
Смяна на ангренажен ремък на FIAT Tipo 1.6 DOHC
Колеги тази събота решихме с брат ми сами да извършим смяната на ремъка на старото Типо. Като за начало има малко подготвителна работа. Сваля се пластмасовия капак на ангренажната кутия и пластмасовия подкалник закриващ шайбата на коляновия вал. Следващата стъпка е да се свалшт ремъците на хидравликата и ремъка въртящ водната помпа и алтернатора. Ако ще слагате нови може направо да ги срежете.
Следващата стъпка е важна... Включвате на 5-та предавка и въртейки вдигнатото на крик колело докарвате мотора до ГМТ. Двигателя има ясни белези и не е трудно. Болта на коляновия вал е с обратна резба и се развива на дясно. Хубаво е да се полза помощник, който да държи натисната спирачката. Болта е стегнат с голямо усилие. Ремъчната шайба се сваля и пътя до ремъка е открит. Развива се и се сваля обтяжната ролка, а след нея и самия ремък.
Сега се действа в обратен ред. Слага се новата ролка и ремъка се прокарва в посока обратна на часовниковата стрелка. Не разполагахме с инструмент за обтягане на ролката за това пак се действа от 2-ма души. Единият присти ролката надолу за да обтегне ремъка, а другият я стяга. Сега се превърта мотора няколко пълни обороти на ръка и се следи опъването на ремъка и съвпадането на белезите. Ако сме доволни слагаме шайбата на коляновия вал и отново с помошник се стяга на 13,7кг. Слага се ремъка на сервото и последен ремъка на алтернатора.
Цялата работа ни отне няколко часа с доста почивки за бира, кафе и приказки.