Автор |
Съобщение |
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
 Ремонт на пробила бобина. Възможно ли е?
Колеги бобинката ми вероятно е пробила и преди да купя нова бих искал да я ремонтирам. При мен бобината е две сърцевини в общ копус и са заляти със смола. Точно при смолата се вижда една пукнатина около 4см и две като прогорени малки точки. Мисля, че някой от изброените е виновника за затруднен старт и работа на 3 цилиндъра в студено и влажно време.
Тук пишат за лепене с епоксидна смола. Мислите ли, че ще се получи?
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Сря Окт 24, 2007 2:19 pm |
|
 |
lov
Кара велосипед
Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 2:32 am Мнения: 22 Местоположение: Ловеч
|
 Re: Ремонт на пробила бобина. Възможно ли е?
Ferrari написа: Колеги бобинката ми вероятно е пробила и преди да купя нова бих искал да я ремонтирам. При мен бобината е две сърцевини в общ копус и са заляти със смола. Точно при смолата се вижда една пукнатина около 4см и две като прогорени малки точки. Мисля, че някой от изброените е виновника за затруднен старт и работа на 3 цилиндъра в студено и влажно време. Тук пишат за лепене с епоксидна смола. Мислите ли, че ще се получи?
Нищо не пречи да опиташ.Понече съм скаран с чуждите езици и не мога да си преведа.Правил съм подобни неща и то на доста по високоволтови прибори и съм успявал поне в 70-80% от случаи.
Понеже нищо не може да се види на снимката ще ти дам кратко обяснение какъв е точно прблема.
Та в повечето случаи точно по тази пукнатина се получава пробив към маса.И колкото по дълго е карано така прогоряването на смолата е по голямо.Просто се получава една пътечка която е електро проводяща за това високо напрежение.За това там този материал трябва внимателно да се отстрани и да се залее на ново със смола.Най лесно се почиства местото със зъболекарско борче като се внимава да не пострадат намотките защото трябва да се деиства много внимателно.Иначе само с леко почстване ефекта е краткотраен или по точно нулев.
Пиши какъв е резултата
|
Сря Окт 24, 2007 2:59 pm |
|
 |
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Мисля да залея цялата повърхност.
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Сря Окт 24, 2007 3:02 pm |
|
 |
sok1
|
Както знаеш и аз имам пукнатина на бубината, но много по-малка и засега нямам никакви проблеми. Сигурен съм обаче, че ще дойде момента, в който ще изпадна в твоето положение (дано да е след 10 години  ). И на мен ми мина през акъла за епоксидна смола, но тя трябва да е доста силен диелектрик. Първото, което ми идва на ум е да се почисти пукнатината не в дълбочина, а по 2-3 мм от двете й страни по дължина. Върху почистеното място да се залепи с епоксидна смола лента поне 2 мм дебел текстолит. Най-накрая за по-сигурно да се залее зялата повърхност на бубината с епоксидна смола на нивото на текстолита. Това е само не избистрена идея.
Ако намериш по-добър и работещ начин за ремонт, ще ми е от полза за в бъдеще.
Успех. 
|
Сря Окт 24, 2007 9:00 pm |
|
 |
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Утре ще пиша за резултата
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Сря Окт 24, 2007 10:48 pm |
|
 |
Rokambol
|
Ferrari написа: Утре ще пиша за резултата
С моя вариант пробва ли?
|
Чет Окт 25, 2007 7:35 am |
|
 |
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Rokambol написа: Ferrari написа: Утре ще пиша за резултата С моя вариант пробва ли?
Направих го със смола. Стана красиво :mrgreen:
Запалих без проблеми тази сутрин и по пътя до работа (около 10км) мотора се държа перфектно. Да видим ще се задържи ли така?
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Чет Окт 25, 2007 7:59 am |
|
 |
Rokambol
|
Ако се беше сетил и да снимаш резултата.... :idea:
|
Чет Окт 25, 2007 8:04 am |
|
 |
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Rokambol написа: Ако се беше сетил и да снимаш резултата.... :idea:
Ще я сваля да я щракна. Със смола залях само долната страна на бобината. Там където и фабрично е напълнено с нещо подобно на епоксиодна смола. Точно там се беше цепнала, а това лежи на металната планка за закрепване.
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Чет Окт 25, 2007 8:13 am |
|
 |
sok1
|
Ferrari написа: Направих го със смола. Стана красиво :mrgreen: Запалих без проблеми тази сутрин и по пътя до работа (около 10км) мотора се държа перфектно. Да видим ще се задържи ли така?
Бравос!!! Вече се вижда светлото бъдеще и пред моята бобина!
Само да не вземеш да патентоваш метода ...
|
Чет Окт 25, 2007 9:27 pm |
|
 |
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
След падането на мъглата и студа привечер стана ясно и окончателния отговор, а той е ТЦ. Ще се сменя бобината
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Чет Окт 25, 2007 11:18 pm |
|
 |
sok1
|
Ferrari написа: След падането на мъглата и студа привечер стана ясно и окончателния отговор, а той е ТЦ. Ще се сменя бобината  :cry:
|
Чет Окт 25, 2007 11:34 pm |
|
 |
lov
Кара велосипед
Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 2:32 am Мнения: 22 Местоположение: Ловеч
|
Ferrari написа: След падането на мъглата и студа привечер стана ясно и окончателния отговор, а той е ТЦ. Ще се сменя бобината
Е ама аз ти споменах че за да стане трябва да се приложат крути мерки относно почистването и махането на смолата която вече е прогорена.Така само със заливане няма да стане никога.
|
Пет Окт 26, 2007 9:49 am |
|
 |
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Мързелът не прощава.
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Пет Окт 26, 2007 2:20 pm |
|
|