 |
|
Дата и час: Нед Юни 22, 2025 1:15 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Проблем с моторчето на парното на Браво.
Автор |
Съобщение |
fcuk
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Сря Окт 19, 2005 11:54 pm Мнения: 32 Местоположение: София 04 Оборище
|
 Проблем с моторчето на парното на Браво.
Вентилаторът на парното на Бравото ('96, 1,6, няма климатик) се включва чак като завъртя ключа на последно положение. Сега вярно че там си и духа силно, обаче аз искам да имам и нещо междинно като сила на духане. Обаче когато преместя ключа на по-ниските степени, не духа ХИЧ.
Дали е изгоряло моторчето на вентилатора или?
|
Пет Окт 21, 2005 12:30 pm |
|
 |
Ferrari
|
 Re: Проблем с моторчето на парното на Браво.
fcuk написа: Вентилаторът на парното на Бравото ('96, 1,6, няма климатик) се включва чак като завъртя ключа на последно положение. Сега вярно че там си и духа силно, обаче аз искам да имам и нещо междинно като сила на духане. Обаче когато преместя ключа на по-ниските степени, не духа ХИЧ.
Дали е изгоряло моторчето на вентилатора или?
По-скоро е проблем с ключа за вентилатора.
|
Пет Окт 21, 2005 12:32 pm |
|
 |
fcuk
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Сря Окт 19, 2005 11:54 pm Мнения: 32 Местоположение: София 04 Оборище
|
Имах един Форд, който така си беше заминало моторчето - ил по-точно механиката на перката. Вала са беше разбил леко. На ниските степени духаше съвсееем слабо и трябваше да се надупи докрай, та да духа нещо въобще. Но тук случаят гледам е друг - на последната степен наистина си духа яко, а и не трака като онзи на Форда.
Значи може и ключа да е, вярно. Би трябвало да може да се свали и да се пробва с мултицет, нали?
|
Пет Окт 21, 2005 2:16 pm |
|
 |
mvmrik
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 8:07 pm Мнения: 181 Местоположение: София - Люлин
|
Със сигурност е от ключа, щом работи на голямата скорост значи не е изгоряло моторчето.
_________________ Фиат Типо 1.6 - 93г моноинжекция

|
Пет Окт 21, 2005 2:29 pm |
|
 |
vesko.t
Член на клуба
Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 1:23 pm Мнения: 1120 Местоположение: Бургас
|
 Re: Проблем с моторчето на парното на Браво.
fcuk написа: Вентилаторът на парното на Бравото ('96, 1,6, няма климатик) се включва чак като завъртя ключа на последно положение. Сега вярно че там си и духа силно, обаче аз искам да имам и нещо междинно като сила на духане. Обаче когато преместя ключа на по-ниските степени, не духа ХИЧ. Дали е изгоряло моторчето на вентилатора или?
Моторчето е здраво,най-вероятно имаш прекъснал гасящ резистор-писано е по темата,при желание разрови архива...
Успех ! 
_________________
|
Пет Окт 21, 2005 3:41 pm |
|
 |
Uho
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 1:12 pm Мнения: 83 Местоположение: София
|
 Re: Проблем с моторчето на парното на Браво.
vesko.t написа: fcuk написа: Вентилаторът на парното на Бравото ('96, 1,6, няма климатик) се включва чак като завъртя ключа на последно положение. Сега вярно че там си и духа силно, обаче аз искам да имам и нещо междинно като сила на духане. Обаче когато преместя ключа на по-ниските степени, не духа ХИЧ. Дали е изгоряло моторчето на вентилатора или? Моторчето е здраво,най-вероятно имаш прекъснал гасящ резистор-писано е по темата,при желание разрови архива... Успех ! 
Бравото, мисля че е с електронно управление. Ако е така пробиват двата мощни транзистора.
Ако е с гасящи резистори, е възможно да е прекъснал термоизключвателя. Ако е той може да се шунтира с една по-дебела жица. Това обаче е временно решение, все пак 
|
Пет Окт 21, 2005 4:30 pm |
|
 |
fcuk
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Сря Окт 19, 2005 11:54 pm Мнения: 32 Местоположение: София 04 Оборище
|
Добре, първо не съм много навътре с електротехниката и дет с казва още се уча да работя с мултицета,
така че вие малко ме хвърлихте в музиката с тея хиляда видове резистори.
Значи първо ми се струва, че ключето е механично, т.е. едва ли е с електронно управление.
Ако приемем, че е така, явно проблемът му е този "прекъснал гасящ резистор"
или просто казано ключето не подава ток до моторчето на нито една позиция освен на последната.
Та ако съм прав дотук, какво е решението? Свалям ключа и му пробвам съпротивленията на различните позиции,
за да видя наистина ли са свършили? Имате ли идея как се сваля това ключе - просто с леко напъване с отверка или това ще свали само врътката отгоре, а самото тяло ще остане вътре? Трябва да ли свалям цялата средна конзола да си отворя достъп?
И при положение, че се справя успешно с диагностиката и се окаже че наистина е изгоряло, предполагам няма оправия, а трябва нов ключ, така ли?
|
Пет Окт 21, 2005 7:35 pm |
|
 |
Uho
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 1:12 pm Мнения: 83 Местоположение: София
|
fcuk написа: ...
И при положение, че се справя успешно с диагностиката и се окаже че наистина е изгоряло, предполагам няма оправия, а трябва нов ключ, така ли?
Шанса да ти се прее..л ключа е почти никакъв. Потърси къде са резисторите. Те се намират във въздуховода, след вентилатора. И провери тях.
|
Пон Окт 24, 2005 5:25 pm |
|
 |
puntotras
|
под жабката турси моторчето-до него има или около него ще видиш 4 жички които влизат в нещо като купол-провери си жичките да не са нагорели и да не дава хубав контакт а ако не са жичките свали купола с 2 болтчета е хванат и си сложи жичка на рзистора и пиши кво си направил
|
Вто Окт 25, 2005 9:22 am |
|
 |
fcuk
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Сря Окт 19, 2005 11:54 pm Мнения: 32 Местоположение: София 04 Оборище
|
Както ви казах съм малко бос в тая част с електротехниката, въпреки че се бутам упорито.
За мен резистор е нещо подобно на следното:
Как изглежда един гасящ резистор и с каква цел "му се слага жица"? За да го шунтираме ли?
|
Вто Окт 25, 2005 10:50 am |
|
 |
puntotras
|
е то това е де!потърси отдолу под жабката къде е точно-
|
Вто Окт 25, 2005 11:16 am |
|
 |
fcuk
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Сря Окт 19, 2005 11:54 pm Мнения: 32 Местоположение: София 04 Оборище
|
Добре, прекарах няколко часа в четене тука из форума и видях, че и други хора са имали същия проблем.
На първо място може да се окаже проблем със самата клема и да се реши само с контактен спрей.
По-лошият вариант е очевидно ако е изгорял резистор. При това положение резисторът трябва да се смени.
Явно ми предлагате да го проверя резистора, като го шунтирам с една жичка от краче до краче.
Така... След като я сложа тая жичка обаче какво трябва да направя?
Да пусна парното на някоя от неработещите степени или какво?
Питам така подробно, защото не обичам да се захващам с някоя работа и да се налага да я прекъсвам посредата след като всичко е разглобено, само защото не знам как да продължа. Вече разбрах къде се намира точно моторчето, разбрах и как се отваря, разбрах къде трябва да стои резистора - доколкото четох ипри Браво и при Пунто е едно и също.
Но въпросът е какво да правя за да тествам самия резистор? Може би да го замеря с мултицета, но тогава не трябва ли да разпоя първо едното му краче преди да премеря? Дайте идея, а аз обещавам да направя един туториал със снимков материал за този ремонт, който може да влезе в евъргрийн, примерно или нещо подобно, така че да няма повече такива въпроси на тази тема.
|
Вто Окт 25, 2005 7:48 pm |
|
 |
vesko.t
Член на клуба
Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 1:23 pm Мнения: 1120 Местоположение: Бургас
|
fcuk написа: . Вече разбрах къде се намира точно моторчето, разбрах и как се отваря, разбрах къде трябва да стои резистора - доколкото четох при Браво и при Пунто е едно и също. Но въпросът е какво да правя за да тествам самия резистор? Може би да го замеря с мултицета, но тогава не трябва ли да разпоя първо едното му краче преди да премеря? Дайте идея, а аз обещавам да направя един туториал със снимков материал за този ремонт, който може да влезе в евъргрийн, примерно или нещо подобно, така че да няма повече такива въпроси на тази тема.
Отначало-не зная за всички Браво/а как е ,аз лично съм виждал същото изпълнение като на Пунто при Браво/а от най-първите,без климатик...затова пиша само за това изпълнение...Резистора всъщност е блок от 3 или 4 резистора/зависи колко са скоростите/ ,навити на общо тяло-последователно свързани,жични,мощни,отгоре са заляти със зеленикава керамика-във веригата има и биметален термопредпазител,отгоре на резисторите.Целия блок е с размери на 1/2 цигарена кутия.
Като се извади,може да се премери/на място е неудобно/нищо не се разпоява, отсъединяваш от конектора...и мериш Превключвателя е директен-без електроника,и също се проверява с мултимер...
Уточнявам още веднъж,възможно е да има и други изпълнения,пиша за това,което съм виждал и работил по него...!!
Успех ! 
_________________
|
Вто Окт 25, 2005 8:35 pm |
|
 |
fcuk
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Сря Окт 19, 2005 11:54 pm Мнения: 32 Местоположение: София 04 Оборище
|
Супер - това беше отговор на място, точно това ме интересуваше. Значи са няколко - по един за всяка скорост и се вадят като блок, така че удобно да се измерят. Звучи екстра.
Утре се захващам да го извадя. Мерси много!
|
Вто Окт 25, 2005 8:41 pm |
|
 |
Uho
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 1:12 pm Мнения: 83 Местоположение: София
|
Възможно е резисторите да са здрави, а да си е заминал термопрекъсвача. Него също можеш да го премериш с мултицета. Ако всичко е ОК трябва да дава 0 ома.
|
Сря Окт 26, 2005 10:18 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |