Дата и час: Чет Мар 28, 2024 8:51 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Кога да сменим предавките за максимално ускорени? 
Автор Съобщение
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm
Мнения: 203
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST Кога да сменим предавките за максимално ускорени?
Пускането на тази тема е подтикната както от моето любопитство, така и от темата "4500 оборота ?! дизел , ВРЕДИ ЛИ ?!". Във въпросната тема се изказаха няколко мнения за това при какви обороти е най-добре да превключим за максимално ускорение.
Ето какво мисля аз: от една страна дори при бегъл поглед на графиката на въртящия момент се вижда, че 80-90% от максимума му е достъпен в диапазона 2000-3000 об./мин. (говоря за ТД100, при JTD доста по-рано и малко по-късно). Тоест ако искаме на използваме максимума на въртящия момент на двигателя, ще превключваме на около 3000, като на следващата предавка ще се озовем на около 2000 и отново двигателя е във вихара си. Но мисля че нещата не са толкова прости. Защото това което ни интересува нас е въртящия момент на колелата. А той зависи (освен от момента на двигателя) от предавателното число, което дава трансмисията. И според мен тук идва дилемата: дали да задържим на по-ниска предавка, макар че двигателя не дава 100% от себе си или да стоим в диапазона на максималния въртящ момент, но губейки от по-високата предавка. Предполагам истината както винаги е в някаква "златна среда", разбира се ако теорията ми е вярна. Очаквам коментари и мнения по темата. Мисля че е важна (поне за мен) и ще даде някаква светлина относно поведението ни като шофьори, когато желаем максимума от любимите ни дизелови двигатели (да бе, с тия цени на нафтата :shock: :-D)

_________________
Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник


Вто Май 20, 2008 8:03 pm
Профил
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 11, 2007 8:56 am
Мнения: 37
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
Споделям какво съм видял.Автобус "Blue bird"при достигане на 2000(точно)оборотите му рязко падат.Незнам дали е автоматична или полу е скоростната кутия.

_________________
Fiat Marea 1.9 TD100 97


Пет Май 23, 2008 11:36 am
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm
Мнения: 203
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST 
Автобусните двигатели са със значително по-ниски обороти. При тях мисля че максималните са 2.5к-3к. А и автоматичните скоростни кутии превключват икономично или спортно в зависимост от положението и начина на натискане на педала. Не вярвам автобусния шофьор да дава газ "до ламарината". Очаквах по-голям интерес към темата, но понеже никой не написа мнение се поразрових. Оказа се, че не е много просто да се разбере, кои са оптималните точки на превключване. Направих някой изчисления и с известна доза неточност (в следствие неточното сваляне на данните от графиката на мощноста) стигнах до извода че за двигателя ТД 100 максимално ускорение се получава при превключване около 4000 об/мин. като на първа предавка са около 4300.

_________________
Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник


Пет Май 23, 2008 2:22 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Съб Апр 05, 2008 8:11 pm
Мнения: 86
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
Колега какъв интерес очакваш да има. Ти говориш за ускорение а за да се ускарява трябва яко натискане на педала а това води до голям разход на гориво а дизела стана 2.50лв. :-( Направо пускаи нова тема за икономично каране!!! :) :cool:

_________________
FIAT Punto 1.8 HGT 131 кс
FIAT Bravo 1.9 TDI 100 кс
FIAT Marea 1.9 TDI 100 кс
FIAT Marea 1.9 TDI 100 кс


Нед Май 25, 2008 10:52 am
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm
Мнения: 203
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST 
Икономичното каране е ясно - ключовее на кучето, една карта за градския и така.... :) Във връзка с икономичното каране попрочетох някой неща за дизел + пропан-бутан, но нещата не изглеждат розово за ТД100.

_________________
Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник


Нед Май 25, 2008 11:41 am
Профил
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Чет Фев 28, 2008 5:32 pm
Мнения: 34
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST 
Какво точно си прочел за дизел + пропан-бутан ???

Сподели знанията с нас :cool: :cool: :cool:

_________________
http://footbalinfo-toocool.blogspot.com - актуална информация за мачовете от ШЛ, Англия , Испания и др.
------------------------------------------------------------
Fiat Punto 1.9 JTD - 80 hp


Вто Май 27, 2008 11:26 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:26 pm
Мнения: 671
Местоположение: ВР
UNREAD_POST 
Начина за икономично ускорение е:
спортно ръчкане1, 2- ра, 3- та до 75км/ч и веднага после се олабва да се държи на градко 50- 60.

Истината е в краткото време за ускоряване и по- високия разход при бързо ускоряване се компенсира от по- бързото достигане на желаната скорост. Yellow_Flash_Colorz_PDT_15


Вто Май 27, 2008 11:47 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm
Мнения: 203
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST 
КИМИ написа:
Начина за икономично ускорение е:
спортно ръчкане1, 2- ра, 3- та до 75км/ч и веднага после се олабва да се държи на градко 50- 60.

Истината е в краткото време за ускоряване и по- високия разход при бързо ускоряване се компенсира от по- бързото достигане на желаната скорост. Yellow_Flash_Colorz_PDT_15


Това би могло да е приложимо единствено вечер (или при слаб трафик) на някой булевард със зелена вълна или на извънградско. В реални градски условия, това което се получава е следното:
1-ва ръчка, 2-ра ръчка...... еееххх... пак червено. Светва зелено: първа ръчка, втора ръчка ...... еееееййй тоя таксиджия намери къде да спира..... първа ръчка, втора ръчка..... еееее за вас предимство няма ли..... и накрая първа - ръчка, втора - ръчка и накрая 10л/100 * 2.60лв/л= ръчка здраво в джоба! Това е моето мнение по въпроса, но темата не е за това.

_________________
Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник


Сря Май 28, 2008 12:25 am
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 05, 2007 2:45 pm
Мнения: 344
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
По темата малко. За мен, дали ще ръчкаш на бензин или дизел, принципът е един и същ - стрелката винаги до "лютеницата" (в моя случай до към 4000-4200). Ако превключиш по-рано, след това дори да си в турбо режим, турбината ще тръгне да пълни въздух от по-ниско налягане, щот не е все едно да ускоряваш на една предавка от 2000об. и от 2300об.


Сря Май 28, 2008 10:04 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg