 |
|
Дата и час: Пет Май 02, 2025 9:04 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
Tornado
|
Аха значи ясно не гасим веднага за да охладим маслото а не турбото и оборотите не са 50-80000 а 15-25000.Затова е и масления радиатор да охлажда маслото което маже втулките на турбото.иначе няма какво да им охлаждаме на някакви си перки/турбинки две на брой//И във тая връзка колко пъти сте си измили радиаторите на паросттруйка обратно на посоката на въздуха между ламелите или само си мислите че охлаждате нещо.Сори ако бъркам някъде поучете ме с книги и факти.
|
Пон Окт 09, 2006 8:16 pm |
|
 |
BO
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am Мнения: 757 Местоположение: София, кв. Овча Купел
|
Tornado написа: ... и оборотите не са 50-80000 а 15-25000...
Първо - Напротив. Оборотите на Турбините достигат нормално до към 120 хил. оборота. Дори ако е по-хубавичка турбината достига и до към 200хил.!
Както се каза двигателя не се гаси, за да може маслото да се охлади, иначе ако не се охлади при загасването се получава два ефекта.
1. От голямата работна температура, масления филм който остава върху остта на турбината изгаря и се "запича" върху нея.
2. В следствие - остта при повторно развъртане няма никакъв контактен слой с масло и от там нататък се сещате..
Второ - Масления радиатор не работи постоянно. Има клапан който отваря при повишаване на температурата на маслото - ако не се лъжа е около 100-на градуса. При превишаване на тази температура, той отваря и тогава започва да върти и през него. При "нормално" каране тази температура се достига доста трудно.
п.п. има и турбини които не са с плъзгащи лагери, а са си керамични ама там говорим за съвсем други технологии и цени съответно 
_________________ 839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85
|
Пон Окт 09, 2006 8:27 pm |
|
 |
Tornado
|
Съгласен съм за оборотите и се извинявам намерих си изчерпателен материал.ето
Това представлява - 2 турбини на една ос- едната страна е скачена за изходящия колектор (горещата страна), а другата е скачена за входящия колектор и помпата за въздух във въздухозаборника на автомобила (студената страна). Изходящият колектор е стеснен в даден участък с цел да се качи скоростта на изгорелите газове, за което също допринася и факта, че са много близо до изходните портове на двигателя .На този поток е изложена малката турбина. Горещите изгорели газове звъртат тази турбина от 80000-100000 оборота, при което голямата турбина от другата страна на общата им ос постига максимално налягане на въздуха. При тези обороти е невъзможно лагер да издържи и затова оста на турбокомпресора "се дави " в масло- което почти винаги е маслото на двигателя- рядко маслото е отделно. Затова и е много важно за коли с такъв компресор да се сменя маслото редовно- иначе турбината изгаря... важно нещо е също ,че този вид автомобили често имат и маслен радиатор, за да се охлаждат не толкова заради двигателното масло, колкото за турбината. Понякога се използва и турбо-таймер които оставя колата да работи между 2 и 3 минути след изключването и за да мине охладенотo масло през турбината, която не работи, за да не се възпламени тънкият слой масло ,в които плуват осите. Затова съветът на мен и моят екип е след като сте решили да изпитате въжможностите на вашият автомобил, е да намалите скоростта и да направите няколко леки кръгчета за отмора с минимална скорост!
И нека обобщим- безплатна мощност без да доплащаме или нещо друго , само изгорели газове ! Но както всичко хубаво и това не е напълно идеално: за да се достигнат високи обороти, турбината трябва да работи с много горещи изгорели газове, а за да се получи това, трябва да се развие висока скорост.Постига се, като турбината се слага по-близо до двигателя, а не по-назад. Това се прави с цел да се намали сечението на колекторите. Така се достига и високата скорост. Веднага изникават проблеми: турбината се нагрява, следователно нагрява въздуха, който е в двигателя.А колкото по-горещ въздух , толкова по-малко кислород, малко кислород- малко гориво. Но гениалните мозъци са се погрижили и за това - измислили са интерколера (въздушен радиатор), който охлажда въздуха, минаващ през него, след което влиза в двигателя. Това дава допълнителна мощ на турбината - радостна новина за търсачите на силни усещания. Другият начин е да се използват инжекциони ,впръскващи вода, за да се охлади въздуха в допълнителните радиатори, поставени на места, имащи достъп за въздух.Затова тези автомобили имат малки и симпатични въздушни резервоарчета. Друг проблем на турбините е тяхната инертност и зависимост от оборотите на двигателя. 80 хиляди оборота са си много време, а това време е нужно на турбината, за да възпроизведе достатъчно налягане.Това време е известно като "турбо закъснение”. Технологията е напреднала доста и днешните турбоапликации са почти лишени от закъснение, като ползват повече и по-малки турбини. Колкото е по-малка турбината, толкова по-бързо достига тези обороти. Значи, газ до дупка, турбината свисти, червената точка трябва да се включи на по-висока предавка- отпускаш газта и изведнаж цялото това налягане, което досега е било произведено, няма къде да отиде и действа като спирачка на голямата турбина И оборотите падат до 50 хиляди . Сменяш предавката, газ до дупка и .. изненадваш турбината, която току що е спряла . За да се избегне това, се инсталира вентилиращ клапан
|
Пон Окт 09, 2006 8:54 pm |
|
 |
Tornado
|
|
Пон Окт 09, 2006 8:59 pm |
|
 |
Tornado
|
 Цени на турбокомпресори
GARRETT GT1544 Цена 1069.56 лв.
Brava/Bravo/Marea - 75HP 1.9L D 182A8.000 98-00 GT1544 700999-1
46514478
GARRETT GT1544H Цена 1117.52 лв.
Brava/Bravo/Marea - 105HP 1.9L D M724MT 99-02 GT1544H 701370-1
46750783
|
Пон Окт 09, 2006 9:34 pm |
|
 |
doofiat
|
Това обяснение с турбината мезаинтересова много, особеномомента с изгорелите газове, които, ако са със затруднено излизане (поради запушен катализатор) може би ще се явяват като спирачка за турбото и то няма да развива оборотите, които са нормални. Това много ме замисли и до няколко дни ще ходя да го махам тоя катализатор.
За амортисьорите:
Не са много скъпи - преден газов Виктор или АЛ-КО 98 лв., задни АЛ-КО 50-60 лв.
|
Пон Окт 09, 2006 10:00 pm |
|
 |
doofiat
|
 Re: Цени на турбокомпресори
|
Пон Окт 09, 2006 10:02 pm |
|
 |
Vladim
|
 Re: Цени на турбокомпресори
По-тънко само по моргите за съжаление... :cry:
|
Пон Окт 09, 2006 11:35 pm |
|
 |
trustworthy
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm Мнения: 150 Местоположение: Варна
|
Цените са даже ниски  100% са за рециклирано турбо, но все пак дали колегата ще може да даде някакви координати на мястото, където се предлагат тези турбини :roll:
|
Вто Окт 10, 2006 10:33 am |
|
 |
iakudza
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Окт 06, 2006 6:41 pm Мнения: 86 Местоположение: Плевен
|
Искам да благодаря на всички с полезната информация която ми (ни) дадоха  вие сте страшни пичове  още веднъж благодаря това доста ме улесни за избора на 1.9 JTD явно това ще е машината.Само НЕ разбрах какво става с турбото след 150-те хил.км?Има ли някакви признаци по които да се усеща известно време преди то да "сдаде багажа"(ако мога така да се изразя?
|
Вто Окт 10, 2006 11:56 am |
|
 |
Ferrari
|
iakudza написа: Искам да благодаря на всички с полезната информация която ми (ни) дадоха  вие сте страшни пичове  още веднъж благодаря това доста ме улесни за избора на 1.9 JTD явно това ще е машината.Само НЕ разбрах какво става с турбото след 150-те хил.км?Има ли някакви признаци по които да се усеща известно време преди то да "сдаде багажа"(ако мога така да се изразя?
Голям разход на масло. В сервиз могат да ти проверят и налягането от турбината.
|
Вто Окт 10, 2006 12:03 pm |
|
 |
iakudza
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Окт 06, 2006 6:41 pm Мнения: 86 Местоположение: Плевен
|
Това налягане в турбото предполагам е желателно да се провери и преди покупката на колата,още с диагностиката на двигателя?Преди малко гледах едно HGT в какво се състои разликата между него и JTD,кой е по-добрия двигател?
|
Вто Окт 10, 2006 5:25 pm |
|
 |
Ferrari
|
iakudza написа: Това налягане в турбото предполагам е желателно да се провери и преди покупката на колата,още с диагностиката на двигателя?Преди малко гледах едно HGT в какво се състои разликата между него и JTD,кой е по-добрия двигател?
Ами основната ралика е, че HGT е бензинов мотор. Това е топ модела на браво. 5 цилиндров редови мотор с 20 клапана в 2 версии 147 коня и по-новата 155 коня. Доста добра бензинова бегачка.
|
Вто Окт 10, 2006 5:28 pm |
|
 |
iakudza
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Окт 06, 2006 6:41 pm Мнения: 86 Местоположение: Плевен
|
Tова налягане в турбото предполагам е желателно да се провери и преди покупката на колата,още с диагностиката на двигателя?Към какви стоиности е нормално да варира?Да сега му видях характеристиките(на 155 коня двигателя) и определено има какво да се види :mrgreen:
|
Вто Окт 10, 2006 5:35 pm |
|
 |
trustworthy
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm Мнения: 150 Местоположение: Варна
|
Не всеки продавач ще се съгласи да се пипа така турбото. Обикновено е достатъчно да се погледне около турбината и въздуховодите за следи от масло по снадките и течове като цяло. Леки омаслявания по въздуховода непосредствено след турбото са нормални съм чувал, а и на всяко турбо, което съм виждал го има
|
Вто Окт 10, 2006 7:42 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |