Дата и час: Вто Май 20, 2025 2:27 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
На колко оборота се вклюва турбото на JTD ? 
Автор Съобщение
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Нед Авг 12, 2007 4:43 pm
Мнения: 16
Местоположение: София 06 Подуяне
UNREAD_POST На колко оборота се вклюва турбото на JTD ?
Колеги, ще съм благодарен на всеки, който има FIAT с двигател 1,9 JTD и ми каже кога му се включва турбото. На моя си е точно на 2000. Трябва да е по рано ама съм се примирил. Днес карах едно браво JTD коeто ме развесели. Другите не вървят във високи , а тази до 3000 е пълен мъртвеци и на 3000 все едно я удря чука отзад и върви много здраво нагоре.

Принципно знам, че турбото трябва да работи от 1500 и да е пъргава и преди 2000 оборота. Не че трябва да те лепи за седалката, ама да е ясно че турбото работи.

Иначе всяко браво, брава, марея, пунто JTD, което съм пробвал от ходене из десетки автокъщи да гледам с познати за тях е било пълен боклук. От една седмица ходя из автокъщи. А километражите как ги превъртат и воланите колко са протрити... без коментар. Има и такива дето им е прецакан само дебитометъра, който едно чистане и колата ще излети, ама сега вървят като кола 55 коня, нищо че мотора си е съвсем здрав.


Пон Сеп 24, 2007 10:40 pm
Профил ICQ
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 05, 2007 2:45 pm
Мнения: 344
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST Re: На колко оборота се вклюва турбото на JTD ?
Toshe написа:
Колеги, ще съм благодарен на всеки, който има FIAT с двигател 1,9 JTD и ми каже кога му се включва турбото. На моя си е точно на 2000. Трябва да е по рано ама съм се примирил. Днес карах едно браво JTD коeто ме развесели. Другите не вървят във високи , а тази до 3000 е пълен мъртвеци и на 3000 все едно я удря чука отзад и върви много здраво нагоре.

Принципно знам, че турбото трябва да работи от 1500 и да е пъргава и преди 2000 оборота. Не че трябва да те лепи за седалката, ама да е ясно че турбото работи.

Иначе всяко браво, брава, марея, пунто JTD, което съм пробвал от ходене из десетки автокъщи да гледам с познати за тях е било пълен боклук. От една седмица ходя из автокъщи. А километражите как ги превъртат и воланите колко са протрити... без коментар. Има и такива дето им е прецакан само дебитометъра, който едно чистане и колата ще излети, ама сега вървят като кола 55 коня, нищо че мотора си е съвсем здрав.


МИ аз нали имах подобен казус, който все още си стои на дневен ред. Мойто турбо, когато реши да се включи го прави ОСЕЗАЕМО след 2700об. Преди това пак има тяга, но малко преди 3000 ме лепи за седалката.

Иначе по автокъщите си е**ло ситуацията. Мойта ми я продадоха за 131000км, ма като гледам как брутално е протрит волана(кола на 6 години :shock: ), как са ми се скъсали на места седалките (баси некачествения интериор) просто не ми се мисли на колко /300000/ километра е :)


Вто Сеп 25, 2007 9:33 am
Профил
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm
Мнения: 5921
Местоположение: София 13 Надежда
UNREAD_POST 
Въртящия момент е към 2000 оборота. Там реално турбото вече е развъртяло и това са оборотите в които чувстваш колата най-силна. Повечето дизели към 4000 оборота развиват пълната си мощност.

ПС: Не мога да дам реална оценка за използвани дизели, защото всичките които съм карал са били нови или максимум на 2 години.

_________________
Семейният бутик
The Family Boutique


Вто Сеп 25, 2007 9:39 am
Профил ICQ YIM
Кара Симсонка
Кара Симсонка
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 07, 2007 1:31 pm
Мнения: 53
Местоположение: София 01 Средец
UNREAD_POST Re: На колко оборота се вклюва турбото на JTD ?
Toshe написа:
Иначе всяко браво, брава, марея, пунто JTD, което съм пробвал от ходене из десетки автокъщи да гледам с познати за тях е било пълен боклук. От една седмица ходя из автокъщи. А километражите как ги превъртат и воланите колко са протрити... без коментар. Има и такива дето им е прецакан само дебитометъра, който едно чистане и колата ще излети, ама сега вървят като кола 55 коня, нищо че мотора си е съвсем здрав.


Ами отвори www.mobile.de, задай търсене примерно за Marea 1.9 JTD и ще видиш, че цените ЗАПОЧВАТ там, където СВЪРШВАТ цените във www.mobile.bg... И после си прави сметка какво представляват колите, които се внасят и продават у нас...

_________________
Fiat Marea Weekend 105 JTD HLX


Вто Сеп 25, 2007 10:44 pm
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Чет Май 17, 2007 3:35 pm
Мнения: 9
Местоположение: Пловдив 01 Централен
UNREAD_POST 
Турбото на моето Браво се включва около 1800 - 2000 оборота, но примерно ако съм на 2-ра или 3-та превключвам на по голяма предавка и реално на 3 и 4 не съм стигал 3000 оборота. Вече на 5 след 2000 оборота чуствам едно яко ускорение


Сря Сеп 26, 2007 9:22 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 17, 2007 10:24 am
Мнения: 69
Местоположение: Пловдив / Luxembourg
UNREAD_POST 
Над 2000 оборота е силата на тези коли , добре е да се кара около тези обороти 2000 - 3000 , тогава и е най-леко на колата !

_________________
/ Fiat Marea Weekend / 1.9 TD 100/ / Škoda Fabia / 1.9 TDI /
Изображение
http://rbrbgcup.betaracing.net/index_bg.html


Сря Сеп 26, 2007 9:55 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пет Май 19, 2006 2:22 pm
Мнения: 167
Местоположение: София
UNREAD_POST 
моито браво е ТД100 и след като махнах сичките гарнета почна по рано да надува турбото и преди 2000
оборота някаде около 1700 осещам как лепи за седалката но за сметка на това ми падна макцималната скорост
но аз сам си доволен :D

_________________
Bravo JTD


Чет Сеп 27, 2007 10:56 am
Профил ICQ
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Нед Авг 12, 2007 4:43 pm
Мнения: 16
Местоположение: София 06 Подуяне
UNREAD_POST 
Не знам хора, но според мен трябва да включва на 1500 оборота или поне да е развъртяла сериозно най-много на 1700 оборота. По данни на производителя имаме максимален въртящ момент на 1500 оборота, същото е и за 1,9 JTD 80 и 85 коня. На другите JTD мотори на фиат им дават максималния въртящ момент на 1750, на други на 2000. Просто моята кола и с чип и без чип турбината и тръгва от 2000, и катализаятора е махнат, дюзите са почистени на макс, дебитометъра е почистен, днес и EGR системата блокирах.

Според мен щом производителя е дал максимален въртящ момент при 1500 оборота значи е така. Жалко че не намерих графика за въртящия момент и мощността на този двигател, но според мен на всеки, който не му върти турбината нa 1.9 JTD 105 преди 2000 оборота значи нещо не наред. Вече видях и две коли дето им тръгват чак след 2500, дори чак на 3000 оборота турбината.

За 1.9 TD 100 двигателя си е написано че въртящия е на 2000 и то е ясно, че преди да тръгне турбината няма как да сме достигнали до въртящ момент.

P.S. Версиите са няколко. Производителя Фиат лъже сериозно като дава тотално грешни данни. Имам достатъчно усет за колит да ви кажа, че моята Брава и с чип и без чип, че и други JTD на 1500 нямат повече от 150 Nm и търбото не работи и грам. Вариант едно е турбината много бързо да и се скапва нешо по студента част и затова да развърта по-късно и натам да си е добре и така може да си изкара и 200 хиляди още. На кой и как се е скапала и на кой тръгва на 1800, на кой на 2-2200 на кой между 2500-3000 наистина не знам от какво зависи.
Просто ми се ще някой да потвърди, че турбината му тръгва от 1500 , че да знам какво е реалното положение.


Чет Сеп 27, 2007 9:59 pm
Профил ICQ
Кара балканче
Кара балканче
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 18, 2007 8:36 pm
Мнения: 44
Местоположение: Карлово
UNREAD_POST 
моето турбо включва на 1500 оборота 8)


Нед Окт 07, 2007 9:25 pm
Профил ICQ
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки
Аватар

Регистриран на: Чет Юли 19, 2007 2:21 pm
Мнения: 37
Местоположение: друг
UNREAD_POST 
fiat bravo написа:
Турбото на моето Браво се включва около 1800 - 2000 оборота, но примерно ако съм на 2-ра или 3-та превключвам на по голяма предавка и реално на 3 и 4 не съм стигал 3000 оборота. Вече на 5 след 2000 оборота чуствам едно яко ускорение

И на мойто Пунто МК 2 1.9 JTD турбото включва на 2000 !!! И наистина и аз е карам от 2000 до 3000 оборота !!! НА магистралата на 5 с сколо 2800 и си пълни километража / 200 км/ч / !!! :wink: :wink: :wink:


Сря Окт 10, 2007 10:15 pm
Профил
Кара балканче
Кара балканче
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 19, 2007 8:10 am
Мнения: 46
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
Това турбо на нашите мотори не е ли с постоянно променлива геометрия?Демек постоянно включено?Моето го усещам малко след 1500 об. Незнам дали е нормално??



П.П. Простете за тъпите въпроси :)


Пет Окт 12, 2007 8:56 am
Профил
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm
Мнения: 5921
Местоположение: София 13 Надежда
UNREAD_POST 
tyson написа:
Това турбо на нашите мотори не е ли с постоянно променлива геометрия?Демек постоянно включено?Моето го усещам малко след 1500 об. Незнам дали е нормално??



П.П. Простете за тъпите въпроси :)


"Включване на турбото" си е чисто разговорна фраза. Турбото не се включва и изключва, защото то постоянно е подложено на действията на изгорелите газове. Просто при ниските обороти газовете нямат скорост да го завъртят достатъчно за да напомпа. Обикновено развъртането започва към 1700-1800 оборота при дизелите.

_________________
Семейният бутик
The Family Boutique


Пет Окт 12, 2007 8:59 am
Профил ICQ YIM
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Нед Авг 12, 2007 4:43 pm
Мнения: 16
Местоположение: София 06 Подуяне
UNREAD_POST 
По повода, на това, че не се включвало турбото така е на теория, ама на практика не е така. Някой да е карал новите дизелови Тойоти. Ами уж много модерен двигател уж японска кола, ама преди 2000 оборота са много зле, няма и плавно преминаване от режим без турбо примерно от 1800 до 2000 оборота. Реално там има два турбо компресора за ниските и високите обороти. Колата върви като умряла до 2000 оборота и на 2000 тръгва като луда. Същото като моя ситроен от 93, ама просто положението реално е като включено и изключени и то не да почене леко да развърта на 1800 и постепенно да премине до 2000, просто турбото рязко се включва точно на 2000. Същото е и за много алфи JTD, както и за 2,4 JTD. Същото е и на 206 HDI.

Изобщо и мен ми харесва израза постоянно работи турбото, ама на практика до едни обороти и да е увеличило налягането постепенно, то примерно налягането на турбината от 1500 до 1950 се е увеличило от 5 до 15% от максималното за турбината и вече в рамките на едни 50 до 100 оборота стига почти до пик.

Специално Фиат Браво, Брава JTD, доколкото можем да вярваме на производителя, а aз, което съм го прочел като данни от производителя си е отговаряло, трябва да имаме максимален въртящ момент на 1500 оборота, което задължително означава, че и турбината трябва да е направила достата добро налягане дори и в тези ниски обороти. Доколкото знам турбината не е с променлива геометрия, и предполагам е по-малка и затова развърта по-рано. Само дето в моя случай работи от 2000 оборота, до там просто липсва. С чип и без катализатор трябва да ми е развъртяла още на 1400 оборота до 260-270 Nm, ама засега съм мнооого далече от това. То и от 200 Nm съм далече.

Ако някой намери графика за мощността и въртящия момент на двигателя JTD 105 ще съм му много благодарен. Доста съм търсил из нета и не намерих.


Пет Окт 12, 2007 5:22 pm
Профил ICQ
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Нед Авг 12, 2007 4:43 pm
Мнения: 16
Местоположение: София 06 Подуяне
UNREAD_POST 
Eто как реално трябва да работи 1.9 JTD. Благодарности на колегата BO за предоставената графика, върху която после така грозно съм драскал на Paint и съм нанесъл и графика и на чипосан двигател. Ta ето какво се оказва според графиката. Както се вижда турбината започва да развърта дори от 1250-1300 оборота като постига пик на 1500 оборота. 200 Nm не са много, но това е достатъчно, за да се ускорява добре в ниски особено с късите скорости, които има JTD-то. С чип стойностите на Дигитал Тунинг са 262 Nm на 1420 оборота. Та двигателя дали е с чип или не трябва да върви абсолютно равномерно от 1500 до 3750 оборота, като ускорението с увеличаването на оборотите да се чуства съвсем плавно и равномерно нарастващо. Това което пишат някои колеги как турбото им се развърта на 1800 или 2000 оборота или че след 2000 оборота му е силата важи за ТD двигателя и 2.4 JTD и няма нищо общо с изправно JTD.
1.9 JTD поне на Брава/Браво трябва да развърта абсолютно равномерно и да върви добре във всякакви обороти, а не турбината да се чуства от определени обороти нататък. При моя двигател това се случва рязко на 2000 оборота, при друг съм виждал на 2500, 2700 и дори 3000. Не съм сигурен откъде идва проблема, защото тези коли след тия обороти си дърпаха много добре и турбините им опредлено си правеха налягане. Моята турбина и след 2000 оборота не прави добро налягане според мое усещане, ама все пак върви що годе добре.

Та така, двигателя на JTD e много хубав, ама когато всичко е изправно и поне според мен най-вече с чип. Така ще имам 260-270 Nm още на 1500 оборота, но като се ремонтира каквото трябва. За съжаление нямам време и пари, нито майстори, в които да съм сигурен, но ще гледам да я оправя най-накрая пущината, ако ще да трябва да ям хляби сол в близкия месец, за да мога да и се зарадвам най-накрая.


Изображение


Пон Окт 22, 2007 1:10 am
Профил ICQ
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 05, 2007 2:45 pm
Мнения: 344
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
[quote="Toshe"]По повода, на това, че не се включвало турбото така е на теория, ама на практика не е така. Някой да е карал новите дизелови Тойоти. Ами уж много модерен двигател уж японска кола, ама преди 2000 оборота са много зле, няма и плавно преминаване от режим без турбо примерно от 1800 до 2000 оборота. Реално там има два турбо компресора за ниските и високите обороти. Колата върви като умряла до 2000 оборота и на 2000 тръгва като луда. quote]

Начи е с тва ама изобщо не мога да се съглася. Нямам представа, за кой мотор говориш, обаче този, който карах Ярис '07 1.4 Д4Д (90 коня) беше супер. Това което забелязах е точно обратното на това, което ти си написал. На практика не успях ясно да разгранича работата на турбото. Абсолютно равномерна работа на турбото, много плавно разгръщане на мощността, силен демараж, рязък старт, не се плаши от високи обороти... и звук наподобяващ всичко друго, но не и дизел. Се едно правя реклама на тоьота, но наистина колата върви чудесно. Може би има други мотори от тази марка, които имат споменатите от теб слабости (макар, че дълбоко се съмнявам), но специално този... :shock:


Пон Окт 22, 2007 5:08 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg