Дата и час: Пет Юли 20, 2018 7:39 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Смяна на задни челюстни накладки 
Автор Съобщение
UNREAD_POST Смяна на задни челюстни накладки
Смяната на задните накладки е относително лесна и бърза дейност, която не изисква някакви специализирани умения и инструменти. За база съм използвал Фиат Типо 1.4 без ABS. Принципно ръководството може да се използва за почти всички модели от гамата на Фиат със задни барабанни спирачки.

Необходими инструменти и материали:

1. Крик (Подемник е предимство)
2. Ключ за гуми, съответен размер.
3. Средна и малка прави отверки.
4. Стандартни комбинирани клещи.
5. Клещи с остър връх тип "плоски".
6. Ключ-лула 12.
7. Метален чук, 200-300гр.

Предварителни операции:

1. Ръчната спирачка се разхлабва до ниво "хващане на последните зъби"

Действия:
Повдига се автомобила на крик (подемник) и се сваля колелото. (сн. 1)
С ключ 12 се развиват двата застопоряващи барабана болта към главината, посочени със стрелка. (сн. 2) За да се избегне въртенето на барабана се натиска силно спирачката или се ползва винтоверт.
След развиването на двата болта с помоща на чук, извършваме няколко умерено силни удара в челото и отстрани на барабана, за да го освободим от главината. Не се удря прекалено силно, тъй като барабана може да се спука! Обикновено няколко удара са достатъчни.

След като отделим барабана, хвърляме един поглед на взаиморазположението на елементите от спирачната система. Добре е да запомним кое, къде се намира, тъй като ще се наложи цялостно демонтиране и обратно монтиране на всички части. (сн. 3)

Продължава....


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Чет Фев 14, 2008 12:07 am
UNREAD_POST 
От тук следва физическото демонтиране на всички елементи от спирачната система. Започва се с отстраняването на тарелките, оградени с жълти кръгове и долната пружина (сн. 4). Пирона на тарелката се подпира с пръст от задната страна на барабана, шайбата се хваща с комбинирани клещи и силно се натиска навътре, като същевременно се завърта на 90°. Отстраняват се пирона, шайбата и пружината.

Следва отстраняването на долната пружина. С помоща на отверка, долната част на всяка получелюст се прехвърля над фиксиращият праг. (сн. 4, жълтите стрелки). След което пружината лесно се сваля.

Идва ред на въжето на ръчната спирачка. Нужната операция за освобождаването му е да се свие опъващата му пружина, за да може жилото да се "оголи" и измъкне от фиксатора. Тази операция води до много одрани парчета кожа, счупени нокти и благословии към роднините на конструкторите, така че не се наемам да я описвам. Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 Все пак, ако сте охлабили ръчната спирачка, не е трудно.

Ред е на горната пружина и устройството за саморегулиране на натегнатостта на накладките. Процедурата е рутинна - отверка, клещи, мамата и т.н. Внимавайте като сваляте въпросното устройство - има навика да се разпарчосва и после кое от къде беше Yellow_Flash_Colorz_PDT_04 (за разсеяните - сн. 6) Целта е да получим резултатът от сн. 5.

Продължава...


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Чет Фев 14, 2008 12:37 am
UNREAD_POST 
Преди монтажа на новите накладки е добре да ги "сглобим" на сухо - сн. 7

При монтажа, първото ни действие е да закачим жилото на ръчната спирачка. Действието е обратно на демонтажа. След това закачаме у-то за саморегулиране (което предварително сме настроили на "нулева" позиция; гайката му е навита напълно до край*) от страната на челюстта с жилото на ръчната спирачка, прекарваме го между главината и сп. цилиндър и го задържаме с ръка в това положение. Закачаме горната пружина от същата страна, придържаме и нея и поставяме другата челюст. Тук се изисква малко сръчност и нерви за да закачим горната пружина и двете пружинки на у-вото за реглаж. Направим ли това, сме почти готови. Изтегляме долната част на челюстите над фиксиращото прагче (сн. 9, ограденото) и закачаме долната пружина. С помоща на отверка, прибираме долните части на мястото им (под прагчето).

Закачаме тарелките, монтираме барабана, затягаме фиксиращите болтове и поставяме колелото. Това е. Остава да регулираме ръчната спирачка и можем да се поздравим с успешният ремонт.

* По този въпрос съществуват известни спорове. Според едната теза, най-добре е у-то за саморегулиране да се приведе в нулева позиция. Според другата, правилното положение се "уцелва" така, че барабана да влиза с леко усилие, т.е. у-то така да е нагласено, че да държи в известна степен отворени накладките. Аз ползвам първото и досега не съм имал проблеми. При някои колеги, обаче се е получило не добро действие на ръчната спирачка, което е било отстранено именно чрез прилагане на втория метод.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Последна промяна Rokambol на Вто Апр 15, 2008 2:50 am, променена общо 4 пъти



Чет Фев 14, 2008 12:59 am
UNREAD_POST 
Браво за темата и евала за усилията за създаването й! :cool:


Чет Фев 14, 2008 3:08 am
UNREAD_POST 
Да добавя аз как свалях барабана-като се вдигне на крик колелото ако държи ръчната се натяга и тогава се развиват 2-та болта,след което се спуска ръчната.След това махам барабана не с чук а с избутване на барабана отвътре с отверка (принципа е като при лостовете) подпъхната между барабана и тялото на спирачките на която е закрепено цилиндърчето.


Чет Фев 14, 2008 8:26 am
UNREAD_POST 
sok1 написа:
Браво за темата и евала за усилията за създаването й! :cool:

Благодаря. Стараем се Yellow_Flash_Colorz_PDT_02

pi4_s_bravo написа:
Да добавя аз как свалях барабана-като се вдигне на крик колелото ако държи ръчната се натяга и тогава се развиват 2-та болта,след което се спуска ръчната.След това махам барабана не с чук а с избутване на барабана отвътре с отверка (принципа е като при лостовете) подпъхната между барабана и тялото на спирачките на която е закрепено цилиндърчето.


Съгласен съм, че става и така, но тогава трябва да променим последователността на операциите- първо сваляме барабана, после охлабваме ръчната. Отделянето на барабана става и с подпъхнати отверки, стига заклинването му в главината да не е много яко :cool:


Чет Фев 14, 2008 5:00 pm
UNREAD_POST 
Е как на натегната ръчна спирачка ще се извади барабана?Нали накладките са разпънати и трият яко в барабана,съмнявам се,че ще се извади.Имал съм случаи (на друга кола,ама принципа е същия),когато от леко задържащи задни накладки барабана се вади АДСКИ трудно и с много чукане и биене по задната му страна.


Чет Фев 14, 2008 7:31 pm
UNREAD_POST 
pi4_s_bravo написа:
Е как на натегната ръчна спирачка ще се извади барабана?Нали накладките са разпънати и трият яко в барабана,съмнявам се,че ще се извади.Имал съм случаи (на друга кола,ама принципа е същия),когато от леко задържащи задни накладки барабана се вади АДСКИ трудно и с много чукане и биене по задната му страна.


Не си ме разбрал правилно - ръчната е дръпната само за да развием фиксиращите болтове (които държат барабана за главината). После, естествено се сваля и даже разхлабва.


Чет Фев 14, 2008 11:44 pm
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Окт 10, 2007 12:16 pm
Мнения: 259
Местоположение: Плевен
UNREAD_POST 
Страхотна тема. :cool: :cool: :cool:
Това дали с помоща на ръчната спирачка или по друг начин ще се застопори барабана за да се развият двата болта си е решение на този който ще сменя накладките.Важно е че има достатъчно снимки, та ако някой се чуди кое от къде е гледа снимките и всичко му е ясно.нещо моите взеха да скърцат, а зимата ми се скуса кабелчето на предните накладки за сигнализацията та очаквам важна тема и за предните.

_________________
FIAT Marea 1,8/16v '96 HLX
Български газов инжекцион - Бардолини


Пет Фев 15, 2008 3:46 pm
Профил
UNREAD_POST 
docenta написа:
Страхотна тема. :cool: :cool: :cool:
Това дали с помоща на ръчната спирачка или по друг начин ще се застопори барабана за да се развият двата болта си е решение на този който ще сменя накладките.Важно е че има достатъчно снимки, та ако някой се чуди кое от къде е гледа снимките и всичко му е ясно.нещо моите взеха да скърцат, а зимата ми се скуса кабелчето на предните накладки за сигнализацията та очаквам важна тема и за предните.

Есента сменявахме на един съфорумник предните + дисковете и всичко е документирано, но не знам защо се прави на две и половина и не пуска гид. Ще я видим тая работа. To be continued... :cool:


Съб Фев 16, 2008 11:21 pm
UNREAD_POST 
Rokambol, изпреварил си ме с този материал правих го това упражнение , но не за накладките а за спирачното цилиндърче . Темата е много добра .


Пон Фев 18, 2008 12:57 am
UNREAD_POST 
arsenov написа:
Rokambol, изпреварил си ме с този материал правих го това упражнение , но не за накладките а за спирачното цилиндърче . Темата е много добра .

Ако си документирал демонтажа и монтажа на самото цилиндърче, спокойно можеш да допълниш темата :cool:


Пон Фев 18, 2008 5:00 pm
UNREAD_POST 
Имах предвид че твоята тема е много добра Имам снимки на омазан в спирачна течност барабан , ноне съм наснимал отлкова подробно като теб процедурите за това няма да ги качвам . Но имам резервен цилиндър стария , ако даде фира ще направя много обемно фото как се свалят как ,какво , ,къде ,какво да не се прави и темподобни .


Пон Фев 18, 2008 9:49 pm
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки
Аватар

Регистриран на: Вто Апр 25, 2006 4:37 pm
Мнения: 31
Местоположение: София Област
UNREAD_POST 
Браво на колегата за темата. Виждам че е писано февруари, но все пак да вмъкна и аз нещо към написаното. При мен ваденето на барабаните беше мн. трудно, защото феродото се беше врязало
в барабана и от вътрешната му страна имаше ръб. Та, избиването на барабана при мен беше с чалъм. Навивам аз с два дълги болта на мястото на фиксиращите болтчета срещу фланеца на главината, като внимавах да е в участъка м/у резбите. Така лека-полека, чук по малко и докато се извади. Тъй като барабана повличаше и барабанните накладки навън.

_________________
Fiat Marea 1.8i


Вто Апр 08, 2008 6:02 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:26 pm
Мнения: 671
Местоположение: ВР
UNREAD_POST 
dansun написа:
...При мен ваденето на барабаните беше мн. трудно, защото феродото се беше врязало
в барабана и от вътрешната му страна имаше ръб. Та, избиването на барабана при мен беше с чалъм. Навивам аз с два дълги болта на мястото на фиксиращите болтчета срещу фланеца на главината, като внимавах да е в участъка м/у резбите. Така лека-полека, чук по малко и докато се извади...


Колеги добре е преди да навивате тези болтчета да хакнете с големия чук барабана по плоскостта равномерно отвсякъде да "отпусне"- пак повтарям- челно по плоскостта, а не по диаметъра. Yellow_Flash_Colorz_PDT_04


Вто Апр 08, 2008 6:44 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg