Дата и час: Чет Мар 28, 2024 7:41 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Фундаментално за газовата уредба 
Автор Съобщение
Кара Симсонка
Кара Симсонка
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 12, 2008 1:27 pm
Мнения: 51
Местоположение: Варна 03 Младост
UNREAD_POST Re: Фундаментално за газовата уредба
Само, че, тези 14l са направени по "околовръстното" на Варна където се кара максимум на 2-ра и 3-та скорост и рядко цялото се минава на 1-ва или 4-та :D
Поне е спокойно. Ако мина по обходните булеварди рискувам да си скъсам нервите с шьофьори идиоти и неправилна маркировка.
Голяма затруднение е кръстовището от бул.Левски под ВиК. Там престрояването за направо си е чист къстмет, а маркировката беше адски неудобна. Беше, защото половин година по-късно вече я няма :)

_________________
Изображение


Сря Май 19, 2010 9:07 am
Профил
Кара Симсонка
Кара Симсонка
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 12, 2008 1:27 pm
Мнения: 51
Местоположение: Варна 03 Младост
UNREAD_POST Re: Фундаментално за газовата уредба
Не знам как съм ги смятал предните литри на 100km, но този месец стигнах до 16l на 100km, въпреки че карах само по булевардите. Никакво гадно околовръстно. Нямам климатик - налага се да се оправям с шибидаха и вентилатора.
Верно, няколко дни настъпвах газ до дупка на всеки червен светофар и форсирах на ниска предавка по всяко надолнище и по инерция без да настъпвам, за да хладя машината, че ми се п*е*ба термоизключвателя на вентилатора. Язък, хем преди 2 лета смених почти цялата охладителна система с части от друго "по-ново" Tipo'92. Старият ми термоизключвател '88 се оказа по-издръжлив, и отново го върнах на служба ;)
С цел понижаване на разхода интерес предизвика у мен вземането на топъл въздух от економайзера дори и в лятно време. Естествено ми пада мощността, но това не се усеща с 1 или 2-ма души в колата.
Цаката е в това, че количеството засмукван въздух е по-малко, поради топлинното разширение, но обема зависи единствено от цилиндрите. Това гарантира и по-малко засмукване на пропан-бутан през редуцир вентила. В други форуми гледам при същия тест 2l по-малко газ на градско.
Ще пробвам и ще постна резултати.

Попаднах случайно и на едно такова мнение "Преди с газ на ОМВ - 180км. с 30 л. само градско!
Сега с газ на ЕКО - 210 км със същото количество!" във форума http://www.vwclub.bg/forum
Та като се замисля. Преди години зареждах от OMV, а в последно време само от Shell. Още при първите ми зареждания от Shell-а преди години като го построиха срещу OMV-то, си спомням че газта ми свършваше твърде бързо и се чудех какво става. И още ми е мъгла. Хм, защо съм останал с такова впечатление!?
Консултирах се с мой познат специалист по горива, който ми каза "-Ами националната лаборатори по горивата я отпиши. Нищо чудно ако са ти наляли повече въздух в газта.".
Ъъъъъъъ. И т'ва ли правят ве?

Истината е, че в тази тема не гоня нисък разход, а мощност и правилно дозиране :)
Динамичния ускорител не съм го слагал. Просто нямам време да си играя с него. Макар, че при градско разхода пада значително, а при спортно се качва. Някои двигатели го имат по рождение. Лесно се разпознава по шума на двигателя. Ако не плюе огън през ауспуха значи е с такава джджа. Някои болиди от F1 имат такова нещо и рязко ускоряват след излизане от завой. За спортно каране, върши добра работа само при инжекции с индивидуални термо-датчици на всеки цилиндър. За карбуратори не се представя толкова блестящо с мощността , колкото при пестенето на гориво. Просто не го изхвърля на поразия.

_________________
Изображение


Чет Юни 03, 2010 7:05 pm
Профил
Кара Симсонка
Кара Симсонка
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 12, 2008 1:27 pm
Мнения: 51
Местоположение: Варна 03 Младост
UNREAD_POST Re: Фундаментално за газовата уредба
В тез задръствания много гълта. Само 1л успях да спестя от економайзера. От 16л/100км падна на 15л. И мощността падна доста. Нямам никаква кирия от газ - OMV, Shell. Спестявам само някави си 2-3лв на месец. По-добре на бензин в такъв случай.
Странно зимата харчех по 14л/100км въпреки че пак имаше колони от коли. Какво става? А като нямаше задръствания още преди години, по 12л и по-малко.

Подочух разбира се, че пропан-бутана излизал супер евтино на търговците. Повече от два пъти по-евтино сравнено с продажната цена. Обаче съотношението на пропан и путан било много повече в полза на бутана и колите работели с малко мощност, а харчели като лами.
Ама така е като нямаме национална лаборатория по горивата.
Мислим си че ни излиза евтино на градско пък то пак същото като си направим сметката.

Цаката с економайзера е добра само за газ, макар че мощността става пенсионерска.
За бензин не става. Дави двигателя, защото бензиновата горивна уредба е с принудително ускорение и сместа се преобогатява.

_________________
Изображение


Чет Юни 17, 2010 5:04 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Чет Яну 13, 2005 11:40 am
Мнения: 126
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST Re: Фундаментално за газовата уредба
здрасти колега ,похвални изследвания и рационализаций си направил.
имам същото типо от 91 ,1.4 карбуратор.
газта съм си я сложил сам ,ама се придържах към класическите схеми.
и на мен ми хрумваха схеми за по добро ускоряване ,да речем да сложа схема като на ламбда контролите
ама поле като сложих един ламбда контрол на другата ми кола -пълно разочарование ,висок разход,вярно ,добър вървеж
ама този вървеж мога да го постигна с леко отвит тройник при по-нисък разход.
да се върна на типото ,малко съм дал повече аванс 2-3 градуса повече от на бензин,ама така и на бензин върви добре.
малко не съм съгласен при монтирана газова уредба да карам на дълго на бензин,за мен бензина е аварийно гориво .
сложил съм плочка от горе на карбуратора ,на която дифузорите се сменят и си направих експерименти с различни размери.
за сега съм с по 2х 26 мм диаметър .добре беше и с на първа клапа 23мм на втора 26 мм
обаче има по малка максимална скорост, разхода е същия.
премахнал съм отоплението на смукателния колектор (разкачих го електрически)
сега замислих се за спирането на газта на втора клапа,аз не съм го спрял -класика е
колата вдига 150 ,е вярно че с по голяма засилка ,ама 130 си ги потдържа добре
на дълго като ходихме до морето ми даде 8.5/100
на връщане карах кротко 7.5/100(магистрала 120 ,другаде 80-90 според обстановката)
градското ми е около10-11 ,обаче скоро не съм имал чист градски разход
смесено 30% градско 70% на дълго -8/100
а,газта е от еко ,ако има значение.
това е с турски изпарител
ами това е за сега

_________________
типо 1.4 карбуратор на газ


Сря Сеп 22, 2010 11:59 pm
Профил
Кара Симсонка
Кара Симсонка
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 12, 2008 1:27 pm
Мнения: 51
Местоположение: Варна 03 Младост
UNREAD_POST Re: Фундаментално за газовата уредба
Това са блоковите схеми на 3-те варианта за газава моноинжекция:
1) Първият ползва еднофазен безчетков селсин като най-точен и най-надежден ъглов датчик за мърляви условия. Голям зор ще е разработването му, куплиранито за вала на дроселната клапа. Закрепянето най-вероятно ще бъде за профилна планка към болтовете на фланеца на всмукателния колектор.
Това е най-доброто решение комбиниращо минимален разход и максимална мощност - динамична и статична.
2) и 3) са компромисни евтини варианти при които първата производна на ускорението се влошава.
Изображение

Собствениците на моноинжекциони могат да включат управляващия соленоид за газ през едно неинвертиращо електронно реле като това на схемата горе. Сигнала се взима от кабелчета на бензиновия инжектор. За пуснат двигател няма проблем, но запалването е малко по-различно.
Това тук е ECO-BOX - нищо особено.
Изображение
Една сензорна клапа, един управляващ соленоид, 2 релета, един предпазител 20А и един диод в предпазителна вложка. Едното реле и предпазителя са за подгрева. Действието на модула действително е много просто. При ускоряване с механичнта ускорителна помпа двигателят създава повече вакуум, който действа на сензорната мембрана. Следят се оборотите на двигателя, температурата на водата, температурата на въздуха във въздушния филтър и крайно отпуснато положение на жилото за газта. Всичко това е направено някога от италианците.
Изображение

Сега малко за икономичен режим 2/спортно каране:
Цаката е в охлаждане на двигателя с атмосферен азот, понеже въздуха сдъдржа 80%.
Спомнете си някогашните карбуратори Озон. Този път обаче не следм за крайно отпуснато положение на жилото за газта, а определяме знака на първата производна от движението жилото на газта. Отново следим температура и обороти. И при изпълнени условия се затваря нормално отворения управляващ соленоид за пропан-бутан. Липсата на горене в цилиндрите разбира се води до понижаване на температурата в машината, но термостата във водния кръг осигурява достатъчно добър баланс за да не преохладим бързо.
-Значително са понижава разхода на гориво;
-Подобрява се спирачния режим на машината при спускане на скорост;
-Няма гърмене през ауспуха;
-При превключване на предавки двуцевката не гърми, защото горивото е спряно;
-Липса на самодетонации от рязката смяна на натоварване към празен ход;
-По-малко вредни емисии.

"Спортното" каране разбира се само така се нарича. Съвсем малко се подобрява динамиката на автомобила, поради частичното охлаждане при влизане в завой на ниска предавка и последващо ускорение с повечко газ. Тази повечко газ обаче се дозира допълнително в системата. Подава се когато първата производна на жилото на газта стане с положителен знак, а се спира когато стане с отрицателен и нулев знак или когато се изчерпа времето в таймера. За двукамерни карбуратори, това ускорение се прекратява когато се стигне до отваряне на втора камера. По същия начин трябва да бъде и при инжикционите. Това зависи единствено от желанието на водача дали иска да изцеди душицата на двигателя. При спортния режим температурата се повишава! :)

Дължината на маркуча от солиноид до всмукателен колектор не бива да е по-голяма от 25cm, заради инертността на газа. При мен поради консктруктивни пречки е 20cm на втора камера, и не оказва видимо вредно въздествие дори при рязко настъпване на голям баир ~70%. Ако сменя соленоида от проходен на профилен - ще спадне до 7cm.(днес я направих 15cm)

Общо взето се получава един интелигентно управляван двигател. При икономичен режим 2 пестим гориво, а при спортен режим караме с по-голяма динамика в завоите.
Начесах си крастата и повече не ми се занимава ;)

П.П:
Ако на някой му изгори обогатителя на горивния канал (електрическата ускорителна помпичка зад вакуумната клапа на смукача, която ECO-BOX управлява) -> съпротивление 24 Ома, което прави мощност 6W и съвпада с функцията която изпълнява.
Ако изгари соленоида за празен ход или соленоида за управление на механичната ускорителна помпа (също контролиран от ECO-BOX) -> 84-:-116 Ома.
Правилото за измерване на индуктивнасти гласи, че на бобина не се мери активно съпротивление, защото пренасищането на магнитопровода при постоянен ток я прави по-проводима. Да, ама то важи за високоволтови бобини с големи индуктивности. Ако измерим R на соленоид за пропан-бутан ще видим 12 Ома при 12V, което прави ток от 1А. И напълно отговаря на заводските данни.
От там насетне лесно може да се сметне дължината на проводника необходим за пренавиването.

_________________
Изображение


Пон Май 02, 2011 6:48 pm
Профил
Кара Симсонка
Кара Симсонка
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 12, 2008 1:27 pm
Мнения: 51
Местоположение: Варна 03 Младост
UNREAD_POST Re: Фундаментално за газовата уредба
Ето това е схемата на свързването на газовите връзки, която дава най-добри резултати:
Изображение

Селсинът, т.е. датчикът за ъглово преместване може да се замени с ротационна бобина с променлива въздушна междина. Много по-просто е и по-надеждно като решение. Статорът си е статор, а роторът е просто пакет с ламели. Колкото по-голяма е въздушната междина, толкова по-голям е токът протекъл през бобината. После едно токово трансформаторче и всичко е наред. Така доста ще се намалят разходите за датчика за дроселната клапа. Не е линейно, но пък кой ти гони линейност при проста релейна система.

_________________
Изображение


Пон Юни 13, 2011 2:00 pm
Профил

Регистриран на: Пон Мар 31, 2014 9:23 pm
Мнения: 4
UNREAD_POST Re: Фундаментално за газовата уредба
Здравей колега, РЕТЗ! Обяснил си много за газовите системи, за което ти свалям шапка! Страхотно е! Нужни са много знания,практика и опити за да доработиш до съвършенство тези уредби! Поздравления! На мен ми е нужно да чета по няколко пъти нещата, за да ги разбера! Само че, има една малка подробност, снимките не се виждат! И затова ми е толкова трудно да разбера нещата! И все още не ги разбирам! Има ли начин, снимките да могат да се видят? И по-скоро, интересува ме, "Предварително повишаване на цилиндровата температура". Пишеш, че всички инжекциони (моно и пълни) имат подгрев на всмукателния колектор. Аз карам Фиат Темпра 93г, 1,6.i.e., моно-инжекцион, но незнам дали има такова нещо. Ако видя снимките, може би ще разбера. И другите теми са много интересни и полезни, но още не съм ги изчел подробно. Моля, ако има начин, да покажеш снимките отново!
Благодаря! :)


Вто Май 05, 2015 9:56 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg