Дата и час: Чет Май 01, 2025 7:52 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Омасляване на въздушният филтър на Пунто 1,7ТД 
Автор Съобщение
UNREAD_POST Омасляване на въздушният филтър на Пунто 1,7ТД
Колеги, забелязах, че въздушният ми филтър е омаслен в единият край (там където свършва тръбичката, връщаща картерните газове). Не знам дали е индикация за сериозен проблем тай като от щеката за маслото не духа газове и разходът на масло е минимален.
След като излязат от блока картерните газове минават през една метална кутийка (№ 10 на картинката) - не знам тя за какво е. Ако е някакаъв маслоуловител, възможно ли е да е задръстен и да не си върши ефективно работата?
Изображение


Нед Дек 10, 2006 11:18 pm
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 07, 2006 10:27 pm
Мнения: 241
Местоположение: Пловдив
UNREAD_POST 
Тая малка кутика при мен не е нищо особено(дедра1.6бензин) и аз мислех че е маслоуловител, ама не! незнам каква и е ролята но тя си е просто като капачка за която в горния и краи е хваната маркуча за картерните газове. В тая така наречена капачка неможе и да се сложи (или да е имало)нещо щото по средата има едно ребро и тва е. До колкото съм чувал ако има маслоуловител тои е в самия маркуч, предствалява едно като пружина, лично никога несъм го виждал :) дори съм си мислел дали да не си приспосубя един маслоуловител ама така си и остана. На мен същоми омаслява горе при филтъра малко но разхода на масло ми е едва 500 грама на 10 000км и тва 10В40 затова и не се занимавах повече. Друг е въпроса че нещо ми се мотае из главата че при дизелите тва масло значеше нещо, имаше общо с турбото ли , но колгите дизелджии ша си кажат.

_________________
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
Правило № 3- Винаги спазваи правило № 1
DEDRA 1.6ie 835A1000 90hp.Webber 1990г
BRAVO 1.6 16V 103hp 09.1999г


Пон Дек 11, 2006 10:08 am
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 04, 2006 10:27 am
Мнения: 193
Местоположение: Пловдив 01 Централен
UNREAD_POST 
Колега и аз се терзаех за същото нещо преди време. Чесно да ти кажа спрях да се притеснявам. То така и не се изясни съвсем проблема а и нямам време и средства да ходя по майстори. Гледали са я и са казвали - "Какво искаш от една стара кола - нормално е". Мога да кажа, че за 5000км грам масло не е изхарчила колата. Ето я темата:
http://fiat-bg.com/forum/viewtopic.php? ... 2%E0%ED%E5

_________________
Fiat Punto 1.7TD
www.esquisse-bg.com


Пон Дек 11, 2006 10:55 am
Профил WWW
UNREAD_POST 
Аз не се притеснявам особено, тъй като колата си върви и няма други течове на масло, но искам да сложа риплейсмънт филтър и се чудя как да избегна омасляването му. Мисля си да сложа маслоуловител от друг модел (например от Алфа 155 V6 - ако стане един приятел има такава за части) и филтър за картерни газове (напр K&N).
Технически не съм много компетентен, но си мисля, че подобно изпълнение няма да има негативни последствия върху двигателя.


Пон Дек 11, 2006 5:34 pm
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка

Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm
Мнения: 495
Местоположение: София
UNREAD_POST 
n_nikolow написа:
Аз не се притеснявам особено, тъй като колата си върви и няма други течове на масло, но искам да сложа риплейсмънт филтър и се чудя как да избегна омасляването му. Мисля си да сложа маслоуловител от друг модел (например от Алфа 155 V6 - ако стане един приятел има такава за части) и филтър за картерни газове (напр K&N).
Технически не съм много компетентен, но си мисля, че подобно изпълнение няма да има негативни последствия върху двигателя.

То риплейсмънта по принцип се намаслява, така че няма да имаш проблем :mrgreen:
Така малко по-сериозно ... може да сложиш маркуче, което да влиза надолу към турбото :wink: Така картерните газове ще отиват надолу и ще се засмукват и няма да цапат филтъра.
Маслоуловителя от 155 ще стане, но няма смисъл :wink: Не се знае колко е задръстен, може също да пропуска масло :wink: Може да го почистиш, но ще трябва да го правиш периодично :idea:

_________________
FIAT Punto 99' 1.7 TD Изображение
FIAT Punto 02' 1.9 JTD


Пон Дек 11, 2006 5:57 pm
Профил
UNREAD_POST 
10х
Това за маркучето е много хитро.


Пон Дек 11, 2006 6:24 pm
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:56 pm
Мнения: 287
Местоположение: Бъкстон
UNREAD_POST 
И на мен ми прави впечатление,че филтъра се омаслява в единия край!Нивото на маслото не мърда и това ме успокоява донякъде.Иначе идеята с маркучето и много интересна-може и аз да пробвам.

_________________
Fiat Punto 1.7 TD


Пон Дек 11, 2006 7:44 pm
Профил
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка

Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm
Мнения: 495
Местоположение: София
UNREAD_POST 
tzetzo_slavista написа:
И на мен ми прави впечатление,че филтъра се омаслява в единия край!Нивото на маслото не мърда и това ме успокоява донякъде.Иначе идеята с маркучето и много интересна-може и аз да пробвам.

В началото наглеждах редовно филтъра, тъй като съм имал и друга дизелова кола, която пак омасляваше филтъра от парите.
Може би в продължение на 3-4 месеца не му обръщах внимание. Наскоро понеже имах опасения за един от клапаните на турбото, свалих капака на филтъра и видях, че го е оцапала в единия край. Гледам маслото не е мръднало за 5000 км :roll: Погледнах тръбичката за маслените пари и ми стана ясно :idea:
Отидих при кума ми да му се "оплача", а той вика "Ей сега ще видиш как ще го спра" :D
Сложи едно "Г" образно маркуче (от нещо останало) и го напъха в тръбата. Другият край го вкара в интейка. Сложи скоба, за да не го засмуче турбото и да стане салата и всичко стана ТИП-ТОП :wink:
Вече филтъра е сух :D
Ще снимам как е станало и ще кача снимката, но няма да стане тези дни, защото не съм си в София :wink:

_________________
FIAT Punto 99' 1.7 TD Изображение
FIAT Punto 02' 1.9 JTD


Вто Дек 12, 2006 10:13 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пет Май 19, 2006 2:22 pm
Мнения: 167
Местоположение: София
UNREAD_POST 
мда колеги и аз го имам този проблем при пунтото при мене цапаше целия филтер.
абаче го реших по-най тъпия начин който прават сички с руски автомобили
маркуча просто го пуснах на долу някаде между двигатела и сега не цапа.
тука обаче почвам да се запитвам дали не сам сгрешил с тая изцепка дет сам
направил :?


Вто Дек 12, 2006 11:23 am
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 04, 2006 10:27 am
Мнения: 193
Местоположение: Пловдив 01 Централен
UNREAD_POST 
Dodo 155 написа:
Ще снимам как е станало и ще кача снимката, но няма да стане тези дни, защото не съм си в София :wink:

Няма да е лошо.

_________________
Fiat Punto 1.7TD
www.esquisse-bg.com


Вто Дек 12, 2006 11:50 am
Профил WWW
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 17, 2005 6:02 pm
Мнения: 182
UNREAD_POST 
после направо да се направи "важна тема" защото това е почти при всяко пунто дизел...и при моето :)

_________________
FIAT PUNTO 1.7TD & MAZDA 323F & LANCIA PRISMA 1.6I.E. & OPEL ASKONA


Вто Дек 12, 2006 5:15 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 19, 2006 7:04 pm
Мнения: 63
Местоположение: София 06 Подуяне
UNREAD_POST 
И при моето е така, исках да си сменя филтъра миналата събота, но ми предложиха накакъв за 26 лева и аз отказах....обещаха да донесат по евтин края на тази седмица. но стария филтър го видях - беше омаслен в единия край. и аз очаквам да видя от снимката как си го направил Додо 155

_________________
Punto ELX 1.7TD


Сря Дек 13, 2006 12:46 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg