 |
|
Дата и час: Нед Май 11, 2025 10:37 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Обезвъздушаване на 1,9 ТД100
Автор |
Съобщение |
Tornado
|
Е смених тапата на 4 цилиндър с маркуче затапено с винтче.Ще видим резултата.Смених и още маркуче с позиция 4,а другите съм ги сменял преди 20000 км.Още веднъж питам някой ако знае какво е позиция 3 и каква функция изпълнява.Къде също се намира клапана за да не се връща горивото към резервоара да не би да е в поз.1
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Пон Окт 02, 2006 2:27 pm |
|
 |
maa
Кара детска количка
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 12:08 am Мнения: 18 Местоположение: София
|
Доколкото знам това е клапан за излишната нафта . Сигурното е , че като го изключиш , двигателя
започва да звучи ужасно . Започва да работи още с подаването на контакт и не спира докато двигателя работи.
И струва ми се , цъка с различна честота , което ме навежда на мисълта , че се командва електронно.
На стария ми Опел вместо гумена тапа на четвъртата дюза , бях сложил стоманен пирон и той работи
безотказно десет години .
|
Пон Окт 02, 2006 11:02 pm |
|
 |
Nino
|
Tornado написа: Е смених тапата на 4 цилиндър с маркуче затапено с винтче.
Ако имаш работа към Пазарджик, от магазините "Славянка" можеш да купиш такива тапи.Мисля, че бяха по левче.
|
Вто Окт 03, 2006 9:26 am |
|
 |
Vladim
|
Колега, извинявай, че ползвам темата ти и снимката, която си направил-но пуст мързел... не мога да се наканя да снимам... :? Та питането ми е имате ли представа тези два клапана 5 и 6 за, какво служат? Те за закрепени за купето. И в двата близат по два маркуча и имат жички...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Вто Окт 03, 2006 10:44 am |
|
 |
Tornado
|
И на мен ми е интересно някой да разкаже какви са тези елементи и малко повече за този мотор на Фиат ,обаче явно или никой не знае или не им се издава професионална тайна.
|
Вто Окт 03, 2006 12:57 pm |
|
 |
Nino
|
Tornado написа: И на мен ми е интересно някой да разкаже какви са тези елементи и малко повече за този мотор на Фиат ,обаче явно или никой не знае или не им се издава професионална тайна.
Тornado, аз имам и едно Рено-5 дизел, което е на 20 години с помпа Бош.Те неговата помпа гледат като индианец пишеща машина в Бош представителство, та за този къде къде по-нов автомобил ли? Ставаше дума за един електромеханичен регулатор на налягането и скъсах два чифта обувки докато го намеря.Не вярвам колегите да си пазят професионалните тайни
|
Вто Окт 03, 2006 1:20 pm |
|
 |
yani
Кара детска количка
Регистриран на: Пон Юни 05, 2006 3:30 pm Мнения: 5 Местоположение: Варна 02 Приморски
|
Това отдавна не е "професионална тайна", а това че повечето майстори не разбират от този двигател е факт.
Тази тема виси тука от 2 месеца и никой не си направи труда да прочете какво пише в документацията. В DOWNLOADS раздела има няколко книги за този и другите двигатели. 1.9ТД100 двигателя, както и помпата са описани в http://www.fiat-bg.com/Downloads/Books/Bravo_a_Service_Manual_Vol3.pdf
Аз не съм майстор, но по въпросите:
- Номер 3 от снимката е електромагнитен клапан за предварението. Накратко казано в зависимост от честотата с която "трака" се регулира предварението за впръскване на горивото. Като се изключи кабела се задава максимално предварение.
- Номер 5 е електромагнитен клапан за контролиране на вакуумниа клапан (черното нещо отгоре на помпата от което излиза жило) за вдигане на оборотите при студен двигател или включен климатик.
- Номер 6 е също електромагнитен клапан (по-сложен) за контролиране на EGR клапана (т.е. системата за рециркулация на отработените газове)
_________________ Marea ELX Weekend TD100 '98
|
Вто Окт 03, 2006 11:15 pm |
|
 |
Vladim
|
yani написа: Това отдавна не е "професионална тайна", а това че повечето майстори не разбират от този двигател е факт. Тази тема виси тука от 2 месеца и никой не си направи труда да прочете какво пише в документацията. В DOWNLOADS раздела има няколко книги за този и другите двигатели. 1.9ТД100 двигателя, както и помпата са описани в http://www.fiat-bg.com/Downloads/Books/Bravo_a_Service_Manual_Vol3.pdf Аз не съм майстор, но по въпросите: - Номер 3 от снимката е електромагнитен клапан за предварението. Накратко казано в зависимост от честотата с която "трака" се регулира предварението за впръскване на горивото. Като се изключи кабела се задава максимално предварение. - Номер 5 е електромагнитен клапан за контролиране на вакуумниа клапан (черното нещо отгоре на помпата от което излиза жило) за вдигане на оборотите при студен двигател или включен климатик. - Номер 6 е също електромагнитен клапан (по-сложен) за контролиране на EGR клапана (т.е. системата за рециркулация на отработените газове)
Добро обяснение, мерси! 
|
Вто Окт 03, 2006 11:29 pm |
|
 |
Tornado
|
И аз мерси много най после нещо интересно и полезно.
|
Сря Окт 04, 2006 9:24 pm |
|
 |
simps
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Юни 22, 2006 2:23 pm Мнения: 145 Местоположение: София 07 Слатина
|
имам проблем с паленето, който съм описал подробно в друга тема, но търсейки отговори, попаднах на тази интересна дискусия.
та сутрин /като колата е седяла по-дълго изгасена/ ми засмуква въздух от някъде и върти поне 30 сек докато подкачи наново нафта и тръгне. иначе при спиране за по-кратки интервали си пали без проблем.
като сте правили сериозни проучвания на въпроса с въздуха, кои са слабите места, от където може да вкарва въздух при загасен двигател?
/иначе трябва да обезвъздушавам с помпичката сяка сутрин за безпроблемен старт/.
_________________ Bravo SX TD100, 1997
|
Пон Окт 30, 2006 11:35 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |