 |
|
Дата и час: Пон Май 19, 2025 1:08 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Punto 1,9JTD-висок разход на масло
Автор |
Съобщение |
Axl
Кара детска количка
Регистриран на: Съб Ное 26, 2005 11:44 pm Мнения: 12 Местоположение: София 15 Младост
|
 Punto 1,9JTD-висок разход на масло
Един въпрос само колеги
Пунтото е 1,9 JTD, 2000 год. карам със Селения 10W40 Turbo Diesel.
При предпоследната смяна на маслото в Турция го смених и както се сещате ме излъгаха въпреки ,че беше официален сервиз на Fiat ми сложиха минерално Castrol 15W40 обаче в книжката бяха записали Castrol 10W40 semi-sinthetik.Крайният резултат беше, че на 6000 км след смяната долях с отбелязания в книжката Castrol 10W40 GTD мисля, че беше точното наименование и след 200-300 км разбрах, че съм го пресякъл- почна да харчи като лудо маслото.
Направих пълна смяна на маслото и по съвет на приятел (за да се прочисти системата напълно) използвах този път BP Vanellus Super V Turbo 15W40 Termo Aktif-което по книжка е за 5000 км.Междувременно му долях около 2 литра! за да е на максимум.Преди един месец въпросните 5000 км изтекоха и реших отново да мина на полу синтетика този път обаче към оригинала и така направих смяната на маслото, и сложих Selenia Turbo Diesel 10W40, като се надявах наистина проблема да е отминал. След засичането обаче на първите 2000 км установих, че Пунтото ми е глътнало за тоя пробег около 1,7 литра!!!.
Моля ви за съвет на какво може да се дължи това. Възможно ли е да е останала утайка в картера , която да е достатъчна за да пресича маслото каквотои да е то или да очаквам някакъв ремонт???
Предварително благодаря за отделеното време.
|
Сря Юни 28, 2006 4:14 pm |
|
 |
Ferrari
|
 Re: Punto 1,9JTD-висок разход на масло
Axl написа: Един въпрос само колеги Пунтото е 1,9 JTD, 2000 год. карам със Селения 10W40 Turbo Diesel. При предпоследната смяна на маслото в Турция го смених и както се сещате ме излъгаха въпреки ,че беше официален сервиз на Fiat ми сложиха минерално Castrol 15W40 обаче в книжката бяха записали Castrol 10W40 semi-sinthetik.Крайният резултат беше, че на 6000 км след смяната долях с отбелязания в книжката Castrol 10W40 GTD мисля, че беше точното наименование и след 200-300 км разбрах, че съм го пресякъл- почна да харчи като лудо маслото. Направих пълна смяна на маслото и по съвет на приятел (за да се прочисти системата напълно) използвах този път BP Vanellus Super V Turbo 15W40 Termo Aktif-което по книжка е за 5000 км.Междувременно му долях около 2 литра! за да е на максимум.Преди един месец въпросните 5000 км изтекоха и реших отново да мина на полу синтетика този път обаче към оригинала и така направих смяната на маслото, и сложих Selenia Turbo Diesel 10W40, като се надявах наистина проблема да е отминал. След засичането обаче на първите 2000 км установих, че Пунтото ми е глътнало за тоя пробег около 1,7 литра!!!. Моля ви за съвет на какво може да се дължи това. Възможно ли е да е останала утайка в картера , която да е достатъчна за да пресича маслото каквотои да е то или да очаквам някакъв ремонт??? Предварително благодаря за отделеното време.
Пресичането на маслото е сигурен белег за вода в мазиланата система. Търси откъде влиза тази вода.
|
Сря Юни 28, 2006 4:23 pm |
|
 |
BlueStorm
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am Мнения: 390 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
Как разбра че е пресечено? Намаля ли незнайно как охл. течност?
_________________ <<149C2.046>><<MOMO Pack>>
|
Сря Юни 28, 2006 4:58 pm |
|
 |
Ferrari
|
BlueStorm написа: Как разбра че е пресечено? Намаля ли незнайно как охл. течност?
Маслото стана ли на цвят като боза?
|
Сря Юни 28, 2006 4:59 pm |
|
 |
kiro_of_the_day
|
Ако е намесена и водата - лошо! Ама пък много издръжлив тоя двигател, бре...
|
Сря Юни 28, 2006 10:24 pm |
|
 |
Dodo 155
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm Мнения: 495 Местоположение: София
|
Nino написа: Според мен е почти абсурд да се пресече от смесване на въпросните масла! Така,че проблема да се търси там където колегите по-горе те съветват.Водата май е намесена в ситуацията.
Днешните масла са така направени, че ако ги смесиш случайно да няма ядове
Полусинтетиката е минерално масло със синтетични добавки :idea: Няма как да се пресече.
По-вероятно е да е запушен VOS (Vapour Oil Separator). Тогава колата почва да си лапа много масло без да е повредена.
Ако колата е прецакана и харчи наистина толкова масло, то отзад ще пуши като кораб :idea:
От друга страна, ако се пресича толкова пъти маслото, то мотора на колегата вече няма да е сред живите
Щеше да е затегнал отдавна :idea:
_________________ FIAT Punto 99' 1.7 TD
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
|
Сря Юни 28, 2006 10:56 pm |
|
 |
Axl
Кара детска количка
Регистриран на: Съб Ное 26, 2005 11:44 pm Мнения: 12 Местоположение: София 15 Младост
|
ами само предположих , че се е пресякло.Честно казано нямам идея какво става.
Между другото не е намалявала изобщо охладителната течност, нито маслото си е променило цвета.
Какво имате предвид да се търси вода? Мислите, че някъде се получава конденз или нещо друго?
Моля ви за нещо по-конкретно.
Къде се намира VOS (Vapour Oil Separator)? и как изглежда?
|
Чет Юни 29, 2006 1:16 am |
|
 |
Na6io
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Юни 13, 2006 5:30 pm Мнения: 90 Местоположение: София 23 Панчарево
|
При такъв разход на масло зад теб трябва да има поне 15м. бял дим.Аз ти препоръчвам да отвориш кутията на въздушния филтър и да видиш там дали няма масло и по мъркуча към турбото,ако има търси проблема в турбото.
Лятото не е лошо да караш с Селения 15W40 Turbo Diesel ,а зимата с Селения 10W40 Turbo Diesel.
_________________ Stilo 1.9JTD
|
Чет Юни 29, 2006 10:54 am |
|
 |
Dodo 155
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm Мнения: 495 Местоположение: София
|
Na6io написа: При такъв разход на масло зад теб трябва да има поне 15м. бял дим.Аз ти препоръчвам да отвориш кутията на въздушния филтър и да видиш там дали няма масло и по мъркуча към турбото,ако има търси проблема в турбото. Лятото не е лошо да караш с Селения 15W40 Turbo Diesel ,а зимата с Селения 10W40 Turbo Diesel.
Ако кара с 15W40 сигурно ще продължи да му харчи  Това, че е по-гъсто не значи че се "отмива" добре от сегмента :!:
Този двигател е конструиран за 10W40, така че няма страшно  Аз лично не бих слагал Селения. И на мен Алфа-та ми харчеше доста масло със Селенията. Когато сложих ФИНА и разхода падна в нормите
На моето Пунто му сложих МОТУЛ 4100 Turbolight и смея да кажа, че двигателят мърка в момента :mrgreen: Малко по-скъпо е, но на турбинката и валчетата ще им е мазничко :mrgreen: :mrgreen:
_________________ FIAT Punto 99' 1.7 TD
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
|
Чет Юни 29, 2006 11:44 pm |
|
 |
Nino
|
Dodo 155 написа: На моето Пунто му сложих МОТУЛ 4100 Turbolight и смея да кажа, че двигателят мърка в момента :mrgreen: Малко по-скъпо е, но на турбинката и валчетата ще им е мазничко :mrgreen: :mrgreen:
Абсолютно съм съгласен.В момента и аз съм с МОТUL 6100 10W/40
|
Пет Юни 30, 2006 9:15 am |
|
 |
doofiat
|
Колко е по-скъпо?
|
Пет Юни 30, 2006 10:03 am |
|
 |
Axl
Кара детска количка
Регистриран на: Съб Ное 26, 2005 11:44 pm Мнения: 12 Местоположение: София 15 Младост
|
 VOS (Vapour Oil Separator)!!!?
Колеги за маслото добре- благодаря за съвета.
Но проблема е другаде.
Не знам къде да търся VOS (Vapour Oil Separator) и как да го почистя.
Мисла, че открих нещо наподобяващо на него когато се застане срещу двигателя в дясно ниско долу всъщност близо до дясната страна на двигателя като единият маркуч излизащ от "нещото"  отива към радиатора на климатика като преди да влезе в радиатора на климатика около 30 см. преди това има някакъв датчик.След тоя датчик цялата тръба е омаслена а всъщност и самия датчик.А влизащият в това "нещо" не можах да го проследя.
Въпросното "нещо", за което аз си мисля, че е VOS (Vapour Oil Separator) и дано да е!  има кръгла форма погледнато отгоре и нещо като пластмасова или бакилитна обвивка. Погледнато отстрани изглежда като малък цилиндър. Май ще бъде по-добре да пусна снимка.Стига да се навиете да хвърлите един поглед.
|
Пет Юни 30, 2006 10:16 am |
|
 |
Dodo 155
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm Мнения: 495 Местоположение: София
|
doofiat написа: Колко е по-скъпо?
Ами 5л. излизат някъде 71лв. :roll:
_________________ FIAT Punto 99' 1.7 TD
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
|
Съб Юли 01, 2006 12:15 am |
|
 |
Dodo 155
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm Мнения: 495 Местоположение: София
|
 Re: VOS (Vapour Oil Separator)!!!?
Axl написа: Колеги за маслото добре- благодаря за съвета. Но проблема е другаде. Не знам къде да търся VOS (Vapour Oil Separator) и как да го почистя. Мисла, че открих нещо наподобяващо на него когато се застане срещу двигателя в дясно ниско долу всъщност близо до дясната страна на двигателя като единият маркуч излизащ от "нещото"  отива към радиатора на климатика като преди да влезе в радиатора на климатика около 30 см. преди това има някакъв датчик.След тоя датчик цялата тръба е омаслена а всъщност и самия датчик.А влизащият в това "нещо" не можах да го проследя. Въпросното "нещо", за което аз си мисля, че е VOS (Vapour Oil Separator) и дано да е!  има кръгла форма погледнато отгоре и нещо като пластмасова или бакилитна обвивка. Погледнато отстрани изглежда като малък цилиндър. Май ще бъде по-добре да пусна снимка.Стига да се навиете да хвърлите един поглед.
Най-добре пусни снимки :idea:
Иначе той е свързан с картерните газове от едната страна (може да е горе), а от другата влиза някъде в интейка.
_________________ FIAT Punto 99' 1.7 TD
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
|
Съб Юли 01, 2006 12:17 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |