Дата и час: Чет Мар 28, 2024 12:49 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Инфомрация за ТД 100 
Автор Съобщение
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm
Мнения: 203
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST Инфомрация за ТД 100
Искам да науча повече за мотора, защото много неща не са ми ясни, особено около запалването и горивоподаването. Ако може някой да ми изнесе една лекция на тема ТД 100 или да ми посочи място където мога да почета по въпроса (не е проблем ако е на английски, в краен случай на руски). Основните ми неизвестни са как се определя количеството на горивото? Какви са възможните настойки на помпата? Ролята на MAF (някъде бях чел че се ползва само за управление на EGR)? Какво управлява ECU при TD 100? И още много въпроси... Дано се намери някой да ме просветли. Благодаря предварително!

_________________
Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник


Вто Май 27, 2008 1:40 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm
Мнения: 190
Местоположение: Ямбол
UNREAD_POST 
Не знам какво му е толкова интересното на този мотор,че проявяваш такова любопитство.Може би мистерията на горивната уредба Лукас или по-скоро факта че почти е невъзможно да намериш публикувана официална информация
за това как се случват нещата там.Господата от Лукас си бранят авторското право изключително добре,но в крайна сметка всеки допуска грешки,и те имат такава.Не са предполагали че 10 годишни екземпляри все още вървящи ще попаднат в България и тук ще ги разгадаем на пук на всичко.И така нищо ново под слънцето.Ако познаваш обикновените помпи Лукас то тази работи по същия механичен начин като са и сложили един електронен регулатор на начало на подаване на горивото(авансаторен клапан).Именно него управлява ЕКУ и то в определени режими .Всичко това се случва по обединяване на информация получена от други периферни устройства.Общо взето прецизиран е момента за начало на подаване на горивото и постигнато достатъчно така че да отговаря на тогавашните изисквания .
Знам че ще ме обвините за това че съм постен от към информация,но ви казвам просто няма нужда да се дълбаете по навътре в нещата.И това е повече от достатъчно че се интересувате и се стараете редовно да си обслужвате машините.
Успех и безаварийна на всички!!!


Вто Май 27, 2008 10:36 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm
Мнения: 203
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST 
specialista написа:
...като са и сложили един електронен регулатор на начало на подаване на горивото(авансаторен клапан).Именно него управлява ЕКУ и то в определени режими ...

Тоест този клапан променя в някакви граници момента на подаване на гориво (който иначе е механичен). Правилно ли те рабирам. Това ли се нарича предварение на помпата? Разглеждах диаграма на помпа Лукас, мисля от Пежо и видях настройки като максимално количество гориво, някакъв обогатител имаше май, за крайно положение на газта, както и някой други настройки, които не намирам в диаграмата на помпа Лукас в Bravo/a Service Manual. Има ли ги тези настойки? Къде се намират? Исках да повиша налягането на турбото, но не можах да открия как да увелича горивото.

_________________
Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник


Вто Май 27, 2008 10:44 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm
Мнения: 190
Местоположение: Ямбол
UNREAD_POST 
Слушай приятел ,не знам какво му е на твоето турбо и защо и е притрябвало да му вдигаш налягането.Ще го кажа така че да има не еднозначно значение.Повече въздух значи може да поеме повече гориво.По-голямо налягане значи повече въздух,но в твоя случай по-голямо налягане не значи повече гориво.Ефекта ще е че по-рано ще достигне максималните стойности на циклово количество гориво.За да има ефекта който търсиш освен налягането на турбото трябва да се промени и цикловото количество на горивото на ГНП.Можеш да бъдеш сигурен че знам как става,но в този красив момент се обезсмисля притежаването на дизелов автомобил-при цена вече над 2.50лв. за литър.
Вярвайте ми не сме тези които откриваме топлата вода.


Сря Май 28, 2008 10:20 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm
Мнения: 203
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST 
Като цяло на постовете ти не им липсват думи, но им липса съдържание. Задал съм относително конкретни въпроси, а това което ти правиш е замазване на очите. Добре, явно не съм прав за горивото. Казваш, че ми трябва повишаване на цикловото количество гориво. И до там. Нито какво представлява, нито защо е така... А това че ти знаеш как става слабо ме топли, при положение че не го споделяш. Ако ти представляват професионална тайна, по добре изобщо не споменавай. А коментара относно дизеловия автомобил - ами собственик съм на такъв и за момента не мога да променя нещата.

_________________
Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник


Сря Май 28, 2008 10:30 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm
Мнения: 190
Местоположение: Ямбол
UNREAD_POST 
Виж какво приятел,явно съм те докачил с нещо за което съжалявам.Не е професионална тайна щом ти казвам че има начин и той е с промяна на цикловото количество на горивото.Друг е въпроса ако стана безкрайно изчерпателен пак ще са единици хората които ще ме разберат какво искам да кажа.По скоро не им препоръчвам тези интервенции защото се отнася за настройки на ГНП които са зададени вътре в самата нея,и които могат да се променят но пак ще го кажа че това се прави най малкото на стенд за ГНП.В крайна сметка не мога да разбера едно нещо ,да за съжаление горивата поскъпнаха отвратително много,да за твоя радост притежаваш един изключителен автомобил,да аз не съм човека който ти дава заплата или ти държи сметка как я харчиш,но не разбирам защо искаш да я накараш да харчи повече като първоначално със сигурност си взел дизел хем да се перчиш с него хем да ти е по-тънка возията.Ако настояваш да бръкнеш някъде по-на дълбоко пиши ми на лични и ще ти дам жокер.Иначе съжалявам за развоя на темата мислех че щом давам съвет постъпвам добре.
Успех!!!


Сря Май 28, 2008 11:49 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm
Мнения: 203
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST 
Не си ме разбрал правилно. Може би използвах малко по-остър тон, но не е било умишлено, може би по-скоро за да ми отговориш по-конкретно. Уважавам постовете ти защото виждам че имаш познания, а и освен това се занимаваш професионално. Идеята ми че на мен ми трябва точно това което ти мислиш че няма да е уместно за темата - а именно подробно кое, как, защо и какво следва от това. Знам че си е играчна да тръгнеш да обясняваш всичко, затова в първия пост писах че нямам против и да ми се посочи източник от където мога сам да се образовам. Цялата работа се състои в няколко неща. Първото е че мисля че двигателя не се представя много добре, а непознавайки системата трудно мога да си направя извод къде е причината. Второто е че ми се иска да върви една идея повече, но това по скоро за кратко с цел да се покефя и да видя какво може да се изтиска от мотора. Икономически погледнато не след дълго сам ще поискам да върна двигателя в състоянието му преди интервенциите. Като цяло това е. Иначе благодаря за съветите, ще ги имам в предвид, но и ако можеш съдействай ми за да понауча малко за машината си. Благодаря!

_________________
Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник


Чет Май 29, 2008 12:00 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg