на помпата. Забелязвам,че имам една идея забавяне от времето на натискане на газта. Какво ще кажете вие?
И при мене е така колега, та и аз се замислих след прочитането на оная тема за настройка на помпата.
_________________
Marea Weekend ELX TD100 '98
|
Сря Юни 14, 2006 1:51 pm |
|
 |
Vladim
|
doofiat написа: И аз съм забелязал,че ако не е над 2000 оборота колата не дърпа, но това според мен си е нормално, щото ти като я вкараш в обороти тя си качва скоростта и после си вкарваш по-горна предавка и си караш нормално около 2000 оборота. А бе на вас пушат ли ви дизелите над 2500 оборота? При мен ми пуши и не мога да разбера това нормално ли е или не?
И при мен пушляви при "изрязване". Чудя се обаче, къде да я карам за диагностика на помпата... в София само за Супер дизел се сещам, а за там съм чел противоречиви мнения.
|
Сря Юни 14, 2006 2:50 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |