 |
|
Дата и час: Чет Юли 10, 2025 1:39 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Вижте ги къкви ги вършат във форума на VW
Автор |
Съобщение |
NPD
Кара кола
Регистриран на: Вто Дек 13, 2005 1:56 am Мнения: 291 Местоположение: Бургас
|
 Вижте ги къкви ги вършат във форума на VW
_________________ COUPE 1.8 16V
VOLVO XC90 T6
|
Нед Сеп 03, 2006 10:03 pm |
|
 |
1115
Модератор
Регистриран на: Вто Юни 28, 2005 9:20 pm Мнения: 272 Местоположение: София
|
..........
Последна промяна 1115 на Пет Май 11, 2007 2:17 am, променена общо 1 път
|
Пон Сеп 04, 2006 12:00 am |
|
 |
stenli
Кара кола
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:33 pm Мнения: 310 Местоположение: Велико Търново
|
Гарантирано ще действа доста мотори съм отворил с духната гарнитура глава, Цилиндъра към който е бил пробива е като нов. Трябва да се измисли начин само за прецизно дозиране.
|
Пон Сеп 04, 2006 7:51 am |
|
 |
Ferrari
|
Дозировката е много важна за да не стане от "направи си сам", "счупи си сам".
|
Пон Сеп 04, 2006 9:40 am |
|
 |
perlsite
Фиат маниак
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am Мнения: 712 Местоположение: София
|
Така е.
Ако водата е повече ще се получи шоково охлаждане, респективно микро (и не толкова микро) пукнатини. Дозировката се прави на база максималното допустимо шоково охлаждане на двигателя. Т.е. идеята е, че всеки милилитър вода при попадането му върху нагорещен метал се изпарява при което се отнема определено количество енергия (топлина) от него. Ако се привиши количеството вода то за един миг температурата на двигателя в определен участък ще падне прекалено много което ще доведе до промени в геометрията (при охлаждането метала се свива), а от тук ще се получат вътрешни напрежения, които при определено преохлаждане ще доведе до спукване на цилиндър или бутала.
Обаче за отделянето на нагара се използва точно този физичен ефект, т.е. нагара е свръх нагорещен и при попадане на вода най-горния слой се охлажда силно и се свива, но метала има съвсем различни механични свойства и неговото свиване е многократно по-ниско и се получва така, че промяната на геометрия между слоя нагар и слоя метал е много по-различен и поради тази причина на границата на метала и нагара се получава голямо напрежение което води до "спукване" (както метала при свръх оглаждане се разделя на 2 парчета като се нарушава целостта на метала), т.е. нагара се отделя от металната повърноста (представете си биметална пластина в едно термореле и начина по който се огъва поради това, че 2-та метала са слепени, но имат различни коефициенти на топлино раширение).
Всичко това е хубаво, но ако преохладите двигателя си освен нагара ще се получи и неприятно спукване. По-лошото е, че е възможно да се получи микро пукнатина, която първоначално да не окаже влияние и да си мислите, че всичко е ок и че сте се отървали от нагара, но след време да се окаже, че драматично сте си скъсили живота на двигателя!
Като извод мисля, че е ясно, че това е рискова операция и не го препоръчвам да го правите на вашите двигатели! Ако имате нужда от почистване по-добре ползвайте добавки за масло, които се поставят точно преди смяната на маслото (т.е. не се кара с това масло, когато е добавена въпросната добавка, а само за 5-10 минути на празен ход). Пиша го това не като автомобилен експерт, а като специалист в областта на металите, тяхната обработка и физико-механични свойства!
_________________ FIAT Marea
|
Вто Сеп 05, 2006 12:49 am |
|
 |
Ferrari
|
Аз пък си помислих за така наречения "хидро шок". Той е по-възможен при дизелите но мисля, че при определено количество вода има опасност и при бензините. Работата е там, че водата е много по-малко свиваема от въздуха. При вода в буталото то неможе да я свие при такта сгъстяване и тогава може да превърти биелата или да счупи мотовилката. Това е и най-голямата опасност при газене на дълбоки води. Водата да се глътне през филтъра.
|
Вто Сеп 05, 2006 7:35 am |
|
 |
perlsite
Фиат маниак
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am Мнения: 712 Местоположение: София
|
Не съм запознат в подробности, но е напълно възможен и такъв сценарии, макар, че си мисля, че за "хирдо шок", ще трябва много, много повече вода. Те за това и във форума на VW препоръчват да е под формата на "мъгла", че водата да се разпредели равномерно по пъвърхноста. Ако се напръска водицата от далеч то тя най-вероятно ще се стече в цилиндирите на струя.. От друга страна нали уж има изпускателен клапан, който би трябвало да се отпуши при свръх голямо налягане и да предпази двигателя?
_________________ FIAT Marea
|
Вто Сеп 05, 2006 4:51 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |