Дата и час: Пет Юли 11, 2025 6:36 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
За стабилността на Темпрата... 
Автор Съобщение
UNREAD_POST За стабилността на Темпрата...
Привет...
исках да ви разкажа каква история имах вчера и впечатленията ми от събитието.
Карам си аз по Цариградско шосе, посока Орлов мост-Младост. Вали един дъжд, коли като на поляната до язовир Жребчево..../ :lol: / -една до друга и скорост около 65-70 при прилична дистанция, разбира се.
Карам си аз и някъде около 200-300 метра преди отклонението за площад"/...олеее, какъв беше-за към Студ. град/, ми звъни мобилния телефон. Поглеждам на долу /стойката ми е между скоростния лост и ръчната спирачка/, виждам кой ме търси, изкарвам телефона и в момента, в който вдигам поглед-.....изтръпвам. Всички коли пред мен спрели, аз си бича със 65-70, абсурд да спра, поглеждам за стотни от секундата в дясното странично огледало /няма движение/ и съответно завъртам рязко волана..........

Колеги, който от тук нататък ми каже че Темпрата е нестабилна кола, ще го з....юя. Не мръдна тая кола, е...съвсем леко, даже по скоро деликатно се подхлъзна, но в момента, в който изправих волана, колицата си заспа..........не мога да кажа че съм със супер гуми, валеше си яко, а и скоростта си беше твърде висока-не се уплаших толкова, колкото ме впечатли реакцията на автомобила....уверявам ви че със старата ми кола-Нисан Съни, щяхте да обирате колегата си на части под цариградско и да ме опявате-оная си беше шейна.......
Та пожелавам ви да не ви спохождат подобни неволеви тестове на стабилността на колите ви, но и разбрах защо на това шосе му викат "Бермудския триъгълник"...


Лека и безавариина на всички!!!


Пет Дек 31, 2004 2:05 am
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 18, 2004 7:09 pm
Мнения: 961
Местоположение: Русе
UNREAD_POST Подкрепа!!!
Колега, напълно съм съгласен с теб. Имаме Темпрата от година и имам същото впечетление за стабилността и. Особено и ако се сложат и добри гуми ... направо си залепва на пътя .....

_________________
Tempra 1.6 i.e. Lybra 1.8 vvt Lybra 1.8 vvt Delta III 1.9 mjett 088 9 242 369


Пет Дек 31, 2004 9:46 am
Профил ICQ WWW
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 2:31 pm
Мнения: 206
Местоположение: София + Кройдън (в Лондон)
UNREAD_POST 
И Типото не се дава лесно. По какви ли не завои съм го карал, ама когато е поднасяло винаги е било много балансирано - и предните и задните гуми поднасят еднакво, така че резултата е просто леко транслиране и никога не съм се завъртал. Не му е тук мястото но с един приятел с Форд Ескорт се въртяхме на абсолютно сух път при скорост 60-70 км/час в ПРАВА отсечка.

_________________
Минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения.
(Безвъзвратно изгубено) Tipo 1.4 карбуратор 250 000km без ремонт на двигателя (значи скоро му беше време).


Сря Сеп 14, 2005 9:19 am
Профил ICQ WWW
UNREAD_POST 
Само искам да добавя, че ходовата част на Типо/Темпра е много добра и затова на нея са базирани и още куп италиански модели. Много важно е обаче тя да е в отлично състояние.


Сря Сеп 14, 2005 10:09 am
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Сря Фев 02, 2005 3:41 pm
Мнения: 677
Местоположение: София 20 Връбница
UNREAD_POST Re: За стабилността на Темпрата...
Anonymous написа:
Привет...
исках да ви разкажа каква история имах вчера и впечатленията ми от събитието.
Карам си аз по Цариградско шосе, посока Орлов мост-Младост. Вали един дъжд, коли като на поляната до язовир Жребчево..../ :lol: / -една до друга и скорост около 65-70 при прилична дистанция, разбира се.
Карам си аз и някъде около 200-300 метра преди отклонението за площад"/...олеее, какъв беше-за към Студ. град/, ми звъни мобилния телефон. Поглеждам на долу /стойката ми е между скоростния лост и ръчната спирачка/, виждам кой ме търси, изкарвам телефона и в момента, в който вдигам поглед-.....изтръпвам. Всички коли пред мен спрели, аз си бича със 65-70, абсурд да спра, поглеждам за стотни от секундата в дясното странично огледало /няма движение/ и съответно завъртам рязко волана..........

Колеги, който от тук нататък ми каже че Темпрата е нестабилна кола, ще го з....юя. Не мръдна тая кола, е...съвсем леко, даже по скоро деликатно се подхлъзна, но в момента, в който изправих волана, колицата си заспа..........не мога да кажа че съм със супер гуми, валеше си яко, а и скоростта си беше твърде висока-не се уплаших толкова, колкото ме впечатли реакцията на автомобила....уверявам ви че със старата ми кола-Нисан Съни, щяхте да обирате колегата си на части под цариградско и да ме опявате-оная си беше шейна.......
Та пожелавам ви да не ви спохождат подобни неволеви тестове на стабилността на колите ви, но и разбрах защо на това шосе му викат "Бермудския триъгълник"...


Лека и безавариина на всички!!!


Колега, голям късмет си извадил - радвам се, че нищо ти няма, иначе - за стабилността спор няма. Аз самият си мислех, че Типо-то е много стабилна кола, докато не се качих на Браво-то - сравнение просто не може да има, но все пак Браво-то е със спортното окачване и т. н.

_________________
Alles in Ordnung


Сря Сеп 14, 2005 10:21 am
Профил ICQ
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 25, 2005 10:55 am
Мнения: 32
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Ма естествено обаче Типцето е по стабилно от Темпрата, щото му е по къса задницата... 8)
Бравото може и да е по-стабилно в сравнение с Типото, но това би могло да се провери, ако съпоставим Браво 20v срещу Sedicivalvole, или пък Браво 1.6 16 с/у Типо 1.6... Аз лично бих се пробвал с Фиатката.. :twisted: Също така бихме могли да се аргументираме, с какво точно се отличава едното от другото окачване. :roll:

_________________
Shumi's trainer! /Tipo 1.6 i.e. DOHC 90hp/
/Dedra 1.8 i.e./


Съб Сеп 24, 2005 2:07 pm
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 13, 2005 2:42 pm
Мнения: 282
Местоположение: София 06 Подуяне
UNREAD_POST 
lovelyBoy написа:
Ма естествено обаче Типцето е по стабилно от Темпрата, щото му е по къса задницата... 8)
Не мога да се съглася с теб. Все пак Темпрата е по - тежка и съответно по-стабилна :wink:

_________________
Yellow_Flash_Colorz_PDT_45 Fiat Тempra 09.1990г. 159А2.000 Yellow_Flash_Colorz_PDT_45

КУПУВАМ: Теглич за Темпра
КУПУВАМ: Халогени за Фиат Темпра...
КУПУВАМ: Спортен волан

http://www.tempra-clube.hit.bg
http://www.tempras.myfreebb.com


Съб Сеп 24, 2005 8:12 pm
Профил ICQ WWW
UNREAD_POST 
Ако следваме законите на кинематиката и динамиката Типото в такъв случай винаги трябва да е по-стабилно спрямо Темпрата при еднакви други условия. При рязко завъртане на волана се получава въртящ момент на купето, който е свързан с теглото, намиращо се на разстояние от центъра на въртене - предните колела. В случая това е багажника и ако там нямаше разлика между Типо и Темпра и двата автомобила ще се държат еднакво. Но обаче има - багажника на Темпра е по-тежък с няколко си килограма и чисто теоретично трябва да предизвика по-голямо занасяне на задницата. Това обикновенно се компенсира с разлика в настройките на окачването и твърдостта на амортиьорите, но в случая май това не е така - напълно са еднакви. От което си мисля че скоростта не е била достатъчно висока за да има неприятни последици и само реакцията е била достатъчна за да се избегне по-лошото освен уплах.
Все пак дано не се случва оттук нататък.


Съб Сеп 24, 2005 10:01 pm
Кара велосипед
Кара велосипед
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 17, 2005 2:06 pm
Мнения: 25
Местоположение: Варна 01 Одесос
UNREAD_POST 
На Типото дупенцето му е по леко и първо то тръгва, докото с Темпрата няма този проблем. Имал съм и Типо и не мисля че разликата в стабилността е толкова драстична. Много важно е също с какви амортисьори карате.

_________________
FIAT MAREA 2.4TD, FIAT TEMPRA 1.9 TD


Чет Ное 24, 2005 6:21 pm
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 08, 2005 11:28 am
Мнения: 205
Местоположение: София/Дружба-2
UNREAD_POST 
pinifarina написа:
На Типото дупенцето му е по леко и първо то тръгва, докото с Темпрата няма този проблем. Имал съм и Типо и не мисля че разликата в стабилността е толкова драстична. Много важно е също с какви амортисьори карате.

Така е ,но само ако настилката е мокра наистина леко занася ,но при суха настилка типото също е като залепено за пътя.

_________________
FIAT MAREA 1.9TD


Пон Яну 09, 2006 11:59 am
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 10, 2005 11:23 pm
Мнения: 202
Местоположение: Белене
UNREAD_POST 
Същите добри впечатления, а 145-146 е базирана на Типо, това лято пробвах с гуми Бриджстоун, колата си беше наистина като залепена на пътя!

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e. 88`


Пон Яну 09, 2006 2:01 pm
Профил
UNREAD_POST 
Crusader написа:
Същите добри впечатления, а 145-146 е базирана на Типо, това лято пробвах с гуми Бриджстоун, колата си беше наистина като залепена на пътя!


При 145/146 има нещо в повече от Типо, което много ми харесва. Рейката е друга и lock-lock на волана е само 2.1 оборота срещу 3 за Типо/Темпра. Сещате се как би реагирала такава кола и при най-малко врътване на волана.


Пон Яну 09, 2006 2:39 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 1:40 pm
Мнения: 198
Местоположение: Благоевград
UNREAD_POST 
не бих казал същите добри думи за темпра комби. може би заради височината

_________________
TEMPRA 2.0 i.e. SW Suite 159A6046


Чет Яну 12, 2006 4:01 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Пет Яну 21, 2005 3:59 pm
Мнения: 116
Местоположение: Пазарджик
UNREAD_POST 
мдам и аз не съм много очарован от Мареа Уикенд ... по въпроса със стабилността


Сря Фев 01, 2006 11:20 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Моите впечатления са малко по-различни, защото се качих на Темпрата от Ситроен ВХ. НЯМА по-стабилна кола от Ситроените с хидравлично окачване! Но и Темпрата не ме е подвеждала, лошото е че съм с летни гуми и като имаше сняг беше малко по-трудно да се нацели пътя :)
Относно въртящия момент - това което казва колегата Stilo е вярно отчасти. Това, че багажника е по-издаден не оказва никакво влияние на въртящия момент, ако центъра на тежестта е на същото място. Ако се сравняват Типо и Темпра с еднакви двигатели - тогава си прав, но ако Темпрата е по-тежка отпред - т.е. с по-голям двигател - може да се окаже че при Типото завъртащият момент е по-голям. Освен това завъртането зависи и от силата на триене при напречно плъзгане- която пък е функция на теглото на автомобила. Така че при по-тежки коли, ако колата веднъж се е завъртяла - по-трудно ще се овладее, но пък и по-трудно се стига до завъртане.


Чет Фев 16, 2006 10:18 pm
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg