Автор |
Съобщение |
jtdtobe
Кара детска количка
Регистриран на: Чет Май 19, 2011 9:28 am Мнения: 10
|
Проблеми с Мареа 1.6
Здравейте, колеги. Двигателят на Мареата ми създава проблеми. При палене държи около 2000 оборота, отделно на няколко пъти губеше мощност, но най вече харчи като змей вграда. Явно и трябва диагностика, но се оказа трудно да намеря кой да я направи за моя двигател. Проблемът е че ECU-то е рядко срещан модел и явно не всеки има възможност да го тества. Конкретно става дума за Mareli IAW 1AF.16. Ще съм благодарен на всякаква помощ.
|
Чет Май 19, 2011 10:03 am |
|
|
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Re: Проблеми с Мареа 1.6
Най-обикновено ECU. От София ли си?
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Чет Май 19, 2011 10:34 am |
|
|
jtdtobe
Кара детска количка
Регистриран на: Чет Май 19, 2011 9:28 am Мнения: 10
|
Re: Проблеми с Мареа 1.6
Да
|
Чет Май 19, 2011 10:37 am |
|
|
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Re: Проблеми с Мареа 1.6
Празниците съм си в София. Може да измислим нещо и да я преслушаме. Живея в Надежда 3
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Чет Май 19, 2011 10:53 am |
|
|
jtdtobe
Кара детска количка
Регистриран на: Чет Май 19, 2011 9:28 am Мнения: 10
|
Re: Проблеми с Мареа 1.6
Добре. А случайно да имаш осцилоскоп за ламбда сондата, макар че предвид километрите на колата вероятно е заминала вече. Прати ми телефон да се свържем.
|
Чет Май 19, 2011 10:57 am |
|
|
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Re: Проблеми с Мареа 1.6
Имам и осцилоскоп. Харча може да е от сондата, но играта в оборотите не е от нея. Телефона ти го пращам на лично.
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Чет Май 19, 2011 12:45 pm |
|
|
jtdtobe
Кара детска количка
Регистриран на: Чет Май 19, 2011 9:28 am Мнения: 10
|
Re: Проблеми с Мареа 1.6
Големи благодарности на Ferrari за памощта. Смених датчика и нещата се оправиха до голяма степен. Проблемът с потеглянето за жалост остана. Чудя се дали записаната грешка оказва влияние на работата на ECU-то, след като датчика вече е сменен и трябва ли да търся начин да я изчистя?
|
Съб Май 21, 2011 9:32 pm |
|
|
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Re: Проблеми с Мареа 1.6
Ако не се появи нова грешка запаметените ще се изчистят след определен брой чисти паления (без грешки). Замислям се от какво може да е това заглъхване при потегляне от място.
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Съб Май 21, 2011 10:24 pm |
|
|
jtdtobe
Кара детска количка
Регистриран на: Чет Май 19, 2011 9:28 am Мнения: 10
|
Re: Проблеми с Мареа 1.6
Следващото в списъка ще е да намеря осцилоскоп за ламбда сондата. Може би вече е на края на живота си и да е станала "по-мързелива", знам ли.
|
Нед Май 22, 2011 10:21 am |
|
|
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Re: Проблеми с Мареа 1.6
Със сигурност не е от нея. Може да пуснем моя осцилоскоп, но измерването с тестера е по-прецизно. Мързеливата сонда оказва влияние на преходните режими. Например при нуждата от рязко ускоряване. Ако искаш откачи куплунга на сондата и покарай без нея. Ускорението ще е по-мудно, но ще ти покаже дали проблема е там. И нещо важно. Имаш ли катализатор?
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Нед Май 22, 2011 1:49 pm |
|
|
jtdtobe
Кара детска количка
Регистриран на: Чет Май 19, 2011 9:28 am Мнения: 10
|
Re: Проблеми с Мареа 1.6
Имам. Нормално ли е да не светва лампата когато сондата е изключена. Днес намерих втори, неоригинален кабел, който свързва минусовия накрайник на датчика за положението на дроселната клапа. Предполагам, че е дублиращ кабел, направен за да реши някакви проблеми с оригиналния. Беше свързан през бушон. Разкачих го защото на оригиналния кабел имаше минус. Възможно ли е този кабел да е поставен с някаква друга цел? Не можах да го проследя къде влиза в ЕCU-то, но също е минусов.
|
Нед Май 22, 2011 8:21 pm |
|
|
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Re: Проблеми с Мареа 1.6
TPS-а вече може да е причина за мудност при старт от място. Вероятно е решаван проблем с лош контакт и масата е дублирана. TPS-а също може да се проследи с тестера.
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Пон Май 23, 2011 8:23 am |
|
|
jtdtobe
Кара детска количка
Регистриран на: Чет Май 19, 2011 9:28 am Мнения: 10
|
Re: Проблеми с Мареа 1.6
Днес ще опитам да замеря всички сензори с волтметър според данните в сервизното ръководство. Вчера TPS-а показваше различно съпротивление от указаното, а именно от 800 до 1900 ома вместо от 0 до 1200 ома. Въпреки това волтажа на сигналния кабел се менеше в нормалните граници от 0,15 V до 5 V, като изменението беше линейно и без прескачане. Прочетох ча ECU-то изчислява позицията на дроселовата клапа преди всяко стартиране и предполагам, че известни разлики във волтажа при затворена клапа, дори и да ги има, не са проблем. Започва да ме съмнява стъпковия мотор, но още нямам идея как да го тествам...
Последна промяна jtdtobe на Пон Май 23, 2011 12:03 pm, променена общо 1 път
|
Пон Май 23, 2011 9:43 am |
|
|
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Re: Проблеми с Мареа 1.6
Ще погледна след малко на тестера дали имаше вариант за тест на стъпковия мотор. Ти може да го демонтираш и да видиш много ли играе оста му радиално. Това е белега за започнало разбиване на лагерчетата му.
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Пон Май 23, 2011 11:04 am |
|
|
jtdtobe
Кара детска количка
Регистриран на: Чет Май 19, 2011 9:28 am Мнения: 10
|
Re: Проблеми с Мареа 1.6
До тук проверих сензора за налягане и стойността му в покой отговаряше на атмосферното налягане в София, като при подналягане се променяше стабилно. Нямам манометър за подналягане, за да сравня стойностите, за жалост. Разглобих и моторчето, почистих го и го смазах. Не забелязах да се е разбило много, но и нямам референтна точка за да съм сигурен. Стигнах до датчика за температура на антифриза. В ръководството пише, че стъпковия мотор се управлява съобразно данните от "термометъра" до достигане на работна температура, след което го поема датчика за оборотите. При мен продължават проблемите с високите обороти до загряване, така че това ми е следващия заподозрян. При външна температура под 20 градуса съпротивлението, което измерих е под 2 килоома. Това, обаче според книгите отговаря на около 40 градуса. Сега го замразявам в камерата на хладилника и би трябвало да отчете 30 КОма при -20. Имаш ли спомен дали сме гледали температурата на компютъра?
|
Пон Май 23, 2011 12:17 pm |
|
|