 |
|
Дата и час: Чет Май 01, 2025 6:40 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
doofiat
|
 Пак тоя дизелак
1. Тая мойта Брадва ме ядосва вече. Втора сутрин пали много трудно. Преди докато завъртя ключа и пали, а тия две сутрини въртя ключа почва да върти, но не пали, сприрам, пак подгрявам свещите, пак въртя изчаквам и пак не пали и на третия път запалва чак. Кво става вече не знам. Много ме ядосва. И друго като поработи 3-4 минути я угасих, после пробвам да запали и докато врътна ключа и запали. Викам си абе зимата в какви студове палеше пък сега не ще.
2. Другото, което имаше една тема за една Мареа дизел, която си вдига оборотите и са му казали,че имало някъде въздух. При мен също се вдигат,но като ускоря бързо и след това я пусна на свободна и си стоят на 1300. Възможно ли е да е от това?
3. Глупаво е, но ако някой от вас се сеща преди имах проблем като Брадвата угасна и я закарах в Ауто Италия (бяха големи панаири тогава) и диагнозата беше,че имало натрупани грешки и трябвало да си сменя акумулатора(от акумулатора са грешките). Обаче акумулатора си бачка супер. Зареждан е само,че е 56 амперчаса. Това проблем ли е? Четох в brava.hit.bg че за ТД 100 трябва да е минимум 60 амперчаса.
4. Възможно ли е да е от дизеловата помпа проблема?
Дайте съвети колеги? Вече и не знам къде да ходя, но мисля да си взема един ден отпуск и да обикалям сервизите пак. Така не може.
|
Сря Авг 23, 2006 11:44 am |
|
 |
Yavor
|
За трудното палене по-вероятно да имаш изгоряла/и свещи/и, акумулатора щом ти върти добре - няма проблем.
Свещите се разкачат и се мерят с мултицет, но не зма какъв трябва да е омажа...
|
Сря Авг 23, 2006 12:09 pm |
|
 |
Pecho
Фиат маниак
Регистриран на: Съб Окт 15, 2005 4:11 pm Мнения: 674 Местоположение: София, Илинден
|
Определено първото нещо, което трябва да провериш, са подгревателните свещи.
_________________ FIAT Brava 1.8 16V ELX
|
Сря Авг 23, 2006 12:27 pm |
|
 |
doofiat
|
Pecho написа: Определено първото нещо, което трябва да провериш, са подгревателните свещи.
Добре де, но тия свещи се ползват само за палене. Защо като колата е топла пали лесно? Ако не бачкат значи няма да има искра и няма да запали колата, независимо дали е топла или студена.
|
Сря Авг 23, 2006 12:35 pm |
|
 |
Tornado
|
Здрасти колега.Проблема със свещите не стои така.При дизеловите мотори подгревателните свещи се използват само за подгряване на въздуха в горивната камера с цел по лесно възпламеняване на впръсканото гориво.Дизеловите мотори не се нуждаят от искра за възпл. на горивото то се впръсква под високо налягане при сгъстен въздух когато буталото е на горна мъртва точка/ГМТ/ или малко преди ГМТ.Колкото е по ниска температурата толкова по дълго свети лампичката преди да угасне.Ако има изгоряла свещ мисля че лампата продължава да свети определено време след палене.
|
Сря Авг 23, 2006 12:47 pm |
|
 |
kiro_of_the_day
|
doofiat написа: Pecho написа: Определено първото нещо, което трябва да провериш, са подгревателните свещи. Добре де, но тия свещи се ползват само за палене. Защо като колата е топла пали лесно? Ако не бачкат значи няма да има искра и няма да запали колата, независимо дали е топла или студена.
Тези свещи са подгревателни, а не запалителни - затова ти пали от раз като е топъл двигателя, а студен неще!
|
Сря Авг 23, 2006 12:48 pm |
|
 |
doofiat
|
Като завъртя ключа и лампата за подгряване светва. След това като изгасне въртя и не пали от раз като е студена.
|
Сря Авг 23, 2006 1:09 pm |
|
 |
Pecho
Фиат маниак
Регистриран на: Съб Окт 15, 2005 4:11 pm Мнения: 674 Местоположение: София, Илинден
|
Четирима души ти пишем... Ами провери ги тия свещи де - няма да ти отнеме повече от 15 минути!
_________________ FIAT Brava 1.8 16V ELX
|
Сря Авг 23, 2006 1:21 pm |
|
 |
Yavor
|
Колега, без да те обиждам, май хич не си наясно с работата и устройството на дизеловите мотори.
Подгряващите свещи служат за затопляне на въздух или готова горивна смес в зависимост от конструкцията на мотора, най вече когато той е студен - като зимата може да се стигне до пълен отказ от палене при нереботене на повече от една свещ. Когато мотора е студен и запалиш ако има изгоряла свещ е възможно да претриса и прекъсва докато заработи цилиндъра с изгоряла свещ, също и проушва черно отзад, мирише и на неизгоряла нафта от аспуха - това в първите 5-20 сек в зависимост от температурите навън.
Горивната смес при дезеловия двигател се възпламенява от т.нар. 'адиабатен' процес, при който рязкото сгъстяване на газовете предизвиква тяхнотосилн о нагряване и самозапалване - от там - като е студено и няма кой да затопли - извода е ясен. След като заработи мотора той бързо създава температурна среда и няма нужда от допълнително подгряване.
Характерното за този двигател е високото налягане под което работи горивната система (още по високо при по новите комън рейл мотори) и де факто неговото самозахранване с гориво - мотора върти помпата - тя от своя старна го захранва - и така докато се спре притока на гориво. Заради високото налягане е важно системата да е уплътнена добре - да не изпуска налягане или да няма въздух в нея - поради тази причина не е добре да ти свършва нафтата и да засмуква въздух - после е голяма гадост обезвъздушаването.
Ако има други въпроси - давай.
|
Сря Авг 23, 2006 1:50 pm |
|
 |
moko
|
Колега, не ти трябва да знаеш съпротивлението на свещите. Виж ги с веригопроверител. То или има верига или не. Първо обаче трябва да ги разделиш една от друга.
|
Сря Авг 23, 2006 1:57 pm |
|
 |
rustson
Фиат фанатик
Регистриран на: Сря Май 03, 2006 3:48 pm Мнения: 844 Местоположение: София
|
Вие го размазахте колегата с тея диабатни процеси  Взсеми си направо колкото са там(а впрочем колко са свещите при него и при комънрейл моторите ако има разлика) и ги смени да си нямаш яд и зимата, а можеш да си вземеш и по силен акумулатор! Успех и пиши какво е станало!
_________________ Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.
бръм -м
|
Сря Авг 23, 2006 2:13 pm |
|
 |
Tornado
|
Май ще му отнеме доста време Pecho защото ако знаеш къде са подгревателните свещи на този мотор ще ти се отще изобщо да пипаш там и ще отидеш на сервиз.
|
Сря Авг 23, 2006 2:15 pm |
|
 |
doofiat
|
Имам едно такова чувство,че доста ме понападнахте, ама нейсе :roll:
За колегата Pesho: Не е толкова лесно да се проверят тия свещи. Ако знаеш къде са ги навряли. За да се сменят трябва да се разглобява и сглобява цял ден. Освен това сега съм на работа и няма как да изляза и да разглобя и сглобя колата и да установя какво е.
За колегата Yavor: Благодаря ти за разяснението относно работа. Да наистина не знаех как действат свещите при дизела, но все пак знам как действа след запалването двигателя. А иначе ще те поправя, че налягането при JTD (степен на сгъстяване: 18,45:1) е по-ниско отколкото при TD 100 (степен на сгъстяване: 21,0:1), който е постарият в случая. За справка провери http://brava.hit.bg/teh.html
|
Сря Авг 23, 2006 2:42 pm |
|
 |
Yavor
|
doofiat написа: За колегата Yavor: Благодаря ти за разяснението относно работа. Да наистина не знаех как действат свещите при дизела, но все пак знам как действа след запалването двигателя. А иначе ще те поправя, че налягането при JTD (степен на сгъстяване: 18,45:1) е по-ниско отколкото при TD 100 (степен на сгъстяване: 21,0:1), който е постарият в случая. За справка провери http://brava.hit.bg/teh.html
Сори колега, ама степента на сгъстяване няма в случая нищо общо (като параметър) с работното налягане на горивната система.
Надявам се четеш английски. ТУК има много добро обяснение с нагледна диаграма на работата на дизеловия двигател.
Общото между степента на сгъстяване и работното налягане на ГНП е че инджектора трабва да преодолее голямото налягане в цилиндъра за да впръска, но по-новите мотори като JTD имат 3 до 5 пъти по-високо налягане на впръскване, което дори при накои мотори се постига не от една (както на обикновените дизели) а от две помпи - за ниско и за високо налагане.
|
Сря Авг 23, 2006 3:49 pm |
|
 |
Pecho
Фиат маниак
Регистриран на: Съб Окт 15, 2005 4:11 pm Мнения: 674 Местоположение: София, Илинден
|
doofiat написа: Имам едно такова чувство,че доста ме понападнахте, ама нейсе :roll:
Ако има нападение, не съм сред атакуващите!  Просто всички повтаряме, че при тези симптоми първото, което трябва да се провери, са подгревателните свещи и след това да се търси причината другаде (разхерметизиране на системата, помпа и пр.).
За проверката: посипвам си главата с пепел: точно на този двигател не съм засичал колко време отнема - 15 мин., 30 мин., 1 час?...
Впрочем принципно за целта не е задължително да се свалят свещите - достатъчно е да се разкачи шината. Отделен въпрос, че ако това е причината, ще трябва и да се свалят (при това положение аз лично бих ги сменил всичките, ако не съм сигурен на колко години/километри са).
_________________ FIAT Brava 1.8 16V ELX
|
Сря Авг 23, 2006 4:35 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |