Дата и час: Чет Май 01, 2025 7:27 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
RQ: Информация за Фиат Brava TD 
Автор Съобщение
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm
Мнения: 150
Местоположение: Варна
UNREAD_POST RQ: Информация за Фиат Brava TD
Здравейте, колеги!
Пиша тази тема по молба на един мой приятел, който си търси дизелов автомобил и в чието полезрение успях да вкарам този автомобил :) Аз лично съм собственик на дизелова алфа 146 и не съм много запознат с модификациите на двигателите, които се монтират в Брава/браво.
Принципно той се е ориентирал към турбо-дизеловите агрегати, макар че виждам, че има и атмосферни такива (1.9D дано не греша :roll: ).
Аз му препоръчах TD100 коня за да има все пак и някаква прилична динамика автомобилчето :).
Все пак ще се радвам, ако кажете какви са различните двигатели и респективно мощностите им, както и да споделите впечатления от тях.
Благодаря предварително! Дано не дублирам темата, но доколкото успях да намеря с търсачката, друга подобна нямаше.

П.С. Забравих да допълня, че таванът на цената, който си е определил е 7000 и малко отгоре лева


Сря Сеп 20, 2006 2:09 pm
Профил
UNREAD_POST Re: RQ: Информация за Фиат Brava TD
trustworthy написа:
Здравейте, колеги!
Пиша тази тема по молба на един мой приятел, който си търси дизелов автомобил и в чието полезрение успях да вкарам този автомобил :) Аз лично съм собственик на дизелова алфа 146 и не съм много запознат с модификациите на двигателите, които се монтират в Брава/браво.
Принципно той се е ориентирал към турбо-дизеловите агрегати, макар че виждам, че има и атмосферни такива (1.9D дано не греша :roll: ).
Аз му препоръчах TD100 коня за да има все пак и някаква прилична динамика автомобилчето :).
Все пак ще се радвам, ако кажете какви са различните двигатели и респективно мощностите им, както и да споделите впечатления от тях.
Благодаря предварително! Дано не дублирам темата, но доколкото успях да намеря с търсачката, друга подобна нямаше.

П.С. Забравих да допълня, че таванът на цената, който си е определил е 7000 и малко отгоре лева


В тази цена влиза Bravo 1.9 JTD. Common-rail е за предпочитане пред обикновения турбо дизел. Конете са 105, но разхода е доста по-надолу.

В Браво/Брава се монтират няколко дизелови двигателя:
1. 1.9 TD75
2. 1.9 TD100
3. 1.9D 65 коня атмосферен дизел
4. 1.9 JTD 100 коня (common-rail)
5. 1.9 JTD 105 коня (common-rail)


Сря Сеп 20, 2006 2:11 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm
Мнения: 150
Местоположение: Варна
UNREAD_POST 
Благодаря за бързия отговор. С 1.9ЖТД мотора съм запознат доста по-добре :). Аз мисля, че цената с обичайните разходи покрай покупката на бравата ще стигне 8000 лв, а може дори да надмине. разбира се, говорим за читав екземпляр. Идеята е колата, както се казва 'да се спре' на около 7000 лв. Все пак разликата между помпа-дюза и комън реила е около 1000 лв.
А по отношение на динамика, цени на части и евентуални слаби места как са тези турбо-дизели? А кой е най-за предпочитане?


Сря Сеп 20, 2006 2:26 pm
Профил
UNREAD_POST 
trustworthy написа:
Благодаря за бързия отговор. С 1.9ЖТД мотора съм запознат доста по-добре :). Аз мисля, че цената с обичайните разходи покрай покупката на бравата ще стигне 8000 лв, а може дори да надмине. разбира се, говорим за читав екземпляр. Идеята е колата, както се казва 'да се спре' на около 7000 лв. Все пак разликата между помпа-дюза и комън реила е около 1000 лв.
А по отношение на динамика, цени на части и евентуални слаби места как са тези турбо-дизели? А кой е най-за предпочитане?


Виж сега колега най-добре пусни на търсачка, за да видиш какви са им най-честите проблеми. Все пак се купува автомобил втора ръка най-малко и си има някой дефекти. Като цяло дизелите са здрави мотори, пъргави са. Аз съм с ТД 100 и съм доволен. По принцип е по-добре JTD, но ако не му стигат париците, ТД за 6300 лв съм си взел и общо и с нови зимни гуми, смяна на консумативи стигна 7100 лв. Колата си ми е читава да чукам на дърво. Минал съм с нея около 30 000 км от 12.2005г. Сменил съм амортисьори, не че им имаше кой знае както, носач, една тапа на блока протече и не знам какво друго. Сега реве и за една диагностика на дизеловата помпата, но това не е проблем. Според мен 7000 лева за ТД 100 са много.
Един съвет, каза ми го един майстор: като си купуваш дизел гледай да не е лято или зима. Най-добре се вижда състоянието на двигателя пропалене при температура между 1-10 градуса. Тогава при първо палене, маслото няма да е замръзнало и няма да е топло (както е лятото), и ако запали лесно значи компресията е добра и колата си струва.
Друго, което трябва да се направи след като е закупена колата е да се направи пълна диагностика на горивната система и помпата.
Успех! Ако имаш някакви конкретни въпроси давай.


Сря Сеп 20, 2006 2:46 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 22, 2006 2:23 pm
Мнения: 145
Местоположение: София 07 Слатина
UNREAD_POST 
аз карам 100тд и смятам, че този двигател има по-добро съотношение на плюсове към минуси от 105джтд
разходът не е кой-знае колко по голям, то си зависи от стилът на каране: според мойте тестове, при икономично каране извън града може да го докараш под 5,5, при нормално е около 6,3 и разбира се при много спортно каране може и да ти качи към 7-8, но това е поради липсата на 6-та предавка, понеже над 150км/ч влиза вече в доста високи обороти.
така също разликата от 5 коня между двата двигателя не може да се усети въобще, според мен
важно е, че обслужването на обикновения тд е значително по-евтино, и понеже е по-разпространен има и повече майстори, които знаят какво правят


Сря Сеп 20, 2006 2:58 pm
Профил ICQ
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Сря Май 03, 2006 3:48 pm
Мнения: 844
Местоположение: София
UNREAD_POST 
simps написа:
аз карам 100тд и смятам, че този двигател има по-добро съотношение на плюсове към минуси от 105джтд
разходът не е кой-знае колко по голям, то си зависи от стилът на каране: според мойте тестове, при икономично каране извън града може да го докараш под 5,5, при нормално е около 6,3 и разбира се при много спортно каране може и да ти качи към 7-8, но това е поради липсата на 6-та предавка, понеже над 150км/ч влиза вече в доста високи обороти.
така също разликата от 5 коня между двата двигателя не може да се усети въобще, според мен
важно е, че обслужването на обикновения тд е значително по-евтино, и понеже е по-разпространен има и повече майстори, които знаят какво правят

:) може да поспорим ама хайде!

_________________
Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.
бръм -м


Сря Сеп 20, 2006 3:09 pm
Профил WWW
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm
Мнения: 150
Местоположение: Варна
UNREAD_POST 
@doofiat
Мисля, че точно такъв като твоя двигател би свършил работа на моя човек :)
75-коньовия дизел май ще да е прекалено слаб. Дали няма някой, който да сподели впечатления и то него?
Относноразликата м/у 1.9ТД и 1.9 ЖТД, предполагам че се изразява предимно в разхода и динамиката (макар и не значително), но от друга страна ЖТД е по-скъп, което се отразява както на цената на автомобила, така и на частите. Все пак презумцията е да не се налагат сериозни ремонти по него. Действително обслужването на ТД би трябвало да си е по-евтино. Разликата в разхода като гледам е около 0.5 - 1.0 литър в ползва на ЖТД-то, което пак не е кой-знае колко
А как стои въпросът със състоянието на турбината? Има ли я тенденцията като при ЖТД-то понякога да дава фира на около 150-ина хил. км? Рециклира ли се и за колко пари?


Сря Сеп 20, 2006 3:13 pm
Профил
UNREAD_POST 
Понеже заговорихте за разход, искам да споделя нещо. Значи в петък тръгвам от София за Русе и реших понеже и тази седмица ще ходя пак до Русе да икономисам малко нафта. Карах с около 100-105 км/ч по магистралата и около 90-100 км/ч след нея. Отчетох на око, по стрелката, че изгори повече от друг път. На връщане обаче реших да не се занимавам с глупости си карах с 120-130 км/ч. Като тигнах в София стрелката сочеше на резервоара сочеше в полза на бързото каране. Не разбрах защото така, но изгори същото количество нафта.
Повече няма да се занимавам с глупави икономии и ще си карам както си знам. Така или иначе 6,6 л ми беше цели разход за 750 км, от които около 100 км градско каране. Това е, толкова показа елката :D


Сря Сеп 20, 2006 3:25 pm
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Сря Май 03, 2006 3:48 pm
Мнения: 844
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Последния път след като ми зачистиха грешките от компютъра София -Русе -София ми даде 4,7 със 120-140 магистрално и 100-110 извън магистралата и климатик 3-души! Градско е 7.2-7.6 до сега!

_________________
Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.
бръм -м


Сря Сеп 20, 2006 3:29 pm
Профил WWW
UNREAD_POST 
rustson написа:
Последния път след като ми зачистиха грешките от компютъра София -Русе -София ми даде 4,7 със 120-140 магистрално и 100-110 извън магистралата и климатик 3-души! Градско е 7.2-7.6 до сега!


Къде ходи да ги чистят тия грешки? И аз имам някой датчик, който се ебава, ама се чудя при кой да отида да ме налъже по-добре :mrgreen:


Сря Сеп 20, 2006 4:09 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm
Мнения: 150
Местоположение: Варна
UNREAD_POST 
doofiat написа:
Така или иначе 6,6 л ми беше цели разход за 750 км, от които около 100 км градско каране. Това е, толкова показа елката :D


900 км с 50 литра, т.е. 5.55 л/100 км. От тези 900 км 300 са градско и 600 извънградско, но без климатик

Все пак по темата, колеги! как стои въпросът с турбината?


Сря Сеп 20, 2006 4:23 pm
Профил
UNREAD_POST 
trustworthy написа:
doofiat написа:
Така или иначе 6,6 л ми беше цели разход за 750 км, от които около 100 км градско каране. Това е, толкова показа елката :D


900 км с 50 литра, т.е. 5.55 л/100 км. От тези 900 км 300 са градско и 600 извънградско, но без климатик

Все пак по темата, колеги! как стои въпросът с турбината?


Не съм я проверявал, но мисля,че бачка. Бре бре какви разходи, абе аз си мислех,че харчи, но чак пък толкова :shock:


Сря Сеп 20, 2006 4:37 pm
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Сря Май 03, 2006 3:48 pm
Мнения: 844
Местоположение: София
UNREAD_POST 
как ве турбото ти не бачка ли ?! Нали на турбото му викаш турбината!

_________________
Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.
бръм -м


Сря Сеп 20, 2006 4:39 pm
Профил WWW
UNREAD_POST 
rustson написа:
Последния път след като ми зачистиха грешките от компютъра София -Русе -София ми даде 4,7 със 120-140 магистрално и 100-110 извън магистралата и климатик 3-души! Градско е 7.2-7.6 до сега!

Направо си за завиждане с този разход :36_2_25:


Сря Сеп 20, 2006 4:52 pm
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Сря Май 03, 2006 3:48 pm
Мнения: 844
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Ако бензина продължава да пада и нафтата да се покачва пак ще си говорим!

_________________
Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.
бръм -м


Сря Сеп 20, 2006 4:54 pm
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg