Автор |
Съобщение |
AA
Кара детска количка
Регистриран на: Вто Окт 18, 2005 8:37 pm Мнения: 8 Местоположение: Велико Търново
|
 TDi - TDS
По какво се отличават 1.9TDi - 1.9TDS? Може ли да се каже че единия е определено по добър от другия?
|
Сря Апр 12, 2006 6:42 am |
|
 |
Ferrari
|
 Re: TDi - TDS
AA написа: По какво се отличават 1.9TDi - 1.9TDS? Може ли да се каже че единия е определено по добър от другия?
Аз даже не знам кои двигатели на FIAT кръстиха TDi. Това е немското означение, което нашите автотърговци лепнаха на FIAT.
|
Сря Апр 12, 2006 7:20 am |
|
 |
Nino
|
 Re: TDi - TDS
AA написа: По какво се отличават 1.9TDi - 1.9TDS? Може ли да се каже че единия е определено по добър от другия?
Няма двигател TDI при Фиат.С това означение, което е чисто търговска марка ,германците означават турбодизелите с директно впръскване на горивото и по-късно системата "помпа-дюза" която е подобна на "комън рейл", говорим за Фолксваген груп.
Разбирам въпроса ти така: "По какво се различава турбодизелът с директно впръскване от турбодизелът с индиректно такова /вихрова камера/".
|
Сря Апр 12, 2006 9:13 am |
|
 |
AA
Кара детска количка
Регистриран на: Вто Окт 18, 2005 8:37 pm Мнения: 8 Местоположение: Велико Търново
|
Малко обяснения по въпроса - скоро ще сменям колата Карам 9 години една REGATA и не ми се сменя марката Евентуално ще търся дизел но предпочитам без много електроника Четох прилични отзиви за LANCIA 1.9TDS а в много обяви се говори за 1.9TDI та затова ме интересуваше разликата между двигателите Май че ще търся комби - колата ще се ползува за работа а не за състезания - ще се поддържа но няма да се глези Всъщност ако някой има наблюдения за нещо подходящо може да драсне два реда
|
Сря Апр 12, 2006 11:25 am |
|
 |
Ferrari
|
Не споменаваш за коя Lancia става дума. Ако е до 98 година със сигурност много електроника няма. При обикновения FIAT 1.9TD мотор се ползва механична помпа LUCAS и турбо (мощността е 90 конски сили). При по новите двигатели, които се слагат в Bravo/Brava и Marea помпата вече е електрическа и се управлява от компютър. Двигателите при FIAT се водят TD75 и TD100 - съответно 75 и 100 конски сили. След 1998 година се монтира 1.9JTD 105 конски сили - модерен common-rail двигател с турбо компресор. Не виждам какво те плаши електрониката TD100 и 1.9JTD моторите са се доказали и като динамика и като качество.
|
Сря Апр 12, 2006 11:35 am |
|
 |
AA
Кара детска количка
Регистриран на: Вто Окт 18, 2005 8:37 pm Мнения: 8 Местоположение: Велико Търново
|
По скоро ще е преди 1998
Нещо от рода на http://mobile.bg/perl/main.cgi?topmenu= ... f1=details
http://mobile.bg/perl/main.cgi?topmenu= ... f1=details
Е харесва ми да кажем и
http://mobile.bg/perl/main.cgi?topmenu= ... f1=details
но не съм сигурен че е оправдано да се натоварвам с две три хиляди отгоре а и колата е с един син ключ а иначе изглежда добре
|
Сря Апр 12, 2006 12:39 pm |
|
 |
pugsy
|
едни от последнтите типота 94-95 имат много хубав дизел
един приятел разкарва едно такова
и бая върви има неква електроника
|
Сря Апр 12, 2006 12:45 pm |
|
 |
Gugev
|
 ТD/TDi
1.9TD си има и i,но италианците не го пишат. I- това не е означение за за директно впръскване, а означава Intercooler. Tова е радиатор, които охлажда въздуха и го сгъстява. Целта е да се впръска по-голямо количество въздух заедно с нафтата и да се подобри горенето. 
|
Пет Апр 14, 2006 5:08 pm |
|
 |
$ abarth $
Кара кола
Регистриран на: Съб Апр 01, 2006 11:43 am Мнения: 246 Местоположение: София 09 Лозенец
|
 Re: ТD/TDi
Tова е радиатор, които охлажда въздуха и го сгъстява.
 хахаххаххха
|
Пет Апр 14, 2006 5:49 pm |
|
 |
Ferrari
|
 Re: ТD/TDi
$ abarth $ написа: Tова е радиатор, които охлажда въздуха и го сгъстява.  хахаххаххха
Има много верни неща в думите на колегата. Студения въздух е по-плътен от топлия. Т.е. в цилиндъра би се побрал повече студен въздух от колкото топъл. А турбото доста загрява въздуха нагнетявайки го.
|
Пет Апр 14, 2006 5:54 pm |
|
 |
me_to_u
|
TDI е запазена марка на ВАГ. I-то не е означение за междинен охладител,а точно директно впръскване.
|
Пет Апр 14, 2006 8:25 pm |
|
 |
pinko168
|
me_to_u написа: TDI е запазена марка на ВАГ. I-то не е означение за междинен охладител,а точно директно впръскване.
Точно така, запазена марка на VAG е.
TDI значи TurboDirectInjektion, а SDI - SaugerDirectInjektion (saugen значи смуча, демек атмосферен двигател)
|
Пет Апр 14, 2006 10:18 pm |
|
 |
nik_g
Кара детска количка
Регистриран на: Пет Фев 24, 2006 12:01 am Мнения: 11 Местоположение: София
|
И аз да попитам защото въпроса е по темата.Има ли разлика тогава в конете на 1,9TD100 и 1,9TDI100 за Мареа например, защото съм срещал коли на които пише на предпазния капак на двигателя ТD и TDI а на емблемата на калника пише че и двата са 100 коня.А нали са само два мотора TD75 и TD100.Това "I" означавали ,че има някаква разлика в мощността на двигателя?Не ми е ясно нещо.Ако някой може да ме светне по въпроса.
|
Съб Апр 15, 2006 11:37 am |
|
 |
Sven
|
Има "TDI" и "TDi" и двете означават различно, в единя случай е турбо дизел интеркулер. Също така има значение буквите с какъв цвят са изписани което означавва друго и т.н.
|
Съб Апр 15, 2006 12:39 pm |
|
 |
me_to_u
|
Sven написа: Има "TDI" и "TDi" и двете означават различно, в единя случай е турбо дизел интеркулер. Също така има значение буквите с какъв цвят са изписани което означавва друго и т.н.
По пътя на логиката тогава "TDi" трябва да означава "турбо дизел интеркулер", защото "TDI" не е. А коя марка ползва "TDi" и правят ли те дизели с принудително пълнене без междинен оладител, за да обозначават, че точно този модел има такъв?
|
Съб Апр 15, 2006 1:06 pm |
|
|