Дата и час: Вто Юли 15, 2025 2:50 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Моторни маслаТака и така започнахме да си говорим за зимата. 
Автор Съобщение
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Вто Апр 04, 2006 2:12 pm
Мнения: 624
Местоположение: Стара Загора
UNREAD_POST Моторни маслаТака и така започнахме да си говорим за зимата.
Малко инфо за маслата.
Критериите за принадлежност към съответния клас на зимните масла са два:
- динамичният вискозитет, определен в специални апарати, симулиращи въртенето на коляновия вал в лагерите, и изпомпването на маслото от картера до отделните точки на смазване. Температурите при които се извършва това определяне, са различни за всеки зимен клас, но всички са отрицателни. Така например за маслото 5W те са –25 градуса и –30 градуса по Целзий, а за маслото 15W- най-подходящото и най-използваното в нашата страна е – 15 градуса и – 20 градуса по Целзий. Това означава, че при тези температури нормалния динамичен вискозитет гарантира оптимално съпротивление при първоначалното завъртане на коляновия вал, както и че е гарантирано бързо изпомпване на маслото до отдалечените точки.
За летните масла критерият за принадлежност към съответния клас е кинематичният вискозитет , определен при 100 градуса по Целзий за всички класове. Колкото цифрата с която маслото се означава е по голяма, толкова маслото е по-гъсто и може да се използва при по-високи температури. В нашата страна при лятна експлоятация най-подходящи са едносезонните масла от клас 30 и всесезонните масла от клас 40.
Всесезонните масла са тези, които могат да се използват целогодишно, се означават с дроб. Числителят показва зимния вискозитетен клас а знаменателят-летния(пример 15W40).
За прецизност следва да се отбележи, че зимните и всесезонните масла имат гарантиран минимален кинематичен вискозитет при 150 градуса Целзий. По този начин е гарантирана без аварийната експлоатация на автомобила при високи температури.
3. Класификация на Европейските автомобило-производители (ССМС).
Освен нормите на (API) Американски петролен институт, съществуват и новите норми на Обществото на Европейските автомобило-производители (ССМС). Тези норми отразяват едно по-високо на минималните експлоатационни изисквания към моторните масла. Комитет е обосновал тези нови норми с по-тежките работни режими в Европа и с някой конструктивни особенности. При тях се отчитат: удължени интервали на смазване, повишени температури на маслото, променени качества на горивата, както и новото развитие на горивата, както и новото развитие на на двигателите. Класификациите на ССМС са пригодени към американските методи на изпитания, но са допълнени с европейски изпитания. Нивата се означават пак с букви G за бензинови двигатели и D- за дизеловите.

Нивата на маслата за бензиновите двигатели са следните:
G4(заменяща G2)- обикновени моторни масла без характеристиките за лесно студено пускане и икономия на гориво. Сравнява се с “SG” по API;G5 (заменяща G3)- масла за лесно студено пускане и повишени натоварвания за всички климатични условия, както и за икономия на гориво. Сравнява се с “SH” по API.

Нивата на маслата за дизеловите двигатели са следните:
-D4 (заменяща D)- моторни масла за всички видове товарни дизелови автомобили с и без турбо и удължени срокове на смяна на маслото, работещи при най-тежки условия на експлоатация. Сравнява се СЕ по API.
-PD2 (заменя PD1)- за всички дизелови леки и лекотоварни автомобили с и без турбо.

Съгласно изискванията на международните стандарти, на всяка опаковка моторно масло освен търговското наименование, се изписва и техническото наименование на маслото по съответните класификции. Върху тубичката може да открием цифрените и буквените означения на вискозитетната класификация по SAE и на класификацията по експлоатационно равнище- по API или ССМС.
Например маслото с означения SAE 15/W40, APISG/CD е масло, което може да се употребява в температурния интервал от –20 до +35градуса по Целзий във всички видове автомобили с бензинови двигатели и леки и лекотоварни автомобили с дизелови двигатели, включително и турбо.

_________________
FIAT - TIPO 2.0i


Пет Сеп 01, 2006 7:18 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Вто Апр 04, 2006 2:12 pm
Мнения: 624
Местоположение: Стара Загора
UNREAD_POST Аз лично
Аз лично карам с италиански масла TUTELA те са втора марка на завода FIAT LUBRIFICANTI (не съм сигурен дали се пише точно така)Това е същия завод който произвежда SELENIA.Много съм доволен от тях,то няма и с какви др.да карам тъй като съм им дилар за Стара Загора :).Но сеериозно и брат ми и бащами са с италиански автомобили и си караме с тези масла.

_________________
FIAT - TIPO 2.0i


Пет Сеп 01, 2006 7:25 pm
Профил
UNREAD_POST 
Майсторът ми ми каза, че Фиатката най-добре понася SELENIA, но аз вече бях купил LIQUI MOLY 10W40 DIESEL и съм доволен. Обаче другият път като сменям масло ще сложа SELENIA. Началника ми има Алфа 155 V6 и я кара само със SELENIA (в червени тенекиени кутии с емблемата на Алфа Ромео).


Пет Сеп 01, 2006 7:58 pm
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 24, 2005 11:46 am
Мнения: 323
Местоположение: Пловдив
UNREAD_POST 
На моята Брава и слагам СЕЛЕНИЯ.


Пон Сеп 04, 2006 8:14 am
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 05, 2004 1:32 am
Мнения: 570
Местоположение: Обект 9
UNREAD_POST 
От 5 години карам с
Изображение.

_________________
146E e 188 e 350
https://www.fiat-uno.org/


Вто Сеп 05, 2006 1:11 am
Профил WWW
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка

Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm
Мнения: 495
Местоположение: София
UNREAD_POST 
MOTUL Turbolight 10W40 :wink:
В момента техните масла отговарят на последните изисквания (категории) :idea:
И най-важното - купувам го от "Проспийд" и няма шанс да е ментак :mrgreen:

_________________
FIAT Punto 99' 1.7 TD Изображение
FIAT Punto 02' 1.9 JTD


Вто Сеп 05, 2006 1:39 am
Профил
UNREAD_POST 
Dodo 155 написа:
MOTUL Turbolight 10W40 :wink:
В момента техните масла отговарят на последните изисквания (категории) :idea:
И най-важното - купувам го от "Проспийд" и няма шанс да е ментак :mrgreen:


Това е истината.Е, аз сложих 6100 синерджи, но все тая! :mrgreen:


Вто Сеп 05, 2006 9:32 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg