Автор |
Съобщение |
skud
Регистриран на: Пон Сеп 22, 2008 10:21 pm Мнения: 3 Местоположение: Карлово
|
Труден избор - помагайте колеги.
В Бг-то парите никога не стигат и затова се обръщам към знаещите за помощ- харесах си Фиат с мотор 1,6 16ве - 2000г. но колекторите са пласмасови - остана ми от старата марея- (удариха ме - отиде за скраб!същият двг- с железни колектори) - почти нова метанова - единственния изход до колкото знам е газов инжекцион- 1800лв и ме побиват тръпи......та въпроса на по новия мотор стават ли старите колектори и да се сложи обикновенна уредба .... - помагайте и дайте съвети . не мога още да избера кола ....харесах си мултипла(не се смейте) или отново марейка.
|
Пон Сеп 22, 2008 10:34 pm |
|
|
sok1
|
Здравей и добре дошъл във форума!
Може да се разменят колекторите - пасват идеално. Трябва да прехвърлиш и датчиците обаче, които вървят с колекторите. Има малки разлики обаче - например една от тях е, че при пластмасовите колектори датчиците за температура и за количество на постъпващия въздух са в един корпус, а при металните колектори са два отделни датчика.
Аз бих си сложил един газов инжекцион - LPG (както съм и в момента) за около 1200-1300 лв. А старата метанова уредба, както и Марея-та на части, бих продал.
|
Пон Сеп 22, 2008 11:09 pm |
|
|
Slavi_Lancia
Кара кола
Регистриран на: Пон Авг 07, 2006 10:27 pm Мнения: 241 Местоположение: Пловдив
|
Колегата е прав сложи си ГИ за около 1400 се намират, но си избери читав сервиз че иначе ще ти побелее косата. като казвам хубав сервиз имам предвид такива които са официялни представители на дадена марка ако ще и фобос да е само от БРЦ бегаи там имат една кофти система за дюзите и мамата си трака с нея а и са неоснователно скъпи тяхните ГИ. Ловато е към 1450 стефанели е към 1400 има и много други такива на сносна цена.
_________________ Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
Правило № 3- Винаги спазваи правило № 1
DEDRA 1.6ie 835A1000 90hp.Webber 1990г
BRAVO 1.6 16V 103hp 09.1999г
|
Вто Сеп 23, 2008 8:36 pm |
|
|
skud
Регистриран на: Пон Сеп 22, 2008 10:21 pm Мнения: 3 Местоположение: Карлово
|
здравейте
Здравейте колеги,благодаря за отговорите. Днес обявиха че природният газ ще се увеличи с още 30%- да са живи и здрави политиците и техните майки....и започвам да се замислям за пропан бутан(независимо че е по-опасен от метана)..
Само информативно - да знаеш оринтировъчни цени на тези датчици по колекторите?.
и да знаете колко може да взема за :- изпарител БРЦ- до 100kw,пълначка, бутилка-58литра,превключвател и една малка утийка(вътре с платка)- незнам за какво е ...нови ги взех - декември .2007г.
Благодаря за бързите и компетентни отговори .
има и един алтернативен вариант - ДВГ - бипаур- заводски метан - нещо за тях да знаете ?
|
Вто Сеп 23, 2008 10:15 pm |
|
|
Slavi_Lancia
Кара кола
Регистриран на: Пон Авг 07, 2006 10:27 pm Мнения: 241 Местоположение: Пловдив
|
Абе не се занимаваи да сменяш ся колектори сложи си газ на тея нищо има нема ОБАЧЕ задължително с клапички на всяка тръба от тях едни такива железни с пружинки и се слагат на всяка тръба по един 4 броя демек отделно на входа на колекторите друг клапан пак против гърмежи ако си я направиш и с ламбда контрол и си смениш кабелите на свещите може и никога да не гръмне, ама и да гръмне ко ти пука нали имаш железни тогава ще му мислиш. Тоя мотор съм го виждал много пъти с обикновена газова без грижи. Обаче си сложи хубав имулатор на дюзите че иначе почват номеата с палене на бенз, предполагам метановата ти има такъв имулатор дано да стане и за газовата.
А и кои те излъга че метана е по безопасен от пропан бутана, ще ти изтъкна само две от нещата с които пропан бутано го бие по наи важните параграфи на безопасност.
1 во пропан бутана за разлика от метана работи на десетки пъти по ниско налягане около 25-30 атмосфери в бутилката ако не се лъжа ако да поправете ме.
2 ро при теч на газ има миризма за разлика от метана които не мирише и да си тече няма да разберете може си се запалите кат отче наш.
3 то бонус от мен с тея огромни и тежки бутилки в багажника мерси съм за метан колкото и евтин да е тои а по скорошни наблюдения маи не е вече толкова евтин и на далавера така че сам реши кое е добре за тебе
_________________ Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
Правило № 3- Винаги спазваи правило № 1
DEDRA 1.6ie 835A1000 90hp.Webber 1990г
BRAVO 1.6 16V 103hp 09.1999г
|
Вто Сеп 23, 2008 10:34 pm |
|
|
joro_d
Кара кола
Регистриран на: Пет Юни 27, 2008 1:41 am Мнения: 255 Местоположение: София 01 Средец
|
Пропан-бутан не е по-опасен от метана. Не е по-опасен и от бензина, ако уредбата се монтира по всички правила.
_________________ Tipo Gran Turismo 2.0 i.e. 159A6046
Alfa Romeo 156 1.8 TS
|
Сря Сеп 24, 2008 10:10 am |
|
|
sok1
|
Re: здравейте
skud написа: ...има и един алтернативен вариант - ДВГ - бипаур- заводски метан - нещо за тях да знаете ?
Има една Мареа Bipower във форума която се продава: viewtopic.php?t=23978
|
Сря Сеп 24, 2008 1:17 pm |
|
|
skud
Регистриран на: Пон Сеп 22, 2008 10:21 pm Мнения: 3 Местоположение: Карлово
|
здравейте
Благодаря за идеята за клапан на всяка тръба...
Не искам да споря още с първият ми пост във форума- да истина е че метана както и пропана са опасни.Имах в предвид следното - дали ще имаш в колата си бутилка с 25 атмосфери или с 220....разлика няма - всяка бутилка се произвежда като се взема в предвид "коефициент за сигурност" като за изделия от които зависи човешки живот стига до 5 (пъти) ....така че и двете бутилки са еднакво безопастни и опасни .
Метана е многократно по лек от пропан бутана ....практически в един затворен гараж - дори и да изпуска уредбата(не го пожелавам на никого) е невъзможно да го запалиш или детонираш(излиза през процепите като хелия)- метана обаче силно се влияе от външната температура като над 45градуса налягането в бутилките е хубаво да бъдат доста по ниско - затова отделни метан станции през лятото - пълнят на 180-190 атмосфери(е разбира се и заради далаверата)..........
и едно субективно мнение - един УБИЕЦ ненормалник дойде върху мен(колата) челно в моето платно- едвам съм жив колата я дадох за скраб- нищо неставаше .и при този удар ......клапана изключи - нямаше взрив.....и т.н .
Така мисля аз и никого не искам да мисли като мен - това знам като инфо.
Пожелавам на всички лек и безопасен път .....и за където тръгнете - Винаги да стигнете.
|
Сря Сеп 24, 2008 6:52 pm |
|
|
sok1
|
Тези клапани се наричат с различни имена - кихалки, противодетонационни и т.н.
Относно безопасността - зада се възпламени една правилно монтирана бутилка от удар, то тоя удар трябва да е толкова силен, че би те убил и без да имаш АГУ.
|
Сря Сеп 24, 2008 9:37 pm |
|
|
paulos
Регистриран на: Чет Сеп 25, 2008 7:44 pm Мнения: 1 Местоположение: Кюстендил
|
Хайде сега и аз да си кажа мнението. Прескъпия газов инжекцион иска и добър сервиз след това , а това си е пак немалък допълнителен разход.Сложи стандартна газова уредба с една кихалка на маркуча след въздушния филтър .Ламбда контрол ,вариатор , starting protection A.E.B. и емулатор на дюзите ако си с газов инжекцион .По възможност направи си го сам .При мен до сега нито един път не е гърмяла колата.
|
Пет Сеп 26, 2008 9:39 am |
|
|
joro_d
Кара кола
Регистриран на: Пет Юни 27, 2008 1:41 am Мнения: 255 Местоположение: София 01 Средец
|
Относно мнението по-горе - една "кихалка" след въздушния филтър няма да спаси пластмасов колектор. Тя пази кутията на въздушния филтър.
А емулатор се слага при обикновена газова уредба, а не при газов инжекцион.
_________________ Tipo Gran Turismo 2.0 i.e. 159A6046
Alfa Romeo 156 1.8 TS
|
Пет Сеп 26, 2008 10:03 am |
|
|
Alexander82
Кара детска количка
Регистриран на: Пон Ное 05, 2007 3:38 pm Мнения: 7 Местоположение: София 06 Подуяне
|
Труден избор - помагайте колеги.
колега слагай ГИ не му мисли много препоръчвам ти POWERJET аз съм с такъв и нямам абсолютно никакви проблеми разхода е доста приличен избива се за 10000км което за мен не е много.Бях решил да си сложа ГИ Lovato, но нямаха часове да ме запишат и трябваше да чакам 2 месеца, което беше абсурдно и така....за информация ловатото струваше 1400лв с монтаж, а PowerJet-ta е по евтин.
_________________ AUDI A4 1.8T 150hp
Fiat 1300 65hp 1964- retro
|
Пон Сеп 29, 2008 9:06 pm |
|
|
Alex_RT
Кара кола
Регистриран на: Пет Дек 01, 2006 8:12 pm Мнения: 294 Местоположение: Казанлък
|
Аз съм с Фобос вече 35000км и съм доволен , но бих изтъкнал някой други доводи:
1. сега си с брава не с марея, ако оставиш метановата уредба губиш обем, който незная дали ти е необходим изобщо,незная колко тежи тази метанова бутилка и как ще се отрази на пружините отзад.
2. газов инжекцион е почти задължителен ако смяташ да оставиш пласмасовите колектори, ако сложиш обикновена газова имаш резервни
3. на базата на 1 и 2 и км които минаваш годишно може човек сам да реши за себе си. аз лично ако смятам да карам колата повечко време бих си оставил метановата уредба. Имаш нещо което вече е твое и тепърва да продаваш и да минеш на друг вид алтернативно гориво, което е по скъпо си е твое решение. Смешно е да се твърди кое е опасно и кое не дали 20 или 200 атм. тя ако гръмне бутилката и си в колата.... това е нещо като мита за немските автомобили . При качествен монтаж и добра поддръжка няма да има издънки.
4. не малка подробност са и $
_________________ Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V SX 1999
|
Пет Окт 03, 2008 8:23 am |
|
|