 |
|
Дата и час: Чет Сеп 18, 2025 8:19 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Това трябва да го прочетете просто е уникално!
Автор |
Съобщение |
rustson
Фиат фанатик
Регистриран на: Сря Май 03, 2006 3:48 pm Мнения: 844 Местоположение: София
|
Да ясно значи нищо общо, но това е важен и не много известен факт при "по-новите" коли(това с отпускането на газта по надолнище)!
_________________ Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.
бръм -м
|
Пет Юли 21, 2006 12:05 pm |
|
 |
kiro_of_the_day
|
rustson написа: Да ясно значи нищо общо, но това е важен и не много известен факт при "по-новите" коли(това с отпускането на газта по надолнище)!
Не е само при по-новите коли! И на мен ми е известин едва ли не по рождение!
Просто такова е устройството на автомобилите, било то карбураторни, моно или
"пълна инжекция"! За да върви колата - трябва да подаваш газ, като не подаваш - няма и
гориво и оттам и задържащата функция на двигателя по спусканията!
Малко елементарно го обяснявам, но мисля, че е разбираемо.
|
Пет Юли 21, 2006 12:11 pm |
|
 |
kiler_4o
Член на клуба
Регистриран на: Сря Май 10, 2006 8:44 pm Мнения: 690 Местоположение: Бургас, Меден Рудник
|
Аз досега си мислех, че е "фрай лайф" ... Наистина при тях и при трабантчетата има такава система ... Може да се изключи с едно лостче под волана и пак става нормална кола ... зависи от условията, при които се кара ...
Между другото дядо ми едно време е бил авто инструктор и този номер редовно го прави с жигулката комби като се връща от Хърсово към Благоевград ... Няма лошо... а когато стигне един участък, в който прекалено много се засилва - продължава на моторна спирачка ... за да не загрява барабаните ... Идеята е добра, стига колата ти да е без такива модификации като серво и хидравлика...
_________________ Fiat Cinquecento 0,9i
Fiat Punto Mk.II `01 Go!
Lancia Zeta 2.1TD
|
Пет Юли 21, 2006 12:56 pm |
|
 |
Mazgarev
Фиат идол
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 11:25 pm Мнения: 1315 Местоположение: София 04 Оборище
|
Добре де... въртенето на мотора не води ли до впръскване на гориво за горене... ?
_________________ FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
|
Пет Юли 21, 2006 12:59 pm |
|
 |
kiler_4o
Член на клуба
Регистриран на: Сря Май 10, 2006 8:44 pm Мнения: 690 Местоположение: Бургас, Меден Рудник
|
btw kiro_of_the_day, в какъв смисъл да се щади двигателя ? Нещо не разбирам, двутактов е - да ... Но има 50 конски сили, а купето му е ~ тежко колкото да кажем на една шкода 105L, и двигателя е също толкова мощен. Защо шкодата да няма ? Какво имаш предвид с това, че е двутактов ?
_________________ Fiat Cinquecento 0,9i
Fiat Punto Mk.II `01 Go!
Lancia Zeta 2.1TD
|
Пет Юли 21, 2006 1:10 pm |
|
 |
sev
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm Мнения: 2041 Местоположение: София
|
Mazgarev написа: Добре де... въртенето на мотора не води ли до впръскване на гориво за горене... ?
и аз това се чудя и много пъти сме спорели с приятели
ако може така да се изразя - "на сухо" ли работи двигателя?
защото звука в този случай си се чува почти нормално, все едно има горене
_________________
Brava 1.6 ELX
|
Пет Юли 21, 2006 1:20 pm |
|
 |
rustson
Фиат фанатик
Регистриран на: Сря Май 03, 2006 3:48 pm Мнения: 844 Местоположение: София
|
Няма детонация електрониката по някакъв начин спира притока на гориво и мотора си звъчи по същия начин и се задвижва от въртенето на колелата само се смазва с масло но няма изгаряне ... хитро
_________________ Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.
бръм -м
|
Пет Юли 21, 2006 1:25 pm |
|
 |
Mazgarev
Фиат идол
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 11:25 pm Мнения: 1315 Местоположение: София 04 Оборище
|
А в момента, в който изключим от скорост какво става?
Как електрониката разбира че ще е нужно възобновяване на подаването на гориво за да се поддържа работата на двигателя?
Тези неща са интересни. Наистина.
_________________ FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
|
Пет Юли 21, 2006 1:32 pm |
|
 |
Yavor
|
Ей сега ще ви намеря и ще ви кача от сервизното ръководство на Бравата какво пише - нещо от сорта -
'при отпускане на педала на газта до край има едно ключе дето го натиска лотчето и ако си на обороти над 2000 (мисля че толкова бяха) се спира притока на гориво, когато оборотите ти паднат до 1500 се подновява притока за да се осигури нормалн а работа на ниски обороти' - естрствено това е сбит преразказ от моя страна, но съм 100% сигурен че при сренои обороти 2500-3000 при спускане с отнета докрай газ притока на гориво се спира.
Това обаче не важи за колите които се движат на газ - там горивната система е дублирана, а няма кой да каже на газовия клапан да затвори - компа си го прави само за иджекторите... За дизеляците - не знам...
|
Пет Юли 21, 2006 1:37 pm |
|
 |
rustson
Фиат фанатик
Регистриран на: Сря Май 03, 2006 3:48 pm Мнения: 844 Местоположение: София
|
В момента в който натиснеш съединителя или газта според мен става номера.. отварят се дюзите и почва да пръска!
_________________ Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.
бръм -м
|
Пет Юли 21, 2006 1:37 pm |
|
 |
sev
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm Мнения: 2041 Местоположение: София
|
Mazgarev написа: А в момента, в който изключим от скорост какво става? Как електрониката разбира че ще е нужно възобновяване на подаването на гориво за да се поддържа работата на двигателя? Тези неща са интересни. Наистина.
ами може би следи оборотите
и се стреми да не загасне двигалеля
_________________
Brava 1.6 ELX
|
Пет Юли 21, 2006 1:37 pm |
|
 |
Yavor
|
Ма много сте бързи - докато си напиша мнението и сумати народ се изказа
МАй на всички малко икономийка ни идва добре а?
|
Пет Юли 21, 2006 1:39 pm |
|
 |
rustson
Фиат фанатик
Регистриран на: Сря Май 03, 2006 3:48 pm Мнения: 844 Местоположение: София
|
е как !!!
_________________ Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.
бръм -м
|
Пет Юли 21, 2006 1:42 pm |
|
 |
Mazgarev
Фиат идол
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 11:25 pm Мнения: 1315 Местоположение: София 04 Оборище
|
Yavor написа: Ма много сте бързи - докато си напиша мнението и сумати народ се изказа  МАй на всички малко икономийка ни идва добре а?
Икономията е майка на мизерията, но тежко му който я няма
Естествено че трябва да се икономисва. И ако не се използва инерцията пълноценно можем да сме единствено на загуба, тъй като ако на отиване се спускаме, на връщане ще се изкачваме. Това е все едно да си караш по равен път, пък ако не си икономисвал преди това само ти губиш.
Значи ще си знам и ще си спирам с двигател на воля, щом от това не се харчи гориво! Благодаря ви, че разяснихте на всички ни!
П.П.: Само дано работи това ключе, за което спомена Явор 
_________________ FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
|
Пет Юли 21, 2006 1:46 pm |
|
 |
Yavor
|
Аре, четете и плачете...
За тези който не четат английски - при обороти над 1800 и температура на водата над 40 градуса се спира притока на гориво от ECU и запалителната ситема подава искра по специфичен начин. При падане на оборотите под 1500 се подновява подаването на гориво за да на изгасне мотора - така пише народе, не си го измислям.
Нека завинаги да разрешим темата, обаче за Типо/Темпра и други - незнам как е - макар чче имам чувство че Типото също го имаше...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Пет Юли 21, 2006 1:48 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |