kiro_of_the_day написа:
Аз пък най-много обичам да сменям скоростите без съединител.
Аз го правех по принуда на волгата :mrgreen: (изпускаше помпата и на моменти направо нямах съединител) Бях се усъвършенствал да такава степен, че връщах от 4-а до 1-а само с междинна газ
Иначе сега: винаги превключвам различно бързо. Начи, когато се включва по-горна предавка, оборотите на двг се понижават. Тънкия момент е да включиш и да отпуснеш съединителя когато оборотите са такива, с каквито би се движила колата с тази скорост на тази предавка. Тогава няма придърпване, даже и рязко да се отпусне съединителя. Тука се проявява усета на шофера към конкретната кола. Примерно на алфата ако сменям 2-3 изчаквам малко повече отколкото 3-4 заради разликата в предавателните числа.
Уточнявам че става въпрос за спокойно каране (случва ми се когато още не е загряла колата :mrgreen: После не чакам

даже и газта не пускам
При сваляне на предавка винаги включвам с междинна газ - навик. Когато е с цел ускорение даже е по-добре. А и скоростите влизат мнооого по-леко, особено ако са поизносени синхроните. При рязко спиране с моторна спирачка ползвам понякога и техниката с трите педала едновременно (тука е ползата от спортните педали) А първа е почти невъзможно да влезе в движение без междинна. Щото кой квото и да вика, аз си карам на 1-а при скорости под 20 км/ч