|
|
Дата и час: Пон Апр 29, 2024 1:35 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Предното или задното предаване е по-добро
Автор |
Съобщение |
bscsystem
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Пет Юни 09, 2006 7:58 pm Мнения: 352
|
Задно!!!! Чувството да излизаш от всеки завой с гъза е един път :mrgreen:
_________________
|
Чет Май 31, 2007 12:09 pm |
|
|
Ancho
Кара кола
Регистриран на: Чет Май 31, 2007 12:35 pm Мнения: 233 Местоположение: Пазарджик
|
Предаването в обикновенни пътни ословия няма значение, гледайте зимата кое е по-добро за снега - именно предното, Рено-то беше с предно, Роувър-а е с предно и Дукато-то е с предно - зимата са перфектно, няма затъване, цялата тежест е на предния мост с двигателя, а и дърпа колата, задното е на път да замре, малкото които го използват са БМВ Мечето и Ауди, но с оглед навлизащите вече 4х4 задното направо си отива, почти всички нови коли са с предно!
пс: някъде видях че някой е писал че 4х4 се тръгва бавно - много си прав, гледах ДВД-то на Топ Геар и там дърпаха Ламбо Мурсе с Пагани-то и като тръгваше с Ламбо-то каза че трябва да се тръгва бавно иначе като е 4х4 ще разбие скоростната кутия!
_________________ FIAT DUCATO 2.3 JTD 2003
Продава се печеливш бизнес!
|
Пон Юли 09, 2007 12:11 am |
|
|
bravasx
Кара балканче
Регистриран на: Пет Юни 08, 2007 9:06 am Мнения: 42 Местоположение: Стара Загора
|
Личното ми мнение според моите коли опел кадет 1.3 моно и брава 1.4 моно и множеството служебни коли и коли на приателчета които съм карал е:
задно-ако за вас всеки ден е спорт и всяка отсечка писта(но мислете и за другите на пътя)
предно-за меки пътища,зима,кал, няма назад.недостатък е ако претоварите колата.предницата се вдига и при над 110км и силен страничен вятър става нестабилна.за задното е обратно кокото по-натоварена токова по добре.с предно предаване тръгване по нагорнища с голям наклон не е проблем,но с задното ще бутате яко.
4х4 най-добрият компромис,но перманентно задвижване т.е. всички колела се въртят без електроники и други тъпотий като на "нива","УАЗ" тогава няма да закъсате никога колкото и неопитно да боравите с колата,тя просто си върви,върви и не спира.недостатъци на 4х4 е по-висок разход и по-слаб вървеж,освен ако не карате "субару" но пък във завой 4х4 няма конкуренция.
_________________ първо чети,после разглобявай!!!!!
|
Сря Юли 18, 2007 11:48 am |
|
|
Emillio
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Окт 25, 2006 7:56 pm Мнения: 132 Местоположение: София 02 Красно Село
|
Наистина Имат Плюсове и минуси
Та значи Да си помислим по въпроса защо предното предаване е по-популярно от задното ...
1ВИ МНОГО ВАЖЕН МОМЕНТ !!! ПО-ЕВТИНО СЕ ПРОИЗВЕЖДА
2ро Както и да го гледаш е по-евтино
3то Качи един селски баир - черен каменист път дори и да не е кален, със комби кола 1,4Л. двигател с предно и ще си говорим после. Същото се получава и със тежко купе дори и да е с по-голям двигател. (Въпреки че примерно при пасат 1.8 не е чак толкова зле) А ако имаш и багаж отзад просто не дей се пробвай - губиш си времето и със засилки съм опитвал НЕ ЩЕ. (боксува и троши подкалници, т.е. строши ги когато вече опитвах на задна и колегите катереха пеша)
4то и най-основно при ускорение да помислим кой-мост се дотоварва и кой се разтоварва ??? Под ускорение разбирай дори равен път и приблизително еднаква скорост. Аз и учебниците твърдиме че е задния а не предния. А знаем че е по-добре да приложиме Въртящия момент там дето е по-натоварено.
Накрая не отричам че неопитен шофьор ще се завърти в завой със задно по-лесно от колкото с предно. Наистина съм експериментирал при поднасяне да дам газ за да се "измъкна" в завой на мокър асфалт. Понякога става ама когато си на обороти спортни да речем, не и при нормално каране на 2500 оборота. Има обаче и един друг момент: почва да носи колата, настъпвам я на 3500Об./3та и не мърдам волана за да видя как ще ме "ивмъкне" в завоя - "На най си феродо" поднесе и предницата и ако не беше екперимент а с кола срещу мен - Забрави челно и давайте следващата кола да трошиме.
Накря една истина: Ако влезнеш в завой, който се взима с 3 пъти по-ниска скорост - Няма да те измъкне НИАКВО предаване просро се запознаваш с дървото по допирателната - Доказателството Украинския рали пилот - лека му пръст на човека. Е така става като очакваш завоя да свърши всеки момент ама той става по-остър... когато вече си настъпил за да излезеш от него.
Не случайно по-старите "Мерцедес" и "БМВ" са със задно а в днешно време не се издържа на ценовата конкуренция... Не зная как Субару Още е на пазара при положение че са бая по-скъпи ама си е 4Х4 - яката работа :idea:
_________________ Fiat Tipo 1.6 DOHC
|
Пет Сеп 07, 2007 11:12 pm |
|
|
ZDRAVIO
Кара кола
Регистриран на: Чет Сеп 20, 2007 2:46 am Мнения: 256 Местоположение: София
|
---
За старт- ЗАДНО за любители и аматьори- САМО предно!!!
_________________ REAl CARS - REAL LIFE>>> FIAT BRAVO 1.6/16V DOHC 182A4.000 103H.P.+ / 1997
Последна промяна ZDRAVIO на Пет Ное 23, 2007 9:09 pm, променена общо 2 пъти
|
Вто Окт 09, 2007 1:05 am |
|
|
RokFort
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Чет Сеп 27, 2007 8:46 am Мнения: 30 Местоположение: Добрич
|
Задно в комплектовка с V8 двигател а зимата предно с зимни гуми "Ултрагрип"
|
Чет Ное 22, 2007 9:41 am |
|
|
m1t3t0
|
Определено за мен предното предаване е по-добро, но както каза Мите аз съм шофьор любител .
|
Чет Ное 22, 2007 3:36 pm |
|
|
forkson
Кара кола
Регистриран на: Вто Юли 17, 2007 5:42 pm Мнения: 211 Местоположение: София 01 Средец
|
зависи кой какво иска от колата си , както каза колегата още в началото , ако търсиш по екстремни изживявания избираш задно ,ако ли не и търсиш просто превоз избираш предно. Странното е че принципно задното го водят за комфортно , за това и Мерцедес и БМВ и още куп известни и скъпи марки го използват (а до скоро си мислех и че ауди , но уви яко съм се лъгал).
_________________
|
Пет Ное 23, 2007 1:11 am |
|
|
ivanko_rs
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Юли 11, 2005 9:35 am Мнения: 145 Местоположение: Русе
|
Мисля че всичките подценявате силата на предното,по простата причина че никой от вас не е карал истински силна кола с предно,говоря за италиянка с турбо мотор над 180 коня със шпер.Тогава задното ще ви се види като песен.А какво ще кажете за 320 коня на предно?Вече имаме 900 км с този изрод и мога да кажа че изживяванията и тръпката особено по завои е невероятна,понеже трябва да си му разбираш от шофиране на предно за да можеш да го държиш в пътя.
Задното става само за дрифт,за нищо друго.То отдавна е отписано и като предаване за ралиджийки.
По принцип тая тема е безкрайна.
За комфорта колегата е прав,но пак казвам качете се на истински силна кола с предно и тогава ще говорим пак
_________________ Lancia Dedra 2.0 16V Turbo - 220hp-for now
Mobil 1 & ESSO - Русе регион
|
Пет Ное 23, 2007 1:30 pm |
|
|
m1t3t0
|
Re: ---
ZDRAVIO написа: За старт- ЗАДНО за любители и аматиопи- САМО предно!!!
Тука има хора дето имат книжки от доста време и не мисля че са аматьори, а карат с предно какво искаш да кажеш с това. За любителите съм съгласен, но това че хора аматьори карат с предно ми се вижда малко смешно. Признавам аз съм аматьор все още, но не съм единствения с предно предаване.
|
Пет Ное 23, 2007 1:36 pm |
|
|
ZDRAVIO
Кара кола
Регистриран на: Чет Сеп 20, 2007 2:46 am Мнения: 256 Местоположение: София
|
Re: ---
m1t3t0 написа: ZDRAVIO написа: За старт- ЗАДНО за любители и аматиопи- САМО предно!!! Тука има хора дето имат книжки от доста време и не мисля че са аматьори, а карат с предно какво искаш да кажеш с това. За любителите съм съгласен, но това че хора аматьори карат с предно ми се вижда малко смешно. Признавам аз съм аматьор все още, но не съм единствения с предно предаване. Грешката е моя поскоро правилната дума е ОЛЕГАНАЛИ....
_________________ REAl CARS - REAL LIFE>>> FIAT BRAVO 1.6/16V DOHC 182A4.000 103H.P.+ / 1997
|
Пет Ное 23, 2007 9:08 pm |
|
|
HOLY_MARTYR
Кара велосипед
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 12:01 pm Мнения: 23 Местоположение: Пловдив Област
|
Амиии... незнам как брат ми още не се е включил в тази тема, защото той е регистриран преди мен във форума! Заради тази тема реших да се регистрирам и аз!
Та идеята ми е..... изброихте всякакви мерцедеси, БМВ-та , жигули, лади , на които им се разминава местоположението на двигателя с предаването, а никой не се сети за Порше и Шкода (моделите 120Л и преди нея), на които и двигателя и предаването са им отзад!
Аз говоря от опит със Шкодата - не става въпрос за драг и други подобни изпълнения, а става въпрос за стабилността и държанието на сняг, завои и т.н.
За годините когато са се карали лади и жигули, волги, москвичи и т.н., едва ли е имало лека кола, която да е по-стабилна и да се справя по-добре в сняг от Шкодата!!!
Според мен задното е по-добре, когато тежестта е разпределена както трябва!
Тъй като съм аматьор нямам да коментирам много!
|
Сря Яну 09, 2008 12:15 pm |
|
|
Gembal
Кара балканче
Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 5:34 pm Мнения: 48 Местоположение: България
|
Здравейте, колеги! Айде и аз да се включа в дискусията. Аз лично предпочитам задното предаване. И по-точно задно предаване със задно разположен двигател ... или с централно . Прочетох всички мнения до тук и видях доста верни неща, но имаше и мнения на хора които са карали само едното от двете предавания.(поне на мен така ми се стори)
Прочетох и мнения на хора, които имат впечатления за задното предаване на база Лада и модела Жигули. Не че искам да кажа нещо лошо за тези коли, но не смятам че те не са добър пример за задно предаване. Дори точно обратното!
Та защо аз предпочитам задното.
Никой не може да ме убеди че с предното предаване старта е по-добър. Сега има много електронни системи за контрол на приплъзването и за стабилност, които много помагат и на предното и на задното предаване, но ако разгледаме нещата в чист вид без да има намесата на компютри и разни такива помощници мисля че задното се представя по-добре. При потегляне вектора на теглото на колата измества посоката си назад и от там по-голямото натоварване пада на задния мост. Следователно предницата олеква и се губи сцепление. Колкото по-голяма мощност предадете на колелата толкова потеглянето в първите 2-3 секунди ще е по-бавно заради превъртането. Обратното се получава при задното. Тежестта върху задните гуми се увеличава и зацепват по-добре върху настилката. Ако двигателя е отзад превъртането е още по-малко заради доброто сцепление и старта е много рязък.
При завой - предното предаване е стабилно до един момент и изведнъж рязко губи стабилност. При висока скорост и подаване на газ в завой колата започва да изправя траекторията и колкото повече се завъртат гумите към вътрешната страна на завоя, опитвайки се да я върнете в пътя толкова ви е по-сигурно хлъзгането. При висока скорост в завой с предно предаване и поднасяне на задницата колата може да се върне в пътя ако насочите предните гуми в посоката на поднасяне и подадете газ. За да може предницата да "изпревари" задницата в нейната посока и колата да застане направо. Но след като ви е поднесла задницата значи скоростта е достатъчно висока за да изкара колата от стабилност, а ние трябва да подадем газ за да може да се изправи - и тук идва въпроса как повлияваме на скоростта при подаването на газ и какво става със завоя или препядствието което ни е накарало да завием така че да поднесе колата. Много е погрешна инстинктивната реакция на шофьорите при поднасяне на задницата с предно предаване да натиснат спирачката или да пуснат газта - това стопроцентово ви гарантира изгубване на контрол и завъртане на колата. А при задното предаване при случая с поднасянето в завой е достатъчно да отнемем газта и колата в повечето случаи спира да поднася, можем да си помогнем и с волана. Но при отнемането на газта скоростта намалява и колата става по-контролируема. Още по-добре е когато двигателя е отзад и тежи на задните гуми, при пускане на газта те много стабилно дръпват колата назад и инерцията й намалява, при което поднасянето спира на момента.
Както брат ми спомена преди мен, доста дълго време сме карали Шкода 120 L, при която двигателя е отзад и задвижването е на задния мост. Посоченият модел у някои форумци може да буди насмешка, но колата няма никакви ел. стабилизиращи системи и програми и в чист вид показва държанието на една такава конструкция. Хората, които не са управлявали такъв автомобил не могат да знаят за какво говоря, но пък собствниците им винаги са с много добри впечатления от тях. Може би Порше не случайно са избрали да разполагат боксерните си двигатели отзад. А може би и Ламборджини и Ферари не случайно са избрали да правят автомобили с централно разположени двигатели които се намират точно пред задния мост на автомобила.
Май се отнесох малко в писането. Надявам се обаче ясно да съм изложил мнението си.
Безаварийно каране ви желая на всички!
|
Сря Яну 09, 2008 1:14 pm |
|
|
ivanko_rs
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Юли 11, 2005 9:35 am Мнения: 145 Местоположение: Русе
|
Колеги щом захапахте темата отново,само ще спомена че въпросните Шкоди са като патки на лед в сравнение със Заз-а.И аз го казвам от опит.Там от където минава Заз,Шкодата минава на пролет
_________________ Lancia Dedra 2.0 16V Turbo - 220hp-for now
Mobil 1 & ESSO - Русе регион
|
Сря Яну 09, 2008 3:31 pm |
|
|
Gembal
Кара балканче
Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 5:34 pm Мнения: 48 Местоположение: България
|
ivanko_rs написа: Колеги щом захапахте темата отново,само ще спомена че въпросните Шкоди са като патки на лед в сравнение със Заз-а.И аз го казвам от опит.Там от където минава Заз,Шкодата минава на пролет
Добре де, Иванко, а Заз-а с предно предаване ли е? А двигателя му да не би да е и той отпред? Нали това казвам и аз - задно предаване със задно раположен двигател. Аз съм карал Шкода и знам с това разположение как върви и от къде минава, и затова съм дал за пример нея. А щом Заз-а е по-проходим още по-добре, значи потвърждава моето менение.
П.П. Още на първия сняг дето заваля миналата седмица ми се искаше да съм със Шкодата а не с Фиата, докато се опитвах да мина през едно навяване
|
Сря Яну 09, 2008 5:08 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|