Дата и час: Пет Ное 01, 2024 2:49 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Проблем при палене ТД100 
Автор Съобщение
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm
Мнения: 203
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST Проблем при палене ТД100
Привет колеги,
От преди няколко дни се случи следното: запалих колата на студен двигател и при опит да потегля тя угасна. Реших че просто съм изпуснал съединителя или нещо подобно. Запалих отново и си продължих. Но след известно време разбрах каква е истината. Значи много често при студен старт двигателя пали и започва да работи много по шумно. Доста гаден метален шум, не мога да кажа дали е нещо различно от типичния дизелов звук, но определено е значително по-силно. Оборотите са в норма, по таблото нищо не свети. Дори при най-малкия опит да се пусне съединителя оборотите направо се сриват. Абсолютно невъзможно е да се потегли без газ. Който кара дизел знае за какво говоря и знае че поприцнип това не е никакъв проблем дори при студен двигател по нагорнище. Всичко това продължава няколко секунди (10-20 може би) след изведнъж колата утихва (наистина става много по-тиха) и всичко си е по старому. Автомобила пали без проблеми. Не усещам проблеми и при вървежа след това. Не винаги става горе описаното. Пробвах да угася и веднага да запаля отново. Един път имаше полза, други два не помогна.
Моля за помощ! Какво може да е това? Притеснявам се, че нещо много лошо се случва в тези секунди в който двигателя е толкова шумен и че мога да го повредя. Благодаря предварително на отзовалите се!

_________________
Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник


Чет Ное 20, 2008 11:35 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm
Мнения: 190
Местоположение: Ямбол
UNREAD_POST 
Забележи какво пуши когато се проявява проблема.Различния цвят на пушека(бял,черен,син) говори за различни проблеми като въздух в системата,повреден авансатор или нещо друго.Какво значи оборотите са в норми?На студена кола те трябва устойчиво да се над1000.


Чет Ное 20, 2008 11:35 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm
Мнения: 203
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST 
ами в порядъка 900-1000 са. Попринцип студена (или с климатик) държи съвсем леко под 1000, а загряла съвсем леко под 900. Ще погледна за цвета на пушека. Има развитие по случая. Това поведение се появи и при загрял мотор в движение на скорост. Отново гадна шумна работа на мотора. И още нещо: сегашните ми експерименти показват, че при изфорсиране до около 2-2.5 хил. оборота проблема изчезва.

_________________
Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник


Пет Ное 21, 2008 1:17 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Съб Мар 10, 2007 9:07 am
Мнения: 86
Местоположение: София 15 Младост
UNREAD_POST 
за мен е повреден авансатор


Нед Ное 23, 2008 3:13 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm
Мнения: 203
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST 
В случай на неизправен авансатор не следва ли да паля трудно? Изобщо не ми е ясно какво е устройството и предназначението му, само съм чувал, че е свързан с паленето. Ако може малко повече инфо по въпроса и да ми кажеш защо мислиш че е той и за какво да гледам за да го диагностицирам.

_________________
Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник


Нед Ное 23, 2008 3:18 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Съб Мар 10, 2007 9:07 am
Мнения: 86
Местоположение: София 15 Младост
UNREAD_POST 
мисля си така защото съм пробвал да изключа моя като му откача жиците.Звука е невероятен и колата много трудно потегля.по принцип тоя чарк регулира аванса,той фактически е изпълнителния елемент.ЕКУ-то събира инфо от една купчина датчици и резултата се подава за изпълнение на авансатора.Силен метален звук означава вероятно голям или максимален аванс.Колата не би трябвало да върви и ще пуши като строшена.Освен това и работи лошо на празен ход.Такава проба съм правил аз при абс откачен авансатор,при повреден може би нещата ще бъдат подобни .Защо не пробваш да го свалиш вътре има фина мрежичка да не се е затлачила.Виж също и куплунга му.А умната дюза свети ли ти?От друга страна метален звук може да се получи и от запушена дюза или въздух минаваш през разпръсквач поогледай малко около дюзите маркучета течове и т.н.Пипай с ръка металните тръбички към всяка дюза и ще установиш коя чатка ако е от това.


Нед Ное 23, 2008 4:19 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm
Мнения: 203
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST 
Днес най-накрая успях да видя какво пуши - черен пушек е! От това което ми описваш при изключен авансатор силно наподобява моите проблеми. А това че се оправя при повишаване на оборотите и в общия случай повече не се появява насочва ли те към нещо? За мен това е ключово, че проблема се появява понякога и изчезва след изфорсиране (от порядъка на 2500-3000). Дюзата не свети! Скоро сменях маркучи за обратна нафта и попринцип проверявам от време на време как стоят нещата около тях периодично. Днес махах кората за да огледам за течове и нещо което да бие на очи. Неопитното ми око нищо нередно не откри. Значи казваш когато ми направи въртела, да пробвам да хвана всяка тръбичка за налягане и трябва да усетя ако има проблем?

_________________
Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник


Нед Ное 23, 2008 9:57 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm
Мнения: 190
Местоположение: Ямбол
UNREAD_POST 
Авансатора не работи във всички режими.Черния пушек е симптом на предвърение(по рано се подава горивото),в момент на старт авансатора коригира началото на подаване на горивото.Неволното гаснене е симптом на въздух в системата,
а защо и от къде е попаднал вие ще кажете,след щателна проверка.


Пон Ное 24, 2008 11:27 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm
Мнения: 203
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST 
specialista написа:
Авансатора не работи във всички режими.Черния пушек е симптом на предвърение(по рано се подава горивото),в момент на старт авансатора коригира началото на подаване на горивото.Неволното гаснене е симптом на въздух в системата,
а защо и от къде е попаднал вие ще кажете,след щателна проверка.

Написал си че неволното гаснене е симптом на въздух. Какво имаш в предвид неволно гаснене. Притеснявам се да не си ме разбрал грешно. Колата не гасне сама, но при леко натоварване мотора губи обороти и тръгва да гасне.

_________________
Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник


Пон Ное 24, 2008 11:31 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm
Мнения: 190
Местоположение: Ямбол
UNREAD_POST 
точно това имах в предвид,загуба на мощност при промяна на натоварването на мотора.Абе не и стига гоериво.За празния ход е добре но като отпуснеш съединителя и всичко свършва до там.После следва процедура по ново палене и междувременно вече помпата е захранена правилно на татък няма ядове да следващата сутрин.Успех!!!


Пон Ное 24, 2008 11:40 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm
Мнения: 203
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST 
А гадното тракане връзва ли се с този сценарии? И това че се появява и в движение на скорост на загрял мотор?

_________________
Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник


Пон Ное 24, 2008 11:46 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm
Мнения: 190
Местоположение: Ямбол
UNREAD_POST 
Тук се намесва и кофти работа на авансатора.Ако съм разбрал правилно мотора без причина почва да работи много твърдо шумно и да пуши черно.Ако пуши бяло и смуче въздух от някъде може да се наблюдава дори и само форсиране на моменти но колата работи завидно тихо.


Вто Ное 25, 2008 8:55 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm
Мнения: 203
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST 
Да обобщя. Пали лесно и винаги. В 90% след като запали има изключително твърда и шумна работа на мотора. В това състояние оборотите са около 900. След известно време или след изфорсиране на мотора (до около 3000 об) изведнъж всичко се оправя. При повишаване на оборотите пуши черно. След като се оправи оборотите се покачват на 1000. Започва да работи тихо и меко. При повишаване на оборотите пуши сиво (според мен пара от конденза) Проблема евентуално (много рядко) се появява и в движение. Подаване на повечко газ и повишаване на оборотите и всичко пак е ок.

_________________
Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник


Вто Ное 25, 2008 9:03 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg