|
|
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 2:26 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Защо препуква от ауспуха?
Автор |
Съобщение |
marto_gp
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:21 am Мнения: 443 Местоположение: Оряхово
|
Защо препуква от ауспуха?
Колеги, с обикновенна газова уредба съм, сложена предо около 150 км.
Защо като пусна колата по наклон надолу на скорост, от ауспуха отзад се чува едно препукване, на свободна го няма.
Обадих се на газаджията, и той ми каза, че може да е пробита някъде генерацията, от там да влиза въздух и затова да препуква (нещо от тоя сорт ми обясни).
П.П. Преди съм чувал подобно препукване и на бензин (но много рядко и още при незагрет двигател), звука беше нещо като удар на ламарина, даже един път така се чу звук от ламарина, че спрях колата и 10 мин. търсех дали нещо не е паднало от колата.
Онзи ден валеше и на моменти препукването не се чуваше изобщо, а на моменти се чуваше много слабо.
_________________ Един не чул, друг не видял, а трети подкарал FIAT
Кара: Fiat Brava 1.6 16V 10.1995 г., Chevrolet Cavalier 3.1 V6 1992 г., Aprilia Rally 50 AC 1998 г. Skype: marto_gp
Последна промяна marto_gp на Пон Юни 09, 2008 12:19 pm, променена общо 1 път
|
Пон Юни 09, 2008 9:40 am |
|
|
k79
Кара кола
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 10:19 am Мнения: 318 Местоположение: София 17 Витоша
|
Re: Запо препуква от ауспуха?
marto_gp написа: Колеги, с обикновенна газова уредба съм, сложена предо около 150 км. Защо като пусна колата по наклон надолу на скорост, от ауспуха отзад се чува едно препукване, на свободна го няма. Обадих се на газаджията, и той ми каза, че може да е пробита някъде генерацията, от там да влиза въздух и затова да препуква (нещо от тоя сорт ми обясни).
П.П. Преди съм чувал подобно препукване и на бензин (но много рядко и още при незагрет двигател), звука беше нещо като удар на ламарина, даже един път така се чу звук от ламарина, че спрях колата и 10 мин. търсех дали нещо не е паднало от колата. Онзи ден валеше и на моменти препукването не се чуваше изобщо, а на моменти се чуваше много слабо.
Пука щото в изхвърлените газове има неизгоряла горивовъздушна смес, която се възпламенява със закъснение
Тоя газаджия дето си питал не му се занимава да ти настройва колата, защото не е убеден дали по запалителната система всичко ти е наред.
Много скоро колата ти може да започне да гърми и на други места, така, че вземай мерки отрано
|
Пон Юни 09, 2008 11:29 am |
|
|
marto_gp
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:21 am Мнения: 443 Местоположение: Оряхово
|
Re: Запо препуква от ауспуха?
k79 написа: marto_gp написа: Колеги, с обикновенна газова уредба съм, сложена предо около 150 км. Защо като пусна колата по наклон надолу на скорост, от ауспуха отзад се чува едно препукване, на свободна го няма. Обадих се на газаджията, и той ми каза, че може да е пробита някъде генерацията, от там да влиза въздух и затова да препуква (нещо от тоя сорт ми обясни).
П.П. Преди съм чувал подобно препукване и на бензин (но много рядко и още при незагрет двигател), звука беше нещо като удар на ламарина, даже един път така се чу звук от ламарина, че спрях колата и 10 мин. търсех дали нещо не е паднало от колата. Онзи ден валеше и на моменти препукването не се чуваше изобщо, а на моменти се чуваше много слабо. Пука щото в изхвърлените газове има неизгоряла горивовъздушна смес, която се възпламенява със закъснение Тоя газаджия дето си питал не му се занимава да ти настройва колата, защото не е убеден дали по запалителната система всичко ти е наред. Много скоро колата ти може да започне да гърми и на други места, така, че вземай мерки отрано
Какви мерки, какво трябва да се направи?
_________________ Един не чул, друг не видял, а трети подкарал FIAT
Кара: Fiat Brava 1.6 16V 10.1995 г., Chevrolet Cavalier 3.1 V6 1992 г., Aprilia Rally 50 AC 1998 г. Skype: marto_gp
|
Пон Юни 09, 2008 12:20 pm |
|
|
k79
Кара кола
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 10:19 am Мнения: 318 Местоположение: София 17 Витоша
|
Re: Запо препуква от ауспуха?
marto_gp написа: Какви мерки, какво трябва да се направи?
Ами понеже не "познавам" колата ти ще ти кажа две три основни неща, на които следва да обърнеш сериозно внимание:
1.Кабели - вземи си нови кабели, комплект, виж коя марка препоръчва производителя и не вземай комерсиални такива;
2. Свещи - тук въпроса е малко по различен - вземи си свещи за работа на мотора с LPG, еднокатодни по каталог (препоръчвам ти Бриск - официален вносител са ЕМ Комплект 33);
3.Не знам какъв ти е мотора, но ако имаш делко е редно да му подмениш капачката и палеца;
4. Въздушен филтър - смяна на 3 до 4 хил.км
Ако и когато всичко това е изпълнено, и проблема все още го има, отиваш при онзи и му казваш да ти настрои изпарителя, и да провери дали плочката, която е поставил наистина е за твоя мотор, или просто е сложил някаква подобна!
п.с. за да работи добре мотора на алтернативни горива, освен горните неща, важно и необходимо условие е да работи безупречно на бензин. Ако имаш дори и най-малко опасение за работата на безин, преди всичко останало ходи на една диагностика
|
Пон Юни 09, 2008 12:45 pm |
|
|
marto_gp
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:21 am Мнения: 443 Местоположение: Оряхово
|
Re: Запо препуква от ауспуха?
k79 написа: marto_gp написа: Какви мерки, какво трябва да се направи? Ами понеже не "познавам" колата ти ще ти кажа две три основни неща, на които следва да обърнеш сериозно внимание: 1.Кабели - вземи си нови кабели, комплект, виж коя марка препоръчва производителя и не вземай комерсиални такива; 2. Свещи - тук въпроса е малко по различен - вземи си свещи за работа на мотора с LPG, еднокатодни по каталог (препоръчвам ти Бриск - официален вносител са ЕМ Комплект 33); 3.Не знам какъв ти е мотора, но ако имаш делко е редно да му подмениш капачката и палеца; 4. Въздушен филтър - смяна на 3 до 4 хил.км Ако и когато всичко това е изпълнено, и проблема все още го има, отиваш при онзи и му казваш да ти настрои изпарителя, и да провери дали плочката, която е поставил наистина е за твоя мотор, или просто е сложил някаква подобна! п.с. за да работи добре мотора на алтернативни горива, освен горните неща, важно и необходимо условие е да работи безупречно на бензин. Ако имаш дори и най-малко опасение за работата на безин, преди всичко останало ходи на една диагностика
Колега, колата работи перфектно на бензин (да чукна на дърво за да не я урочасам). Филтъра е на 5 000 км. Свещите смених веднага като сложих АГУ-то. Автомобила е пълна инжекция 1.6 16 V.
_________________ Един не чул, друг не видял, а трети подкарал FIAT
Кара: Fiat Brava 1.6 16V 10.1995 г., Chevrolet Cavalier 3.1 V6 1992 г., Aprilia Rally 50 AC 1998 г. Skype: marto_gp
|
Пон Юни 09, 2008 1:34 pm |
|
|
marto_gp
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:21 am Мнения: 443 Местоположение: Оряхово
|
Re: Запо препуква от ауспуха?
k79 написа: Пука щото в изхвърлените газове има неизгоряла горивовъздушна смес, която се възпламенява със закъснение Тоя газаджия дето си питал не му се занимава да ти настройва колата, защото не е убеден дали по запалителната система всичко ти е наред. Много скоро колата ти може да започне да гърми и на други места, така, че вземай мерки отрано
Т. е. Част от тазта не е изгоряла? Явно затова май разхода ми е по височък, не съм го зареждал с пълнене на бутилката до горе, но по прости сметки като наблюдавам бутилката май извънградския ми разход е към 8-9.
_________________ Един не чул, друг не видял, а трети подкарал FIAT
Кара: Fiat Brava 1.6 16V 10.1995 г., Chevrolet Cavalier 3.1 V6 1992 г., Aprilia Rally 50 AC 1998 г. Skype: marto_gp
|
Пон Юни 09, 2008 1:44 pm |
|
|
k79
Кара кола
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 10:19 am Мнения: 318 Местоположение: София 17 Витоша
|
Re: Запо препуква от ауспуха?
marto_gp написа: Колега, колата работи перфектно на бензин (да чукна на дърво за да не я урочасам). Филтъра е на 5 000 км. Свещите смених веднага като сложих АГУ-то. Автомобила е пълна инжекция 1.6 16 V.
Когато системата за LPG е от комерсиален тип, имам предвид че не е ГИ, въздушен филтър се сменя на макс.4000км.
Това, че си сменил свещи не означава, че си взел подходящи
Центровка на стенд на изпарителя се прави при нов въздушен филтър
За кабелите нищо не каза
При работа на LPG, съпротивлението на запалителните свещи е различно от това на на свещите използвани при бензин, а и също така, температурното им число е по-високо, тъй като LPG има по-висока температура на изгаряне, спрямо бензина.
Факта , че имаш гърмене, вече ти казах, идва от не добре настоен изпарител, а от тук по-богата горивовъздушна смес.
И без това при тези конвенционални системи смесването изобщо не е прецизно както при ГИ, пък и на всичкото отгоре като не е настроена с-мата ....... мани мани
Обърни внимание на точките за които вече говорихме, погледни дали са ти направили предпазни клапани преди дебитомера, да не стане така, че скоро да пуснеш тема, че търсиш дебитомер(а той никак не е ефтин)
Също така, ако съм разбрал правилно, системата ти е в гаранция, така, че питай ги да им я върнеш и да доплатиш за ГИ - те тогава вече мога да ти кажа , че ще усетиш какво е да управляваш а-ла си на LPG ! Не можеш да си познаеш колата - динамиката на мотора се променя, ускорението на 1 особено се усеща много добре ... абе изобщо , бая се отплеснах от темата ...... сори за офтопика
|
Пон Юни 09, 2008 1:50 pm |
|
|
marto_gp
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:21 am Мнения: 443 Местоположение: Оряхово
|
Re: Запо препуква от ауспуха?
k79 написа: marto_gp написа: Колега, колата работи перфектно на бензин (да чукна на дърво за да не я урочасам). Филтъра е на 5 000 км. Свещите смених веднага като сложих АГУ-то. Автомобила е пълна инжекция 1.6 16 V. При работа на LPG, съпротивлението на запалителните свещи е различно от това на на свещите използвани при бензин, а и също така, температурното им число е по-високо, тъй като LPG има по-висока температура на изгаряне, спрямо бензина. Обърни внимание на точките за които вече говорихме, погледни дали са ти направили предпазни клапани преди дебитомера, да не стане така, че скоро да пуснеш тема, че търсиш дебитомер(а той никак не е ефтин) Също така, ако съм разбрал правилно, системата ти е в гаранция, така, че питай ги да им я върнеш и да доплатиш за ГИ - те тогава вече мога да ти кажа , че ще усетиш какво е да управляваш а-ла си на LPG ! Не можеш да си познаеш колата - динамиката на мотора се променя, ускорението на 1 особено се усеща много добре ... абе изобщо , бая се отплеснах от темата ...... сори за офтопика
И аз имам идея че може да не съм уцелил свещите, макар че ми ги дадоха по каталог. Кабелите не съм сменял. Като се замислям, това пукане май го нямаше със старите свещи NGK. Довечера ще сложа старите и ще видя дали пак ще пука, ако спре пукането ща търся такива NGK. Къде да търся тези предпазни клапани, и къде се намира този дебитомер
Да АГУ-то е все още в гаранция, на 10 дена. Знам че Газовия инжекцион е най-доброто но за съжаление няма финансовата възможност за такъв.
_________________ Един не чул, друг не видял, а трети подкарал FIAT
Кара: Fiat Brava 1.6 16V 10.1995 г., Chevrolet Cavalier 3.1 V6 1992 г., Aprilia Rally 50 AC 1998 г. Skype: marto_gp
|
Пон Юни 09, 2008 2:57 pm |
|
|
k79
Кара кола
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 10:19 am Мнения: 318 Местоположение: София 17 Витоша
|
Re: Запо препуква от ауспуха?
marto_gp написа: И аз имам идея че може да не съм уцелил свещите, макар че ми ги дадоха по каталог. Кабелите не съм сменял. Като се замислям, това пукане май го нямаше със старите свещи NGK. Довечера ще сложа старите и ще видя дали пак ще пука, ако спре пукането ща търся такива NGK. Къде да търся тези предпазни клапани, и къде се намира този дебитомер Да АГУ-то е все още в гаранция, на 10 дена. Знам че Газовия инжекцион е най-доброто но за съжаление няма финансовата възможност за такъв.
За газ най-добри са Бриск, но и НЖК май имаха модели с по-високо топлинно число
Сложи и старите кабели
Клапаните се слагат на въздуховода от кутията на възд.филтър и отиват към мотора!
Слагат се на пластмасови въздуховоди и им викат кихалки.
Ако при теб е с гумен маркуч, клапата се слага непосредствено преди дебитомера погледнато в обратна посока, т.е. като гръмне от смукателният колектор, клапата да затвоти и да не стане беля с дебитомера
_________________ Моите коли:
Mercedes W202;
Fiat Argenta 2.0;
Fiat - 1100R;
www.mbclub.bg
|
Пон Юни 09, 2008 3:21 pm |
|
|
marto_gp
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:21 am Мнения: 443 Местоположение: Оряхово
|
Re: Запо препуква от ауспуха?
k79 написа: marto_gp написа: И аз имам идея че може да не съм уцелил свещите, макар че ми ги дадоха по каталог. Кабелите не съм сменял. Като се замислям, това пукане май го нямаше със старите свещи NGK. Довечера ще сложа старите и ще видя дали пак ще пука, ако спре пукането ща търся такива NGK. Къде да търся тези предпазни клапани, и къде се намира този дебитомер Да АГУ-то е все още в гаранция, на 10 дена. Знам че Газовия инжекцион е най-доброто но за съжаление няма финансовата възможност за такъв. За газ най-добри са Бриск, но и НЖК май имаха модели с по-високо топлинно число Сложи и старите кабели Клапаните се слагат на въздуховода от кутията на възд.филтър и отиват към мотора! Слагат се на пластмасови въздуховоди и им викат кихалки. Ако при теб е с гумен маркуч, клапата се слага непосредствено преди дебитомера погледнато в обратна посока, т.е. като гръмне от смукателният колектор, клапата да затвоти и да не стане беля с дебитомера
Аз в момента съм със старите кабели, нови не съм слагал. По принцип производителя пруепоръчва от модела на NGK - NGK BKR6EKC, точно такъв модел ми бяха старите свещи. Дали е достатъчно топлинното число?
На кутията на въздушния филтър и на още едно място имам кихалки. Аз нямам дебитомер (ако седи на тръбата за въздушния филтър).
_________________ Един не чул, друг не видял, а трети подкарал FIAT
Кара: Fiat Brava 1.6 16V 10.1995 г., Chevrolet Cavalier 3.1 V6 1992 г., Aprilia Rally 50 AC 1998 г. Skype: marto_gp
|
Пон Юни 09, 2008 4:10 pm |
|
|
k79
Кара кола
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 10:19 am Мнения: 318 Местоположение: София 17 Витоша
|
Re: Запо препуква от ауспуха?
marto_gp написа: Аз в момента съм със старите кабели, нови не съм слагал. По принцип производителя пруепоръчва от модела на NGK - NGK BKR6EKC, точно такъв модел ми бяха старите свещи. Дали е достатъчно топлинното число? На кутията на въздушния филтър и на още едно място имам кихалки. Аз нямам дебитомер (ако седи на тръбата за въздушния филтър).
Абе малко тъп въпрос, ама вакумен или ел. е изпарителя?
Най - добре е да ходиш на настройки, като нищо не пречи да пробваш това със свещите
Успех
_________________ Моите коли:
Mercedes W202;
Fiat Argenta 2.0;
Fiat - 1100R;
www.mbclub.bg
|
Пон Юни 09, 2008 4:23 pm |
|
|
marto_gp
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:21 am Мнения: 443 Местоположение: Оряхово
|
Re: Запо препуква от ауспуха?
k79 написа: marto_gp написа: Аз в момента съм със старите кабели, нови не съм слагал. По принцип производителя пруепоръчва от модела на NGK - NGK BKR6EKC, точно такъв модел ми бяха старите свещи. Дали е достатъчно топлинното число? На кутията на въздушния филтър и на още едно място имам кихалки. Аз нямам дебитомер (ако седи на тръбата за въздушния филтър). Абе малко тъп въпрос, ама вакумен или ел. е изпарителя? Най - добре е да ходиш на настройки, като нищо не пречи да пробваш това със свещите Успех
Колега, малко тъп отговор: незнам
Незнам от къде мога да проверя. Изпарителя е БРЦ АТ90Е или беше нещо от този сорт.
_________________ Един не чул, друг не видял, а трети подкарал FIAT
Кара: Fiat Brava 1.6 16V 10.1995 г., Chevrolet Cavalier 3.1 V6 1992 г., Aprilia Rally 50 AC 1998 г. Skype: marto_gp
|
Пон Юни 09, 2008 4:43 pm |
|
|
k79
Кара кола
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 10:19 am Мнения: 318 Местоположение: София 17 Витоша
|
Re: Запо препуква от ауспуха?
marto_gp написа: k79 написа: marto_gp написа: Аз в момента съм със старите кабели, нови не съм слагал. По принцип производителя пруепоръчва от модела на NGK - NGK BKR6EKC, точно такъв модел ми бяха старите свещи. Дали е достатъчно топлинното число? На кутията на въздушния филтър и на още едно място имам кихалки. Аз нямам дебитомер (ако седи на тръбата за въздушния филтър). Абе малко тъп въпрос, ама вакумен или ел. е изпарителя? Най - добре е да ходиш на настройки, като нищо не пречи да пробваш това със свещите Успех Колега, малко тъп отговор: незнам Незнам от къде мога да проверя. Изпарителя е БРЦ АТ90Е или беше нещо от този сорт.
Бе те вече не знам дали има на вакум, така че ..... карай да върви
_________________ Моите коли:
Mercedes W202;
Fiat Argenta 2.0;
Fiat - 1100R;
www.mbclub.bg
|
Пон Юни 09, 2008 4:51 pm |
|
|
pakumba
Фиат идол
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm Мнения: 1330 Местоположение: София/Добрич
|
АТ90Е е ел изпарител. ат 90П е вакуумния/логично нали/:) аз съм с такъв вакуумен на същия двг. освен превключването газ/бенз други проблеми породени от вакуумното на изпарителя ми нямам. кабелите не ги барай, ако има проблем с тях тя ще гърми основно на при натоварване- в сми да кажем караш с 1 км и да не мушкаш първа скорост вкарваш 2-ра и съответно за малко оборотите падат доста и двигателя се измъчва. ако бяха кабелите щеше да е или тази ситуация или да трепери на празен ход, а и освен това ей така за проба да смени кабелите дето струват 80 кинта някак не върви, поне за мен
_________________ Fiat Temprs'91 1,6 mono
|
Пон Юни 09, 2008 5:14 pm |
|
|
marto_gp
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:21 am Мнения: 443 Местоположение: Оряхово
|
pakumba написа: АТ90Е е ел изпарител. ат 90П е вакуумния/логично нали/:) аз съм с такъв вакуумен на същия двг. освен превключването газ/бенз други проблеми породени от вакуумното на изпарителя ми нямам. кабелите не ги барай, ако има проблем с тях тя ще гърми основно на при натоварване- в сми да кажем караш с 1 км и да не мушкаш първа скорост вкарваш 2-ра и съответно за малко оборотите падат доста и двигателя се измъчва. ако бяха кабелите щеше да е или тази ситуация или да трепери на празен ход, а и освен това ей така за проба да смени кабелите дето струват 80 кинта някак не върви, поне за мен
Сега видях, че модела е АТ90Е.
Сложих и старите свещи но пукането продължава.
Дали има катализатора някаква връзка с това пукане?
_________________ Един не чул, друг не видял, а трети подкарал FIAT
Кара: Fiat Brava 1.6 16V 10.1995 г., Chevrolet Cavalier 3.1 V6 1992 г., Aprilia Rally 50 AC 1998 г. Skype: marto_gp
|
Пон Юни 09, 2008 9:00 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|