 |
|
Дата и час: Пет Май 02, 2025 9:05 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
iakudza
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Окт 06, 2006 6:41 pm Мнения: 86 Местоположение: Плевен
|
 Bravo 1.6/16V vs. 1.9JTD
Поразрових се из форумите и засега съм се спрял на Браво,но с какъв двигател да бъде 1.6 16V или 1.9 JTD?Знам,че тази тема може да породи доста спорове затова моля обяснете ми плюсовете и минусите на тези двигатели(и моля говорете само с факти :mrgreen: ).
|
Нед Окт 08, 2006 11:16 pm |
|
 |
perlsite
Фиат маниак
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am Мнения: 712 Местоположение: София
|
Точно това сравнение няма да породи спорове, тъй като съпоставяш двигател от едно поколение спрямо двигател друго поколение. Ако очакваш спор тип бензин VS дизел, поне сложи от другата страна TD100 за да стане спора лют, иначе мисля, че всички ще признаят, че в твоя случай трябва да избереш JTD, освен ако нямаш някакви лични съображения и предпочитания...
_________________ FIAT Marea
|
Нед Окт 08, 2006 11:47 pm |
|
 |
iakudza
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Окт 06, 2006 6:41 pm Мнения: 86 Местоположение: Плевен
|
Ами засега съм се насочил към дизела,но имам някои опасения-чувам,че на 150хил.км имало някакъв проблем с турбото-вярно ли е?евентуалната му по-скъпа поддръжка(доколкото знам маслото се сменя на всеки 7-8хил.км,защото то охлажда и турбото).Очаквам отговори на тези въпроси от хора,които имат пряк поглед върху нещата 
|
Пон Окт 09, 2006 1:07 am |
|
 |
perlsite
Фиат маниак
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am Мнения: 712 Местоположение: София
|
Нещата са строго индивидуални... може това JTD да е разбито от каране... а бензиновия да е запазен много или пък обратното. Няма как да ти препоръчам едното или другото - може да решиш да слагаш газ (в случая най-добре ако е на газ да е газов инжекцион)... от тук цената, т.е. фактора кога и дали ще го изплатиш, как и колко ще караш, изобщо 1000 фактора.
Ако говорим чисто технически JTD е по-добрия и модерен двигател... всичко останало е личен избор.
_________________ FIAT Marea
Последна промяна perlsite на Съб Мар 31, 2007 1:12 am, променена общо 1 път
|
Пон Окт 09, 2006 2:13 am |
|
 |
iakudza
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Окт 06, 2006 6:41 pm Мнения: 86 Местоположение: Плевен
|
Колkо по-често е това(на колко хил.км и каква сума ще ми излезе със смяната)?За това,че новата кола се троши по-малко си прав-всичко е строго индивидуално и за това ще бъда МНОГО взискателен като ходя да ги гледам(като стана на въпрос дайте няколко съвета при покупка на дизел и по-конкретно JTD).Но съм доста разочарован  от малкото избор който се предлага и от някой доста понадути цени.
|
Пон Окт 09, 2006 2:59 am |
|
 |
Nino
|
iakudza написа: Колkо по-често е това(на колко хил.км и каква сума ще ми излезе със смяната)?За това,че новата кола се троши по-малко си прав-всичко е строго индивидуално и за това ще бъда МНОГО взискателен като ходя да ги гледам(като стана на въпрос дайте няколко съвета при покупка на дизел и по-конкретно JTD).Но съм доста разочарован  от малкото избор който се предлага и от някой доста понадути цени.
Макар, че Пунтото ми е атмосферен дизел от 2001г, все-пак ще изразя някакво становище.Относно честотата за смяна на маслата това си е абсолютно индивидуален избор и всеки би трябвало да го разбира в контекста на начина на ползване на колата.Моите ИЗМИНАТИ 6000 км като МОТОЧАСОВЕ,според мен се равняват на 12 000 км изминати при други условия, дълъг път и т.н.Именно затова аз съм си избрал да сменям маслото на 6500-7000 км вместо на показани по километраж 10 000 км и мисля, че не бъркам.
Смяната на маслото,маслен филтър, нафтов филтър според мен ще ти излиза около 100-110лв. Качествено масло 5 л, минимум 60-70 лв, качествен маслен филтър минимум 15 лв и качествен нафтов филтър минимум 15-20 лв.Аз поне с всяка смяна на маслото сменям и горивния /нафтовия филтър/.
Под качествено масло разбирам CASTROL,MOTUL,ELF,MOBIL, SELENIA WR DIESEL /5W-40,тя е по-скъпа ,но точно препоръчваната за JTD/, минимум 10W-40.
Турбото вече си е КОНСУМАТИВ и живот от 150 хиляди километра изобщо не е малко... справка другите автофоруми и особено тези в които се пише за по-новите VW и PEUGEOT/CITROEN.По скромните ми наблюдения RENAULT,TOYOTA и FIAT като ,че ли имат по-малко ядове.
Дано съм бил полезен.
Успех и късмет в избора... той ще ти е нужен! :mrgreen:
|
Пон Окт 09, 2006 3:58 am |
|
 |
iakudza
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Окт 06, 2006 6:41 pm Мнения: 86 Местоположение: Плевен
|
Благодаря ти за ценните съвети.Искам да попитам вярно ли е,че след като колата(1.9 JTD) е карана по-продължително време с повече от 2000 оборота е добре след като спре да поработи около 1 минута ,за да може маслото да охлади турбото?
|
Пон Окт 09, 2006 4:44 am |
|
 |
Nino
|
iakudza написа: Благодаря ти за ценните съвети.Искам да попитам вярно ли е,че след като колата(1.9 JTD) е карана по-продължително време с повече от 2000 оборота е добре след като спре да поработи около 1 минута ,за да може маслото да охлади турбото?
Не само за този двигател, за всеки мотор с турбо!!!!! :idea: :idea: Точно така, маслото да охлади турбото и тогава гасиш.А каква е комбинацията от некачествено масло и горещо турбо, патилите знаят.
|
Пон Окт 09, 2006 4:51 am |
|
 |
iakudza
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Окт 06, 2006 6:41 pm Мнения: 86 Местоположение: Плевен
|
Тъй като досега не съм карал дизел какво друго трябва да знам?И по-специално за JTD какви особености има?
|
Пон Окт 09, 2006 5:10 am |
|
 |
Nino
|
iakudza написа: Тъй като досега не съм карал дизел какво друго трябва да знам?И по-специално за JTD какви особености има?
Ами какво, нищо особено...дизелът като общо е по-безпроблемен мотор в експлоатацията, стига да зареждаш с качествено гориво и навреме да сменяш маслото.Има колеги с JTD, но не са се обаждали със сериозни проблеми за разлика от бензиновите, на които всеки втори е с проблем с ламбда сондата, всеки трети с датчика на "Хол" /лично тоя не го познавам, не е идвал на никоя от срещите....Хол де,/ и всеки четвърти си мени оборотите на празен ход.... а, забравих, всеки пети като отива към светофар и си махне крака от газта, колата гасне.... А ВСЕКИ ПЪРВИ СЕ оплаква от ГОЛЕМ разход на бензин и ГАЗ!!!! :mrgreen:
Ский ся как ще ме накацат като лешояди на мърша..., като изтребители пътнически боинг!!

|
Пон Окт 09, 2006 6:08 am |
|
 |
perlsite
Фиат маниак
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am Мнения: 712 Местоположение: София
|
Аз миналата зима сменях термостат.., но кой ли не е сменял... :roll: Нищо сериозно за сега не съм пипал по колата и се надявам да не се налага.
_________________ FIAT Marea
Последна промяна perlsite на Съб Мар 31, 2007 1:12 am, променена общо 1 път
|
Пон Окт 09, 2006 6:22 am |
|
 |
trustworthy
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm Мнения: 150 Местоположение: Варна
|
За проблемите с турбото съм чувал, че произтичат най-често от ненавременна смяна на маслато от предишните собственици. Нормално, ако се сменя на МАКСИМУМ 10,000 км и се ползва качествено масло, турбото тярбва да държи доста повече от 150 хил км.
Други особености на този двигател май няма. Всичко останало си е като при всеки един дизел.
Не на последно място е и динамиката на автомобила с JTD двигател ;) За разход няма какво да говорим :roll:
|
Пон Окт 09, 2006 7:03 am |
|
 |
Tornado
|
Ще се обосновете ли как маслото по точно охлажда турбото и защо се гаси малко по късно след като сте спрели,че аз май съм чел други неща ако може малко инфо за да може всички с дизел да разберат защо е така.
|
Пон Окт 09, 2006 8:13 am |
|
 |
Nino
|
Tornado написа: Ще се обосновете ли как маслото по точно охлажда турбото и защо се гаси малко по късно след като сте спрели,че аз май съм чел други неща ако може малко инфо за да може всички с дизел да разберат защо е така.
Турбото се задвижва от изгорелите газове на двигателя и се развърта до екстремни обороти... някъде съм чел, че до около 50-80 000...осемдесет хиляди!! :idea: Малко вероятно е на тези температури и обороти да издържи лагер затова обикновено се ползват втулки и оси които са в маслена баня... маслото от мотора.Доста турбо мотори ползват и маслени радиатори главно с тази цел да охлаждат маслото и от там втулката и оста на турбото.
Поне масленият филтър трябва да е във водна баня /водата от двигателя/, служеща да изравни температурите на маслото и водата... и от там да помогне за по-бързото охлаждане на турбото.В тези зони на оста и втулката, температурата на маслото достига до 400-500 / не е правописна грешка/ градуса и се сещаш какво ще стане ако маслото е МИНЕРАЛЕН СУРОГАТ... просто ще се отложи във вид на КОКС върху оста на турбото и после "СЕРИ СЕ В НЕГО"!
Някои по-нови и скъпи турбомотори имат и т.нар."турботаймери", които след изключването на контакта, мотора работи още няколко минути за да може вече поохладеното масло да охлади и турбината и за да не може тъничкият слой масло да остане върху оста във вид на нагар и кокс.
Е това е смисълът! :arrow: :mrgreen:
|
Пон Окт 09, 2006 8:37 am |
|
 |
iakudza
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Окт 06, 2006 6:41 pm Мнения: 86 Местоположение: Плевен
|
Е явно излиза както съм се убедил лично и МНОГОКРАТНО всичко опира до поддръжката :!: А какво става с турбото след 150хил.км :?: :?: :?: Ново ли(цена) или може да се рециклира?Как е по ходовата част самия автмобил(надеждност имам предвид)?И как са цените за евентуален ремонт(амортисъори например)?
|
Пон Окт 09, 2006 10:00 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |