|
|
Дата и час: Съб Апр 27, 2024 9:04 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Малко двутактово масло в нафтата?
Автор |
Съобщение |
joro_d
Кара кола
Регистриран на: Пет Юни 27, 2008 1:41 am Мнения: 255 Местоположение: София 01 Средец
|
Винаги мисля когато правя нещо и най-вече преди да направя нещо. Въпросът беше има ли смисъл от влагане на минимално количество двутактово масло в дизеловото гориво. Моето мнение е - категорично да. Защо помпеният елемент на Бош се къса, а помпените елементи на Лукас/РотоДизел блокират - е, явно ти си по-големият капацитет в материята и няма начин да не го знаеш по-добре от мен. Не знам защо е тази враждебност - с кого говориш, с какво мнение си, кръстосване на шпаги и прочее. Ако искрено мислиш че говоря глупости - моля, седни срещу мен и ме убеди че това е така. С факти и доводи. Аз съм разумен човек и ще те чуя.
_________________ Tipo Gran Turismo 2.0 i.e. 159A6046
Alfa Romeo 156 1.8 TS
|
Пет Юни 27, 2008 10:44 pm |
|
|
specialista
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm Мнения: 190 Местоположение: Ямбол
|
Добавките и сезона са друга тема.Нека сам си решава всеки какво и как да използва.Аз нямам право да насърчавам
никой и в същото време не мога да остана без у частен когато се насърчават от други да слагат разни неща.
|
Пет Юни 27, 2008 10:48 pm |
|
|
ribar-imanqr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Ное 02, 2007 8:03 am Мнения: 178 Местоположение: Варна 02 Приморски
|
Моето мнение е че модераторите гледат футбол и е време да прекратят споровете ако искате и по една кофа компресия слагайте това всеки сам решава защо вместо да си помагаме се караме и си ги мерим .................................................................................
_________________ някой отиват в рая , някой в ада аз за риба,вече и ловец-абсолютен спец
Brava JTD105
|
Пет Юни 27, 2008 11:06 pm |
|
|
specialista
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm Мнения: 190 Местоположение: Ямбол
|
joro_d написа: Винаги мисля когато правя нещо и най-вече преди да направя нещо. Въпросът беше има ли смисъл от влагане на минимално количество двутактово масло в дизеловото гориво. Моето мнение е - категорично да. Защо помпеният елемент на Бош се къса, а помпените елементи на Лукас/РотоДизел блокират - е, явно ти си по-големият капацитет в материята и няма начин да не го знаеш по-добре от мен. Не знам защо е тази враждебност - с кого говориш, с какво мнение си, кръстосване на шпаги и прочее. Ако искрено мислиш че говоря глупости - моля, седни срещу мен и ме убеди че това е така. С факти и доводи. Аз съм разумен човек и ще те чуя.
Грешиш братле,враждебност към когото и да било във форума нямам и нямам основание за това,най-малко , че не познавам лично почти никой.Истината е че колегите не четат постовете ми и не осмислят казаното основавайки се на години практика,а се впечатляват от ник нейма (specialista) и от там се почват базиците включително и ти го направи
сигурен съм че е било неумишлено.Още повече ме жегва факта че показваш доста познания по темата и за това и ти зададох въпроса на който не си длъжен да отговаряш публично а може би сам на себе си.Когато отговориш правилно на въпроса сам ще стигнеш до някой изводи и надявам се ще разбереш че не само съм прав но и не се базикам с никой из форумите,просто споделям наученото с толкова труд през годините.Все ми се ще да спра вече тази тема и все се сещам за нещо,например. Защо ние българите си мислим че сме нещо безценно и че ние непрекъснато откриваме топлата вода.По една случайност тези технически (творения) ГНП - роторно разпределителни са създадени в чужбина и то преди десетилетия.Тъй ли на тамошния инженер не му хрумна да слага масло в нафтата?Явно и се е доверил по отношение на смазочност.Да водата е враг на помпения елемент и не само на него ако престои достатъчно дълго в ГНП.Може даже да блокира системата за промяна началото на подаване на горивото,на повечето Бош е долу там където би се утаила водата.Ефекта ще е същия и ако мине напред към високата страна,говоря за клапани на високото налягане и за разпръсквачи на дюзите.Общо взето нито една част от горивната апаратура на дизеловия двигател не обича водата.А що се отнася до масло в нафтата то със сигурност няма да се навреди на помпата ,а да ли ще помогне е под въпрос,така че много се отплеснах и смятам въпроса за мен вече да е приключил.Ако все пак някой има въпроси нека пита , може и да съм в състояние отговоря. Joro отговори си на въпроса ми,но първо помисли добре. Успех!!!
|
Съб Юни 28, 2008 9:28 am |
|
|
joro_d
Кара кола
Регистриран на: Пет Юни 27, 2008 1:41 am Мнения: 255 Местоположение: София 01 Средец
|
Сори за бъзика с никнейма - тъпо беше наистина, няма да се повтори.
За втори път ме приканваш да мисля, което направо убива всичко детско в мен... и на което за пореден път ще отговоря - да, благодаря, мисля. Апропо, едно време инженерите на запад не са си имали работа с лукойлско гориво.
Дали темата е приключена ще решат четящите и най-вече мислещи колеги.
_________________ Tipo Gran Turismo 2.0 i.e. 159A6046
Alfa Romeo 156 1.8 TS
|
Съб Юни 28, 2008 9:45 am |
|
|
Airfan
Кара кола
Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am Мнения: 300 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
|
Аз задавам следния въпрос към joro_d - как маслото ще абсорбира водата, за да й попречи да повреди елементи от горивната система?
Поздрави
_________________ http://www.airforce-bg.com
---------------------------------
'99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
---------------------------------
|
Съб Юни 28, 2008 10:36 am |
|
|
specialista
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm Мнения: 190 Местоположение: Ямбол
|
Не ми обръщай внимание и съхрани детското в себе си,от това няма по-хубаво.
|
Съб Юни 28, 2008 11:03 am |
|
|
joro_d
Кара кола
Регистриран на: Пет Юни 27, 2008 1:41 am Мнения: 255 Местоположение: София 01 Средец
|
Airfan, маслото не абсорбира водата. Образува емулсия, която в края на краищата малко или много смазва. Благодаря за въпроса. Не че това предотвратява всички проблеми, предизвикани от водата. Както споменах още в първият си пост по темата това ще удължи живота на помпата като цяло - помпен елемент / елементи, авансатори и прочее.
Specialista, да не обърна внимание на чуждо мнение подкрепено с доводи би било просташко.
_________________ Tipo Gran Turismo 2.0 i.e. 159A6046
Alfa Romeo 156 1.8 TS
|
Съб Юни 28, 2008 1:01 pm |
|
|
sok1
|
ribar-imanqr написа: Моето мнение е че модераторите гледат футбол и е време да прекратят споровете ако искате и по една кофа компресия слагайте това всеки сам решава защо вместо да си помагаме се караме и си ги мерим .................................................................................
Грешно ти е мнението. Темата е съвсем нормална, дори бих казал, че е полезна и интересна. Спорът, подкрепен с доста доводи, е в рамките на добрия тон. Дали някой си "го мери" или се кара, има кой да прецени. Разбира се, че всеки, както и ти, има право на мнеие. Стига да не засяга по един или друг начин нечии действия.
Извинявам се за офтопика!
|
Нед Юни 29, 2008 6:07 am |
|
|
specialista
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm Мнения: 190 Местоположение: Ямбол
|
Specialista, да не обърна внимание на чуждо мнение подкрепено с доводи би било просташко.[/quote]
На разбрах какво точно питаш.Тук освен моето не одобрение почти не видях друго такова.Имаш тема за размисъл приятел,и би било просташко (както се изразяваш )да не отговориш на един въпрос зададен директно.
За да няма повече спекулации ,ще кажа само че маслото няма да повреди помпата,а как влияе на работата и има кой да отговори на този въпрос и с нетърпение чакам отговора му.
|
Нед Юни 29, 2008 11:32 pm |
|
|
arsenov
|
И аз съм против разните масла и темподобни в нафтата . Такива изпълнения само на тракторите с отделен картер за смазване на ГНП-то както беше споменато ( даже наскоро имах възможност да видя такъв ) . Аз не видях да има картер за наливане на масло да смазва помпата на по-новите дизели , никъде в менюъла не пише че трябва да си сипваш масло за допълнително смазване или подобни щуротии в нафтата . Така че сипвайте си нафта и си карайте като бели хора .Лек ден!
|
Сря Юли 09, 2008 11:39 am |
|
|
sok1
|
Четох, четох и не знам какво да мисля... Не че се чудя дали да слагам масло в нафтата или не (аз карам на бензин и на газ), просто ми е интересно кое е правилното решение. И тъй като не съм специалист по дизелите (признавам си), опитвам се да разсъждавам логически.
От една страна съм склонен да вярвам на specialista, че ГНП-тата са конструирани да работят само с нафта и че ако им трябваше още нещо, като масло например, щеше да бъде написано пък дори и с малки букви.
От друга страна не мога да пренебрегна мнението и на joro_d. Всички знаем, че България е маалко "по-различна" страна от останалите и че нафтата в БГ също е "по-различна", т.е. доста по-лоша. В тоя ред на мисли се сещам и за всевъзможните добавки (подобряващи, почистващи и т.н. и т.н.) които се слагат къде ли не в колата. И за тях никъде нищо не е написано в мануалите, но пък хората ги използват. Може би защото сме в БГ.
Мдаа, сложна материя... Да му мислят дизелджиите, аз съм си добре.
|
Сря Юли 09, 2008 2:13 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|