Дата и час: Чет Май 01, 2025 10:31 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Убедете ме! 
Автор Съобщение
UNREAD_POST Убедете ме!
Здравейте!
Значи следния въпрос: иска ми се да си сменя Фиестата (88-ма год., 1.6 Д) с нова-стара кола; не че е лоша, ами влиза във възраста да почне да отказва ту едно, ту друго. Сега имам да сменям гарнитура на главата, а май се задава осн. ремонт на двг - шлайф на цилиндри и тн. От Мото-Пфое могат да ми продадат чисто нов двигател за около 5500, като им върна стария (!!!).

Мога да издържа на цената за новата до 5300 лв. Изизкванията са за кола с нисък разход на гориво, ниски до средни разходи по карането, желателно с по-голям клирънс заради дупките в красивата ни столица. Досега съм гледал Алфа 145 и Брава -- интересуват ме само дизели. Не съм любител на резачки и потегляне, при което да колата да кърти павета и да мирише на изгоряла гума. Е, не съм некоя флегма от друга страна. При моите изходни данни естествено се насочих към италианските коли. При цена XYZU те са от по-нова година и с повече екстри от германските, макар че за мен климатикът не е задължително условие, както не са такова и електрическите стъкла -- е, ако ги има, няма да ги махам.

Алфите май са ниски за родните улици.
Другите възможности са Голф или Ескорт. За Опел Астра не ща да чувам (субективни причини).

Моля ви, убедете ме -- дайте разумни доводи за Алфа (ТД) или Брава (Д или ТД -- JTD за мен е от областта на мечтите). Моите доводи са чисто емоционални -- кефят ме и толкова. Голфовете не са лоши май, но ТДИ-тата са доста скъпи (но разхода на гориво е супер нисък), а ТД-та имат лоша слава (проблеми с двг). Освен това са ниски -- 130 мм клирънс (Бравата е със 150). Ескортите също имат проблеми до 96 г., а след това цените им са като на италианките. С една дума -- какво да отговоря на въпроса "защо Брава, а не Голф" ? Всички, с които съм говорил, един собственик на Алфа и един познат монтьор включително, ме разубеждават за италианските коли.
Някои има ли Брава с атмосферен дизел (65 к.с)? какви са впечатленията?
Извинявам се за неминуемото повторение на темата. Ако модераторите сметнат, че подобна вече е пускана, нека я изтрият.
Поздрави, :D
Райо


Вто Апр 04, 2006 2:29 pm
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 11:25 pm
Мнения: 1315
Местоположение: София 04 Оборище
UNREAD_POST 
Незнам защо те разубеждават майторите и какви са им доводите, но не ме и интересува...

Моя съвет е: Брава 1.9 TD

А най-важното е да внимаваш на каква попадаш, защото ако е зле поддържана не очаквай чудеса... ако е добре поддържана обаче можеш да си сигурен че няма да ти се слиза от автомобила...

УСПЕХ!

_________________
FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
Изображение


Вто Апр 04, 2006 2:50 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Да, имах Брава с атмосферния двигател 1929 куб.см/65 кс и мога да ти кажа, че слага в джоба аналогичният мотор на Рено F8Q.По скоро е сравним с този на Пежо.Двигателят е тих и спокоен, въобще не гореше масло и пушеше малко.Продадох я защото щях да купувам "Стило", но нещата не станаха и взех Пунто-МК2, също атмосферен дизел, 1910 см3, но по-нов мотор и с електронна помпа.
Не зная защо спряха да произвеждат 1929 см3-я мотор,но предполагам заради екологията.
Преди много години карах една "Регата" със същият двигател и мотора тотално "фалира" на около 710 хил.км.
В момента мисля, че можеш да намерих за прилични пари "Брава" с този двигател, дано да я улучиш запазена и мисля,че няма да съжаляваш.Никакви електроники и ядове.. дори "смукача" (обогатителя) e на жило.Евтина поддръжка...помня,че двете ролки на ангренажа бяха по 36 лв и ремъка 29,труд 40.Минаваш с около 140 лв.

Успех! :mrgreen:


Вто Апр 04, 2006 2:51 pm
UNREAD_POST 
Мерси за съветите и отзивите!

доводите на майсторите : техният голям (!) опит така им подсказвал ! :mrgreen:
доводите на "познавача" : майсторите, като работели по Алфата, му калкулирали повече часове работа, щото по-трудно са работело (?!?), частите били скъпи.

Mazgarev написа:
Цитат:
...ако е добре поддържана обаче можеш да си сигурен че няма да ти се слиза от автомобила...

Аз само като я гледам на снимка и вече ми се иска да я подкарам и не ми се слиза и отсега. Тук една съседка си купи Брава 1.4 12кл. и е направо очарована.

По повод на написаното от Нино -- 700000км без ремонт -- е те т'ва е двигател! Има с какво да се затапят тия, дето говорят за италианските коли.

Още веднъж -- благодаря за отзивите и подкрепата!

Р.


Вто Апр 04, 2006 3:09 pm
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am
Мнения: 712
Местоположение: София
UNREAD_POST 
За дизела основния довод който съм чувал, че са карани страшно много преди да влезнат в БГ, а километражите винаги ги манипулират за да изглеждат малко (пише 90, а те са на 250-300 хиляди)!
С други думи ако наистина двигателя е запазен то нямаш никава причина да стоиш на страна от дизелките на ФИАТ.

_________________
FIAT Marea


Вто Апр 04, 2006 4:13 pm
Профил
UNREAD_POST 
Само една уговорка!Машинката я използвах предимно на извънградско.Пътувах Велинград-София-Бургас около 3-4 пъти седмично.Е, вярно в повечето случаи имаше малко ремарке, но затова си плащах - 3 смени на съединител и два ремонта на скорости.Но иначе мотора е "КАТЪР".


Вто Апр 04, 2006 4:33 pm
UNREAD_POST 
Nino написа:
Само една уговорка!Машинката я използвах предимно на извънградско.Пътувах Велинград-София-Бургас около 3-4 пъти седмично.Е, вярно в повечето случаи имаше малко ремарке, но затова си плащах - 3 смени на съединител и два ремонта на скорости.Но иначе мотора е "КАТЪР".


Е, баба ми живее във Велинград, доста често ходя до там с Фиестата. Редовно ми прегрява по дефилето след Варвара. Фиестата е на 250 000 км, от които аз съм навъртял около 25000 (три години каране). А преди това колата е била на бащата на шурея ми (=мъж на сестра ми). А преди него колко е карана не е ясно. Мисля, че сдухания дизел ще мога да го позная. А ако прилича на моя --със сигурност :mrgreen: .

За безумните километри преди да дойдат в БГ-то е ясно -- дизелвата кола се кара повече от бензиновата. Имам ясното съзнание, че няма да е като нов и че купувам кола с двигател, който след някои и друга година ще е почти пред основен ремонт. Но по-добре основен ремонт на двигател на свястна кола, отколкото почти същите пари за основен ремонт на кола, която така или иначе вече е за пенсия (тия дни се чувах с предишния собственик, който ме попита "абе Фиестата още ли върви")

Всъщност, какава е "ремонтопригодността" на дизелите от Фиат? Може ли да се шлайфат цилиндрите и главата, да се сменят сегменти ?
поздрави,
Р.


Вто Апр 04, 2006 5:04 pm
UNREAD_POST 
Аз също съм от Велинград но от 25 години живея в София.Относно ремонтнопригодноста, не съм правил ремонт, но мисля че няма проблем.Но кой ти ремонтира сега.Говоря за пълен основен ремонт.Този мотор (1.9d) спецално е много удобен за обслужване, свещи,дюзи и т.н.При моя на Пунтото всичко е отзад.. помпа,дюзи,свещи и е по-неудобно.Но ако купиш колата,за която имаш намерение,дано не ти се налага скоро да се кефиш на ремонтнопригодността! :mrgreen:


Последна промяна Nino на Вто Апр 04, 2006 6:38 pm, променена общо 1 път



Вто Апр 04, 2006 5:24 pm
UNREAD_POST 
Nino написа:
Аз също съм от Велинград но от 25 години живея в София.Относно ремонтнопригодноста, не съм правил ремонт, но мисля че няма проблем.Но кой ти ремонтира сега.Говоря за пълен основен ремонт.Този мотор (1.9d) спецално е много удобен за обслужване, свещи,дюзи и т.н.При моя на Пунтото всичко е отзад.. помпа,дюзи,свещи и е по-удобно.Но ако купиш колата,за която имаш намерение,дано не ти се налага скоро да се кефиш на ремонтнопригодността! :mrgreen:


:D ,
мерси!
Р.


Вто Апр 04, 2006 5:35 pm
UNREAD_POST 
Аз също си мечтая за това дето е на аватара ми. Ще видим кога ще има пари за него, щото съвета вече съм го получил Yellow_Flash_Colorz_PDT_06


Вто Апр 04, 2006 5:52 pm
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 11:25 pm
Мнения: 1315
Местоположение: София 04 Оборище
UNREAD_POST 
Mitko написа:
Аз също си мечтая за това дето е на аватара ми. Ще видим кога ще има пари за него, щото съвета вече съм го получил Yellow_Flash_Colorz_PDT_06


а това на аватара ти е...?

_________________
FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
Изображение


Вто Апр 04, 2006 5:55 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
1.9JTD 105 коня


Вто Апр 04, 2006 6:24 pm
UNREAD_POST 
Mitko написа:
1.9JTD 105 коня


А направо 150кс- също 1.9JTD :mrgreen:


Вто Апр 04, 2006 6:37 pm
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am
Мнения: 712
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Mitko написа:
1.9JTD 105 коня

Отличен избор :mrgreen: Пожелавам ти го! :punk:

_________________
FIAT Marea


Вто Апр 04, 2006 8:26 pm
Профил

Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 9:46 pm
Мнения: 1
Местоположение: София 07 Слатина
UNREAD_POST 
стар дизел =терикат в криза


Вто Апр 04, 2006 8:33 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg