Дата и час: Пон Юли 07, 2025 10:36 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Техническо изпълнение на газови уредби - как е правилно. 
Автор Съобщение
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST Техническо изпълнение на газови уредби - как е правилно.
Предлагам, тук да напишем какво трябва да представлява техническото изпълнение на газовата уредба. Кое е правилно и кое е груба грешка на "майсторите". Не че се правя на голям "майстор" но непрекъснато се сблъсквам с технически неграмотни изпълнения и смятам, че потребителите трябва да знаят какво да търсят.
Започвам с кратък списък на моите изисквания:

1. Изпарителя задължително трябва да е монтиран надлъжно на колата. Тук не може да има компромиси. Оправдания: "няма място" не важат. Винаги има място, дори ако трябва да се правят конзоли и др. под.

2. На краищата на медната тръба, която влиза в изпарителя и тази която влиза в газовия клапан задължително трябва да има поне една (а по-добре 2 ) амортизиращи навивки. Това важи и за връзката към бутилката.

3. Електромагнитните газови клапани високо налягане трябва да са два: един отзад на бутилката и един отпред с филтър преди изпарителя.

4. Електрическите кабели трябва да са между 0.5мм2 и 0.75мм2 по-дебели става, но е излишно. Кабелите трябва да са прекарани красиво, със стандартни кабелни обувки, добре изолирани.

5. Тръбата от бутилката до двигателя трябва да сложена в пластмасов шлаух и прекарана по дъното далеч от аспуховата система, без да се опира във вибриращи части на купето и двигателя, които да протриват изолацията.

6. Бутилката трябва да е закрепена надеждно, тоест ако я клатим с ръка да се клати колата, а не бутилката.

7. Смесителната плочка трябва да е уплътнена идеално върху карбуратора (или където там е поставена при инжекционите например). Засмукване на въздух СЛЕД плочката е принципно недопустимо. Трябва да се провери също дали дифузьорите на плочката са правилният размер за този двигател. Нито по-малки нито по-големи са допустими.

Разбира се това не са "десетте божи заповеди", така че дискусия се допуска. ;)


Последна промяна johnfound на Вто Окт 25, 2005 1:11 pm, променена общо 1 път



Вто Окт 25, 2005 12:07 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm
Мнения: 197
Местоположение: София, кв. Слатина
UNREAD_POST 
Жигльори на плочката НЯМА - има дифузьори.
"Амортизиращите" навивки" по тръбата се правят с цел главно ако се скъса тръбата да има откъде да се издърпа, за да се сложи нова леща и гайка.
За двата газови клапана съм съгласен , но ги има само в китовете на холандските уредби и на по-висшия клас БРЦ мисля.
Мястото за монтаж на изпарителя - хм... има някои коли , на които наистина е невъзможен монтажа надлъжно :!: .
За кабелите съм съгласен , но на повечето ключове са някъде между 0,3-0,5 :shock:
Тръбите НЕ се слагат в пластмасов шлаух от бутилката до изпарителя , а само от бутилката до контактна с външната среда точка и принципно по еропейските изисквания се прави обдухване на кутията на сондата със свеж въздух...
Погледни някоя метанова уредба , за да разбереш за какво ти говоря - там компромиси не се правят, защото метана е без миризма , а и успива, докато пропан бутана ще се усети веднага в купето и човек може да спре.
Засмукването на въздух от друго място освен от филтъра също не е на добре.
А и принципно за пълните инжекции преломната точка е след дебитомера , а не чак след плочката.

_________________
http://facebook.com/DeaMotors


Вто Окт 25, 2005 12:31 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
The_Machine написа:
Жигльори на плочката НЯМА - има дифузьори.

Грешка на пръстите Yellow_Flash_Colorz_PDT_50 - оправено.

Цитат:
"Амортизиращите" навивки" по тръбата се правят с цел главно ако се скъса тръбата да има откъде да се издърпа, за да се сложи нова леща и гайка.

Тук не мога да се съглася. Тези навивки се оставят за да поемат евентуални вибрации с достатъчно голям радиус на огъване. При малък радиус, бързо настъпва умора на материала и тръбата се пречупва.

Цитат:
Мястото за монтаж на изпарителя - хм... има някои коли , на които наистина е невъзможен монтажа надлъжно :!: .

Не съм виждал всички възможни автомобили, но пък всички които съм виждал са с монтиран напречно изпарител, независимо дали може или не да се монтира надлъжно.

Цитат:
За кабелите съм съгласен , но на повечето ключове са някъде между 0,3-0,5 :shock:

Знам, но според мене са тънки, а и изолацията им е по-тънка, отколкото трябва. Правилно е да се сменят. Не че си правя илюзии, че в сервизни условия някой би го направил...

Цитат:
Тръбите НЕ се слагат в пластмасов шлаух от бутилката до изпарителя , а само от бутилката до контактна с външната среда точка и принципно по еропейските изисквания се прави обдухване на кутията на сондата със свеж въздух...

Съгласен - имах предвид не до изпарителя а до двигателя. Фактически до газовия клапан, който се монтира в коша на двигателя преди изпарителя.
Това изискване всъщност обикновенно се спазва. А вентилация на кутията досега не съм виждал реализирана при пропан-бутанови уредби.


Вто Окт 25, 2005 1:24 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm
Мнения: 197
Местоположение: София, кв. Слатина
UNREAD_POST 
Aaa... ти имаш впредвид една гумена изолация около тръбата - така се продава самата тръба , направо с отлята върху нея изолация , но това , което си помислих е за гофрирания маркуч.

_________________
http://facebook.com/DeaMotors


Вто Окт 25, 2005 5:25 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
The_Machine написа:
но това , което си помислих е за гофрирания маркуч.


За този гофриран маркуч не знам подробностите. Моля те, напиши как трябва да е монтиран и за какво служи.


Вто Окт 25, 2005 7:37 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Сря Апр 27, 2005 10:32 pm
Мнения: 76
Местоположение: София 13 Надежда
UNREAD_POST 
Малко е извън темата, но защо изпарителят трябва да е монтиран надлъжно. Моят беше монтиран надлъжно, но аз го обърнах и сега е точоно обратно - напречно. Просто както беше поставен тропаше и ми пречеше. Разлика в работа на двегателя, динамиката и разхода няма АБСОЛЮТНО никаква.

_________________
BRAVO 1.6/16V


Вто Окт 25, 2005 7:40 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm
Мнения: 197
Местоположение: София, кв. Слатина
UNREAD_POST 
Ако е надлъжно се наблюдава при завой на страната , откъм която е изпарителя обогатяване на сместа и при завой на другата страна - обедняване и впоследствие пад на оборотите или беше обратното :roll: , както и да е - това е вследствие на инерционните сили.
А ако изпарителя е монтиран надлъжно се наблъдава пад/вдигане на оборотите или дори гаснене на двигателя/давене при потегляне/спиране...

_________________
http://facebook.com/DeaMotors


Сря Окт 26, 2005 3:00 pm
Профил ICQ
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 1:01 pm
Мнения: 32
Местоположение: София
UNREAD_POST 
чета, чета и пак не разбрах :shock:
кога е надлъжно и кога напречно :?: :?:

_________________
tempra 2.0i.e.


Чет Окт 27, 2005 7:51 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
iceto написа:
чета, чета и пак не разбрах :shock:
кога е надлъжно и кога напречно :?: :?:


Ами, ако приемем, че изпарителя е цилиндър, за мене, напречно е, когато някоя от основите на цилиндъра (кръглите стени) сочи напред по посока на движението.
Надлъжно (правилното положение) е когато двете основи на цилиндъра сочат наляво и надясно.


Чет Окт 27, 2005 8:32 pm
Профил
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 1:01 pm
Мнения: 32
Местоположение: София
UNREAD_POST 
The_Machine написа:
Ако е надлъжно се наблюдава при завой на страната , откъм която е изпарителя обогатяване на сместа и при завой на другата страна - обедняване и впоследствие пад на оборотите или беше обратното :roll: , както и да е - това е вследствие на инерционните сили.
А ако изпарителя е монтиран надлъжно се наблъдава пад/вдигане на оборотите или дори гаснене на двигателя/давене при потегляне/спиране...


този пост имах предвид :shock: кога е напречно и кога надлъжно :?:

_________________
tempra 2.0i.e.


Съб Окт 29, 2005 11:09 am
Профил ICQ
UNREAD_POST 
The_Machine написа:
Ако е надлъжно се наблюдава при завой на страната , откъм която е изпарителя обогатяване на сместа и при завой на другата страна - обедняване и впоследствие пад на оборотите или беше обратното :roll: , както и да е - това е вследствие на инерционните сили.
А ако изпарителя е монтиран надлъжно се наблъдава пад/вдигане на оборотите или дори гаснене на двигателя/давене при потегляне/спиране...


лично менение:
това са пълни глупости никога при завой не са ми падали оборотите или пък като потеглям и спирам и то рязко да сса ми ебавали оборотите
изпарителят ми е бил и в двете позиций


Съб Окт 29, 2005 11:47 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm
Мнения: 197
Местоположение: София, кв. Слатина
UNREAD_POST 
Не при всяка кола се получава...
Надлъжно - плоската страна на изпарителя е по дължина на колата ( изпарителя е монтиран на някоя от страниците да речем)
Напречно - плоската страна контактува със тенекиите , разделящи коша от местата за пътниците.
Капиш? :mrgreen:

_________________
http://facebook.com/DeaMotors


Съб Окт 29, 2005 7:08 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
pugsy написа:
лично менение:
това са пълни глупости никога при завой не са ми падали оборотите или пък като потеглям и спирам и то рязко да сса ми ебавали оборотите
изпарителят ми е бил и в двете позиций


Е, тези ефекти зависят от ускоренията, които изпитва изпарителя. А ускоренията пък зависят от възможностите на колата и темперамента на шофьора. Освен това, тези ефекти зависят и от настройката на газоавта уредба. Ако сместта е настроена доста обеднена, то ускоренията или забавянето могат да я направят преобеднена и двигателя да угасне. Затова на такива автомобили трябва да се настройва по-богата смес, отколкото е реално нужно.


Съб Окт 29, 2005 7:27 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg