Дата и час: Нед Сеп 28, 2025 6:44 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Колко бързо сменяте скоростите? 
Автор Съобщение
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Ное 26, 2004 6:41 pm
Мнения: 335
Местоположение: София, жк.Сухата река /жк. Захарна фабрика/
Мнение Колко бързо сменяте скоростите?
... не колко често, а стараете ли се възможно най-бързо да превключите на следваща предавка или го правите бавно и лежерно?

Лично аз напоследък се хващам, че се старая да го правя светкавично... може би защото съеденителя ми си е затръгвал от около 2г и искам минимално да го натоварвам... или пък щото газовата ми е с ел.управление и сваля оборотите маааалко по-бавно от колкото вакумните изпарители и ако много се моткаш в крайна сметка получаваш леко завишаване на разхода.... или пък ставам по-нервен... :|
Я кажете вие как сте?

_________________
Tipo 1.4 DGT, '89, karb


Пон Яну 22, 2007 7:19 pm
Профил ICQ
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm
Мнения: 1060
Местоположение: София Бели Брези
Мнение 
И аз се бях замислил и наблюдавах, ко не съм шофьор, какво правят хората. По принцип трябва пускането да е плавно, не натискането. Точно поради това си запазих до сега съединителя в добро състояние. Хората натискат бързо съединителя и по същия начин го пускат. На първа трябва винаги да е бавно. После мисля че не е от такова значение.


Пон Яну 22, 2007 7:31 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 03, 2007 9:31 pm
Мнения: 131
Местоположение: София 19 Люлин
Мнение 
GTipo написа:
На първа трябва винаги да е бавно. После мисля че не е от такова значение.

има макар и леко вредно действие разликата е,че на предавките след 1-ва колата има инерция и не придърпва така силно (може съвсем леко да се усети това придърпване),но определено не както при старта ако пуснем рязко съединителя.


Пон Яну 22, 2007 7:35 pm
Профил
Мнение 
Е това се учи на шофьорските курсове бре хора :) ... Натиска се бързо и след това плавно и бавно се изтегля. Ако се изтегля толкова бързо, колкото се натиска, колата ще почне да хълца и гасне :) То си има един момент на зацепване, след като захапе и да го пуснеш изведнъж няма да има проблем. Но при всяка кола си е различно, предишното ми Vento позволяваше по-бързо изтегляне на педала, при Fiat-а ми обаче не е така. Особено на първа (цаката е до към 3-а някъде). А го изтеглих по-бързо, а моментално е загаснала! :)


Пон Яну 22, 2007 7:40 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 7:10 pm
Мнения: 137
Местоположение: София 15 Младост
Мнение 
Когато ме хванат лудите , почвам да ги сменям бързо :D и дори бързо да пускам съединителя ( от 2-ра нагоре ) колата не се усеща , че се сменят предавките - правя една хватка с газта ( при отпускане на съединителя , точно в момента на зацепване давам газ , и смяната става изключително гладка ) може да пробвате :wink:
А при сваляне , ги връщам с междинна газ :D

_________________
Изображение


Пон Яну 22, 2007 7:50 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Ное 26, 2004 6:41 pm
Мнения: 335
Местоположение: София, жк.Сухата река /жк. Захарна фабрика/
Мнение 
CCB написа:
.....
правя една хватка с газта ( при отпускане на съединителя , точно в момента на зацепване давам газ , и смяната става изключително гладка ) ......


Именно... Ако в идеалния момент, много точно подадеш газ можеш да пуснеш съеденителя колкото бързо можеш, никакво присецване няма (говориме за от 2-ра нагоре естествено)... точно това и правя... буквално става за части от секундата превклюването на предаваката...
Също така използвам и факта, че изключването от скорост може да стане и при не до край натиснат съеденител, т.е. още докато натискам съеденителя изключвам и докато педала на съеденителя стигне до долу, вече е включена следващата предавка и газта е натисната точно толкова, колкото да съвпадне въртящия момент на двигателя със скоростта на колата и тогава пускаш съеденителя рязко. Няма никакво присецване... а и си мисля, че така съеденителя се използва минимално.

_________________
Tipo 1.4 DGT, '89, karb


Последна промяна Sandeto на Пон Яну 22, 2007 8:24 pm, променена общо 2 пъти



Пон Яну 22, 2007 8:14 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 7:10 pm
Мнения: 137
Местоположение: София 15 Младост
Мнение 
Sandeto написа:
CCB написа:
.....
правя една хватка с газта ( при отпускане на съединителя , точно в момента на зацепване давам газ , и смяната става изключително гладка ) ......


Именно... Ако в идеалния момент, много точно подадеш газ можеш да пуснеш съеденителя колкото бързо можеш, никакво присецване няма (говориме за от 2-ра нагоре естествено)... точно това и правя... буквално става за части от секундата превклюването на предаваката...

Пробваи и това със свалянето на предавките да видиш как реагира колата , то това се прави при големи камиони , за нашите мижави двигателчета не е нужно , но все пак е по добре за синхронизаторите на скоростната кутия ... : ( примерно от 4-та на 3-та ) натискаш съединителя - вадиш от скорост в свободна - пускаш съединителя - вдикаш оборотите (изфорсирваш , но не прекалено много де ) - натискаш съединителя - вкарваш 3-та скорост - пускаш съединителя :wink:
А за това ,че съединителя се натоварва минимално не е вярно :) натоварва се минимално когато го правиш както те учат на шофиорските курсове , натискаш- сменяш - пускаш - даваш газ :) с това подаване на газ в полунатиснато положение , за част от секундата колата е на полусъединител 8)

_________________
Изображение


Последна промяна CCB на Пон Яну 22, 2007 8:24 pm, променена общо 1 път



Пон Яну 22, 2007 8:19 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Ное 26, 2004 6:41 pm
Мнения: 335
Местоположение: София, жк.Сухата река /жк. Захарна фабрика/
Мнение 
Определено бих се причислил към активно ползващите моторна спирачка...

_________________
Tipo 1.4 DGT, '89, karb


Пон Яну 22, 2007 8:24 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 7:10 pm
Мнения: 137
Местоположение: София 15 Младост
Мнение 
Sandeto написа:
Определено бих се причислил към активно ползващите моторна спирачка...

Аз бих се причислил към тези , които използват връщане на скорости с цел ускорение , а не намаляване :twisted:

_________________
Изображение


Пон Яну 22, 2007 8:25 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Ное 26, 2004 6:41 pm
Мнения: 335
Местоположение: София, жк.Сухата река /жк. Захарна фабрика/
Мнение 
Не-не.. не подавам газта в полунатиснато положение... Значи отпускам газта паралелно с това почвам да натискам съеденителя по средата на пътя до долу е изключена текущата предавка и докато стигне педала до долу, следващата предавка е включена, натискам пак газ, но точно толкова, колкото да съпадне въртящия момент на двигателя със скоростта... и отпускам рязко съеденителя... и всичко това става за по-малко от половин секунда.

п.п.
По-скоро дори газта не я отпускам до край, а я фиксирам толкова, колкото ттрябва да бъде според мойто усещане за да отпусна рязко съеденителя и да не се получи присецване.

_________________
Tipo 1.4 DGT, '89, karb


Последна промяна Sandeto на Пон Яну 22, 2007 8:31 pm, променена общо 1 път



Пон Яну 22, 2007 8:28 pm
Профил ICQ
Мнение 
CCB написа:
... натискаш- сменяш - пускаш - даваш газ :) с това подаване на газ в полунатиснато положение , за част от секундата колата е на полусъединител 8)


Скоро четох една тема в tuning.bg, която беше подобна на тази и на няколко места се каза, че това е правилният начин на сменяне на скоростите ... А и точно така ме учеше и инструктора :)


Пон Яну 22, 2007 8:31 pm
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Ное 26, 2004 6:41 pm
Мнения: 335
Местоположение: София, жк.Сухата река /жк. Захарна фабрика/
Мнение 
wwweb написа:
CCB написа:
... натискаш- сменяш - пускаш - даваш газ :) с това подаване на газ в полунатиснато положение , за част от секундата колата е на полусъединител 8)


Скоро четох една тема в tuning.bg, която беше подобна на тази и на няколко места се каза, че това е правилният начин на сменяне на скоростите ... А и точно така ме учеше и инструктора :)


Ами виж... то инструктора учи и че ръцете винаги трябва да са на 10ч и 2ч в/у волана... ама като натрупаш опит... къде са ти ръцете, а?

_________________
Tipo 1.4 DGT, '89, karb


Пон Яну 22, 2007 8:33 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 7:10 pm
Мнения: 137
Местоположение: София 15 Младост
Мнение 
Sandeto написа:
Не-не.. не подавам газта в полунатиснато положение... Значи отпускам газта паралелно с това почвам да натискам съеденителя по средата на пътя до долу е изключена текущата предавка и докато стигне педала до долу, следващата предавка е включена, натискам пак газ, но точно толкова, колкото да съпадне въртящия момент на двигателя със скоростта... и отпускам рязко съеденителя... и всичко това става за по-малко от половин секунда.

газта я подавам в полуОТПУСНАТО ( демек когато пускам съединителя вече , не когато го натискам).
Ако го правиш така както написа , и аз сам те разбрал правилно - 90 % има шанс да ти придърпа колата :shock: целта е да не пускаш рязко :wink:
Ръцете са ми едната на 12 часа , другата между краката на гаджето ( ако сам на дълъг път ) :36_2_41:

_________________
Изображение


Пон Яну 22, 2007 8:33 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Ное 26, 2004 6:41 pm
Мнения: 335
Местоположение: София, жк.Сухата река /жк. Захарна фабрика/
Мнение 
А относно това: "... натискаш- сменяш - пускаш - даваш газ с това подаване на газ в полунатиснато положение , за част от секундата колата е на полусъединител " да, съгласен съм, че има газ на полусъеденител, но и при метода на който ни учат е огледалната ситуация - имаш напън от към колелата за вдигане на въртящия момент на двигателя, защото той без газ е в по-ниски обороти от ъгловата скорост на полуоските.

_________________
Tipo 1.4 DGT, '89, karb


Пон Яну 22, 2007 8:36 pm
Профил ICQ
Мнение 
Sandeto написа:
Ами виж... то инструктора учи и че ръцете винаги трябва да са на 10ч и 2ч в/у волана... ама като натрупаш опит... къде са ти ръцете, а?


Ами уточняваме кое е правилно, щото малко по-нагоре колегата го е споменал ... а това кой какво прави и как го прави си е абсолютно негов проблем ... А и ти какво очакваш, инструктора да ти каже да си бъркаш в задника докато караш. Нормално е да те учи на правилното ... нали?


Пон Яну 22, 2007 8:37 pm
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg