Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:02 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
400 хил.евро ще струва прототипът на първата българска кола 
Автор Съобщение
UNREAD_POST 400 хил.евро ще струва прототипът на първата българска кола
Поне 400 хил. евро ще струва прототипът на първата българска спортна кола

WildCat е проект за спортен автомобил, който би трябвало да достига 100 км/час за по-малко от 5 сек. и е дело на българския екип I2B Concept, или Иван Иванов, Иван Стойнешки и Драгомир Добрев.
Концептуалният автомобил ще има V-образен 8-цилиндров турбодвигател с мощност 460 к.с. и ще тежи по-малко от 1 200 кг. Четирите колела ще се задвижват с надлъжно разположен двигател в средата на купето.
WildCat е за двама и е проектиранa да бъде спортна кола в средния клас, в който попадат модели като Audi TT, Porsche и Lamborghini Gallardo, уточняват от екипа.
Следващата им задача е да създадат купето на колата в реален размер, което да тестват във въздушен тунел с виртуална симулация на колата.
За необходимата инвестиция и постигането на успех в България разговаряме с Иван Иванов.

- Каква цел сте си поставили с разработването на този проект?

Основната идея на автомобила е да служи като портфолио на I2B Concept и на България, както и да покаже нашите възможности. Главната ни цел е да се създаде център за индустриален дизайн и разработки не само в областта на транспорта и новите технологии. По този начин се надяваме да привлечем инвестиции в България и да осигурим добра работа за младите и способни хора тук. Достатъчно хора напуснаха страната заради липса на реализация и то точно такива, в чието обучение и развитие са вложени много средства.
В момента имаме още няколко проекта, включващи интересни схеми на задвижване, електромобил, малък градски автомобил и т.н.

- Какви средства ще ви бъдат необходими за създаването на работещ прототип?

По приблизителни изчисления сумата, необходима за построяване на действащ прототип, е не по-малко от 400 хил. евро, като в нея не са включени разходите по изграждане на материална база за серийно производство. Не са включени също така разходите за държавни данъци и такси, както и Разходите по процеса на хомологация* и сертифициране на проекта. Базовият разчет е правен на базата на персонал от 5 души и използване на подизпълнители за отделни фази от проекта.

- Как виждате развитието на проекта?

Относно WildCat аз лично смятам, че би било интересно да се създаде първоначално макет в реални размери с цел представяне и PR кампания. Разходите за този модел са в пъти по-малки, но поне 10 хил. евро. По принцип всички цифри са в пряка зависимост от типа на инвестицията, напр. откупуване на дизайна или съвместна дейност, процентно съотношение на дяловете и т.н.
Към момента I2B Concept разполага с малка работилница, където ще бъде конструиран истинският модел, който ще постави основа за производството на модела. Целта на екипа е да намери инвеститори, с които да произвежда по десет коли на година. Бихме предоставили пълен достъп до проектите си на всеки, който би искал да инвестира в тях или да закупи някой от тях.

- При наличието на нужните средства колко време би отнело създаването на прототипа?

При стопроцентова поддръжка необходимото технологично време е не по-малко от 18 месеца до първите тестове.

- Бихте ли се обърнали към голям производител на автомобили и към кого?

Определено бихме се обърнали към голям производител. Това биха били фирми от ранга на Форд, БМВ, Фолксваген-Ауди или Мерцедес. Интересна би била реакцията на източния пазар и евентуален интерес от страна на Хюндай или Мицубиши.

- Колко приблизително би струвал готовият модел?

Автомобилът е стилово ориентиран към среден и висш клас, което предполага ценови диапазон в зависимост от оборудването в рамките на 150-200 хил. евро

- Разработили ли сте вътрешния дизайн?

Разработена е схема на вътрешен дизайн, която в момента се доуточнява.

- Възможно ли е подобен автомобил да се движи с някакъв вид алтернативно гориво?

Възможно е проектът да бъде изцяло преработен с цел прилагане на електрозадвижване. Използването на екодизел е неприемливо, тъй като ще занижи динамичните показатели на автомобила, а това автоматично ще го направи неконкурентоспособен в пазарната ниша, към която е ориентиран.

- Най-добрият автомобил е...?

Това е въпрос, на който е невъзможно да се отговори еднозначно. Съществуват доста образци, всеки един от които е изключителен в своята област. За спортен автомобил за мен лично несъмнено това е McLaren F1.

- Каква кола карате?

Ауди 80.

- С какво друго се занимавате професионално?

Проектиране на специализирани системи – управление, сигурност, климатизация.


*Хомологацията е процес, при който се удостоверява, че автомобилът отговаря на изискванията на FIA (Световната федерация по автомобилизъм) за определена група и клас. Хомологацията се дава на марката и модела на автомобила, като времето на хомологация има срок.


Вто Ное 21, 2006 10:31 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg