Дата и час: Вто Май 20, 2025 8:27 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 27 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Бензините 
Автор Съобщение
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 6:35 pm
Мнения: 130
Местоположение: София, жк Люлин
UNREAD_POST Бензините
Автомобилните бензини са леки нефтени горива, предназначени за изгаряне в автомобилни двигатели с принудително запалване (със свещ). Всички произвеждани, продавани и употребявани бензини в България трябва да отговарят на изискванията на европейската норма за качество на горивото EN 228. Важно е да се знае, че всички, продавани от "Петрол" АД, бензини са без съдържание на олово.

Буквата "А" в наименованието на бензина означава "автомобилен", числото след тази буква показва октановото число на бензина, а буквата "Н" означава "неетилиран" (безоловен). Всяка марка бензин е оцветена по различен начин, за да може да бъде различавана от другите. А-92 Н е син, А-95 Н е неоцветен (бледо жълт), А-98 Н е червен. В зависимост от сезона, в който се използва горивото са определени летен и зимен клас бензини (дадени в таблицата).

Показателите характеризиращи качеството на горивото са дадени в таблица, но два от тях са основни:

Октаново число (RON) – това е склонността на бензина към детонационно горене. Известно при повечето шофьори като "чукане на аванса". Колкото по-високо е октановото число, толкова по-устойчив е бензинът на детонация, т.е. по-високи степени на компресия може да понесе и не се самозапалва при високите температури и налягане в цилиндъра. Високооктановите бензини са по-висококачествени. Те се използват в модерни автомобили с висока степен на компресия. Има два метода за определяне на октановото число, изследователски (RON) и моторен (MON). В България е приет RON, това е и означението в марката на бензините.
Дестилационни характеристики – според изискванията на стандарта те са в определени граници. Така се гарантира безпроблемната работа на двигателя, лесното му пускане при ниски температури, мощността на двигателя. От дестилационните характеристики зависи и разхода на гориво.
Редица други показатели се нормират и контролират от гледна точка на екологията, чистотата на горивните системи и енергийния капацитет на бензините.
----------------------------------
Petrol.bg


Чет Юни 23, 2005 9:25 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm
Мнения: 733
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
Това на "книга" е добре написано, но до колко са качествени бензините в България??? Защо нищо не се пише за допустимото съдържание на сяра в бензините??? Обществена тайна е, че руският петрол съдържа много сяра. От там и в бензините, които произвежда Лукойл има много сяра :twisted: :twisted: :twisted: След изгарянето на бензина тази сяра "полепва" къде ли не ..... Лично аз наливам само от OMV, тъй като не знам до колко е вярно, може и да се самозалъгвам, но OMV зареждат гориво от рафинерията си в Румъния, а румънския петрол има по-малко сяра от руския. Дано да е вярно или поне на мен така ми се иска... Но мога да кажа, че румънските горива са по-качествени от нашите. Зареждал съм там и колата върви по-добре, а и други хора са ми споделяли същото.
Ами май това е, което имам да кажа за бензините - поне към момента :wink:

_________________
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC


Съб Юли 02, 2005 6:44 pm
Профил ICQ
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 18, 2004 7:09 pm
Мнения: 961
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
brat_John написа:
но OMV зареждат гориво от рафинерията си в Румъния, а румънския петрол има по-малко сяра от руския. Дано да е вярно или поне на мен така ми се иска... Но мога да кажа, че румънските горива са по-качествени от нашите. Зареждал съм там и колата върви по-добре, а и други хора са ми споделяли същото.
Ами май това е, което имам да кажа за бензините - поне към момента :wink:


Е аз пък от опит от OMV не съм доволен .... особено от този в кв.Здравец .... От около месец зареждам на Лукойл ... и ми се струва че колицата /Темпра 1.6 и.е./ работи малко по -добре от преди .... като зареждах на Shell .... но меннието си е само мое .... споделете и вашите ....

А това за сярата в бензина на Лукоил верно ли е :cry: :?:

_________________
Tempra 1.6 i.e. Lybra 1.8 vvt Lybra 1.8 vvt Delta III 1.9 mjett 088 9 242 369


Пон Юли 04, 2005 8:47 am
Профил ICQ WWW
UNREAD_POST 
ivo написа:
brat_John написа:
но OMV зареждат гориво от рафинерията си в Румъния, а румънския петрол има по-малко сяра от руския. Дано да е вярно или поне на мен така ми се иска... Но мога да кажа, че румънските горива са по-качествени от нашите. Зареждал съм там и колата върви по-добре, а и други хора са ми споделяли същото.
Ами май това е, което имам да кажа за бензините - поне към момента :wink:


Е аз пък от опит от OMV не съм доволен .... особено от този в кв.Здравец .... От около месец зареждам на Лукойл ... и ми се струва че колицата /Темпра 1.6 и.е./ работи малко по -добре от преди .... като зареждах на Shell .... но меннието си е само мое .... споделете и вашите ....

А това за сярата в бензина на Лукоил верно ли е :cry: :?:


Ами вярно е разбира се, и особено за дизеловото гориво.Не случайно другарят Алекперов при едно интервю зимата каза,че предстоят около 100 милиона долара инвестиции в Бургас за да може качеството на горивата да достигне европейското.А тези "V-POWER" при Шел, при ОМВ не помня как се казваха, са внос от Гърция и Румъния.


Пон Юли 04, 2005 11:09 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 16, 2004 3:20 pm
Мнения: 123
Местоположение: Пловдив 05 Южен
UNREAD_POST 
Аз зареждам само от "ЕКО" и съм много доволен!
Имам познат който работи на "ЕКО" и според него бензина го карат от Гърция, затова зареждам от там без да се замисля :D

_________________
FIAT BRAVA 1.4 12V


Пон Юли 04, 2005 12:55 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 1:52 am
Мнения: 561
Местоположение: София 02 Красно Село
UNREAD_POST 
Не само в България има разлики в бензина. В Германия като заредя на Шел или Арал бензинът е супер, колата лети. Обаче като сипя от Agip или Esso да видите как колицата не може да тръгне. Иначе в БГ като цяло съм много доволен от ОМВ и от V-power на Шел. Обикновенния бензин на Шел е мнооогоо зле. Знам го от опит :( . А и като сипя за еднакви пари V-Power и нормален минавам същите км.

_________________
FIAT BRAVO 1.6 16V


Пон Юли 04, 2005 2:34 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 08, 2005 2:19 pm
Мнения: 124
Местоположение: Плевен
UNREAD_POST 
Принципно сте прави по добрия бензин би трябвало да води до известна икономия но не забравяйте че водача като усети че колата му върви малко повече и без да иска натиска и повечко газта.Така че нещата са доста относителни.Моя ФИАТ УНО 1.5 моноинжекция го карам повече с 92 и понякога 95 разлика в разхода не съм засичал и се движа около 5.2 литра на 100 км. ИЗВЪНГРАДСКО и скорост до 110 км/ч.

_________________
АЛ.ПЕТРОВ
FIAT UNO 1.5 ie SX
минал школата на Москвич 2140 и Лада 2104


Сря Юли 20, 2005 12:39 pm
Профил
UNREAD_POST 
Аз си карам с 95 от OMV и съм много доволен. :D :D :D


Съб Авг 06, 2005 9:12 am
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 08, 2005 1:25 pm
Мнения: 679
Местоположение: Кюстендил
UNREAD_POST 
Mury_Alfata написа:
Естествено 4е има разлика в разхода колкото е по мощен бензина/по-висок октан/ толкова по малко гориво иска мотора следователно хар4и по-малко :idea: :idea: :idea: а за бензина на ОМВ е румънски там имат рафинерия до миналата година го внасяха от Гърция но ве4е е от Румъния


ами аз, до колкото знам октановото число(това даже е обяснено и малко по-нагоре в първиа пост) не показва "калоричността" или "мощността" на бензина, а склоността му към детонация, така че ако колата ти е конструирана да изгаря А95Н, а ти й сипваш А98Н не би трябвало да има някъква разлика в икономията на гориво, или в динамичните показатели на колата...

_________________
Безизходица е ситуацията, очевидният и логичен изход от която просто не ти харесва.
(Bravo 1.6 16V, 76 kW)


Чет Авг 25, 2005 5:33 pm
Профил ICQ
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 06, 2005 3:12 pm
Мнения: 2046
Местоположение: Ямбол
UNREAD_POST 
Цитат:
ами аз, до колкото знам октановото число(това даже е обяснено и малко по-нагоре в първиа пост) не показва "калоричността" или "мощността" на бензина, а склоността му към детонация, така че ако колата ти е конструирана да изгаря А95Н, а ти й сипваш А98Н не би трябвало да има някъква разлика в икономията на гориво, или в динамичните показатели на колата

Сьвьршенно си прав! Калоричноста на горивото определя извьршената работа и .... условията при които протича този процес. Ако не променяме момента на запалване и качеството на горивната смес, няма от кьде да дойде тази икономия.

_________________
FIAT-SPORT


Чет Авг 25, 2005 10:12 pm
Профил WWW
UNREAD_POST 
hit-ko написа:
Цитат:
ами аз, до колкото знам октановото число(това даже е обяснено и малко по-нагоре в първиа пост) не показва "калоричността" или "мощността" на бензина, а склоността му към детонация, така че ако колата ти е конструирана да изгаря А95Н, а ти й сипваш А98Н не би трябвало да има някъква разлика в икономията на гориво, или в динамичните показатели на колата

Сьвьршенно си прав! Калоричноста на горивото определя извьршената работа и .... условията при които протича този процес. Ако не променяме момента на запалване и качеството на горивната смес, няма от кьде да дойде тази икономия.

А какво ще стане ако карам 92 Н ???


Чет Авг 25, 2005 10:26 pm
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 06, 2005 3:12 pm
Мнения: 2046
Местоположение: Ямбол
UNREAD_POST 
Цитат:
А какво ще стане ако карам 92 Н ???


В този случай мотора ще работи детонационно, /неконтролирано запалване и горене/ , особено в режимите на натоварване и при висока т-ра. Пада мощноста на мотора и настьпват разрушителни процеси по частите. Бензина е за работа при мотори с по-ниска степен на сгьстяване/ дефорсирани/ , конструктивно пригодени за него!

_________________
FIAT-SPORT


Пет Авг 26, 2005 7:46 am
Профил WWW
UNREAD_POST 
:punk: Добре бе хора, за Типото (1.4 карбуратор) пише, че е конструирано за
бензин 95 и нагоре... ! Аджеба, какъв да му слагам и налага ли се
да му променям центровките ако реша да мина от един на друг
за постоянно?

П.С. иначе карам предимно на газ, но ей така за спорта или "по принцип". :offtopic:


Вто Сеп 13, 2005 5:21 pm
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 23, 2005 8:32 am
Мнения: 211
Местоположение: София 05 Сердика
UNREAD_POST 
Нищо не пипаш сипвай смело и ръчкай :wink:

_________________
FIAT COUPE 1.8 16V


Вто Сеп 13, 2005 6:10 pm
Профил ICQ
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 11:25 pm
Мнения: 1315
Местоположение: София 04 Оборище
UNREAD_POST 
аз на мойта Брава, която е за 95 ако и сипя 98 може ли нещо да прецакам по двигателя?


Нед Окт 09, 2005 11:36 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 27 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg