Дата и час: Пон Апр 29, 2024 9:57 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Кралете на Рим 
Автор Съобщение
UNREAD_POST Кралете на Рим
Фабрика "Италиана Аутомобиле Торино" започва биографията си през август 1899 г. от една малка работилничка, изкупена от група бизнесмени. Сред тях е и Джовани Аниели. Малко по-късно той става неин мажоритарен собственик. В началото предприятието сглобява автомобили по лиценз на "Рено" с двигатели "Де Дион". Първият автомобил на предприятието има тегло около 800 кг, а моторчето му от 679 кубика дава мощност от 3,5 конски сили. С тях моделът достига скорост от 35 км в час. През 1903 г. в Италия са отменени тарифите за внос на стомана, което довежда до бързо разширяване на производството. Тогава се появяват и първите оригинални автомобили, камиони и автобуси. Първият си собствен модел S61 с 10,5-литров мотор ФИАТ огласява, когато автомобилът става победител в състезанието "Гран при" във Франция през 1911 г. Започва и производството на двигатели за самолети и морски съдове. Постепенно марката става популярна не само на италианския, но и на европейския пазар. През 1909 г. компанията отваря фабрика в САЩ.
Скоро Аниели стигна до извода, че трябва да се върви напред и от ръчно да се премине към промишлено производство. Той е един от първите, които разбират, че всеки автопроизводител трябва да си изгради собствен стил, за който трябва да се грижи дизайнер. Част от големите успехи на ФИАТ в този период са свързани с военни поръчки преди и по време на Първата световна война. Тогава са произведени 35 000 автомобила за нуждите на армията. През 1919-1920 г. обаче предприятието преживява мощни стачки. Производството е съсипано. След идването на власт на Мусолини Аниели се връща в ръководството му. През 1922 г. е осъществен проектът "Лингото" - за времето си най-големият автомобилен комплекс в Европа. Стратегията на компанията става производството на автомобили, достъпни за масовия потребител. Тя е осъществена благодарение на новата организация, основана на конвейера.
По време на Втората световна война предприятията на ФИАТ са значително разрушени, а след нея и национализирани. Веднага след опустошителната за Европа катастрофа започва нов производствен бум, появяват се нови модели. След половин десетилетие малките "Чинкуеченто" "Сеиченто" променят лицето на Италия. Произвеждани с милиони, те представят италианците пред останалия свят и стават символ на икономическото чудо на индустриализираната страна. В началото на 60-те години компанията е отново приватизирана, а през 1966 г. на кормилото й застава Джовани Аниели, внук на основателя. Под негово ръководство гигантът реализира едни от най-големите печалби в своята история. Той отново заема водеща позиция на световния автомобилен пазар. Последните години от живота на Джани Аниели са белязани от трагични събития - през 1997 г. умира любимият му племенник Джовани Алберто, определен за наследник на династията, а в края на 2000 г. - и синът му Едоардо е намерен мъртъв под виадукта Торино-Савона. Самият сенатор губи битката с рака през 2003 г. Политическият елит на страната го изпраща с думите: Италия се прости с една ера, отиде си патриархът на ФИАТ, историята се пише от мъже като него.

източник: http://www.standartnews.com/bg/article. ... cle=212151


Пет Ное 23, 2007 12:08 pm
UNREAD_POST 
Много хубави статии. Направо не можах да откъсна очи докато не ги прочета :).


Пет Ное 23, 2007 1:32 pm
UNREAD_POST 
m1t3t0 написа:
Много хубави статии. Направо не можах да откъсна очи докато не ги прочета :).

благодаря колега , наистина статиите са страхотни, но все пак адмирациите са към вестник "стандарт"
аз само съм ги споделил с вас :) радвам се че ви харесват


Пет Ное 23, 2007 2:47 pm
UNREAD_POST 
Важното е че си се постарал ;) затова ти казвам благодаря, защото аз не знаех че Стандарт са писали такива статии ;) :)


Пет Ное 23, 2007 3:23 pm
UNREAD_POST 
да .. малко е учудващо за вестник стандарт подобни статии ......
може да са я взели от някъде (както предполагам и са направили) не са я измислили те
подобни публикации съм сигурен че са пуснати от Фиат и за вестниците остава превода : )


[/quote]


Пет Ное 23, 2007 3:34 pm
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Чет Май 31, 2007 12:35 pm
Мнения: 233
Местоположение: Пазарджик
UNREAD_POST 
Всичко ОК и е супер, обаче от каде пък това име "Кралете на Рим" след като не е тайна къде е базирана "главната" база така да се нарече, а именно в ТОРИНО

_________________
FIAT DUCATO 2.3 JTD 2003

Продава се печеливш бизнес!


Пет Ное 23, 2007 3:38 pm
Профил WWW
UNREAD_POST 
По-скоро трябваше да го кръстят Кралете на Италия, а не на Рим ама карай :)


Пет Ное 23, 2007 3:49 pm
UNREAD_POST 
ами такова беше заглавието във вестника ... не послях да го променя все пак е чужд труд ...
за заглавието сте прави.... между другото аз съм за "кралете на италия" :)


Пет Ное 23, 2007 4:36 pm
Кара балканче
Кара балканче
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 30, 2007 5:29 pm
Мнения: 47
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
Предполагам поради това, че е бил сенатор, са го кръстили "Кралете на Рим". Все пак сената е там. :?

_________________
Изображение
Изображение


Вто Ное 27, 2007 7:15 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg