Автор |
Съобщение |
zezi_ok
Кара велосипед
Регистриран на: Съб Мар 15, 2008 2:33 pm Мнения: 27 Местоположение: Плевен
|
4500 оборота ?! дизел , ВРЕДИ ЛИ ?!
Ами понеже не съм много в час. Да попитам може ли да прецакам двигаделя ако от време на време я настъпвам до 4500 (началото на червените чертички при оборотомера)
обикновенно си я карам с 2000-3000 оборота. (на колко е най полезно) Става дума за MAREA JTD 105 99Г.
|
Съб Май 17, 2008 11:30 am |
|
|
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Оборотите са допустими за мотора, а и има ограниюител за максимални обороти така, че не можеш да ги прехвърлиш.
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Съб Май 17, 2008 11:49 am |
|
|
zezi_ok
Кара велосипед
Регистриран на: Съб Мар 15, 2008 2:33 pm Мнения: 27 Местоположение: Плевен
|
Aми аз не се притеснявам да ги прехвърля ами да не би да му скъсявам живота по този начин
|
Съб Май 17, 2008 12:01 pm |
|
|
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Подложен е на по-интензивно износване, но не е нещо фатално. Другото което бих казал е, че няма смисъл от газене. Това е дизел, а той е най-силен в оборотите на въртящия си момент (около 2000).
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Съб Май 17, 2008 12:03 pm |
|
|
hit-ko
Член на клуба
Регистриран на: Нед Мар 06, 2005 3:12 pm Мнения: 2046 Местоположение: Ямбол
|
Re: 4500 оборота ?! дизел , ВРЕДИ ЛИ ?!
zezi_ok написа: Ами понеже не съм много в час. Да попитам може ли да прецакам двигаделя ако от време на време я настъпвам до 4500 (началото на червените чертички при оборотомера) обикновенно си я карам с 2000-3000 оборота. (на колко е най полезно) Става дума за MAREA JTD 105 99Г.
По принцип е вредно форсирането до червения сектор когато си на място и колата не е на скорост!!!
Но когато си на скорост, мотора е натоварен, това не е проблем!
Но , ако я настъпваш до тези обороти и тогава сменяш предавката, уверявам те, че набираш по-бавно отколкото ако си сменяш предавките на около 2500 - 3000 об/мин.
_________________ FIAT-SPORT
|
Нед Май 18, 2008 11:08 pm |
|
|
shark
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Апр 05, 2008 8:11 pm Мнения: 86 Местоположение: Бургас
|
Нормално е като превключиш след като си минал 4500 оборота да продалжиш да ускоряваш по бързо! Но не е хубаво да я изрязваш чак толкова много! Турбината ти се включва на около 2500-3000 оборота такаче тогава се осеща как колата трагва да варви, няма смисал да я мъчиш освен ако не ти се налага (например като изпреварваш)!
_________________ FIAT Punto 1.8 HGT 131 кс FIAT Bravo 1.9 TDI 100 кс FIAT Marea 1.9 TDI 100 кс FIAT Marea 1.9 TDI 100 кс
|
Вто Май 20, 2008 5:17 pm |
|
|
Airfan
Кара кола
Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am Мнения: 300 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
|
1. Турбината ти е "включена" перманентно.
2. Над 2600-2800 об. вече губиш, че не си превключил, защото кривата на въртящия момент вече спада.
3. Бензинките се ръчкат на 4500 и ускоряват по-добре в тези обороти.
_________________ http://www.airforce-bg.com
---------------------------------
'99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
---------------------------------
|
Вто Май 20, 2008 6:46 pm |
|
|
hit-ko
Член на клуба
Регистриран на: Нед Мар 06, 2005 3:12 pm Мнения: 2046 Местоположение: Ямбол
|
Тук, пускам една диаграма, от която се вижда, че макс. въртящ момент е най-висок между 1800 и 3000 об/мин
а над 4000 мощноста вече пада стремително и по-нататъшните обороти са безполезни!
Виждат се и резултатите от евентуален чип тунинг!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ FIAT-SPORT
|
Вто Май 20, 2008 8:38 pm |
|
|
shark
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Апр 05, 2008 8:11 pm Мнения: 86 Местоположение: Бургас
|
Airfan написа: 1. Турбината ти е "включена" перманентно. 2. Над 2600-2800 об. вече губиш, че не си превключил, защото кривата на въртящия момент вече спада. 3. Бензинките се ръчкат на 4500 и ускоряват по-добре в тези обороти.
Колега несам съвсвм съгласен с теб! Като турбината е постоянно "включена" защо колата след 2500 оборота почва да върви мнодо и чувам турбото!
Може да е включена постоянно но след 2500 оборота почва да работи както трябва!Ще се поинтересувам повече по този въпрос и ще пиша пак!
_________________ FIAT Punto 1.8 HGT 131 кс FIAT Bravo 1.9 TDI 100 кс FIAT Marea 1.9 TDI 100 кс FIAT Marea 1.9 TDI 100 кс
|
Вто Май 20, 2008 10:24 pm |
|
|
Airfan
Кара кола
Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am Мнения: 300 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
|
shark, ти си с TD, там незнам как е, но при JTD турбината се върти постоянно. Нормално е да се усеща осезателно действието на турбото в диапазона 1500-2500 оборота/мин. Над 2600-2700 об/мин турбото се разтоварва и има спад в мощността. Не е нормално да дърпа повече над 2500 об/мин. Би трябвало да дърпа най-добре около 2000 об/мин.
Говоря за двигател JTD105.
_________________ http://www.airforce-bg.com
---------------------------------
'99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
---------------------------------
|
Вто Май 20, 2008 10:57 pm |
|
|
sick_fuck
Кара велосипед
Регистриран на: Пет Авг 24, 2007 11:51 pm Мнения: 28 Местоположение: Пловдив Област
|
Ае пичове няма такова нещо "включена" турбина,тя се върти постоянно но просто след определени оборти(на всеки двигател е различно,но на повечето след около 2000) се развърта като прави макс налягане,под тия обороти просто няма достатъчен надув
|
Сря Май 21, 2008 12:35 am |
|
|