|
|
Дата и час: Сря Апр 24, 2024 12:08 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 5 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
gog067
Регистриран на: Сря Дек 22, 2004 2:56 pm Мнения: 1 Местоположение: Добрич
|
МАП емулатор?
Каква функция испълнява?Х-ки,схема.
|
Сря Дек 22, 2004 4:25 pm |
|
|
Ferrari
|
Re: МАП емулатор?
gog067 написа: Каква функция испълнява?Х-ки,схема.
Аз лично не съм чувал за емулатор на МАР сензора. Просто сигнала от МАР сензора зависи от засмукването в смукателния колектор и не може просто да се пуска каквото и да било към ЕКУ-то. Идеята на този сензор е следната. В паметта на ЕКУ-то има т.нар. МАР таблица със стойности на предварението необходимо на двигателя при различните му режими. Чрез МАР сензора ЕКУ-то разбира доколко е натоварен мотора и коригира момента на искрата и малка степен и количеството впръскан бензин за да може двигателя да работи в най-благоприятния си режим.
|
Сря Дек 22, 2004 4:57 pm |
|
|
2000 Turbo
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Дек 06, 2004 3:13 pm Мнения: 61 Местоположение: София
|
Емулатор е немислимо да се прави за този датчик, защото се обезмисля цялата концепция на инжекциона. MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure) или абсолютно НАЛЯГАНЕ в смукателния тракт се използва при двигатели с принудително пълнене (турбо, G-компресори, Roots - компресори), а за нормално аспирирани двигатели - се измерва вакуумното разреждане в смукателния колектор. Той ти дава важна информация за натоварването на мотора и с комбинация с стойностите от Mass Air Flow (MAF) Sensors или дебиметър ECU-то разбира как трябва да "ДИША" мотора. Това е равносилно да ти запуша устата и да те карам да дишаш само през едната ноздра, да спринтираш и през това време да те убеждавам, че ти е супер и всичко е ОК.
Вариантите за решаване на евентуални проблеми са следните:
1. Почистване (измиване) на датчика с WD40 или подобен спрей през отвора (най-често представлява пиезо пластина (визирам Magneti Mareli), защото при натрупване на боклуци или катрани (от каране на газ) хода на пластината се нарушава. А на това се основава правия пиезоефект, именно при механична деформация на пластината в двата и края се индуктира напрежение.
2. Ако това не помогне смятам, че е по разумно да си купиш ДРУГ (настаро например)
3. И ако мислиш отново за емулатор, по добре си сложи карбуратор - ще върви по-добре и ще ти харчи по-малко
Айде безаварийно
|
Вто Дек 28, 2004 2:57 pm |
|
|
hf hpe
Кара кола
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 10:47 pm Мнения: 202 Местоположение: София
|
...
_________________ Rent a car Bulgaria
Последна промяна hf hpe на Пон Авг 21, 2006 5:19 pm, променена общо 1 път
|
Вто Дек 28, 2004 3:49 pm |
|
|
2000 Turbo
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Дек 06, 2004 3:13 pm Мнения: 61 Местоположение: София
|
На Dedra-та съм го правил 2 пъти, като само първия път усетих разлика, но тогава изкочиха много акита заради газта предполагам. От прецакване няма страшно ако не бъркаш с разни предмети вътре, а разчиташ на промивката от налягането на спрея. В последствие разбрах, че е по-добре промивката да се прави с контактен спрей (защото изпарява добре), а с WD40 остава много тънък филм смазка и го "абонираш" за по-бързо замърсяване. Друг проблем, който съм срещал е самата пиезо пластина да "диша" или да се движи в разширеното вече легло, където е положена и от там дава грешни показания. Усеща се с плавно надуване и измерване с мултицет, ако границата на сработване е "закъсняла" значи проблема е налице, и това от своя страна дава на ECU-то по-малка стойност на налягането от действителната (за добро или зло)
|
Вто Дек 28, 2004 6:51 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 5 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|