Автор |
Съобщение |
loituma
Кара балканче
Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 11:10 pm Мнения: 44 Местоположение: София 19 Люлин
|
Проблем с ABS
Имам проблем с моята Мареа . Днес в жегите паля колата и abs свети в жълто на таблото . И издаваше един ужасен звук когато натисна спирачката . Махнах един от бушоните който е до вентилатора на abs-а и след време го сложих и го нямаше проблема с постоянно издавания шум ( дори когато колата не беше на контакт пак не спираше и въртеше ) . Може ли това да е от жегите и вентилатора да охлажда докато не се стигне до подходяща температура ?
Май пак обърках раздела . Имало раздел специално за спирачки :( извинете ме
|
Сря Авг 20, 2008 12:10 am |
|
|
joro_d
Кара кола
Регистриран на: Пет Юни 27, 2008 1:41 am Мнения: 255 Местоположение: София 01 Средец
|
Опс... абс-а няма вентилатор... Кое всъщност шуми при контакт - нещо откъм абс-а или вентилатора на радиатора? И след като маха/слага бушони нещо промени ли се с лампите по таблото и с шумовете?
_________________ Tipo Gran Turismo 2.0 i.e. 159A6046
Alfa Romeo 156 1.8 TS
|
Сря Авг 20, 2008 10:14 pm |
|
|
arsenov
|
Този звук да не наподобява нещо подобно на жужене , ако да то хидравличната част на АБС-а работи постоянно , а това постоянно работно положение на АБС-а означава , че има проблем в електрическата част , провери предпазителите за АБС-а . Другото нещо което можеш да провериш е съпротивлението на датчиците с мултицет за предните датчици 1400-1200 ома за задните датчици 1650 - 1450 на АБС-а , разстоянието от датчика до главината за предните 0.645 - 1.305 mm за предните колелета като задължително трябва да са във въздуха , а именно да е вдигната предницата на колата за задните са 0.060 - 1.180 за друго не се сещам , ако съм пропуснал или сбъркал нещо колегите да ме поправят .
|
Сря Авг 20, 2008 10:48 pm |
|
|
Rokambol
|
В такава ситуация най-често виновник е релето, намиращо се в корпуса на помпата. Обикновено в сервизите практикуват смяна на целия възел, но той е доста скъп. Смяната на релето не е голяма философия, но се налага разглобяване на модула за ABS.
|
Сря Авг 20, 2008 11:29 pm |
|
|
arsenov
|
Ето къде се намира и как се маха . Това открих преди време от един сайт за фиат за лукас управление . Лошото е че е на чешки или полски или де да знам .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Сря Авг 20, 2008 11:43 pm |
|
|
Rokambol
|
arsenov написа: Ето къде се намира и как се маха . Това открих преди време от един сайт за фиат за лукас управление . Лошото е че е на чешки или полски или де да знам .
Точно това имах в предвид и аз. Езика не е проблем, самите картинки са дотатъчно добри и показателни.
|
Сря Авг 20, 2008 11:46 pm |
|
|
arsenov
|
Да и не изглежда толкова сложно важното е да имаш ново реле .
|
Чет Авг 21, 2008 12:06 am |
|
|
loituma
Кара балканче
Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 11:10 pm Мнения: 44 Местоположение: София 19 Люлин
|
Дам точно жужене и май е точно това което казвате . Ще говоря с баща ми и той сигурно ще го оправи . От тогава до сега само 1 път е правил този проблем , но изгасих колата , пак я запалих и нямаше проблема . Много е странно .
|
Пет Авг 22, 2008 3:56 pm |
|
|
brotkiv
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 10:39 am Мнения: 2 Местоположение: София 15 Младост
|
Здравейте. Изкам да ви помоля за малко помощ. При мене проблема е доста прост може би. От бушона за (АВСа този 60А) кабела които излиза е откачен. И можеби затова ми свети лампата за АВСа. Та въпроса ми е дали знаете откъде е този кабел. 100 % е захранващ но 4есно ме е страх да го допра до акумулатора.
|
Пон Сеп 01, 2008 10:45 am |
|
|
sok1
|
brotkiv написа: Здравейте. Изкам да ви помоля за малко помощ. При мене проблема е доста прост може би. От бушона за (АВСа този 60А) кабела които излиза е откачен. И можеби затова ми свети лампата за АВСа. Та въпроса ми е дали знаете откъде е този кабел. 100 % е захранващ но 4есно ме е страх да го допра до акумулатора.
Добре дошъл във форума! Ако нямаш нищо против, би ли споменал за каква кола става дума?
|
Пон Сеп 01, 2008 11:42 am |
|
|
brotkiv
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 10:39 am Мнения: 2 Местоположение: София 15 Младост
|
Извинявам се. Става въпрос за Fiat Palio Weekend 75
|
Пон Сеп 01, 2008 2:38 pm |
|
|
hmilev
Кара детска количка
Регистриран на: Съб Авг 09, 2008 4:01 pm Мнения: 11 Местоположение: Стара Загора
|
В този сайт е описан подробно ремонта на ABS помпата - http://www.fiatforum.com/bravo-brava-ma ... -unit.html.
При мен намотката на релето се оказа изправна .Не контактуваха пъпките от силовата страна -пластината беше
деформирана.След малко гимнастика релето проработи.Оказа се че електромотора не се върти но го раздвижих и смазах лагера до който имах достъп.Шума може да е от лагерите на ел.мотора на помпата.
|
Сря Сеп 03, 2008 10:31 pm |
|
|
arsenov
|
http://www.fiatforum.com/bravo-brava-ma ... -unit.html ето така ще се отвори . Полезна информация бравос колега .
|
Сря Сеп 03, 2008 11:31 pm |
|
|
NIK_THE_FLASH
Кара кола
Регистриран на: Пет Юни 06, 2008 12:04 pm Мнения: 282 Местоположение: София 13 Надежда
|
Ще ползвам темата да задам поредният ми глупав въпрос
Онзи ден се шматках из Пловдив. Паркирах се, поразходихме се, и решихме да си ходим. Палейки, лампичката ABS не изгасна. Спирайки рязко ABS-а не се задайстваше. Течността в резервоарчето за спирачките си беше достатъчно (Тази за хидравликата е на мин, но не мисля че има връзка?). Както и да е, прибвах се в София със светеща лампичка.
Вчера палейки, лампата си изгасна и всичко беше ОК...Днес също е ОК...
Нищо не съм пипал, само погледнах казанчето. Някой някаква идея да има защо се е получило това ? Чудя се дали има връзка с "любимите" на stylius1 Пловдивски павета - т.е. от многото друсане нещо са се е разместило / разклимбичкало , или е нещо друго ?
_________________ Fiat Bravo 1.8 16V
|
Пон Окт 13, 2008 11:18 am |
|
|
arsenov
|
Колега най лесно ще ти е да замериш съпротивлението на буксите на датчиците за предните гуми се намира до ботушите на макферосна а задните предполагам са ти под задната седалка . Като вдигнеш капака лесно ще се ориентираш на ботушите на макферсона от едната и от другата страна се намират 2 големи жълти букси . Разкачваш ги ръчкаш 2-те сонди на мултицета който е настроен на съпротивление и мериш , когато колата не е запалена . За задните е същото . А ако имаш достатъчно време и луфтомер можеш да си измериш разстоянието от главината до самия датчик . Ако ли не събота или неделя ще ти помогна, а и си ми близо . Успех !
|
Пон Окт 13, 2008 5:53 pm |
|
|