 |
 |
 |
|
Дата и час: Съб Юли 12, 2025 1:38 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Датчик за външна температура и Error Cli съобщение
Автор |
Съобщение |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
"до термодатчика" е малко неопределимо, тъй като го нямам. отдолу на огледалото има 2 болта
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Ное 26, 2007 11:15 pm |
|
 |
sok1
|
Nero_ написа: ...отдолу на огледалото има 2 болта
Те са.
|
Пон Ное 26, 2007 11:18 pm |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
след като се развият винтовете... какво следва? Какво освобождават те?
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Ное 26, 2007 11:20 pm |
|
 |
sok1
|
Не съм разглобявал лично огледалото, но съм чел, че след развиване на въпросните болтове механизма с огледалото просто излизат.
|
Пон Ное 26, 2007 11:24 pm |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Благодаря! Ще пробвам. И сега и за буксата някой ако реши въпроса...
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Ное 26, 2007 11:27 pm |
|
 |
sok1
|
Nero_ написа: Благодаря! Ще пробвам. И сега и за буксата някой ако реши въпроса...
Предлагам ти да си изтеглиш мануала за Брава от тук и ще ти стане ясно всичко, а не само за въпросната букса.
|
Пон Ное 26, 2007 11:37 pm |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
много благодаря. мисля че това беше нещото от което имах нужда
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Ное 26, 2007 11:39 pm |
|
 |
sok1
|
Nero_ написа: много благодаря. мисля че това беше нещото от което имах нужда

|
Пон Ное 26, 2007 11:56 pm |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Най-накрая реших проблема с датчика за външната температура! Вече знам външната температура, няма го досадното Error Cli съобщение и най-важното - климатроника ми най-сетне работи като истински такъв. Ще дам описание на моето решение на проблема и ако има някой с подобен проблем който иска да изпозва моето решение може да задава допълнителни въпроси.
По принцип най-логичното е да се закупи ново огледало и този датчик. Но цената и на двете не е малка (около 50 лв е само датчика). Ето какво направих аз:
Закупих 2 терморезистора от магазин "Млад техник". Единствените данни с които ги продават е съпротивление. Взех един 10К ома и един 4.7 к ома. Основния проблем е че наклона на графиката на терморезисторите трябва да отговаря на наклона на графиката на оригиналния датчик. Проверих това експериментално. От книжката на фиат знам че при 25 градуса съпротивлението трябва да е 10к ома. Свързването на двата терморезистора последователно даде почти това съпротивление при измерване с мултицет у дома (точно 25 градуса). Донастройката до 10к ома става с потенциометър. Той не влияе на наклона на графиката, а само я измества. След това закачих последователно свързаните терморезистори и потенциометър към крайните два извода на буксата която се намира във вратата зад триъгълника от вътрешната страна. Цветовете на кабелите мисля че бяха бял/зелен и бял/син. Термометъра на колата показа външната температура с грешка едва един градус (мисля че е повече от задоволително). След като разбрах че терморезисторите ще свършат работа ги монтирах вътре в огледалото. Свалих огледалото, пробих допълнителна дупка отдолу и в нея сложих дълъг болт с гайка. на този болт с още две гайки закрепих плексигласова пластина с прикрепени към нея терморезисторите. Потенциометъра го монтирах близо до букста, за да може да се регулира при нужда, без да се сваля огледалото.
Моя вариант не е подходящ за хора с подгряване на огледалата, защото то може би ще влияе на данните. В този случай се пробива широк отвор в долната част на огледалото. Над отвора се залепва пластмасов цилиндър с диаметър савсем малко по-голям от отвора. Вътре в цилиндъра се поставя терморезистора и отгоре се запечатва със силикон. Идеята е че терморезистора хем ще е изложен на външен въздух и ще е излолиран от от температурата в огледалото, хем ще е вътре в огледалото и няма да свири и да влияе на аеродинамиката. Това е неизпробван вариант и е само една моя идея.
Като заключение ще кажа че това ми струва 1 лев и около 6 часа.
Надявам се да съм бил полезен с този пост.
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Яну 07, 2008 3:10 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |
|