|
|
Дата и час: Съб Апр 20, 2024 3:36 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Защо сутрин педала на спирачките е твърд?
Автор |
Съобщение |
marto_gp
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:21 am Мнения: 443 Местоположение: Оряхово
|
Защо сутрин педала на спирачките е твърд?
Колеги здравейте.
Забелязвам нещо от скоро, може да го е имало и преди но просто не съм го забелязвал.
Когато оставя колата, например вечер в гаража, не пипам повече спирачката, но на сутринта педала е твърд. От какво може да се получава това?
_________________ Един не чул, друг не видял, а трети подкарал FIAT
Кара: Fiat Brava 1.6 16V 10.1995 г., Chevrolet Cavalier 3.1 V6 1992 г., Aprilia Rally 50 AC 1998 г. Skype: marto_gp
|
Пет Май 23, 2008 10:10 am |
|
|
sok1
|
Ако е твърд преди да запалиш двигателя, е нормално - тогава сервото не работи. Елементарната проверка на работещо серво се прави по следния начин: натискаш спирачката (педала трябва да е твърд), палиш колата и педалът на спирачката трябва малко да потъне (омеква).
|
Пет Май 23, 2008 12:53 pm |
|
|
marto_gp
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:21 am Мнения: 443 Местоположение: Оряхово
|
MGP
sok1 написа: Ако е твърд преди да запалиш двигателя, е нормално - тогава сервото не работи. Елементарната проверка на работещо серво се прави по следния начин: натискаш спирачката (педала трябва да е твърд), палиш колата и педалът на спирачката трябва малко да потъне (омеква).
Да, педала е твърд и като запаля - омеква. Но не трябва ли при второто или третото натискане педала да стане твърд?
_________________ Един не чул, друг не видял, а трети подкарал FIAT
Кара: Fiat Brava 1.6 16V 10.1995 г., Chevrolet Cavalier 3.1 V6 1992 г., Aprilia Rally 50 AC 1998 г. Skype: marto_gp
|
Пет Май 23, 2008 1:40 pm |
|
|
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Re: MGP
marto_gp написа: sok1 написа: Ако е твърд преди да запалиш двигателя, е нормално - тогава сервото не работи. Елементарната проверка на работещо серво се прави по следния начин: натискаш спирачката (педала трябва да е твърд), палиш колата и педалът на спирачката трябва малко да потъне (омеква). Да, педала е твърд и като запаля - омеква. Но не трябва ли при второто или третото натискане педала да стане твърд?
Омекването на педала е в следствие на това, че сервоусилвателя подпомага в голяма степен (усилва) усилието което полагаш върху педала. Когато колата не е запалена той не работи, и цялата работа по натискането на спирачките се поема от кракът ти. Вече друг въпрос е когато педала омеква или направо потъва до долу в следствие на загуба на налягане по системата. Тогава с "напомпване" успяваш да наваксаш налягане. Така че всичко по спирачната ти система трябва да е ОК (поне от това което описваш)
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пет Май 23, 2008 2:32 pm |
|
|
marto_gp
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:21 am Мнения: 443 Местоположение: Оряхово
|
Re: MGP
Nero_ написа: marto_gp написа: sok1 написа: Ако е твърд преди да запалиш двигателя, е нормално - тогава сервото не работи. Елементарната проверка на работещо серво се прави по следния начин: натискаш спирачката (педала трябва да е твърд), палиш колата и педалът на спирачката трябва малко да потъне (омеква). Да, педала е твърд и като запаля - омеква. Но не трябва ли при второто или третото натискане педала да стане твърд? Омекването на педала е в следствие на това, че сервоусилвателя подпомага в голяма степен (усилва) усилието което полагаш върху педала. Когато колата не е запалена той не работи, и цялата работа по натискането на спирачките се поема от кракът ти. Вече друг въпрос е когато педала омеква или направо потъва до долу в следствие на загуба на налягане по системата. Тогава с "напомпване" успяваш да наваксаш налягане. Така че всичко по спирачната ти система трябва да е ОК (поне от това което описваш)
Значи за сега нямам проблеми със спирачките. Просто самото втвърдяване на педала ми направи впечатление.
_________________ Един не чул, друг не видял, а трети подкарал FIAT
Кара: Fiat Brava 1.6 16V 10.1995 г., Chevrolet Cavalier 3.1 V6 1992 г., Aprilia Rally 50 AC 1998 г. Skype: marto_gp
|
Пет Май 23, 2008 3:43 pm |
|
|
sok1
|
Местя темата в Спирачна система.
|
Пет Май 23, 2008 8:34 pm |
|
|
arsenov
|
Ако педала е твърд след като запалиш колата явно има проблем със сервото , но щом си написал че след като запалиш колата омеква значи си е ок . Ако пък те притеснява погледни маркучетата които влизат в сервото да не са напукани , ако са срежи до здравао сложи скоби и си ток и жица или пък сменяй маркуча . Точно за това е сервото както е казал колегата Nero_ да подпомага спирачното усилие .Педала ще е твърд ако колата не работи .
|
Съб Май 24, 2008 6:47 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|