Автор |
Съобщение |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
ТД100 - пуши, завишен разход, теч на нафта
Здравейте колеги. Цяло лято не бях карал Фиата и сега като го подкарах тръгнаха доста проблеми на куп. Надявам се задружно да можем да решим поне някой от тях.
На последните 1000км имам завишен разход. Току що пътувах по "Тракия". За първи път от както притежавам автомобила (около 15к км) го видях да пуши. Беше само малко кълбо и при повторно натискане на педала нищо не видях. Затова направих експеримент. 4-та предавка пълна газ. С наближаването на 4000 оборота ясно забележимо пушене. Не е еднократно, а постоянно. Пробвах на 5-та, но бях с 3-ма човека и не беше разумно да експериментирам при скорост над 160. До тази скорост нямаше нищо. Това на 3-та до сега не бях го правил, но пролетта карах за кртатко със 190км/ч, нямаше забележимо пушене. Разхода за тези 200 км по "Тракия" е силно завишен, най-вероятно надвишава 8/100. При скоростта с която карах обикновено съм в рамките 6.3-6.8. Сега относно теча на нафта. Преди около седмица свалих шумоизолиращата PCV кора над двигателя, за да го огледам как е и видях насъбрана нафта около 2 от дюзите (не знам номерацията на цилиндрите, крайните две от към ангренажния ремък). Причини, решения?!
За автомобила: '98 Браво ТД100, 130000км, затапен EGR, не гори масло. Моля да помогнете за изясняването на проблемите, а защо не и за решаването им. Благодаря предварително!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Окт 13, 2008 11:05 am |
|
|
rsof
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Сеп 17, 2007 10:24 am Мнения: 69 Местоположение: Пловдив / Luxembourg
|
Маркучите за обратната нафта да не са нацепени и да таи по малко нафта и от там да дърпа въздух ! Пали ли лесно колата сутрин ? И какво пуши ,сиво или черно ?
_________________ / Fiat Marea Weekend / 1.9 TD 100/ / Škoda Fabia / 1.9 TDI /
http://rbrbgcup.betaracing.net/index_bg.html
|
Пон Окт 13, 2008 12:01 pm |
|
|
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Пали изключително лесно, маркучите на пръв поглед изглеждат добре. Не мога да определя цвета понеже го гледам в огледалото с голяма скорост. По-скоро бих казал черно. Забравих да спомена, че от известно време карам с "крадена" нафта, уж зареждана в Шел. Преди карах на Premium/Alpine, а в последствие след голямото поскъпване Sprint Diesel на OMV.
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Окт 13, 2008 12:06 pm |
|
|
arsenov
|
Здравей колега ! Проблема ти е точно от маркучите за обратната нафта както е казал колегата rsof , аз имах същия проблем , но само на една от дюзите имаше локвичка взех си 1 метър маслоустойчив маркуч и смених само въпросното маркуче вече няма локвичка . Маркучето беше напукано и на пръв поглед изглежда здраво , но проблема си го има за това или го срежи в двата края да отстраниш напуканото или смени маркучите и проблема ще е решен . Успех !
|
Пон Окт 13, 2008 12:50 pm |
|
|
specialista
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm Мнения: 190 Местоположение: Ямбол
|
Колегите се хващат за най-логичното и то е да протекат маркучите за излишното гориво.Вярно най-логичното е.Но аз препоръчвам да се отделят десетина минути за да се подсуши добре местото и да се запали колата.Тя сама ще покаже от къде тече.Обърни внимание на още две места които са в сферата на вероятностите:да ли са стегнати тръбичките за високо налягане към дюзите и да не би да (извира)между дюзата и главата(там където е навита).А между впрочем дюзата е от две части завити една към друга и от там също е възможно да пропусне.
Успех!!!
|
Пон Окт 13, 2008 10:54 pm |
|
|
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
по мои наблюдения тече именно там, където се съединяват двете части на дюзата.
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Окт 13, 2008 11:06 pm |
|
|
specialista
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm Мнения: 190 Местоположение: Ямбол
|
Ако наистина е там а не между дюзата и главата,проблема се решава така:с ключ 17мм се развива тръбичката ,с дълбока чаша 27 мм се развива дюзата(освен ако не е на първи цилиндър че там заради умницата нещата са по-сложни),след което с помощта на менгеме и 27мм се разглобяват двете части на дюзата.вътре има разпръсквач,конусен уплътнител(който е главния виновник за теча),пружина,регулираща шайба и едно по-малко конусче което придава движението от иглата към пружината.За да тече от там или не са стегнати двете части една към друга или трябва да се смени конусния уплътнител.Той с долната си страна притиска цилиндъра на разпръсквача като му доставя гориво а с горната страна уплътнява в горната част на дюзата.
|
Пон Окт 13, 2008 11:42 pm |
|
|
specialista
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm Мнения: 190 Местоположение: Ямбол
|
Стават някакви гадости тук не мога да прикача файл за да онагледя нещата.Има изискване да пишем на български а в същото време трябва и да можем да разбираме и английския за да разберем защо определено действие е невъзможно!?
|
Пон Окт 13, 2008 11:52 pm |
|
|
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Днес ще опитам да установя източника на теча с по-голяма сигурност. Всички се насочиха към този теч, никой не спомена нищо за пушенето и за разхода. Възможни причини и евентуално ремонти?!
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Вто Окт 14, 2008 8:01 am |
|
|
specialista
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm Мнения: 190 Местоположение: Ямбол
|
Вярно отплеснахме се.За да пуши значи момента на подаване на гориво не е подходящ.Причини за това колкото щеш,
една от често срещаните причини е авансаторния клапан,умна дюза или грешки в управлението на запалването породени от грешна информация на периферните датчици.По механиката е възможно да е разминат зъб на ангренажа.
|
Вто Окт 14, 2008 9:44 am |
|
|
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Как се диагностицират предложените от теб проблеми?
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Вто Окт 14, 2008 12:26 pm |
|
|
specialista
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm Мнения: 190 Местоположение: Ямбол
|
1.Клапана, като дадеш контакт трябва десетина секунди от него да се чува специфичен шум,това е единственото което можеш да направиш с невъоръжени ръце.Останалото се тества на компютърна диагностика като този модел успешно се хваща и с обикновена ВИЗА.Ако има проблеми се изтриват и се тества наново.Това се отнася до управлението на мотора.
2. Ако има грешно зацепен ангренаж знаеш че там трябва да се отвори и да се провери идва ли всичко на белези.
Успех!!!
|
Вто Окт 14, 2008 3:07 pm |
|
|
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Мерси много на отзовалите се и специално на specialista. Последно питане - филтри на 12к - може ли и те да имат пръст в нещата?
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Вто Окт 14, 2008 4:57 pm |
|
|
specialista
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm Мнения: 190 Местоположение: Ямбол
|
И двата филтъра могат да причинят загуба на мощност а горивния дори спиране на колата.В същото време се съмнявам че при теб е нещо такова ,но за проба можеш да извадиш въздушния нацяло , а горивния аз съветвам да се сменя с маслото.
|
Вто Окт 14, 2008 5:59 pm |
|
|
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Не мисля, че има загуба на мощност. Преди малко погледнах маркучите за обратната нафта. Буквално се разпаднаха в ръцете ми в момента в които започнах да ги бутам. Молба специално към колегата arsenov, който спомена че ги е менял - от къде мога да закупя такива, защото от едно бутване останах без кола, а ми трябва всеки ден?
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Вто Окт 14, 2008 7:00 pm |
|
|