Дата и час: Пет Юни 20, 2025 10:38 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Какво е това? 
Автор Съобщение
UNREAD_POST Какво е това?
Може ли някой да ми помогне като идентифицира този чарк?
Стои монтиран на Темпра 1,9 tdi.
Не че има проблем с него, колата си работи дори и когато го демонтирам. Уредите също.
Любопитен съм обаче каква работа върши или би трябвало да върши.
Успях да проследя че в него влиза датчик за температура монтиран на термостата и датчик който е на горивната помпа. Термо-датчика се оказа с откъснат извод но това е друга тема.
Този монтиран на помпата според мен следи колко е натиснат педала на газта но не съм сигурен.
На мен ми прилича на ECU обаче не мисля че има място в този мотор :D
Не го намирам и в ел.схемите на модела.
Ще черпя ако разбера що е то :wink:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Вто Мар 28, 2006 8:38 pm
UNREAD_POST Re: Какво е това?
Esper написа:
На мен ми прилича на ECU обаче не мисля че има място в този мотор :D

Май май... :wink:


Вто Мар 28, 2006 9:07 pm
UNREAD_POST Re: Какво е това?
me_to_u написа:
Май май... :wink:

Добре, но какво търси при мен? :D
Не виждам как ще повлияе на двигателя. Ако е за него де.
Както споменах, по нищо не личи че го няма дори като го разкача :wink:


Вто Мар 28, 2006 9:15 pm
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 01, 2006 10:14 am
Мнения: 34
Местоположение: Елхово
UNREAD_POST 
При мен модула за запалване Digiplex 2 е същият на външен вид.

_________________
Изображение
Fiat Tempra 149A3.046


Пет Мар 31, 2006 11:11 am
Профил
UNREAD_POST Чарка
Така, има вече малко повече информация относно това за което питах в началото.
Оказва се че въпросния чарк управлява клапан, който в някаква ситуация пропуска част от изгорелите газове от изпускателния колектор, обратно във смукателния. Грешка, става въпрос за система от два клапана свързани посредством вакуум - взимат го преди сервото. На единия има бобина. Един вид излиза че системата връзва входа и изхода на турбо-компресора... Лудница някаква :shock: Оказа се че са изолирали някога пневматиката и затова сега електрониката не влияе по никакъв начин.
Това от една страна внася малко яснота, но все пак някой да има мнение защо се налага това и сега както е изолирано, какво губя?


Съб Апр 01, 2006 6:58 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 10, 2006 8:21 pm
Мнения: 62
Местоположение: София 09 Лозенец
UNREAD_POST 
Не губиш нищо от това че системата е изключена(стига да е направено както трябва!!!).Системата се нарича EGR и се използва за подобрение на екологичните показатели(и влошаване на динамичните).Моят съвет е да не възстановяваш системата защото не е изключена случайно,а най вероятно е правила проблем на предишния собственик.


Съб Апр 01, 2006 10:57 pm
Профил
UNREAD_POST 
kaci написа:
Не губиш нищо от това че системата е изключена(стига да е направено както трябва!!!).Системата се нарича EGR и се използва за подобрение на екологичните показатели(и влошаване на динамичните).Моят съвет е да не възстановяваш системата защото не е изключена случайно,а най вероятно е правила проблем на предишния собственик.

Днес говорих с един спец по дизели - той каза същото, както и че цялата система обикновено завършвала земния си път точно както е при мен - с шунтиране.
Каквато е съдбата и на катализатора :wink:
Благодаря ти за информацията, беше важно за мен дотолкова, че ми престои смяна на термостат а на него е счупен температурния датчик за тая система.
Впрочем доколкото успях да разбера, клапана свъзващ всмукателния и изпускателния колектор работи - като получи ръчно вакуум, работата на мотора се променя. Предполагам че приблема е бил в електрониката, в клапана дето съм го показал ТУК или дявол знае къде - колата си работи идеално и без това.
:mrgreen:


Последна промяна Esper на Нед Апр 02, 2006 11:59 pm, променена общо 1 път



Нед Апр 02, 2006 6:35 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 10, 2006 8:21 pm
Мнения: 62
Местоположение: София 09 Лозенец
UNREAD_POST 
Проблема е в екологичните норми на които трябва да отговарят автомобилите около и след 90та година(за Швейцария и по рано).Най просто обяснено системата работи по следния начин:част от изгорелите газове се вкарват обратно във всмукателния колектор за повторно изгаряне.Датчика за който говориш позволява(командва температурно)кога да започне този процес.Ефекта от тази система е само и единствено-много сажди във всмукателния колектор(дано ми простят природозащитниците).


Нед Апр 02, 2006 7:34 pm
Профил
UNREAD_POST 
Ясно... Ще се демонтираме очевидно :D
Въпреки че хобито в момента и професията ми в миналото беше електрониката, изобщо не подскачам от ентусиазъм да я виждам в колата си...
Сега, в основата на един ДВД плеър например се очаква да бъде електрониката. Една кола обаче, все още се движи благодарение на буталата, коляновия вал, мотовилките. Като те се счупят, ок - спира. Обаче да спре защото някакъв датчик се е повредил не ми се вписва в мирогледа :mrgreen:
Сори за офтопика, просто лично мнение :wink:


Пон Апр 03, 2006 1:12 am
UNREAD_POST 
Esper написа:
Ясно... Ще се демонтираме очевидно :D
Въпреки че хобито в момента и професията ми в миналото беше електрониката, изобщо не подскачам от ентусиазъм да я виждам в колата си...
Сега, в основата на един ДВД плеър например се очаква да бъде електрониката. Една кола обаче, все още се движи благодарение на буталата, коляновия вал, мотовилките. Като те се счупят, ок - спира. Обаче да спре защото някакъв датчик се е повредил не ми се вписва в мирогледа :mrgreen:
Сори за офтопика, просто лично мнение :wink:


Мдаа, а ти представяш ли си като почнем след 10 години да си купуваме втора употреба колите които се произвеждат сега - натъпкани е електроника - дори и дизелите - с много датчици и т.н.????
Онзи ден - чистак ново Пежо 206HDI - е пали като трактор и дими - оказа се че му е качен софтуер???!! за бензиново - 'преинсталираха' го и се оправи....


Пон Апр 03, 2006 9:28 am
UNREAD_POST 
Ха-ха-ха!
Добре че не е избило Пежото с BSOD на някое кръстовище докато дойде до сервиза :D
И какво казахте на човека, да не бърка следващия път компютъра с автомобила че поне да може да отида на работа после? :D
Иначе за електрониката аз точно това имах предвид, като остарее колата става една голяма грижа.


Пон Апр 03, 2006 11:27 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg