Дата и час: Чет Юни 19, 2025 4:10 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
от 22.09.2006 г. - промяна в наредбата за АГУ 
Автор Съобщение
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm
Мнения: 2041
Местоположение: София
UNREAD_POST от 22.09.2006 г. - промяна в наредбата за АГУ
"Когато резервоарът е монтиран в пътническото или багажно отделение, устройството за пълнене се поставя откъм външната страна на автомобила"

Ще падне рязане на брони и калници
Глупаво измислено
Дано не накарат останалите да си преправят уредбите

_________________
Изображение
Brava 1.6 ELX


Чет Юни 29, 2006 4:48 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm
Мнения: 733
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
Аз мисля, че отдавна е задължително монтирането на устройстовото за пълнене от външната страна!!!!! Дори самите газаджий само те питат на кое място точно искаш и като кажеш, че искаш да ти е "вътре" почват едни пазарлъци и ако не е твой човек, просто забрави..... Та аз си мисля, че това не е нищо ново!!! Явно искат да искарат отвън и на тези на които им е вътре... :wink:

_________________
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC


Чет Юни 29, 2006 8:12 pm
Профил ICQ
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm
Мнения: 2041
Местоположение: София
UNREAD_POST 
днес ми трябваше нещо за газ и четох наредбата
и случайно го забелязах
пише си, че влиза в сила от 22.09

_________________
Изображение
Brava 1.6 ELX


Чет Юни 29, 2006 8:49 pm
Профил ICQ
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка

Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm
Мнения: 495
Местоположение: София
UNREAD_POST Re: от 22.09.2006 г. - промяна в наредбата за АГУ
sev написа:
"Когато резервоарът е монтиран в пътническото или багажно отделение, устройството за пълнене се поставя откъм външната страна на автомобила"

Ще падне рязане на брони и калници
Глупаво измислено
Дано не накарат останалите да си преправят уредбите

Ами освен на Трабант, коя друга кола пълненето с бензин не и е отвън :?: :idea:
Я си представи да вдигаш задната седалка, за да зареждат с бензин :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Естествено, че трябва зареждането да е отвън :idea: Достатъчно компромиси се правят с поставянето на АГУ, за да се притеснява някой, че щяли да му резнат бронята :wink:

_________________
FIAT Punto 99' 1.7 TD Изображение
FIAT Punto 02' 1.9 JTD


Чет Юни 29, 2006 11:39 pm
Профил
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 18, 2004 7:09 pm
Мнения: 961
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
Мисля, че това е прословутата наредба .... извадил съм частта само за АГУ:

Цитат:
НАРЕДБА за устройството и безопасната експлоатация на преносните и разпределителните газопроводи и на съоръженията, инсталациите и уредите за природен газ
Приета с ПМС № 171 от 16.07.2004 г., обн., ДВ, бр. 67 от 2.08.2004 г., в сила от 3.09.2004 г., изм., бр. 78 от 30.09.2005 г., в сила от 1.10.2005 г., изм. и доп., бр. 32 от 18.04.2006 г., в сила от 1.01.2007 г., изм., бр. 40 от 16.05.2006 г., в сила от 5.05.2006 г.


Раздел IV

Изисквания към устройството на автомобилни газови уредби за компресиран природен газ

Чл. 205. (1) Автомобилната газова уредба за природен газ трябва да съдържа следните елементи:

1. бутилка(и) за съхранение на компресиран природен газ;


2. манометър;


3. регулатор на налягането;


4. регулатор на газовия поток, ограничаващ притока на газ към двигателя и монтиран след регулатора;


5. автоматичен клапан;


6. ръчен клапан;


7. устройство за изпускане на налягането;


8. клапан за ограничаване на излишния приток;


9. смесител на газ и въздух;


10. накрайник за пълнене на бутилката;


11. електронен елемент, който контролира достъпа на газ към двигателя и който изключва автоматичния клапан.


(2) На бутилката трябва да се монтират заедно или поотделно елементите по ал. 1, т. 5 - 8.

Чл. 206. (1) За съхранение на природен газ в АГУ трябва да се използват само безшевни бутилки, предназначени за използване като резервоар за съхранение на природен газ в АГУ, придружавани от сертификат за изпитване, издаден от завода производител.

(2) В сертификата на бутилката трябва да бъдат посочени сериен номер, вместимост, пробно налягане, номер на партидата, проектен срок за експлоатация, дата на хидравлично изпитване и данни за материалите, които са използвани при производството на бутилката.


(3) Бутилката трябва да бъде оразмерена на якост за налягане 30 МРа, температура от минус 40 °С до плюс 82 °С и да е изработена от материали, съвместими с природен газ.

Чл. 207. (1) Бутилката трябва да бъде стационарно монтирана към автомобила и извън пространството, в което е двигателят, с изключение на случаите, в които АГУ е вградена в автомобила при неговото производство. Бутилката да не се монтира в пространството на автомобила, предназначено за транспортиране на хора.

(2) Бутилката трябва да бъде сигурно закрепена към автомобила, за да се предотврати приплъзване, завъртане и изместване. Монтажът трябва да се извърши в съответствие с инструкциите на производителя на бутилката.


(3) Бутилката трябва да бъде монтирана така, че да няма допир между нея и металните повърхности на автомобила освен в точките на закрепване.


(4) При максимално натоварен автомобил най-ниската част на бутилката трябва да бъде на разстояние не по-малко от 200 mm над пътното платно. Не се допуска най-ниската част на бутилката да бъде най-ниската част на автомобила.


(5) Бутилката, укрепена с намотки от комбинирани влакна, като стъкло, въглерод, арамид или тел, трябва да се защити от въздействието на ултравиолетова радиация.

Чл. 208. (1) Автоматичният клапан по чл. 205, ал. 1, т. 5 , който контролира притока на газ към системата за гориво, и клапанът за ограничаване на излишния приток на природния газ по чл. 205, ал. 1, т. 8 трябва да бъдат монтирани директно върху бутилката без допълнителни междинни фитинги.

(2) Автоматичният клапан трябва да спира подаването на газ, когато двигателят не работи или се подава друг вид гориво към него.

Чл. 209. (1) Устройството за изпускане на налягането по чл. 205, ал. 1, т. 7 , активиращо се при повишаване на температурата и/или от налягане, трябва да се задейства при температура 110 °С.

(2) Устройството за изпускане на налягането трябва да бъде изработено от материали, съвместими с природен газ. Проектната му температура трябва да бъде в границите от минус 40 °С до плюс 85 °С.


(3) Устройството за изпускане на налягането се използва еднократно.

Чл. 210. (1) Към бутилката за природен газ трябва да се монтира херметичният кожух, който да покрива всички елементи, монтирани на бутилката, с изключение на случаите, когато бутилката е монтирана от външната страна на автомобила и устройствата й са предпазени по подходящ начин от замърсяване и вода.

(2) Херметичният кожух трябва да бъде постоянно свързан с атмосферата посредством маркуч или тръбопровод със светло сечение не по-малко от 450 mm2.


(3) Вентилационният отвор трябва да бъде насочен надолу извън автомобила. Газът, изтичащ от него, не трябва да може да попадне в пространството под ауспуха на автомобила и към детайли с повишена температура.


(4) Херметичният кожух и свързващите маркучи или тръбопроводи трябва да бъдат херметични при налягане 10 kPa.

Чл. 211. (1) Газопроводите на АГУ трябва да са изработени от сертифицирани от производителя материали за АГУ на природен газ, а разпределителните устройства - от корозионноустойчив материал.

(2) Газопроводите се монтират по такъв начин, че да не могат да бъдат повредени от вибрации и повърхностите им да не могат да се трият в елементите на автомобила. Разстоянието между две точки на закрепване на газопровода не трябва да превишава 1 m.


(3) В местата на закрепване тръбите трябва да бъдат захванати така, че да няма контакт метал с метал.


(4) Газопроводите не трябва да се разполагат в зони, в които се монтира крик за повдигане на автомобила.

Чл. 212. Съединенията между елементите на АГУ трябва да са разглобяеми, да бъдат възможно най-малък брой и да се разполагат в удобни и достъпни за проверка места.
Чл. 213. Газопроводите от неръждаема стомана трябва да се присъединяват посредством фитинги от неръждаема стомана.
Чл. 214. (1) Газопроводите, преминаващи през пътническото отделение или през затвореното багажно отделение на автомобила, трябва да са с възможно най-малка дължина. В тези отделения не се допуска наличието на съединения с изключение на съединенията на херметичния кожух и съединенията между газопровода и устройството за пълнене на бутилката.

(2) Съединенията между газопровода и устройството за пълнене на бутилката трябва да имат защитно покритие, устойчиво на въздействието на природен газ, и възможност за изпускане директно в атмосферата на евентуални пропуски на газ.

Чл. 215. (1) Накрайникът за пълнене на бутилката по чл. 205, ал. 1, т. 10 трябва да бъде осигурен срещу завъртане и защитен от замърсяване и попадане на вода, а когато е монтиран от външната страна на автомобила, той трябва да се показва извън МПС не повече от 10 mm.

(2) Когато бутилката е монтирана в багажното отделение на автомобила, накрайникът за пълнене на бутилката трябва да бъде монтиран извън автомобила или в отделението за двигателя.

Чл. 216. Не се допуска елементите, от които е изградена АГУ на природен газ, да се използват за съхранение или транспортиране на друг вид гориво към двигателя на автомобила.

Раздел VII

Изпитване на АГУ

Чл. 245. Бутилката, предназначена за съхранение на природен газ като гориво за АГУ, трябва да се изпитва хидравлично на якост при налягане 30.0 МРа и на плътност след монтиране на всички елементи, с въздух или инертен газ при налягане 20 МРа.
Чл. 246. Елементите на АГУ след монтиране се изпитват на плътност при работно налягане.

Раздел Х

Безопасна експлоатация на АГУ

Чл. 321. Собственикът или ползвателят на АГУ е длъжен:

1. да осигури нейната безопасна и безаварийна експлоатация и да я поддържа в съответствие с изискванията на наредбата и техническата й документация;


2. да осигури ремонтирането на АГУ само от лица, получили разрешение за извършване на тази дейност от председателя на ДАМТН или от оправомощени от него длъжностни лица от ГД "ИДТН" по реда на чл. 353 ;


3. преди да започне зареждане на АГУ, да изключи двигателя, радиокасетофона, монтиран в автомобила, мобилния си телефон и всички други уреди, които могат да предизвикат искра при работата си;


4. (нова - ДВ, бр. 32 от 2006 г.) да не управлява автомобила без стикерите по чл. 362, ал. 4 или със стикер с изтекъл срок на валидност.

Чл. 322. Собственикът или ползвателят e длъжен да прекрати незабавно експлоатацията на АГУ при:

1. повишаване на налягането или температурата в нея над допустимите стойности, посочени в техническата й документация, като преди това изведе автомобила от зоната с повишена температура;


2. откриване в елементите под налягане и съединенията на деформации, дефекти или пропуски на газ;


3. недопустимо изместване или повреда на укрепващите елементи;


4. наличие на неизправно предпазно устройство;


5. неизправност на спирателната или регулиращата арматура;


6. случаи, посочени в инструкцията й за експлоатация.

Чл. 323. При откриване на недопустими пропуски на газ в АГУ:

1. се спира двигателят на автомобила;


2. се проветряват загазените помещения (например гаражът, в който е паркиран автомобилът, и др.) и купето на автомобила;


3. се взимат мерки да не се извършват дейности, свързани с искрообразуване или ползване на открит пламък.

Чл. 324. Откриването на пропуски на газ от АГУ се осъществява с помощта на пенообразуващо вещество или газсигнализатор.
Чл. 325. Не се допуска елементите на АГУ да се нагряват до температура по-висока от 50 °C.




Чл. 364. След извършване на първоначален технически преглед на газопроводите, съоръженията, инсталациите и уредите за природен газ, за които има наредби по чл. 7 ЗТИП , и след издаване на разрешение за експлоатация на газопроводите, съоръженията, инсталациите и уредите за природен газ, за които няма наредби по чл. 7 ЗТИП , органите за технически надзор заверяват с подпис и печат ревизионната книга и я предават на собственика или ползвателя заедно с акта за първоначален технически преглед или разрешението за експлоатация


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Tempra 1.6 i.e. Lybra 1.8 vvt Lybra 1.8 vvt Delta III 1.9 mjett 088 9 242 369


Чет Юни 29, 2006 11:46 pm
Профил ICQ WWW
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm
Мнения: 2041
Местоположение: София
UNREAD_POST 
слeд това май пак е променена

НАРЕДБА за устройството, безопасната експлоатация и техническия надзор на газовите съоръжения и инсталации за втечнени въглеводородни газове
Приета с ПМС № 243 от 10.09.2004 г., обн., ДВ, бр. 82 от 21.09.2004 г., в сила от 22.10.2004 г., изм., бр. 104 от 26.11.2004 г., изм. и доп., бр. 32 от 18.04.2006 г., в сила от 1.01.2007 г.

Чл. 94. (1) Устройството за пълнене на резервоара да е осигурено срещу завъртане и предпазено от замърсяване и попадане на вода.

(2) (В сила от 22.09.2006 г.) Когато резервоарът е монтиран в пътническото или багажното отделение, устройството за пълнене се поставя откъм външната страна на автомобила.

_________________
Изображение
Brava 1.6 ELX


Пет Юни 30, 2006 8:58 am
Профил ICQ
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 02, 2005 7:52 pm
Мнения: 431
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
с нетърпение чакам момента дето някой държавен служител насила ше ме накара да си надупча колата, като ми слагаха газовата изрично предупредих че не искам никакво дупчене на калници, брони или каквото и да било поциганяване на колата с тия черни тапи :evil:

газовата е компромис с двигателя тъй като сме финансово притиснати в милата ни родина, но да ми каже някой да си надупча колата и да направя компромис и с външния вид - няма да стане!

_________________
Fiat Bravo GT
Изображение


Пет Юни 30, 2006 11:34 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
ivo098 написа:
газовата е компромис с двигателя тъй като сме финансово притиснати в милата ни родина


Това е едно много много спорно твърдение...


Пет Юни 30, 2006 11:47 pm
Профил
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 02, 2005 7:52 pm
Мнения: 431
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
johnfound написа:
ivo098 написа:
газовата е компромис с двигателя тъй като сме финансово притиснати в милата ни родина


Това е едно много много спорно твърдение...


и кое му е спорното..., слагаме газ за да се возиме по-евтино и съответно по-често, а не понеже много ми е кеф да си спъвам колата и да возя газова бутилка в багажника :wink:

_________________
Fiat Bravo GT
Изображение


Пет Юни 30, 2006 11:50 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
ivo098 написа:
и кое му е спорното..., слагаме газ за да се возиме по-евтино и съответно по-често, а не понеже много ми е кеф да си спъвам колата и да возя газова бутилка в багажника :wink:


Аз не бих нарекал гориво с октаново число 105 "компромис". Да не говорим, за останалите преимущества, изброявани многократно. Дори само екологичната чистота е достатъчен аргумент "за".


Пет Юни 30, 2006 11:57 pm
Профил
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 02, 2005 7:52 pm
Мнения: 431
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
johnfound написа:
ivo098 написа:
и кое му е спорното..., слагаме газ за да се возиме по-евтино и съответно по-често, а не понеже много ми е кеф да си спъвам колата и да возя газова бутилка в багажника :wink:


Аз не бих нарекал гориво с октаново число 105 "компромис". Да не говорим, за останалите преимущества, изброявани многократно. Дори само екологичната чистота е достатъчен аргумент "за".


мене октановото число не ме грее, ами това как усещам колата :wink:

карал съм преди пет години обикновена газова на карбураторна кола, сега карам газов инжекцион, и виждам разликата бензин-газ :arrow: на газ е по-мудна няма как..

_________________
Fiat Bravo GT
Изображение


Съб Юли 01, 2006 12:29 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Юни 06, 2006 3:48 am
Мнения: 99
Местоположение: София 20 Връбница
UNREAD_POST 
Става въпрос за две отделни наредби едната е за метан - "НАРЕДБА за устройството и безопасната експлоатация на преносните и разпределителните газопроводи и на съоръженията, инсталациите и уредите за природен газ "

.. другата за пропан-бутан - "НАРЕДБА за устройството, безопасната експлоатация и техническия надзор на газовите съоръжения и инсталации за втечнени въглеводородни газове" 8)

Тоест, който кара на LPG ще трябва да дупчи калници. На метан, може и в отделението на двигателя, както си го и правят де.

_________________
Bravo 1,8 GT 16V - 96 г. - Метан

www.foot-stat.com

Българският портал за футболна статистика и прогнози.


Сря Юли 12, 2006 12:10 pm
Профил ICQ WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg