 |
|
Дата и час: Пет Авг 15, 2025 6:02 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Да си сменим амортисьорите сами - лесно е
Автор |
Съобщение |
Ferrari
|
 Да си сменим амортисьорите сами - лесно е
Благодарение на ключара, който ми даде самоделни скоби тоя weekend се захванах със амортисьорите. Работата е лесна, но ми отне доста време докато и хвана чалъма. Целия макферсон излиза лесно от колата. Развиват се 2-та болта на шенкела и трите на тампона горе и макферсона се вади под колата. Приключението сега започва. Сложих скобите и развих. Естествено не бях свил много и при отпускане на гайката изтреля малко тампона. Гърчавата работа е докато се свие пружината отново за да може стъблото на новия амортисьор да стърчи достатъчно извън пружината за да може да се подаде през тампона и да захване гайката. И накрая нещо много важно... Няма как да се дъжи контра на стъблото на амортисьора за да се вазвива/завива гайката. Трябва тясна лула така че да остава стъблото свободно та в него да се пъхне шестогран за да се държи контра. Аз реших проблема с глава за свещи от един китайски комплект. Главата я сложих на гайката а през квадрата пъхнах шестограна. После главата се върти с обикновен гаечен ключ.
|
Пон Юли 03, 2006 2:15 pm |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
Аз се уредих при един майстор много евтинко да я свърши тази работа ама като гледам как се е разхлопала предницата сигурно поне 50% от винтовете не ги е завил......Като нацепя спирачки отпред се усеща как нещо се премества (не е двигател защото смених тампоните).Също тропа здраво отдясно по дупките (по-голями) и понеже не успях сам и с ваша помощ да се ориентирам къде е проблема ще посетя един майстор да си каже тежкото мнение и по няколко други дефекта на колата и да видя какво ще правя.
Иначе за амортисьорите не е много сложно макар че аз лично не съм разглеждал как точно се отвиват всичките болтове.
_________________ Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas
|
Пон Юли 03, 2006 9:05 pm |
|
 |
stenli
Кара кола
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:33 pm Мнения: 310 Местоположение: Велико Търново
|
Не трудно да се сменят, но е доста опасничко - на идея си нямате какво става ако изтърве някоя от скобите / случвало ми се е 2-3 пъти за над 200 сменени амортисьора в Макферсон/ Единия път колегата ми си контузи 8 пръста за малко се оттърва от по сериозни поражения. Не използваите евтини и самоделни скоби - риска е огромен. Особено на Браво/а , Мареа, Купе са доста здрави предните пружини с една такава изгърмяхме едния път.
|
Пон Юли 03, 2006 11:42 pm |
|
 |
everton
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Сря Май 18, 2005 9:22 pm Мнения: 371 Местоположение: Пловдив
|
на уното е супер елементарно. двата предни за 30 мин. а задните за 20 мин. 
_________________ UNO 1.0 FIRE & TIPO 1.4 I.E

|
Вто Юли 04, 2006 12:09 am |
|
 |
Ferrari
|
stenli написа: Не трудно да се сменят, но е доста опасничко - на идея си нямате какво става ако изтърве някоя от скобите / случвало ми се е 2-3 пъти за над 200 сменени амортисьора в Макферсон/ Единия път колегата ми си контузи 8 пръста за малко се оттърва от по сериозни поражения. Не използваите евтини и самоделни скоби - риска е огромен. Особено на Браво/а , Мареа, Купе са доста здрави предните пружини с една такава изгърмяхме едния път.
Яко ме стресна. Сега надали бих се хванал с непрофесионални скоби.Работата е вече свършена и не срещнах трудности или пък опасност да изтърве пружина.
|
Вто Юли 04, 2006 12:12 am |
|
 |
Synthy
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Дек 28, 2005 9:53 pm Мнения: 86 Местоположение: София
|
а какви са професионалните скоби? От къде се купуват? Има едни в Мосю Бриколаж в момента, по 28лв. парчето. Това става ли, и дали е опасно с тях (ясно че с всички има рискове, ама с кои е най-малък). Примерно ако се сложат 3 скоби на една пружина няма ли да е безопасно? Вероятността да изпуснат и трите заедно е много малка мисля (или поне се опитвам да мисля  )
_________________ "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Lancia Dedra 1.8/16V, '96
FIAT Tempra 1.6 карбуратор, АГУ - бивша
|
Пет Юли 28, 2006 3:48 pm |
|
 |
Ferrari
|
Synthy написа: а какви са професионалните скоби? От къде се купуват? Има едни в Мосю Бриколаж в момента, по 28лв. парчето. Това става ли, и дали е опасно с тях (ясно че с всички има рискове, ама с кои е най-малък). Примерно ако се сложат 3 скоби на една пружина няма ли да е безопасно? Вероятността да изпуснат и трите заедно е много малка мисля (или поне се опитвам да мисля  )
Скобите в Бриколаж са тези които ползват по сервизите но ми се видяха скъпо удоволствие. 3 скоби няма къда да събереш на пружината. Слагат се 2.
|
Пет Юли 28, 2006 4:10 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |