 |
|
Дата и час: Пон Май 19, 2025 5:33 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Фиат Уно турбо газ ? Става :)
Автор |
Съобщение |
HCO
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 12:59 am Мнения: 154 Местоположение: София, кв.Горна Баня
|
 Фиат Уно турбо газ ? Става :)
Реших да мина на по евтино гориво за сметка на мощноста. Ще елиминирам турбото и ще си карам на газ. Мисля да стане по следния начин.Въздуховода след дебитомера остава свободен , а дебитомера го слагам със друг въздуховод непосредствено преди всмукателния колектор.Само ме притеснявва следното, до колкото ми е известно от знанията които имам турбо моторите са със по ниска степен на компресия от обикновенните атмосферки. Та в крайна сметка се получава следното карам си на газ и когато реша да си начешам крастата слизам взимам една отверка и премествам дебитомера на въздуховода към турбото . От начало си мислех че разход от 8л/100 км пробег в София е добър ама това са си 16 лв , и реших да експериментирам .Надявам се да стане и разхода да е по малък както и на бензин така и на газ.След като "изолирам турбото " мисля че разхода на бензин ще е по малък. Дефакто турбото ще се върти свободно.Очаквайте информация в темата за станалото , мисля да го докоменирам и със малко снимки . 
_________________ Уно 1.3 Тurbo IE
Разход 8л/100 км Градско
Гориво: 100+ само от ОМV
Къв бензин кви 5 лева бе ?
Карам си на газ ,само я припалвам на бензин
|
Съб Юли 22, 2006 12:40 pm |
|
 |
Abarth.
|
 Re: Фиат Уно турбо газ ? Става :)
HCO написа: Реших да мина на по евтино гориво за сметка на мощноста. Ще елиминирам турбото и ще си карам на газ. Мисля да стане по следния начин.Въздуховода след дебитомера остава свободен , а дебитомера го слагам със друг въздуховод непосредствено преди всмукателния колектор.Само ме притеснявва следното, до колкото ми е известно от знанията които имам турбо моторите са със по ниска степен на компресия от обикновенните атмосферки. Та в крайна сметка се получава следното карам си на газ и когато реша да си начешам крастата слизам взимам една отверка и премествам дебитомера на въздуховода към турбото . От начало си мислех че разход от 8л/100 км пробег в София е добър ама това са си 16 лв , и реших да експериментирам .Надявам се да стане и разхода да е по малък както и на бензин така и на газ.След като "изолирам турбото " мисля че разхода на бензин ще е по малък. Дефакто турбото ще се върти свободно.Очаквайте информация в темата за станалото , мисля да го докоменирам и със малко снимки . 
Колегааа,не прави глупости...Може да стигнеш до чупене на турбото с това "свободно въртене на турбото"..Просто тая кола и газ са 2 ПРОТИВОПОЛОЖНИ ДУМИ,ако искаш икономична кола по добре си вземи атмоферка карбуратор или моно на газ,но тази кола да я съсипваш е грехота :cry:
|
Съб Юли 22, 2006 1:21 pm |
|
 |
HCO
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 12:59 am Мнения: 154 Местоположение: София, кв.Горна Баня
|
Преди малко завърших със теста . След като преместих дебитомера , и наредих другите чаркове колата запали и заработи много добре(разлика със турбо и без турбо на място нямаше). Обаче :cry: като тръгнах и покарах колата около 20 км в квартала и по околовръстното усетих че няма мощност . Бавно ускоряваше все едно карам Тико 800cm3 Всички стоиности си бяха в границите ( температура на вода , температура на масло, налягане на масло, налягане на горивото, единствено boost метъра си седеше около нулата и при 4500 -5000 оборота отчиташе някакво минимално налягане от 0.5 атмосфери. Значи проблем да сложа газ няма да има по простата причина че колата става обикновенна атмосферка. По време на теста ми доиде и друга идея която тепърва ще споделя със колегите от сервиза и ще разбера дали ще стане:) . Може да се направи клапа( електическа или механична със жило) чрез която като съм на газ да дроселира нагнетения въздух от турбото , а когато съм на бензин да пропуска въздуха от турбото. Мисля че ако се помисли както си трябва всичко ще е ОК , и ще имам икономична кола ,а когато ми скимне минавам на бензин и да се чува свистене на турбо . Ще снимам всичко за да дам повече инфо за това което става със колата . Ако имате някакви предложения пишете , ще ми бъде от полза.
П.П : Друг вариант е да си взема едно Типо 1.4 карбуратор в перфектен вид и идеален мотор със АГУ (един приятел го продава)
Ама 2 коли ще ми доидат множко.
_________________ Уно 1.3 Тurbo IE
Разход 8л/100 км Градско
Гориво: 100+ само от ОМV
Къв бензин кви 5 лева бе ?
Карам си на газ ,само я припалвам на бензин
|
Съб Юли 22, 2006 5:52 pm |
|
 |
Abarth.
|
HCO написа: Преди малко завърших със теста . След като преместих дебитомера , и наредих другите чаркове колата запали и заработи много добре(разлика със турбо и без турбо на място нямаше). Обаче :cry: като тръгнах и покарах колата около 20 км в квартала и по околовръстното усетих че няма мощност . Бавно ускоряваше все едно карам Тико 800cm3 Всички стоиности си бяха в границите ( температура на вода , температура на масло, налягане на масло, налягане на горивото, единствено boost метъра си седеше около нулата и при 4500 -5000 оборота отчиташе някакво минимално налягане от 0.5 атмосфери. Значи проблем да сложа газ няма да има по простата причина че колата става обикновенна атмосферка. По време на теста ми доиде и друга идея която тепърва ще споделя със колегите от сервиза и ще разбера дали ще стане:) . Може да се направи клапа( електическа или механична със жило) чрез която като съм на газ да дроселира нагнетения въздух от турбото , а когато съм на бензин да пропуска въздуха от турбото. Мисля че ако се помисли както си трябва всичко ще е ОК , и ще имам икономична кола ,а когато ми скимне минавам на бензин и да се чува свистене на турбо . Ще снимам всичко за да дам повече инфо за това което става със колата . Ако имате някакви предложения пишете , ще ми бъде от полза.
П.П : Друг вариант е да си взема едно Типо 1.4 карбуратор в перфектен вид и идеален мотор със АГУ (един приятел го продава) Ама 2 коли ще ми доидат множко.
Да де ама с изолирането на турбото колата няма да върви като атмосферка 1.3/1.4 а наполовина ;) И турбото ще си отиде.... :( Бартер за Типо 1.6 на газ :?: 
|
Съб Юли 22, 2006 6:49 pm |
|
 |
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Ами... да кажем , че мога да ти помогна да си подкараш колата със турбото на газ?
Иначе като изолираш турбината по този начин нищо не правиш , защото турбото само товари празненето на мотора , без да допринася с нещо...
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Съб Юли 22, 2006 11:40 pm |
|
 |
mladej_it
Кара Симсонка
Регистриран на: Пон Ное 08, 2004 2:26 pm Мнения: 56 Местоположение: София
|
Незнам колега, но според мен и не само според мен, а и според хората от реал турбо ли кви беха тея на околовръсното при Бояна вобще не трябва да караш така щото турбината се развъртала повече и съответно и се скасявал живота многократно! Казвам го щото на една от колите се беше спукал интеркулера и духаше в земята и тез пичове ме разубедиха да се не се движа така! Но да ти кажа колата е беше дизел и нямаше индикатори за налягане и тем подобни за да ти кажа ко ми е показвало!
Мойто мнение е земи си едно било то и пак уно на газ там евтинякис за 600 лв. и не троши колицата, щото малко или много тая кола ма вобще не е за газ!!!
Съз здраве и успех!!!
|
Сря Авг 02, 2006 1:24 am |
|
 |
peter
Член на клуба
Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 2:31 pm Мнения: 206 Местоположение: София + Кройдън (в Лондон)
|
Доколкото си спомням в Италианския сайт на BRC се обясняваще за някои модели изпарители че били подходящи за турбинирани автомобили, следователно поставянето на газова уредба подходяща за твоя автомобил при запазване на турбото Е ВЪЗМОЖНО.
Съветвам те да провериш при специалист какво точно би ти струвало газифицирането.
Виж тук:
http://www.brc.it/prodotti/riduttori_en.html
По-специално обърни внимание на "Directly obtained from the electro-assisted version, the AT90E turbo reducer is suitable to convert supercharged vehicles."
_________________ Минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения. (Безвъзвратно изгубено) Tipo 1.4 карбуратор 250 000km без ремонт на двигателя (значи скоро му беше време).
|
Чет Авг 03, 2006 11:35 am |
|
 |
Abarth.
|
peter написа: Доколкото си спомням в Италианския сайт на BRC се обясняваще за някои модели изпарители че били подходящи за турбинирани автомобили, следователно поставянето на газова уредба подходяща за твоя автомобил при запазване на турбото Е ВЪЗМОЖНО. Съветвам те да провериш при специалист какво точно би ти струвало газифицирането. Виж тук: http://www.brc.it/prodotti/riduttori_en.htmlПо-специално обърни внимание на "Directly obtained from the electro-assisted version, the AT90E turbo reducer is suitable to convert supercharged vehicles."
Не навивай колегата за такива глупости като газова,това си е чисто съсипване на автомобила...Просто ако искате да карате икономично слагате газ на някоя карбураторна атмосферка,ако искате вървене и да се пази колата НИКОГА ГАЗ,камо ли на турбо мотор 
|
Чет Авг 03, 2006 12:43 pm |
|
 |
Dodo 155
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm Мнения: 495 Местоположение: София
|
Има си специални изпарители за коли с турбо :idea:
Ако някой е решил да си слага АГУ, по-добре да се използва такъв изпарител, тогава нищо не се мести и изолира 
_________________ FIAT Punto 99' 1.7 TD
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
|
Чет Авг 03, 2006 2:32 pm |
|
 |
Abarth.
|
Dodo 155 написа: Има си специални изпарители за коли с турбо :idea: Ако някой е решил да си слага АГУ, по-добре да се използва такъв изпарител, тогава нищо не се мести и изолира 
Да,ама аз пак немога да разбера какъв с смисъла  Бегачка ли ше кара или газифицирана щайга на доизживяване :cry: Както и да е,човека се отказа да слага газ на уното ;)
|
Чет Авг 03, 2006 2:38 pm |
|
 |
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Dodo 155 написа: Има си специални изпарители за коли с турбо :idea: Ако някой е решил да си слага АГУ, по-добре да се използва такъв изпарител, тогава нищо не се мести и изолира 
А ти що си мислиш ,че турбо изпарителя е кой знае колко по-различен от нормалния?
Искаш ли да ти кажа разликата , предизвикваща около 100 лв разлика в цената - един скапан ЩУЦЕР , ама НИЩО повече! Разглабял съм стандартен АТ90Е и турбо версията и други разлики няма... :mrgreen:
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Чет Авг 03, 2006 5:46 pm |
|
 |
peter
Член на клуба
Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 2:31 pm Мнения: 206 Местоположение: София + Кройдън (в Лондон)
|
Аз лично не виждам нищо лошо човек да си сложи газова на турбо автомобила. Щом този продукт се предлага на европейския пазар, значи няма нищо изумително в приложението му.
_________________ Минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения. (Безвъзвратно изгубено) Tipo 1.4 карбуратор 250 000km без ремонт на двигателя (значи скоро му беше време).
|
Пет Авг 04, 2006 9:32 am |
|
 |
Dodo 155
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm Мнения: 495 Местоположение: София
|
The_Machine написа: Dodo 155 написа: Има си специални изпарители за коли с турбо :idea: Ако някой е решил да си слага АГУ, по-добре да се използва такъв изпарител, тогава нищо не се мести и изолира  А ти що си мислиш ,че турбо изпарителя е кой знае колко по-различен от нормалния? Искаш ли да ти кажа разликата , предизвикваща около 100 лв разлика в цената - един скапан ЩУЦЕР , ама НИЩО повече! Разглабял съм стандартен АТ90Е и турбо версията и други разлики няма... :mrgreen:
А как ще компенсираш надува :?:
Веднага ще ти обедни във високите и може да кихне, после се сещаш сам какво става.
Че има разлика, има. Това че ти не я виждаш не значи, че тази "тръбичка" е сложена ей така 
_________________ FIAT Punto 99' 1.7 TD
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
|
Пет Авг 04, 2006 1:31 pm |
|
 |
Dodo 155
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm Мнения: 495 Местоположение: София
|
Abarth. написа: Dodo 155 написа: Има си специални изпарители за коли с турбо :idea: Ако някой е решил да си слага АГУ, по-добре да се използва такъв изпарител, тогава нищо не се мести и изолира  Да,ама аз пак немога да разбера какъв с смисъла  Бегачка ли ше кара или газифицирана щайга на доизживяване :cry: Както и да е,човека се отказа да слага газ на уното ;)
Незнам защо се изказват компетентни мнения тук и в други форуми, когато някой реши да си слага АГУ :?: :roll:
Човека не пита дали да си сложи, а каква да сложи по-скоро. Той е на ясно каква кола кара и със сигурност няма да му е гот да си слага АГУ, но не му е гот когато зарежда на бензиностанцията
Ако се сложи газов инжекцион на кола с ТУРБО, какво може да и се случи :?:
_________________ FIAT Punto 99' 1.7 TD
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
|
Пет Авг 04, 2006 1:34 pm |
|
 |
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Dodo 155 написа: Abarth. написа: Dodo 155 написа: Има си специални изпарители за коли с турбо :idea: Ако някой е решил да си слага АГУ, по-добре да се използва такъв изпарител, тогава нищо не се мести и изолира  Да,ама аз пак немога да разбера какъв с смисъла  Бегачка ли ше кара или газифицирана щайга на доизживяване :cry: Както и да е,човека се отказа да слага газ на уното ;) Незнам защо се изказват компетентни мнения тук и в други форуми, когато някой реши да си слага АГУ :?: :roll: Човека не пита дали да си сложи, а каква да сложи по-скоро. Той е на ясно каква кола кара и със сигурност няма да му е гот да си слага АГУ, но не му е гот когато зарежда на бензиностанцията Ако се сложи газов инжекцион на кола с ТУРБО, какво може да и се случи :?:
Може да й се случат само хубави неща
Има си настройки на газовите инжекциони за турбо автомобили...
Колкото до колегата - точно с този щуцер се прави надналягане , което изравнява надува от двете страни на мембраната , капиш? :mrgreen:
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Пет Авг 04, 2006 5:27 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |